Gå til innhold

Vaksinering eller ei?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn med autisme og han er vaksinert. Jeg vet med sikkerhet at det ikke var vaksinen sin "skyld". Det ble ikke oppdaget før den vaksinen som påstås å forårsake autisme, men etter å ha blitt kjent med diagnosen ser jeg tegn til det helt tilbake til nyfødt stadiet.

Tror årsaken til at mange skylder på vaksinen når det gjelder autisme er at symptomene ikke blir fremtredende før i 1,5-3års alder og da mener mange at barnet forandret seg etter vaksinen. Det er ikke tilfelle, når barna er så små er det vanskelig å skille mellom normal og unormal utvikling fordi barn rett og slett er forskjellige.

Jeg kjente lenge på at mitt barn var annerledes, men hadde lært meg å ikke sammenligne. Han gikk nesten et år i bhg før de reagerte på utviklingen hans. Det jeg reagerte på var at det virket som om han var mye mer krevende enn andre barn, det var sinnsykt slitsomt å være mamma i forhold til hva jeg hadde trodd, men jeg la det bak meg og tenkte "man skal ikke sammenligne".

Jeg forstår godt at foreldre ønsker å finne "skyldebukken" når barnet får en såpass alvorlig diagnose. Det er mange tanker som raser rundt i hodet og man ønsker jo ikke at det skal være ens egen skyld. Faktum er at dette er medfødt, men det tar tid før det oppdages fordi barnet må ha tid på seg til å skulle utvikle seg før man ser at barnet ikke utvikler seg.

Om jeg får flere barn kommer jeg selvfølgelig til å vaksinere det barnet også, og ja, jeg ser på det som en selvfølge. Det er andre mennesker som er så svake at de ikke kan få vaksine fordi det kan ta livet av de og om de blir smittet fordi jeg ikke vaksinerte mitt barn vil det også kunne ta deres liv, det blir helt feil.

Vaksiner barna deres og spar oss fra å få tilbake alle de fæle vonde sykdommene.

Jeg vet dette er off topic, men hva legger du i det at du etterhvert kunne se tilbake og se "tegn" helt tilbake til nyfødt stadiet? Og at du synes det var så ekstremt slitsomt å være mamma?

Jeg er nemlig i en situasjonen der jeg lurer på det samme?

Anonymous poster hash: 892b5...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri og vil aldri tatt den risikoen det er å ikke vaksinere mine fremtidige barn.

Har heller ikke helt troen på at vaksiner er en trigger for adhd eller autisme.

Men, jeg ville da mye heller hatt et barn med adhd eller autisme enn et barn som døde av f.eks meslinger fordi jeg ikke trodde på at vaksiner kan redde liv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke helt troen på at vaksiner er en trigger for adhd eller autisme.

Den troen trengs ikke heller, for det er grundig tilbakevist for lenge siden.

Anonymous poster hash: 26533...2d2

Skrevet

Den troen trengs ikke heller, for det er grundig tilbakevist for lenge siden.

Ja, det har jeg fått med meg. Men skjønner ikke hvorfor så mange setter pekefingeren opp ved vaksiner.

Som noen andre her skrev, disse sykdommene vi vaksinerer for kan blusse opp igjen. Hvem vil ta den risikoen?

Ja, du kan bli påkjørt allerede i morgen, men når det er visse forhåndsregler man kan ta for enkelte ting, som vaksiner, hvorfor ta risikoen å ikke gjøre det?

En ting er at ditt eget barn faktisk kan dø av disse sykdommene. Det andre er hvor mange andre som også blir smittet. Ta de barna som enda ikke har fått akkurat den vaksinen.

Skummelt å tenke på synes jeg. Her skal det vaksineres når det kommer barn!

Ble da vaksinert jeg også, er da relativt normal vil jeg påstå :fnise:

Overlevde til og med BCG'n! Tenk det da!

AnonymBruker
Skrevet

Dumhet er farligere enn ondskap.

Anonymous poster hash: addfc...193

• Liker 5
Skrevet

Den irrasjonelle og totalt ulogiske angsten for vaksiner vi har sett de siste årene har vokst i takt med alternativbevegelsen. Med alternativbevegelse mener jeg alt fra ekstremt fokus på ren, riktig og grønn mat til homeopati, healing og positiv tankekraft.

