mkgleez Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #21 Skrevet 13. januar 2014 HiL ligger ca 5 km utenfor sentrum. Hvis du søker på Lundebekken eller Vargstad studenthjem bor du midt i mellom skolen og byen og har matbutikk i nærheten. Veldig greit! Anonymous poster hash: 245a2...537 Fantastisk! Love it :-) Kan man greit gå til HiL og sentrum derfra da? Og går det grei bussforbindelse til skolen og sentrum derfra? Skal lese om det nå - TS
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #22 Skrevet 13. januar 2014 Var det bra foruten om at du ble syk da? Håper du har blitt bedre nå - TS Skulle ønske jeg kunne si ja,men ble dessverre behandlet ganske dårlig fra skolen sin side. Var derfor jeg til slutt måtte avbryte. Anonymous poster hash: b5772...5aa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #23 Skrevet 13. januar 2014 Fantastisk! Love it :-) Kan man greit gå til HiL og sentrum derfra da? Og går det grei bussforbindelse til skolen og sentrum derfra? Skal lese om det nå - TS Det er vel ca 7 mellom hil og sentrum. Jeg anbefaler Smestadmoen. Det ligger ca midt i mellom Anonymous poster hash: b5772...5aa
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #24 Skrevet 13. januar 2014 Fantastisk! Love it :-) Kan man greit gå til HiL og sentrum derfra da? Og går det grei bussforbindelse til skolen og sentrum derfra? Skal lese om det nå - TS Det går buss en gang i halvtimen som regel. Og vil/må du gå, er det flatt hele veien. Anonymous poster hash: 245a2...537
Sapree Skrevet 14. januar 2014 #25 Skrevet 14. januar 2014 Alle har godt av å komme seg bort fra byen de kommer fra. Så reis :D
mkgleez Skrevet 24. januar 2014 Forfatter #26 Skrevet 24. januar 2014 Syns det virker som folk flest virker fornøyd! Så det er bra:-) Flere erfaringer og tips for en bygutt fra Oslo som vurderer Høgskolen i Lillehammer? - TS
mkgleez Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #27 Skrevet 3. februar 2014 Flere tips for hvilke av studentboligene jeg bør søke? Skjønner ikke avstandene mellom dem som alle ligger midt mellom byen og HiL (typ Vargstad, Lundebekken osv). Tips og info? Feks Vargstad - er det ikke sykt dritt om man ikke kommer overens med de 3 man bor med? Er litt usikker som dere skjønner, så alle råd tas i mot med stor glede fra meg Klem fra ts
Kjempeliten Skrevet 4. februar 2014 #28 Skrevet 4. februar 2014 Vargstad og Lundebekken ligger ikke så langt fra hverandre.. om jeg ikke blingser helt på hvor lundebekken er nå... Men tror ikke det er så veldig stor forskjell i avstand til sentrum og HIL. Smestad studenthjem ligger rett ved Vargstad. Bruker vel en 20-30 min å gå fra Vargstad/Smestad til byen. Nå er det lenge siden jeg har gått til HIL, men husker jeg rett tar det rundt en halvtime å gå dit også. Men det går jo buss! Også er det flat strekning, så det går an å sykle om sommeren Erfaringsmessig så er det best å bo nærmest skolen, og ha matbutikk i nærheten. Man er jo gjerne oftere på skolen enn i byen, Så ikke bry deg noe om hvor langt det er til sentrum. Og jo, det er ikke noe hyggelig om man ikke kommer overens med de man bor med. Men vær positiv og hyggelig mot de andre og bli kjent med de. Ha dine egne ting; kopper, tallerkner, bestikk, såpe, kluter osv så slipper du å måtte irritere deg over at andre bruker ting uten å vaske opp osv. Hvis du vil så kan du også ta intiniativ til å ha et husmøte der dere skriver ned regler og felles vaskeliste som dere blir enige om.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #29 Skrevet 4. februar 2014 Vargstad og Lundebekken ligger ikke så langt fra hverandre.. om jeg ikke blingser helt på hvor lundebekken er nå... Men tror ikke det er så veldig stor forskjell i avstand til sentrum og HIL. Smestad studenthjem ligger rett ved Vargstad. Bruker vel en 20-30 min å gå fra Vargstad/Smestad til byen. Nå er det lenge siden jeg har gått til HIL, men husker jeg rett tar det rundt en halvtime å gå dit også. Men det går jo buss! Også er det flat strekning, så det går an å sykle om sommeren Erfaringsmessig så er det best å bo nærmest skolen, og ha matbutikk i nærheten. Man er jo gjerne oftere på skolen enn i byen, Så ikke bry deg noe om hvor langt det er til sentrum. Og jo, det er ikke noe hyggelig om man ikke kommer overens med de man bor med. Men vær positiv og hyggelig mot de andre og bli kjent