Mafalda Skrevet 13. mai 2014 #341 Del Skrevet 13. mai 2014 Gratulerer med overstått OUL, og med en liten jente! Det siste er jo en sjeldenhet i denne klubben her, ser jeg på forsiden Jeg har fremdeles juksemage. Kan være stor, kan være liten, kan skjules ved behov og er mye større om kvelden enn om morgenen Men det spreller og sparker noe voldsomt, så jeg regner med at alt står bra til med lille Smitt. Snart er det tid for kontroll nummer to Men det begynner å bli veeeeldig vanskelig å finne en behagelig sovestilling om natta nå. Er die-hard magesover av natur, og sover kjempedårlig på siden/ryggen. Ser fram til fire måneder i konstant ikke-uthvilt tilstand... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 13. mai 2014 #342 Del Skrevet 13. mai 2014 Gratulerer med overstått OUL, og med en liten jente! Det siste er jo en sjeldenhet i denne klubben her, ser jeg på forsiden Jeg har fremdeles juksemage. Kan være stor, kan være liten, kan skjules ved behov og er mye større om kvelden enn om morgenen Men det spreller og sparker noe voldsomt, så jeg regner med at alt står bra til med lille Smitt. Snart er det tid for kontroll nummer to Men det begynner å bli veeeeldig vanskelig å finne en behagelig sovestilling om natta nå. Er die-hard magesover av natur, og sover kjempedårlig på siden/ryggen. Ser fram til fire måneder i konstant ikke-uthvilt tilstand... Åååh copy and paste på det om sovingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 13. mai 2014 #343 Del Skrevet 13. mai 2014 Gratulerer med overstått OUL, og med en liten jente! Det siste er jo en sjeldenhet i denne klubben her, ser jeg på forsiden Jeg har fremdeles juksemage. Kan være stor, kan være liten, kan skjules ved behov og er mye større om kvelden enn om morgenen Men det spreller og sparker noe voldsomt, så jeg regner med at alt står bra til med lille Smitt. Snart er det tid for kontroll nummer to Men det begynner å bli veeeeldig vanskelig å finne en behagelig sovestilling om natta nå. Er die-hard magesover av natur, og sover kjempedårlig på siden/ryggen. Ser fram til fire måneder i konstant ikke-uthvilt tilstand... Signerer her jeg også, det er jammen ikke lett å finne en behagelig stilling lenger, og et skranglete bekken gjør det ikke noe bedre. Ei veninne fortalte om en annen magesover som rett og slett skjærte hull i madrassen til magen, fordi hun ikke klarte å ligge i noen andre stillinger. Skjønner henne godt nå… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 14. mai 2014 #344 Del Skrevet 14. mai 2014 Bare 3 uker til neste UL håper de klarer å se kjønnet da, jeg er så spent Tror jeg har fått bekkenløsning... har så vondt om natten og formiddagen, blir heldigvis bedre utover dagen før jeg skal på jobb. Vil holde ut i jobb så lenge som mulig, men ser jeg må vurdere det uke for uke nå. Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 16. mai 2014 #345 Del Skrevet 16. mai 2014 Amilie, hvis h*n gjemmer seg bort og legger beina i kryss da, så er det en skikkelig ertekrok da Kjedelig å høre at du sliter med bekkenet. Håper det ikke blir verre, i hvert fall, men du får se an utviklingen i forhold til jobb. Jeg er bare sliten, sliten, sliiiten Seriøst, jeg har bare akkurat nok til jobb og barn, og resten har gått i dvale for en stund. Deiser i seng klokka ni og snakker verken med venner eller familie eller han jeg er gift med. Orker ikke noe moro i det hele tatt. Men så lenge jeg slipper bekkenløsning og/eller depresjon (har hatt det før, og grein omtrent uavbrutt i ni måneder ) så skal jeg ikke klage. Det går jo rundt på et vis! Og nå er det bare, hmm, 64 dager igjen til jeg går ut i permisjon! Ønsker alle en god helg (nyt 17.mai uten skolebarn, det er et evig mas...