Vi inbiller oss at alt som er "naturlig" underforstått, det må gjerne være nyoppdaget og fra Østen, helst være en sopp, alge, et type vann eller en plante med et vanskelig navn, og for all del ikke være testet for virkning eller bivirkning, og aller helst koste myyye... da er det helt sikkert veldig bra for oss!

Hvis man derimot tar et naturprodukt, skiller ut den bestanddelen man tror virker og tester den nøye gjennom flere år til man med sikkerhet kan si at den virker og ikke har bivirkninger, da blir vi skeptiske.

Leger og professorer med sin lange utdannelse tror de kan sitte der å fortelle oss hva som er riktig og hva som er galt? Vi ser for oss kalde hvite labratorier med skumle uempatiske forskere som blir drevet frem av penger fra den store stygge legemiddelindustrien.

Jeg tror det kraftige instinktet vi har for å beskytte våre barn vrir seg av tanken på den store sprøyten med den "skumle" væsken vi ikke helt skjønner hva er, som blir sprøytet inn i de bitte små armene på våre små håpefulle.

Vi vil ikke tro på at vaksiner er bra for menneskeheten, og at den har utryddet og vil kunne utrydde så mange grusomme lidelser. Vi vil ikke tro at den økologisk dyrkede maten vi gir våre barn faktisk viser seg å inneholde mye mere skadelig muggsoppgift og tungmetaller enn hva som blir anbefalt.

Vi vil helst ikke vite av at ingen, absolutt ingen studie kan vise til at homeopati virker. Fordi det virker så fantastisk befriende, tanken på at et hokuspokus vann, funnet opp i en tid da man brukte arsenikk og kvikksølv som medisiner, kan kurere oss.

Det er noe vakkert i tanken at bare vannet og maten du spiser har riktig ph, vil alle dine sykdommer bli kurert. Bare du har positive nok tanker, vil kroppen din bli harmonisk og du vil slippe kreft og sykdom.

Jeg er absolutt for at vi skal være skeptiske mot både vaksiner og medisiner. Og vi lever i en tid med et sykelig fokus på at vi alltid skal være så utrolig friske og føle oss så bra.

Det er dessverre naturlig at vi har plager, og det er naturlig at kroppen fikser opp i det meste helt av seg selv. Vi trenger definitivt flere leger som snakker med oss pasienter og viser interesse og forståelse, istedet for å bare skrive ut resepter og henvise oss videre...

Men det må da kunne gå ann å bruke huet!!

• Liker 11
Skrevet

Hjelpes... Kvikkesølv har ikke vært brukt i vaksiner på 16 år, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99179::1:6273:4:::0:0

Den falske forskningen om at mmr vaksinen ga autisme er tilbakevist flere ganger, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99310::1:6273:15:::0:0

Det er greit at folk ikke forstår viktigheten av vaksiner, men at de ikke har bakgrunnsinformasjonen til å uttale seg vises tydelig når slike påstander fremsettes.

Anonymous poster hash: d637f...9c2

Tusen takk for interessant informasjon. Jeg var ikke påståelig i mine uttalelser, men sa at jeg trodde og hadde hørt, og stiller spørsmål om noen kan si noe mer. Mente også at jeg ikke hadde satt meg veldig inn i det, men hadde gjort det mer hvis jeg hadde barn. Så jeg svarte bare på Ts sitt spørsmål, og sa mine tanker. Det synes jeg man kan, når man ikke påstår at man vet noe.

Uten å si det sikkert, mener jeg at jeg leste på vaksinen som min katt fikk, at den innholdt kvikksølv. Men så bra at i hvertfall det er tatt vekk fra barnevaksinene :)

Skrevet

Fordi man tror på naturlig utvalg; de sterkeste overlever.

I dag er verden overbefolket fordi man dytter i folk vaksiner og medisiner, holder folk kunstig i live. Det er ikke så mange år igjen før jorden er utarmet av befolkningsveksten og vi sulter rett og slett i hjel.

Man prøver å utrydde sykdommer som naturlig tok livet av mange. Jorden har behov for å rydde litt her og der for at det skal være nok til alle.

Anonymous poster hash: a13ed...08a

Ja, men jeg stiller meg spørrende til om egentlig vaksinasjonene har bidratt til å øke eller bevare befolkningen i det store og hele. Vaksinene har reddet mange liv, ikke tvil om det. Sykdommer har blitt utryddet. Men så har det kommet mange andre nye sykdommer. Akkurat som når man har utryddet noe, oppstår noe nytt (?). Det har jeg i hvertfall tenkt. Flere allergier og flere kreftrammede og intoleranser, tretthet, ms, muskelsykdommer og mer. Men har vaksinene noe å si? Ingen kan vel egentlig vite uansett forskning. Forskning kan vise til mye, men ikke påvise hvordan vaksinen egentlig påvirker det enkelte individ på lang sikt. Jeg stiller meg i hvertfall skeptisk, dessverre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet dette er off topic, men hva legger du i det at du etterhvert kunne se tilbake og se "tegn" helt tilbake til nyfødt stadiet? Og at du synes det var så ekstremt slitsomt å være mamma?

Jeg er nemlig i en situasjonen der jeg lurer på det samme? Anonymous poster hash: 892b5...bcb

Det skjedde gradvis.

Som helt nyfødt virket han helt normal, rundt 6uker gammel så lærte jeg meg at han helst ikke ville bli dulla med når han var grinete, han ville ligge for seg selv og da lå han det og pludret litt før han sovnet. Samme når han lekte i babygym og sånn, han ble irritert når jeg prøvde å bli med i "leken".

Litt større: han lærte ikke å peke, han så ikke dit vi så, han fikk ikke noe språk, han hadde ingen gester, han hørte ikke når vi snakket til han og reagerte ikke på navnet sitt, han så ikke på hva andre barn og voksne gjorde, han satt for seg selv og snurra på hjula på en lekebil. Han falt vel mye bort og levde i en egen liten boble.

Ved sidenav det at han ikke var tilstede i vår verden så var han ekstremt aktiv og totalt fryktløs. Det er ganske slitsomt for man alltid må være vakt. Frem til for noen mnd siden så har jeg måttet holde han hele tiden mens jeg har gjort ting for meg selv, for å unngå at han skal skade seg eller finne på noe tull i mellomtiden. Dvs jeg kledde på meg, lagde mat, sminket meg osv med gutten min på armen. Han er 3år nå og det går litt bedre, han lytter mer til oss nå enn før.

(Han har epilepsi i tillegg og medisinene for det har hjulpet han til å bli litt mer tilstedeværende)

• Liker 1
Skrevet

De fleste som ikke vaksinerer ungene gjør dette på grunn av lavere intelligens. De klarer ikke ta til seg informasjon fra rette kilder, de tror på svada og propaganda, samt at de lager seg sin egen mening bassert på eventyr og fjas.

• Liker 9
Skrevet (endret)

De fleste som ikke vaksinerer ungene gjør dette på grunn av lavere intelligens. De klarer ikke ta til seg informasjon fra rette kilder, de tror på svada og propaganda, samt at de lager seg sin egen mening bassert på eventyr og fjas.

Ja vel! Da er jeg uintelligent. Bra jeg ikke har barn :)

Ville ha unngått noen av vaksinene.

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv reagert på en av vaksinene som jeg skulle ta i voksen alder pga. en reise.barnevaksine.(Jeg er aldri vaksinert som barn.)

Hadde sterke svimmelhets anfall i tre måneder etterpå og lå masse på sofaen og klarte såvidt jobben min..

Legen min ville ikke tro meg da jeg fortalte det og når jeg gav skylden på vaksinen. Det hadde ALDRI skjedd før sa legen, og jeg fikk beskjed om ar det var stress! Bullshit!

På mine første barn hadde jeg alle vaksiner, på mitt siste barn hoppet jeg over noen av dem etter min egen erfaring.

Hva vet vi hvordan våre babyer egentlig føler det etter vaksinene? De kan ikke fortelle noen ting,unntagen når de får feber og svie.

Så jeg er blitt en stor skeptiker halveis i livet og godtar ikke at jeg blir betraktet nedlatende pga. Mine erfaringer!

Anonymous poster hash: ed254...b62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg stiller meg spørrende til om egentlig vaksinasjonene har bidratt til å øke eller bevare befolkningen i det store og hele. Vaksinene har reddet mange liv, ikke tvil om det. Sykdommer har blitt utryddet. Men så har det kommet mange andre nye sykdommer. Akkurat som når man har utryddet noe, oppstår noe nytt (?). Det har jeg i hvertfall tenkt. Flere allergier og flere kreftrammede og intoleranser, tretthet, ms, muskelsykdommer og mer. Men har vaksinene noe å si? Ingen kan vel egentlig vite uansett forskning. Forskning kan vise til mye, men ikke påvise hvordan vaksinen egentlig påvirker det enkelte individ på lang sikt. Jeg stiller meg i hvertfall skeptisk, dessverre.

Nå har vi hatt vaksiner så lenge at vi vet veldig mye om hvordan de påvirker individer på lang sikt - det er ikke noe å være skeptisk til. Vaksiner har reddet mange hundre millioner liv gjennom årene, og å antyde at man ikke kan vite nytteverdien av vaksiner er bare dumt.

Å si at nye sykdommer "oppstår" er litt upresist. Det er få sykdommer som egentlig er "nye" i den forstand, men mikroorganismer muterer, og det er en reell trussel mot verdens helse. Mye av det øvrige du nevner, er ikke nye sykdommer, men sykdommer som vi nå kan diagnostisere, og ofte behandle. Tidligere kunne folk dø av slike tilstander med en diagnose av typen "degenerativ sykdom med ukjent opphav" eller lignende. Kjenner man ikke årsaken, kan man ikke gi effektiv behandling.

I våre dager er det nok dessverre også slik at veldig mange regner seg som syke av tilstander man tidligere bare anså som en del av det å leve. Vi tør jo ikke å ha vondt noe sted lenger. Det er ikke lenger plass til tanken om at små hverdagsplager er en del av livet. Da fyker vi til legen og forventer at det skal bli borte med det samme. Kan ikke legen fikse det, er han inkompetent og udugelig.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg er ikke imot vaksiner men mine barn har ikke fått alle vaksiner. De er 2,5 og snart 4 år. Grunnen er at jeg hadde en voldsom allergireaksjon da jeg var liten og jeg sluttet å puste. Ingen turde å gi meg noen vaksine etterpå og jeg er 33 år idag. Den andre grunnen er at i min familie er det mange som får autoimmune sykdommer. De fleste, faktisk. Fra vitiligo til autoimmun hepatitis. Storebroren fikk de fleste utenom polio, med større tidsintervall. Lillebroren har ennå ikke fått den tredje DTPer men skal få den også. Det er veldig stor vaksinedekning i norge, faktisk har jeg lest 95% så tror ikke det er noen stor problem her. folk får ha meninger og jeg tror at de som er så veldig imot vaksinering bør få kanskje litt utsatt tidintervall. barna kan jo få vaksiner men må ikke følge tid til punkt og prikke.

Ja, det er faktisk fastlegen som foreslo at jeg vaksinerer ikke barna om jeg ikke vil. hun er fastlegen som akkurat begynte sin karriere da jeg fikk den vaksinen og husker det ennå. Hun faktisk utsatte de fleste vaksiner til barna mine selv om jeg tok dem til helsestasjonen.

Endret av kiki1980
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke imot vaksiner men mine barn har ikke fått alle vaksiner. De er 2,5 og snart 4 år. Grunnen er at jeg hadde en voldsom allergireaksjon da jeg var liten og jeg sluttet å puste. Ingen turde å gi meg noen vaksine etterpå og jeg er 33 år idag. Den andre grunnen er at i min familie er det mange som får autoimmune sykdommer. De fleste, faktisk. Fra vitiligo til autoimmun hepatitis. Storebroren fikk de fleste utenom polio, med større tidsintervall. Lillebroren har ennå ikke fått den tredje DTPer men skal få den også.

Noen har hypersensitivitetsreaksjoner på vaksiner, men det gjelder ikke flertallet, og leger og vaksinatører er oppmerksomme på dette.

Hva mener du med " Den andre grunnen er at i min familie er det mange som får autoimmune sykdommer. De fleste, faktisk. Fra vitiligo til autoimmun hepatitis. Storebroren fikk de fleste utenom polio, med større tidsintervall."? Polio er ikke noen autoimmun sykdom, det er en infeksjonssykdom.

Skrevet

Noen har hypersensitivitetsreaksjoner på vaksiner, men det gjelder ikke flertallet, og leger og vaksinatører er oppmerksomme på dette.

Hva mener du med " Den andre grunnen er at i min familie er det mange som får autoimmune sykdommer. De fleste, faktisk. Fra vitiligo til autoimmun hepatitis. Storebroren fikk de fleste utenom polio, med større tidsintervall."? Polio er ikke noen autoimmun sykdom, det er en infeksjonssykdom.

Selvsagt er det ikke flertallet men du vet heller ikke hvem får reaksjon før den har oppstått. Når det gjelder autoimmune sykdommer så er jeg ikke helt sikker på hvordan vaksiner virker på mennesker som har genetisk anlegg til å få dem. f. eks. mora mi, som jobbet som kirurg for 15 år siden fikk tilbud om hepatitt B vaksine og hun tok den. Etter den fikk hun symptomer på autoimmun hepatitt/PBC. og slik fant vi ut at hun har genetisk predisposisjon for å få PBC. Kanskje sammenfaller vaksineringen med begynnelsen av sykdommen, men selv tror jeg ikke på det. Jeg tror at vaksinen har vært trigger i hennes tilfellet. F.eks. er det vist at hepatitt A vaksine kan fremkalle AIH. PBC, og da spesielt AIH/PBC, er det så få som får at det er vanskelig å regne ut statistisk sammenheng men i hennes tilfelle skjedde akkurat det og jeg ønsker ikke å utforske videre med mine familiemedlemmer selv om jeg er prinsipielt for hepatittB vaksine og det er sikkert mange helsearbeidere som beskyttes på en effektiv måte. Det eneste jeg ønsker, er at helsearbeidere er mer oppmerksom på at det faktisk finnes slike familier der det må tas hensyn til mindre vanlige bivirkninger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det ikke flertallet men du vet heller ikke hvem får reaksjon før den har oppstått. Når det gjelder autoimmune sykdommer så er jeg ikke helt sikker på hvordan vaksiner virker på mennesker som har genetisk anlegg til å få dem. f. eks. mora mi, som jobbet som kirurg for 15 år siden fikk tilbud om hepatitt B vaksine og hun tok den. Etter den fikk hun symptomer på autoimmun hepatitt/PBC. og slik fant vi ut at hun har genetisk predisposisjon for å få PBC. Kanskje sammenfaller vaksineringen med begynnelsen av sykdommen, men selv tror jeg ikke på det. Jeg tror at vaksinen har vært trigger i hennes tilfellet. F.eks. er det vist at hepatitt A vaksine kan fremkalle AIH. PBC, og da spesielt AIH/PBC, er det så få som får at det er vanskelig å regne ut statistisk sammenheng men i hennes tilfelle skjedde akkurat det og jeg ønsker ikke å utforske videre med mine familiemedlemmer selv om jeg er prinsipielt for hepatittB vaksine og det er sikkert mange helsearbeidere som beskyttes på en effektiv måte. Det eneste jeg ønsker, er at helsearbeidere er mer oppmerksom på at det faktisk finnes slike familier der det må tas hensyn til mindre vanlige bivirkninger.

Men dette vet vi jo allerede, og har visst det veldig lenge....

Selvfølgelig tar man hensyn til familieanamnese i slike tilfeller.

Hva du TROR er egentlig ikke interessant, for å være litt skarp.

Det at noen veldig få har slike potensielle anlegg er jo bare et enda sterkere argument for at alle de andre bør vaksinere seg.

• Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

Den irrasjonelle og totalt ulogiske angsten for vaksiner vi har sett de siste årene har vokst i takt med alternativbevegelsen. Med alternativbevegelse mener jeg alt fra ekstremt fokus på ren, riktig og grønn mat til homeopati, healing og positiv tankekraft.

Vi inbiller oss at alt som er "naturlig" underforstått, det må gjerne være nyoppdaget og fra Østen, helst være en sopp, alge, et type vann eller en plante med et vanskelig navn, og for all del ikke være testet for virkning eller bivirkning, og aller helst koste myyye... da er det helt sikkert veldig bra for oss!

Hvis man derimot tar et naturprodukt, skiller ut den bestanddelen man tror virker og tester den nøye gjennom flere år til man med sikkerhet kan si at den virker og ikke har bivirkninger, da blir vi skeptiske.

Leger og professorer med sin lange utdannelse tror de kan sitte der å fortelle oss hva som er riktig og hva som er galt? Vi ser for oss kalde hvite labratorier med skumle uempatiske forskere som blir drevet frem av penger fra den store stygge legemiddelindustrien.

Jeg tror det kraftige instinktet vi har for å beskytte våre barn vrir seg av tanken på den store sprøyten med den "skumle" væsken vi ikke helt skjønner hva er, som blir sprøytet inn i de bitte små armene på våre små håpefulle.

Vi vil ikke tro på at vaksiner er bra for menneskeheten, og at den har utryddet og vil kunne utrydde så mange grusomme lidelser. Vi vil ikke tro at den økologisk dyrkede maten vi gir våre barn faktisk viser seg å inneholde mye mere skadelig muggsoppgift og tungmetaller enn hva som blir anbefalt.

Vi vil helst ikke vite av at ingen, absolutt ingen studie kan vise til at homeopati virker. Fordi det virker så fantastisk befriende, tanken på at et hokuspokus vann, funnet opp i en tid da man brukte arsenikk og kvikksølv som medisiner, kan kurere oss.

Det er noe vakkert i tanken at bare vannet og maten du spiser har riktig ph, vil alle dine sykdommer bli kurert. Bare du har positive nok tanker, vil kroppen din bli harmonisk og du vil slippe kreft og sykdom.

Jeg er absolutt for at vi skal være skeptiske mot både vaksiner og medisiner. Og vi lever i en tid med et sykelig fokus på at vi alltid skal være så utrolig friske og føle oss så bra.

Det er dessverre naturlig at vi har plager, og det er naturlig at kroppen fikser opp i det meste helt av seg selv. Vi trenger definitivt flere leger som snakker med oss pasienter og viser interesse og forståelse, istedet for å bare skrive ut resepter og henvise oss videre...

Men det må da kunne gå ann å bruke huet!!

:klappe:

Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Denne alternativ-bølgen er rett og slett farlig. Til tross for at homeopatisk medisin flere ganger har vært avslørt som lite annet vann, fortsetter folk å velge å tro på det. Folk går til alternative behandlere og endre opp med en haug med mystiske diagnoser. Folk får beskjed om at kroppene deres er blitt basiske/sure - mens det å holde en nøytral PH er noe kroppen jobber med konstant, og hvis kroppen faktisk BLIR basisk/sur, så dør man. Jeg kjenner også til en kvinne med epilepsi som fikk beskjed av alternativ behandler om at hun ikke hadde epilepsi, men candida-infeksjon på hjernen! Man vet jo ikke om man skal le eller grine...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er direkte uansvarlig å ikke vaksinere. Tenk så mange sykdommer som er så godt som utryddet ofrdi vi har vaksinert barna våre! Å begynne å rote til dette nå er bare idioti.

Begge våre barn er vaksinert, men vi valgte å splitte opp vaksinene som vanligvis blir gitt som en miks (f.eks trippelvaksinen), fordi vi ville ha kontroll på hvilken vaksine som hadde gjort utslaget i tilfelle reaksjon. De reagerte heldigvis ikke på noen av vaksinene.

Hpv har datteren vår ikke fått, fordi vi mener den er for ny, og at det ikke er undersøkt nok i forhold til de (noen av dem alvorlige) reaksjoner som har vært registrert.

Vi lot dem heller ikke få vaksine mot svineinfluensa da "alle andre" gjorde, det, av samme grunn.

Anonymous poster hash: 488fb...9ee
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Svigerinna mi vaksinerte ikke sine barn. Da jeg spurte så sa hun fordi disse barnesykdommene finnes ikke lengre i Norge. Sa jeg det er fordi vi vakisnerer det, og holder de i sjakk..

Og en hvis % må vaksinere for å holde de unna, og det viste hun også. Men med andre ord så stoler hun på vi som vaksinerer er innen for den % da.. Litt egoisitk tankegang det også synes jeg..

Anonymous poster hash: 77daa...d10
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...