med de. Ha dine egne ting; kopper, tallerkner, bestikk, såpe, kluter osv så slipper du å måtte irritere deg over at andre bruker ting uten å vaske opp osv. Hvis du vil så kan du også ta intiniativ til å ha et husmøte der dere skriver ned regler og felles vaskeliste som dere blir enige om. Tusen takk for veldig godt svar! Jeg begynner å tenke at å bo i en av studenthusene midt mellom HiL og Sentrum. Men jeg har lest litt mer på Sopp i kveld, og begynner egentlig å se meg ut nye del av Smedstadmoen, med eget kjøkken og bad. Hva tenker du om det? :-) Er så glad for hjelp med disse tingene siden jeg overhodet ikke er kjent i Lillehammer, så tusen takk for at du hjelper meg! Så, hva tenker du om Smestadmoen nyere del? - klem fra tsAnonymous poster hash: 4847a...728
Kjempeliten Skrevet 5. februar 2014 #30 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har aldri vært inne på smestadmoen, men det ser fint ut:) butikk og busstopp er ikke så langt unna heller. Tror det er ganske fint å bo der som student! 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #31 Skrevet 5. februar 2014 Det eneste som ville hindret meg er at vinteren på Lillehammer kan bli jævlig kald. Anonymous poster hash: ad751...0e3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #32 Skrevet 5. februar 2014 Studerer selv i Lillehammer. Bor omtrent midt i sentrum (leier privat) og er superfornøyd med det! Har vært så vidt innom på Vargstad (tror jeg det er…) og der er det relativt dårlig standard. Smestadmoen, den nye delen? (gule/røde/blå/grønne bygninger) er derimot helt kurant! Bare vært på besøk hos noen som har en hybel for seg selv da, de er jo ikke så store (ca 18 m2), men veldig grei standard, med fine løsninger for en student. Du kan fint gå både til HiL og til sentrum fra smestadmoen, men det er gode bussforbindelser begge veier. Man overlever vinteren Hva skal du studere da? Anonymous poster hash: c9b4a...d3c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #33 Skrevet 5. februar 2014 Studerer selv i Lillehammer. Bor omtrent midt i sentrum (leier privat) og er superfornøyd med det! Har vært så vidt innom på Vargstad (tror jeg det er) og der er det relativt dårlig standard. Smestadmoen, den nye delen? (gule/røde/blå/grønne bygninger) er derimot helt kurant! Bare vært på besøk hos noen som har en hybel for seg selv da, de er jo ikke så store (ca 18 m2), men veldig grei standard, med fine løsninger for en student. Du kan fint gå både til HiL og til sentrum fra smestadmoen, men det er gode bussforbindelser begge veier. Man overlever vinteren Hva skal du studere da? Anonymous poster hash: c9b4a...d3c Supert! Takk for utfyllende svar :-) Høres veldig bra ut. Jeg skal studere organisasjon og ledelse. Hørt noe positivt/negativt om studiet? Hva studerer du da? -tsAnonymous poster hash: 4847a...728
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #34 Skrevet 5. februar 2014 Supert! Takk for utfyllende svar :-) Høres veldig bra ut. Jeg skal studere organisasjon og ledelse. Hørt noe positivt/negativt om studiet? Hva studerer du da? -tsAnonymous poster hash: 4847a...728 Ja, det er veldig bra her Byen er kjempekoselig, kanskje litt liten for deg som kommer fra Oslo, men det er jo bare 2 timer med tog så er du der Hørte med ei at hun er veldig fornøyd med organisasjon og ledelse. Veldig praktisk-teorietisk noe som hun likte godt da ellers har jeg ikke hørt noe. Studerer selv juss. Anonymous poster hash: c9b4a...d3c
Gjest Bud Skrevet 5. februar 2014 #35 Skrevet 5. februar 2014 Lei privat. Masse fine leiligheter og hybler til leie i Lillehammer for en rimelig penge. Studentboligene er for de som absolutt ikke har råd til noe annet, 30 gutter som deler kjøkken og runker om kapp bak løvtynne vegger i de sene nattetimer, nei takk. Velkommen til Lillehammer, byen som kan by på alt du ønsker
Gjest Bud Skrevet 5. februar 2014 #36 Skrevet 5. februar 2014 Når det gjelder hvor du burde bo så er det ingen grunn til å i Hove, Fåberg eller Jørstadmoen da dette er for slummen å regne (solløst, null utsikt og dårlig med sol). Det er gode bussforbindelser til by`n, Vingnes og sørover