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 16. mai 2014 #346 Del Skrevet 16. mai 2014 Amilie, hvis h*n gjemmer seg bort og legger beina i kryss da, så er det en skikkelig ertekrok da Kjedelig å høre at du sliter med bekkenet. Håper det ikke blir verre, i hvert fall, men du får se an utviklingen i forhold til jobb. Jeg er bare sliten, sliten, sliiiten Seriøst, jeg har bare akkurat nok til jobb og barn, og resten har gått i dvale for en stund. Deiser i seng klokka ni og snakker verken med venner eller familie eller han jeg er gift med. Orker ikke noe moro i det hele tatt. Men så lenge jeg slipper bekkenløsning og/eller depresjon (har hatt det før, og grein omtrent uavbrutt i ni måneder ) så skal jeg ikke klage. Det går jo rundt på et vis! Og nå er det bare, hmm, 64 dager igjen til jeg går ut i permisjon! Ønsker alle en god helg (nyt 17.mai uten skolebarn, det er et evig mas...) Da tror jeg ikke det er meningen vi skal vite noe før fødsel bare 64 dager til permisjon? Jeg har 98 dager igjen.. gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 16. mai 2014 #347 Del Skrevet 16. mai 2014 64 arbeidsdager, eller til og med kanskje 63? Skulle egentlig jobbet noen få dager til, men har oppstart i både skole og barnehage så siste arbeidsdag blir vel 15. august, trur eg. Når høres det ut som om jeg hater jobben min og ikke vil være her et minutt lenger enn jeg må- noe som ikke stemmer, altså! Jeg har en grei jobb med fine folk, og ingenting å klage på. Men energi-kassa er bare bånnskrapt, så jeg teller ned til permisjonen likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 16. mai 2014 #348 Del Skrevet 16. mai 2014 64 arbeidsdager, eller til og med kanskje 63? Skulle egentlig jobbet noen få dager til, men har oppstart i både skole og barnehage så siste arbeidsdag blir vel 15. august, trur eg. Når høres det ut som om jeg hater jobben min og ikke vil være her et minutt lenger enn jeg må- noe som ikke stemmer, altså! Jeg har en grei jobb med fine folk, og ingenting å klage på. Men energi-kassa er bare bånnskrapt, så jeg teller ned til permisjonen likevel... arbeidsdager, ja! i såfall har jeg bare 31 dager igjen Jeg elsker jobben min, men jeg teller likevel ned til permisjon, blir mye fortere sliten nå. Sliter veldig med søvnen og sover kanskje 4-5 timer og natten. Så skjønner deg veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 18. mai 2014 #349 Del Skrevet 18. mai 2014 Nå sparker endelig småen både tydelig og synlig <3 Pappan har også kjent det såvidt et par ganger, men nesten hver gang han skal kjenne gidder han ikke sparke mer. Men godt å kjenne at han koser seg inni der Hvor langt har dere kommet ift å finne navn? Vi har så godt som bestemt oss, men holdes hemmelig for alle andre inntil videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 19. mai 2014 #350 Del Skrevet 19. mai 2014 Vi er også ganske sikre på navn, men kommer til å holde det for oss selv til etter fødsel og vi er helt sikre Kontroll hos lege i dag, alt så fint ut, men jeg ble sykemeldt et par uker for å hente meg inn. Sover maks 3-4 timer iløpet av døgnet fordi jeg har så vondt i bekkenet. Kjeder meg allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 20. mai 2014 #351 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg føler jeg ikke kjenner så mye aktivitet lengre og er litt stresset faktisk :S Men det går kanskje an at han har snudd seg slik at jeg bare ikke kjenner det så godt...? Vi har også bestemt oss for navn men venter med å dele til etter fødselen <3 Bare fire uker igjen til jeg skal på ny kontroll på sykehuset og begynne på blodfortynnende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 20. mai 2014 #352 Del Skrevet 20. mai 2014 Vi har ikke en gang begynt å diskutere navn, tror vi må ha bekreftet en gang til at det er jente før vi begynner å tro på det. Jeg har dog en lang liste med jentenavn jeg synes er fine som jeg har samlet gjennom årene, så jeg får vel gå gjennom den etterhvert. Så er problemet at vi har veldig forskjellig smak. Dog, jeg vil gjerne ha et uvanlig navn, det er ikke så viktig for han, men det er derimot viktig for han at domenet [navnet].no er ledig! Nerd! Så da må det pr. def. bli et uvanlig navn uansett. Han har sagt mange ganger før at han gjerne vil bruke mitt andre navn da, det vil