Gå til innhold

Ny Mac eller penger tilbake?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt min Mac inne på service så mange ganger at jeg nå har krav på å heve kjøpet - eller få ny Mac. Ny Mac vil si en bedre utgave enn den jeg har nå, min er vel 2010 modell. (MacBook pro 13.3")

Nå lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Jeg har bare hatt tull med denne maskina, ikke minst er jeg ikke imponert over kundevennligheten til Eplehuset. En annen faktor er at jeg bor mange timer unna nærmeste eplehus, noe som har vært utrolig tungvint når problemer har oppstått.

Spørsmålet mitt er; er MacBook dårlige greier, eller har jeg vært max uheldig med mitt produkt? Er eplehuset kjent for dårlig kundeservice, eller har jeg vært uheldig der også? Heve kjøpet og kjøpe Mac på Elkjøp istedet, eller spare pengene og kjøpe noe rimeligere?

Mine behov er ikke avanserte, det jeg bruker pc/Mac til er hovedsakelig internet, bilderedigering, og musikknedlasting.

Noen innspill?

Anonymous poster hash: b2db5...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for en ny Mac. Jeg har hatt min i 3 år nå, og har kun hatt den inne på service én gang (som forøvrig var selvforskyldt...). Alle jeg kjenner med Mac har hatt dem i mange, mange år. Jeg kjøpte kun Windows-PCer før, men der skifta jeg omtrent hvert eneste år.

Du vil kunne møte problemer uansett hvilket produkt du ender opp med å kjøpe. Tar man f.eks. ikke godt nok vare på en Windows-PC, tar det ikke lang tid før den blir treig, eller så kan man være uheldig og kjøpe en Mac med en produksjonsfeil. Shit happens, man må nesten kjøpe det man trives best med. Personlig liker jeg Mac bedre enn andre typer PCer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en dataekspert, men jeg har fått god service på eplehuset - de har vært veldig raske og imøtekommende.

Min fra 2010 har vært på reperasjon 1 gang, da pga en kabel som var ødelagt mellom harddisk og... ettellerannet som måtte byttes. Laderen min streika også en gang, og da fikk jeg ny med en gang, uten noe spørsmål eller noe.

Har fått dårligere service på elkjøp og expert. og det har tatt flere uker å få reparert ting.

Men.. hva du burde gjøre.. vet ikke?

Anonymous poster hash: 02cd0...63e
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for ny maskin. Det er ikke så ofte at man er så uheldig, men det hender.

Anonymous poster hash: b1fde...484
AnonymBruker
Skrevet

Apple og Eplehuset er kjent for dårlig kundeservice. De er veldig hyggelige og serviceinnstilte når man skal kjøpe, men når man skal reklamere er de veldige vanskelige å ha med å gjøre. Prøv å gjøre et søk på "eplehuset kundeservice" og se hva som dukker opp.

Anonymous poster hash: b683a...d2f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Apple og Eplehuset er kjent for dårlig kundeservice. De er veldig hyggelige og serviceinnstilte når man skal kjøpe, men når man skal reklamere er de veldige vanskelige å ha med å gjøre. Prøv å gjøre et søk på "eplehuset kundeservice" og se hva som dukker opp.

Anonymous poster hash: b683a...d2f

Åh, jeg har bare møtt på positive og hjelpsomme medarbeidere på eplehuset. Heldig jeg da kanskje?

Skrevet

Jeg har hatt min mac i 2 år og aldri hatt et eneste problem. Min er kjøp på elkjøp og er godt brukt om du kan si det sånn :) Jeg har også hørt at eplehuset har dårlig service, derfor kjøpte jeg min på elkjøp. Jeg ville definitivt tatt en ny mac :)

Skrevet

Ingen erfaring med Eplehuset (har alltid handlet direkte i Apples nettbutikk og har aldri hatt behov for service). Men jeg ville gått for en ny maskin. Jeg har hatt en Macbook som nå er 8 år gammel og virker helt fint ennå. Batteriet har "eksplodert", men det var min feil og den er treg, men virker. Har en iMac som må være bortimot 7 år og som har fått ny harddisk (etter 4-5 år) og fungerer perfekt og en annen iMac som er 4 år og omtrent ikke har vært skrudd av siden den kom i hus.

Tipper du har hatt en sånn mandagsmaskin, det skjer over alt en gang i blant. Her i huset har det vært problemfritt i 3 av 3 tilfeller og jeg er sikker på at den nye maskina oppfører seg bedr!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har fått så dårlig service hos eplehuset at jeg er usikker på om jeg ønsker å sponse de med en eneste krone, særlig fordi de har kostet meg så mye penger. De har vært regelrett frekke. 4 ganger på service og aldri fått tilbud om lånepc. Tungvint når feil oppstår og det ikke er eplehus i noenlunde nærhet. Kanskje heller heve kjøpet og kjøpe ny hos Elkjøp?

Det som også irriterer meg sånn med Mac, er iTunes. Jeg mistet hundrevis av låter da maskina krasjet første gang. Min egen feil at jeg ikke hadde tatt backup, men det er jo idioti at nedlasting ikke følger Apple-id, slik at de kommer opp automatisk ved pålogging?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er virkelig Mac så mye bedre enn pc når man velger en pc med god prosessor og mye minne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forresten kjøpt på Expert og brukt Eplehuset til service.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har fått så dårlig service hos eplehuset at jeg er usikker på om jeg ønsker å sponse de med en eneste krone, særlig fordi de har kostet meg så mye penger. De har vært regelrett frekke. 4 ganger på service og aldri fått tilbud om lånepc. Tungvint når feil oppstår og det ikke er eplehus i noenlunde nærhet. Kanskje heller heve kjøpet og kjøpe ny hos Elkjøp?

Det som også irriterer meg sånn med Mac, er iTunes. Jeg mistet hundrevis av låter da maskina krasjet første gang. Min egen feil at jeg ikke hadde tatt backup, men det er jo idioti at nedlasting ikke følger Apple-id, slik at de kommer opp automatisk ved pålogging?

Hos meg følger låtene Apple-id og jeg kan spille dem av både på telefon og på nettbrett.

Anonymous poster hash: 19b5d...73a

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg følger låtene Apple-id og jeg kan spille dem av både på telefon og på nettbrett.

Anonymous poster hash: 19b5d...73a

Ja, men hvis du har vært uheldig og fått en harddisk som crasher og du ikke har tatt ekstra backup, så har du mistet alt. Ligger du på med Apple-id på Mac igjen, så følger med andre ord ingen av nedlastingene med, de er borte. Det er jo idioti!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går for ny Mac, men kommer til å heve kjøp hos eplehuset og kjøpe hos Elkjøp.

Skrevet

Hvorfor bestiller du ikke direkte dra Apple i stedet?

Skrevet

Jeg ville definitivt gått for ny mac! tror du har vært max uheldig. Min mac er tre år gammel, og jeg har aldri hatt noe tull med den :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bestiller du ikke direkte dra Apple i stedet?

Hvorfor er det et bedre valg enn Elkjøp?

Skrevet

Hvorfor er det et bedre valg enn Elkjøp?

Bedre og bedre.. jeg vet ikke. Jeg har bare alltid bestilt og forholdt meg til Apple direkte, i stedet for å bruke en forhandler. Da går jo evt klager og reklamesjoner (eller spørsmål) rett til Apple, i stedet for å måtte sloss med Eplehus og Elkjøp f.eks. Maskinene er de samme og jeg regner med at prisene er de samme også.

AnonymBruker
Skrevet

Bedre og bedre.. jeg vet ikke. Jeg har bare alltid bestilt og forholdt meg til Apple direkte, i stedet for å bruke en forhandler. Da går jo evt klager og reklamesjoner (eller spørsmål) rett til Apple, i stedet for å måtte sloss med Eplehus og Elkjøp f.eks. Maskinene er de samme og jeg regner med at prisene er de samme også.

Tungvint når problemer oppstår, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...