Gå til innhold

plutselig røykfri

Fremhevede innlegg

Gjest HappyWaffle
Skrevet

ble syk i forigårs, og samtidig tom for røyk. fikk bomme en røyk av ei venninne, men merket at halsen min var for sår til å røyke. å i dag har det egentlig gått kjempebra uten røyk :P er altså på røykfri dag nr 2 :)

nå trenger jeg egentlig bare tips til å holde meg så jeg ikke røyker igjen når jeg er frisk igjen å halsen sier "nååå kan du røyke igjen" :)

har lasta ned en røykeslutt app til telefonen, men tar gjerne imot råd om hvordan jeg skal kunne holde røyksuget borte :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg opptatt med ting, er mitt eneste råd :P Lettere å slutte dersom du ikke har "tid" til å ta en blås ;)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

SPIS :P

det er ikke bra for ei som allerede må passe kostholdet ;)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hold deg opptatt med ting, er mitt eneste råd :P Lettere å slutte dersom du ikke har "tid" til å ta en blås ;)

ja det prøver jeg. driver med mye håndarbeid, å når jeg kjenner at jeg får det suget så konsentrerer jeg meg masse om det jeg driver med frem til det går over :)

Skrevet

Lær deg noe håndarbeid, så holder du deg opptatt med noe som ikke gjør at du legger på deg :)

Skrevet

Jeg var syk i jula, og røykte ikke på ca. 2 ukers tid, hadde ikke sug eller noe. Men da hverdagen med jobb og alt startet igjen begynte jeg å røyke i pausen på jobb. Røyker fremdeles ikke når jeg er hjemme - orker ikke gå ut. :P

Konklusjonen min er; pass deg for jobben! :ler:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Spis brokkoli ;)

virkelig? veit det er sunt men :P noen sa at cherrytomater å skulle kunne fjerne sånne "sug" etter ting :P

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Lær deg noe håndarbeid, så holder du deg opptatt med noe som ikke gjør at du legger på deg :)

holdt på med det lenge så fortsetter med det uansett ;)

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg var syk i jula, og røykte ikke på ca. 2 ukers tid, hadde ikke sug eller noe. Men da hverdagen med jobb og alt startet igjen begynte jeg å røyke i pausen på jobb. Røyker fremdeles ikke når jeg er hjemme - orker ikke gå ut. :P

Konklusjonen min er; pass deg for jobben! :ler:

haha! ja det blir det værste tror jeg. men jeg jobber i matbutikk, å kan altids finne unskyldninger for å ikke røyke ;)

Skrevet

Marihøna: Håndarbeid er en fin måte å drive vekk røyksuget :) Da har du noe mellom fingrene, og da jeg sluttet å røyke (første gangen, røyker igjen nå xD) så var det verste egentlig å ikke ha noe mellom fingrene. Så da hjalp håndarbeidet meg mye, og så knasket jeg selleri :P

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Marihøna: Håndarbeid er en fin måte å drive vekk røyksuget :) Da har du noe mellom fingrene, og da jeg sluttet å røyke (første gangen, røyker igjen nå xD) så var det verste egentlig å ikke ha noe mellom fingrene. Så da hjalp håndarbeidet meg mye, og så knasket jeg selleri :P

selleri smaker høgg :P knasker heller brokkoli og drikker vann med sitron ;)

driver med pjoning, å det hender seg jeg "glemmer" at jeg røyker når jeg driver med det :)

Skrevet

Jeg spiste alt jeg kom over da jeg sluttet å røyke men alt som lagde sånn "crunsh" lyd, gulrøtter, vannkastanjer, brokkoli, kålrot osv var gull verdt. Men det gikk med en del sjokolade også gitt.... :P

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg spiste alt jeg kom over da jeg sluttet å røyke men alt som lagde sånn "crunsh" lyd, gulrøtter, vannkastanjer, brokkoli, kålrot osv var gull verdt. Men det gikk med en del sjokolade også gitt.... :P

har snart smurt i meg en stor melkesjokolade i kveld :bond:

men hvorfor spiser jeg ikke knaskerøttene (små gulrøtter) som jeg har i kjøleskapet! huff...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver også å slutte å prøver å bruke sugetabeletter, men merker det at jeg innimellom savner det å ta et skikkelig magadrag. Bestilte derfor idag e-sigaretter som er uten nikotin. Håper det hjelper, å at jeg i en periode får tilfredsstilt suget mitt etter magadraget ;)

Har hørt mye positivt om e-sigaretter.

Anonymous poster hash: 995b9...981
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Jeg prøver også å slutte å prøver å bruke sugetabeletter, men merker det at jeg innimellom savner det å ta et skikkelig magadrag. Bestilte derfor idag e-sigaretter som er uten nikotin. Håper det hjelper, å at jeg i en periode får tilfredsstilt suget mitt etter magadraget ;)

Har hørt mye positivt om e-sigaretter.

Anonymous poster hash: 995b9...981

ja det er liksom følelsen av å trekke ned som gjør dette vanskelig :) å røyken etter middag... huff :( jaja. jeg overlever ;) får bare la være å tenke på alt som er godt med det :P

Gjest Blondie65
Skrevet

Lakk negler. Vanskelig å røyke når en har nylakkede negler.

Sukkerfrie litt sterke drops som Fishermans, Ricola eller lignende. Kan ikke røyke mens en har drops i munnen og røyk smaker høgg etter dropsen. Dropsen er også god mot effekten av røyksuget.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Lakk negler. Vanskelig å røyke når en har nylakkede negler.

Sukkerfrie litt sterke drops som Fishermans, Ricola eller lignende. Kan ikke røyke mens en har drops i munnen og røyk smaker høgg etter dropsen. Dropsen er også god mot effekten av røyksuget.

tygger tyggis i et kjør her :P

Gjest Blondie65
Skrevet

Ricola drops varer lenger enn tyggis. Smaken også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...