Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014

Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

8 uker igjen og bittelitt panikk for at jeg ikke har fått ting på plass enda :P

Samme her! Er mye småting jeg enda ikke har, og sikkert kjempemasse jeg ikke har tenkt tanken på engang... Det som stresser meg mest er at vi må kjøpe mer maling for å bli ferdig med babyrom, og det er penger vi ikke har akkurat nå. Fytti, nå er det ikke lenge igjen! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 uker igjen og har ikke alt klart heller :sjokk: alt er i hus, men er ikke klart.

Barnerommet skal pusses opp, men det blir sikkert om et år :fnise: han skal jo sove hos oss uansett, så orker ikke stresse med det. Det er visst forskjell på første og andremann. . Med storesøsteren var rommet helt klart før hun ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker igjen og har ikke alt klart heller :sjokk: alt er i hus, men er ikke klart.

Barnerommet skal pusses opp, men det blir sikkert om et år :fnise: han skal jo sove hos oss uansett, så orker ikke stresse med det. Det er visst forskjell på første og andremann. . Med storesøsteren var rommet helt klart før hun ble født.

Vi "må" bli ferdig med rommet så fort som mulig, selv om han skal sove inne hos oss den første tida. For akkurat nå er stellebord og seng og klær plassert rundt om i stua, og det orker jeg ikke mye lenger :P Skal jo ha både babygym og grind i stua også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig klar for å få ham ut, jeg... :ler:

Eller, han må jo helst vente til etter 37 uker, men så er det bare å komme, jo fortere jo bedre. Liker ikke de siste ukene av graviditeten i det hele tatt, synes det er skummelt. Ubehagelig og tungt er det også, så her er det bare å komme asap. Eneste som står på innkjøpslista er egentlig bleier, og det kan vi om så ta på turen hjem. Hadde nok vært annerledes om ingenting var klart, men her står jo egentlig det meste ute etter lille storesøster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig klar for å få ham ut, jeg... :ler:

Eller, han må jo helst vente til etter 37 uker, men så er det bare å komme, jo fortere jo bedre. Liker ikke de siste ukene av graviditeten i det hele tatt, synes det er skummelt. Ubehagelig og tungt er det også, så her er det bare å komme asap. Eneste som står på innkjøpslista er egentlig bleier, og det kan vi om så ta på turen hjem. Hadde nok vært annerledes om ingenting var klart, men her står jo egentlig det meste ute etter lille storesøster...

Siden du også får to tette, hva gjør dere med tanke på vogn? Har dere tvillingvogn?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nesten jeg har hatt kynnere i hele dag, jeg...

Men jeg kjenner liksom ikke noe særlig til det. Magen blir superstram (mest bare på den ene, høyre, sida) og helt skjeiv. Har egentlig bare tenkt at det er babyen som nesten prøver å presse seg ut den veien, men det blir så hardt over hele den øvre halvdelen av magen at det må nesten være kynnere. Har ellers hatt litt vondt i korsryggen i det siste, og hatt vondt i magen a la menssmerter i hele dag. Og nå sitter jeg kjempesliten over den stramme magen! Nå er det vel rundt halvannen uke til kontroll hos jordmor, håper igrunnen hodet er festa da. Går med en følelse av at noe kommer til å skje snart, men det er jo altfor tidlig (33+3), så det er nok bare meg med altfor mange tanker i hodet for tiden ;)

Håper resten av gjengen har det bra! Ikke lenge til førstemann popper ut nå tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Nå er jeg lei kynnere og vondter! Men er ikke helt sikker på om jeg er helt klar for å bli mamma enda :ler: Hodet har festet seg så da sa jordmor at han kanskje kom innen 3 uker, men det er visst gammel myte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har litt blandede følelser overfor jordmødre som tipper at det skal skje da-og-da... :sjenert:

Skal av gårde på kontroll nå (på tide, har ikke vært der siden juni pga ferieavvikling), og håper ikke hun serverer meg noe annet enn stone cold facts :fnise:

Er veldig spend på om han ligger med hodet ned, da, det kjennes ikke slik ut. Sparkene kommer alle veier og forandrer seg hele tiden, så jeg tror han turner rundt.

Ellers enig med dere andre, det holder nå med kynnere og vondter. Men jeg slipper vel ikke unna noen uker til :ler:

Siden du også får to tette, hva gjør dere med tanke på vogn? Har dere tvillingvogn?

Nei, vi prøver å klare oss uten en "ordentlig" tvillingvogn. Men det er bare fordi det er så vanvittig bratte bakker her vi bor, det er så vidt jeg greier å skyve en vanlig vogn med baby oppi... Og i og med at de er veldig dyre må en slik vogn bli brukt litt for at det skal være verdt det. Så vi prøver oss med vogn/bæresele til babyen og trille til ettåringen, og så får minstemann lære seg å sitte stødig asap så de kan få en brio-tvilingtrille på deling!

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på hvordan vi skal gjøre det. Den vi har nå bruker storebror til å sove i på dagen. Så vi må enten ha en ny til han eller ny til minsten. Har hvertfall gått til innkjøp av bæresjal. Må snart bestemme oss, men det koster jo litt penger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..da har jeg fått somlet meg til å bestille time hos fysio..!!

Frøken verdensmester i å ikke ta vare på seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spavalica

Jeg har aldri vært i bedre form og så er det 3 uker igjen :fnise: Han lille i magen er helt vill :danse: I dag har jeg ryddet og vasket som gal,bakt... Mannen skjønner ingenting og ser rart på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet med feber, andre som har vært det i svangerskapet?

Jeg holder på å bli syk nå.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde man ja fått svar fra NAV nå? Permisjon starter om en uke.

Kommer vel litt an på når du sendte inn. Det sies jo at det er ca. 8 ukers behandlingstid. Og hørt at det ikke er uvanlig med krøll på begynnelsen av permisjonen, mtp å måtte vente på penger osv... Venninna mi venta en stund på å få penger, så jeg går ihvertfall ikke rundt med høye forventninger om å ha penger de kommende par månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølet med feber, andre som har vært det i svangerskapet?

Jeg holder på å bli syk nå.. :/

Uff, god bedring!

Jeg har styrt unna feber og store forkjølelser, men merker jeg er litt mer trøtt og tett i hodet nå. Håper du blir frisk fort så du rekker å samle litt energi før babyen har bestemt seg for å ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Nå nærmer det seg vel at første baby i gruppa kommer ut :strix:

Så rart å tenke på! :ler: lurer på hvem som kommer først :popcorn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...