ikke jeg, fordi jeg føler det blir veldig rart å kalle opp et barn etter meg selv. Dessuten er ikke domenet ledig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 20. mai 2014 #353 Del Skrevet 20. mai 2014 Vi er ganske sikre på jentenavn, helt blanke på guttenavn. Skal på 3D ul på fredag og håper vi ser hva det er da ♡ formen er så som så. Sykmeldt 50% pga bekkenet. Kjenner masse liv hver dag da og det er stas ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 20. mai 2014 #354 Del Skrevet 20. mai 2014 Jeg må skyte inn med et annet spørsmål... Opplæringskontoret stresser meg opp med at jeg må sende inn søknad til nav ang. permisjon, fordi det er en del papirer som må ordnes hos dem også, visst (jeg er jo lærling). Men for det første så tror jeg ikke jeg finner frem til de riktige skjemaene, og for det andre, så står det på det eneste jeg har funnet at jeg ikke kan søke før etter 26. svangerskapsuke. Jeg er jo ikke mer enn 21+5. Men dama på oppl.kontoret ville jo helst hatt det for et par måneder siden, og synes jeg er kjempeseint ute. Jeg skjønner veldig lite av dette skjema-greiene Noen som har vært borti det, eller allerede sendt inn de skjemaer som skal som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 20. mai 2014 #355 Del Skrevet 20. mai 2014 Søknadsskjema ligger her, hvis jeg fikk den linken til å fungere. Men det er riktig at du ikke kan sende inn før etter 26. svangerskapsuke (eller dvs. bekreftelse fra lege, som skal sendes med søknaden, på termindato må være datert etter 26. uker). Så du må vel bare opplyse opplæringskontoret at du ikke kan sende den inn ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sack0 Skrevet 20. mai 2014 #356 Del Skrevet 20. mai 2014 Søknadsskjema ligger her, hvis jeg fikk den linken til å fungere. Men det er riktig at du ikke kan sende inn før etter 26. svangerskapsuke (eller dvs. bekreftelse fra lege, som skal sendes med søknaden, på termindato må være datert etter 26. uker). Så du må vel bare opplyse opplæringskontoret at du ikke kan sende den inn ennå. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninakanin Skrevet 22. mai 2014 #357 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Huff... Andre her som har opplevd vårt verste mareritt - være i en trafikkulykke når man er gravid..? Har hatt noen tøffe døgn.. På tirsdag smalt det... Sånn som man ser på film. Hvor fort det kan skje. Jeg rakk bare å tenke "åh herregud babyen, hva gjør du, ikke kjør!!!"..og så smalt det. En som ikke overholdt vikeplikten og hev seg ut rett foran meg på E39... Jeg rakk å tute og få foten på bremsen, men det gikk for fort og avstanden var for kort.. Så kom smellet. Airbager og kruttrøyk, desorientert.. Å kravle ut av et bilvrak og rope "jeg er gravid jeg er gravid!" til de fremmede som kommer løpende.. Sovet dårlig de siste dagene, det er mye som må bearbeides. Ble fraktet med ambulanse til sykehuset og tatt godt vare på, og til alt hell var krampene i magen ikke kraftige nok til å skyve ut den lille gutten min som bare er 20 uker stakkars.. Ble over natten til observasjon og tatt prøver av, og fikk reise hjem i går Mørbanket og øm overalt, armen jeg tutet med er hoven og full av brannsår..sjokket henger i... Men størst av alt er lettelsen over at alt gikk bra med babyen min, min stakkars lille tøffing som overlevde en sånn smell, så liten og så sårbar <3 Englevakt begge to <3 Endret 22. mai 2014 av Ninakanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 22. mai 2014 #358 Del Skrevet 22. mai 2014 Å herlighet, Ninakanin, for en forferdelig opplevelse. Så bra at det går fint med dere begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almarea Skrevet 22. mai 2014 #359 Del Skrevet 22. mai 2014 Uff, det hørtes veldig skummelt ut Ninakanin! Så bra at det går bra med dere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oubliette Skrevet 22. mai 2014 #360 Del Skrevet 22. mai 2014 Huff, så skummelt! Kjempebra det går bra med dere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå