Gå til innhold

Vaksinering eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som er motstandere av å vaksinere barna sine, hva er greia egentlig?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, si det. Jeg er ikke motstander. Jeg hadde nok vaksinert mine barn på det jeg hadde følt at jeg strengt talt måtte og var nødvendig for barnet og med hensyn til samfunnet. Da hadde jeg satt meg enda bedre inn i det.

Men må si jeg er meget skeptisk til vaksiner. Mest på grunn av kvikksølv som jeg tror er i alle vaksiner. Også fordi jeg har lest flere artikler der det hevdes at vaksinen har vært årsak til at barnet har fått autisme. Noen barn har reagert veldig på vaksinene.

Har også lest at amish folk både lever lenger og er mye mer friske enn oss, og at der knapt finnes autisme eller ADHD, og at noen mener at det er fordi de ikke vaksinerer seg. Vet ikke om dette er tilfelle, men jeg har lest det. Kanskje noen her kan si noe mer om det?

Interessant spørsmål.

Skrevet

Amishfolket har da lite med de andre irundt seg å gjøre, så jeg tror heller isolasjon er svaret på at de aldri får barnesykdommer.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Fordi man tror på naturlig utvalg; de sterkeste overlever.

I dag er verden overbefolket fordi man dytter i folk vaksiner og medisiner, holder folk kunstig i live. Det er ikke så mange år igjen før jorden er utarmet av befolkningsveksten og vi sulter rett og slett i hjel.

Man prøver å utrydde sykdommer som naturlig tok livet av mange. Jorden har behov for å rydde litt her og der for at det skal være nok til alle.

Anonymous poster hash: a13ed...08a
  • Liker 4
Skrevet

Fordi man tror på naturlig utvalg; de sterkeste overlever.

I dag er verden overbefolket fordi man dytter i folk vaksiner og medisiner, holder folk kunstig i live. Det er ikke så mange år igjen før jorden er utarmet av befolkningsveksten og vi sulter rett og slett i hjel.

Man prøver å utrydde sykdommer som naturlig tok livet av mange. Jorden har behov for å rydde litt her og der for at det skal være nok til alle.

Vel, men å sette sine egne og andres barns liv på spill på den her måten, er et argument for å ta ungene fra folk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, men å sette sine egne og andres barns liv på spill på den her måten, er et argument for å ta ungene fra folk.

Det er mye bedre å overbefolke kloden, mener du? Å la barna sulte i hjel etter hvert?

Legevitenskapen har kommet mye lengre enn annen vitenskap. Vi vet fortsatt ikke hvordan vi skal gi god og riktig mat til alle de menneskene vi gir vaksiner til.

Om ikke lenge kommer disse barnesykdommene vi vaksineres mot til å erstattes av andre sykdommer. Sykdommer som er forårsaket av evolusjonen; virus og bakterier som er motstandsdyktige mot de medisiner og vaksiner vi har i dag.

(Noen "nye" virus og bakterier er det vanskelig å få bukt med allerede; for eksempel HIV og Ebola m.fl.)

• Liker 3
Skrevet

Det er mye bedre å overbefolke kloden, mener du? Å la barna sulte i hjel etter hvert?

Legevitenskapen har kommet mye lengre enn annen vitenskap. Vi vet fortsatt ikke hvordan vi skal gi god og riktig mat til alle de menneskene vi gir vaksiner til.

Om ikke lenge kommer disse barnesykdommene vi vaksineres mot til å erstattes av andre sykdommer. Sykdommer som er forårsaket av evolusjonen; virus og bakterier som er motstandsdyktige mot de medisiner og vaksiner vi har i dag.

(Noen "nye" virus og bakterier er det vanskelig å få bukt med allerede; for eksempel HIV og Ebola m.fl.)

Hvor hen skrev jeg noe om overbefolkning av kloden?

AnonymBruker
Skrevet

Men må si jeg er meget skeptisk til vaksiner. Mest på grunn av kvikksølv som jeg tror er i alle vaksiner. Også fordi jeg har lest flere artikler der det hevdes at vaksinen har vært årsak til at barnet har fått autisme. Noen barn har reagert veldig på vaksinene.

Hjelpes... Kvikkesølv har ikke vært brukt i vaksiner på 16 år, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99179::1:6273:4:::0:0

Den falske forskningen om at mmr vaksinen ga autisme er tilbakevist flere ganger, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99310::1:6273:15:::0:0

Det er greit at folk ikke forstår viktigheten av vaksiner, men at de ikke har bakgrunnsinformasjonen til å uttale seg vises tydelig når slike påstander fremsettes.

Forøvrig er isolasjon fra omverdenen det som beskytter mest (ref amishfolket), og mange sykdommer har ført til sykdom og spredning takket være reisevirksomhet, f.eks tok oppdagerne med seg meslinger til amerika og dagens reisende frakter sykdommer verden rundt på bare noen timer. Meslinger er fremdeles en dødelig sykdom, samme med difteri og stivkrampe, så jeg forstår ikke at folk tør å la være med vaksinering. De har foreløpig beskyttelse av flokkimmunitet, men den er i endring takket være skeptikere og folk som sprer falsk info. Vaksiner har også klart å utrydde grusomme sykdommer som kopper, og var nesten på vei til å kverke polio før skeptikerne kom på banen. Kan forstå at folk er reserverte mot helt nye vaksiner, men de som har vært på markedet i 20-70 år er velutviklede og velprøvde med få bivirkninger. Det selvmotsigende er jo at om de som ikke er vaksinerte får en del av de sykdommene de ikke er vaksinert for, så er nok behandlingen atskillig mer bivirkningsutsatt, dersom de overlever.

Anonymous poster hash: d637f...9c2

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpes... Kvikkesølv har ikke vært brukt i vaksiner på 16 år, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99179::1:6273:4:::0:0

Den falske forskningen om at mmr vaksinen ga autisme er tilbakevist flere ganger, se her http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=Left_6512&Main_6157=6263:0:25,6566&MainContent_6263=6464:0:25,7072&List_6212=6512:0:25,7091:1:0:0:::0:0&Left_6512=6272:99310::1:6273:15:::0:0

Det er greit at folk ikke forstår viktigheten av vaksiner, men at de ikke har bakgrunnsinformasjonen til å uttale seg vises tydelig når slike påstander fremsettes.

Forøvrig er isolasjon fra omverdenen det som beskytter mest (ref amishfolket), og mange sykdommer har ført til sykdom og spredning takket være reisevirksomhet, f.eks tok oppdagerne med seg meslinger til amerika og dagens reisende frakter sykdommer verden rundt på bare noen timer. Meslinger er fremdeles en dødelig sykdom, samme med difteri og stivkrampe, så jeg forstår ikke at folk tør å la være med vaksinering. De har foreløpig beskyttelse av flokkimmunitet, men den er i endring takket være skeptikere og folk som sprer falsk info. Vaksiner har også klart å utrydde grusomme sykdommer som kopper, og var nesten på vei til å kverke polio før skeptikerne kom på banen. Kan forstå at folk er reserverte mot helt nye vaksiner, men de som har vært på markedet i 20-70 år er velutviklede og velprøvde med få bivirkninger. Det selvmotsigende er jo at om de som ikke er vaksinerte får en del av de sykdommene de ikke er vaksinert for, så er nok behandlingen atskillig mer bivirkningsutsatt, dersom de overlever.

Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede i en del år. Dette har ført til at jeg har hatt tilgang på mange, hundrevis, av journaler.

Jeg vet, med sikkerhet, at mange hadde en normal utvikling, før de fikk en reaksjon på en vaksine.

Det er klart at dette er en kalkulert risiko i forhold til antall barn som blir født. Altså få barn som får alvorlige reaksjoner.

Det er mange medikamenter mor ikke kan ta under svangerskapet på grunn av risikoen for fosterskade. Dette selv om bare enkelte fostre blir skadet. Det er vel ikke usannsynlig at vaksiner kan virke på samme måte?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede i en del år. Dette har ført til at jeg har hatt tilgang på mange, hundrevis, av journaler.Jeg vet, med sikkerhet, at mange hadde en normal utvikling, før de fikk en reaksjon på en vaksine.Det er klart at dette er en kalkulert risiko i forhold til antall barn som blir født. Altså få barn som får alvorlige reaksjoner. Det er mange medikamenter mor ikke kan ta under svangerskapet på grunn av risikoen for fosterskade. Dette selv om bare enkelte fostre blir skadet. Det er vel ikke usannsynlig at vaksiner kan virke på samme måte? Anonymous poster hash: a13ed...08a

Hvis du vet dette sikkert, kan du gi oss uigjendrivelig dokumentasjon på det. Symptomgjennombrudd for en del slike lidelser er ofte sammenfallende med den tiden de får en del vaksiner. Det betyr ikke at det er en sammenheng, og det er det ikke. Det er kun én studie som har bekreftet dette, og den er tilbaketrukket fra alle som publiserte den, opphavsmannen har innrømmet juks, og er straffet.

Jo, det er usannsynlig at vaksiner kan virke på samme måte som teratogene medikamenter. Du kan uansett ikke sammenligne påvirkning på et ufødt foster med et barn som er født og fungerer uavhengig av mors biologiske funksjoner.

Du sprer feilaktige og farlige tanker.

Anonymous poster hash: 26533...2d2

• Liker 19
Skrevet

Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede i en del år. Dette har ført til at jeg har hatt tilgang på mange, hundrevis, av journaler.

Jeg vet, med sikkerhet, at mange hadde en normal utvikling, før de fikk en reaksjon på en vaksine.

Det er klart at dette er en kalkulert risiko i forhold til antall barn som blir født. Altså få barn som får alvorlige reaksjoner.

Det er mange medikamenter mor ikke kan ta under svangerskapet på grunn av risikoen for fosterskade. Dette selv om bare enkelte fostre blir skadet. Det er vel ikke usannsynlig at vaksiner kan virke på samme måte?

Autister kan ha normal utvikling frem til 3-4 år, f.eks. Ellers da så virker antivaksinering til å være et 1 verdensproblem, som det kan bli.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er løgn, og du sprer farlige rykter. Les linken jeg la ved som gjennomgår materiale samlet over år fra forskjellige land, som ikke viser sammenheng. Grunnen til at mange tror det er en sammenheng er at f.eks autisme begynner med symptomer fra 12-18 mnd, samtidig med vaksinasjon av de fleste barnesykdommer. Som alt annet i livet trenger man noe å skylde på når ting går galt, selv om sammenhengen her er genetisk og ikke påvirket at vaksiner.

• Liker 18
Skrevet

Et godt sitat som ble nevnt i den andre tråden:

"If you think your childs immune system is strong enough to fight off vaccine-preventable diseases, then its strong enough to fight off the tiny amounts of dead or weakened pathogens present in any of the vaccines."

• Liker 21
Skrevet

Et godt sitat som ble nevnt i den andre tråden:

"If you think your childs immune system is strong enough to fight off vaccine-preventable diseases, then its strong enough to fight off the tiny amounts of dead or weakened pathogens present in any of the vaccines."

Nemlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et barn med autisme og han er vaksinert. Jeg vet med sikkerhet at det ikke var vaksinen sin "skyld". Det ble ikke oppdaget før den vaksinen som påstås å forårsake autisme, men etter å ha blitt kjent med diagnosen ser jeg tegn til det helt tilbake til nyfødt stadiet.

Tror årsaken til at mange skylder på vaksinen når det gjelder autisme er at symptomene ikke blir fremtredende før i 1,5-3års alder og da mener mange at barnet forandret seg etter vaksinen. Det er ikke tilfelle, når barna er så små er det vanskelig å skille mellom normal og unormal utvikling fordi barn rett og slett er forskjellige.

Jeg kjente lenge på at mitt barn var annerledes, men hadde lært meg å ikke sammenligne. Han gikk nesten et år i bhg før de reagerte på utviklingen hans. Det jeg reagerte på var at det virket som om han var mye mer krevende enn andre barn, det var sinnsykt slitsomt å være mamma i forhold til hva jeg hadde trodd, men jeg la det bak meg og tenkte "man skal ikke sammenligne".

Jeg forstår godt at foreldre ønsker å finne "skyldebukken" når barnet får en såpass alvorlig diagnose. Det er mange tanker som raser rundt i hodet og man ønsker jo ikke at det skal være ens egen skyld. Faktum er at dette er medfødt, men det tar tid før det oppdages fordi barnet må ha tid på seg til å skulle utvikle seg før man ser at barnet ikke utvikler seg.

Om jeg får flere barn kommer jeg selvfølgelig til å vaksinere det barnet også, og ja, jeg ser på det som en selvfølge. Det er andre mennesker som er så svake at de ikke kan få vaksine fordi det kan ta livet av de og om de blir smittet fordi jeg ikke vaksinerte mitt barn vil det også kunne ta deres liv, det blir helt feil.

Vaksiner barna deres og spar oss fra å få tilbake alle de fæle vonde sykdommene.

• Liker 13
Skrevet

En annen ting er at jo flere som dropper vaksine, jo mer sjanse er det at sykdommene blusser opp. Noen tenker kanskje at det bare går utover de som velger å droppe vaksine, og da kan de bare ha det så godt. Men det er ikke sant. For det første så er det foreldrene som tar avgjørelsen på barnas vegne. Og for det andre, så er det noen som ikke tåler vaksine og dermed ikke kan ta den. Og da er det KJEMPEVIKTIG at alle andre tar den av hensyn til disse!

• Liker 10
Skrevet

En annen ting er at jo flere som dropper vaksine, jo mer sjanse er det at sykdommene blusser opp. Noen tenker kanskje at det bare går utover de som velger å droppe vaksine, og da kan de bare ha det så godt. Men det er ikke sant. For det første så er det foreldrene som tar avgjørelsen på barnas vegne. Og for det andre, så er det noen som ikke tåler vaksine og dermed ikke kan ta den. Og da er det KJEMPEVIKTIG at alle andre tar den av hensyn til disse!

Jeg synes ikke barna til de her antivaksinemenneskene bør få ha ungene sine i barnehage og skole ilag med de andre barna. Akkurat pga de tilfellene du forteller om.

• Liker 4
Skrevet

Jeg overhørte en gruppe mennesker som snakket om dette med vaksinering og det var det ei som ikke vaksinerte sine barn. Hun var fast bestemt på at vaksiner gjorde barna syke og det ville ikke hun utsette sine barn for.

Hadde det ikke vært for at jeg er flink til å holde meg selv tilbake så hadde jeg gått bort og gitt hu en ørefik. Det er utrolig provoserende å høre på folk som kommer med påstander om slikt uten å kunne støtte oppunder det med noe som helst. Det er også forkastelig at folk flyr rundt og prøver å skremme alle andre fra å vaksinere barna sine.

Autisme er til tider et rent helvete. Gud som jeg skulle ønske den diagnosen vekk. Jeg vil også ha et normaltfungerende barn, finne på ting som andre småbarnsfamilier gjør, reise på ferier uten at det er noe problem, slippe uttallige møter og søknader om ditt og datt for å sikre mitt barns fremtid osv. Men alternativet er så sinnsykt mye verre. Jeg vil heller at barnet mitt skal ha denne diagnosen enn å se han dø.

Som sagt vet jeg at autismen ikke er forårsaket av noe som helst vaksine, men jeg nøler ikke med å vaksinere evt kommende barn fordi jeg heller vil at barnet skal være autist enn at det skal dø fra meg.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jada, men det er også en del sykdommer som fører til psykisk utviklingshemming som starter med symptomer i den samme alderen som barn får vaksiner.

Men ettersom du jobber med psykisk utviklingshemmede så vet du vel sikkert dette..

Når det kommer til at folk som er i mot vaksiner, så er det hva jeg har hørt at de er redd for dette med reaksjoner, alt fra autisme til direkte fysisk sykdom.

Og noen av argumentene er som følger: det er jo så lite av dette i Norge uansett...

Jeg får alltid lyst til å spørre de hvorfor de tror det er lite av disse sykdommene. At det kanskje har noe med at så mange foreldre har vaksinert sine barn osv.

Og i dag som vi reiser mye og andre kommer inn i vårt land, så er det en kjent sak at mange sykdommer kommer tilbake. Da er det ekstra viktig å vaksinert barna sine.

Anonymous poster hash: 892b5...bcb

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...