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #37 Skrevet 5. februar 2014 Ja, det er veldig bra her Byen er kjempekoselig, kanskje litt liten for deg som kommer fra Oslo, men det er jo bare 2 timer med tog så er du der Hørte med ei at hun er veldig fornøyd med organisasjon og ledelse. Veldig praktisk-teorietisk noe som hun likte godt da ellers har jeg ikke hørt noe. Studerer selv juss. Anonymous poster hash: c9b4a...d3c Herlig:-) Dette blir bra, begynner å glede meg jeg nå Hihi. -tsAnonymous poster hash: 4847a...728
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #38 Skrevet 5. februar 2014 Lei privat. Masse fine leiligheter og hybler til leie i Lillehammer for en rimelig penge. Studentboligene er for de som absolutt ikke har råd til noe annet, 30 gutter som deler kjøkken og runker om kapp bak løvtynne vegger i de sene nattetimer, nei takk. Velkommen til Lillehammer, byen som kan by på alt du ønsker Takk for innspill, jeg setter utrolig pris på alt jeg kan få, siden jeg er helt blank på dette området. Hva vil jeg kunne forvente å måtte betale for en egen leilighet sentralt beliggende da? Jeg ønsker å bo alene egentlig, enten det er snakk ok leilighet i privatmarkedet eller studentboligene. Og når begynner gjerne disse tingene å legges ut for leie? Og burde jeg da ta i byen, eller andre steder? Masse spørsmål, sorry ;P hahaa! -tsAnonymous poster hash: 4847a...728
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #39 Skrevet 5. februar 2014 Takk for innspill, jeg setter utrolig pris på alt jeg kan få, siden jeg er helt blank på dette området. Hva vil jeg kunne forvente å måtte betale for en egen leilighet sentralt beliggende da? Jeg ønsker å bo alene egentlig, enten det er snakk ok leilighet i privatmarkedet eller studentboligene. Og når begynner gjerne disse tingene å legges ut for leie? Og burde jeg da ta i byen, eller andre steder? Masse spørsmål, sorry ;P hahaa! -tsAnonymous poster hash: 4847a...728 Jeg har bare tatt årsstudium på hil, men stortrivdes! Fadderuka og samholdet er superbra, man blir lett kjent med masse folk, og HIL er en bra skole Jeg har blitt boende her på Lillehammer i 5 år etter det, og trives fortsatt veldig godt Du kommer nok til å trives, siden du er gutt, så kan jeg også nevne at HIL har en stor andel jenter, så er du singel vil du nok helt sikkert treffe noen (hvis du liker jenter da ) Er du glad i å gå på byen så ville jeg prøvd å få meg et sted å bo nær sentrum så slipper du bruke penger på taxi, og på vinteren her blir det fort 20 minus, så å gå hjem på natta da er ikke spesielt lurt eller godt. Ellers anbefaler jeg smestadmoen, der er det god standard på hyblene du må nok være forberedt på ca 4000-5000kr for å bo alene i Lillehammer, å være tidlig ute er lurt både på SOPP sine leiligheter og på det private markedet Masse lykke til og velkommen til Lillehammer :D Anonymous poster hash: 2fa2c...da5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2014 #40 Skrevet 5. februar 2014 Jeg har bare tatt årsstudium på hil, men stortrivdes! Fadderuka og samholdet er superbra, man blir lett kjent med masse folk, og HIL er en bra skole Jeg har blitt boende her på Lillehammer i 5 år etter det, og trives fortsatt veldig godt Du kommer nok til å trives, siden du er gutt, så kan jeg også nevne at HIL har en stor andel jenter, så er du singel vil du nok helt sikkert treffe noen (hvis du liker jenter da ) Er du glad i å gå på byen så ville jeg prøvd å få meg et sted å bo nær sentrum så slipper du bruke penger på taxi, og på vinteren her blir det fort 20 minus, så å gå hjem på natta da er ikke spesielt lurt eller godt. Ellers anbefaler jeg smestadmoen, der er det god standard på hyblene du må nok være forberedt på ca 4000-5000kr for å bo alene i Lillehammer, å være tidlig ute er lurt både på SOPP sine leiligheter og på det private markedet Masse lykke til og velkommen til Lillehammer :DAnonymous poster hash: 2fa2c...da5 Supert! Føler jeg har landet på beslutningen om HiL nå, men må nå bare finne ut hvor og hvordan jeg vil bo. Jeg har tenkt mye og kommet frem til at jeg vil bo alene Så får jeg se om det blir privat eller ikke. Ca hvor mye koster taxi fra sentrum til Smestadmoen? Er det vanskelig å komme inn i studentmiljøet om jeg bor privat i feks sentrum? Eller går der helt fint om man er vanlig sosial, som jeg er? Er det jeg tenker litt på nå i valget av hvor og hvordan jeg skal bo:-) Og er det mest private fester, eller går folk fleste på byen? -tsAnonymous poster hash: 4847a...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå