Gå til innhold

Hvem har ansvaret for dette?

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kan jeg da skrive en søknad for å få god middagsmat pga utslitthet og energiløs?

Anonymous poster hash: 1dd65...4c1

Er du så dum som du virker? Det er vel klart at du ikke får godkjent noe med den begrunnelsen. Da kunne sikkert halve Norges befolkning og vel så det også være berettiget til økonomisk hjelp, eller middagsmat levert på døren.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, du går på krevende studie du liksom...

AnonymBruker
Skrevet

Er du så dum som du virker? Det er vel klart at du ikke får godkjent noe med den begrunnelsen. Da kunne sikkert halve Norges befolkning og vel så det også være berettiget til økonomisk hjelp, eller middagsmat levert på døren.

Sorry. Jeg glemte ironiflagget.

Trodde alle skjønte at det ikke gikk ann å få hjelp økonomisk til å lage seg sunnere mat. At det TS spør om er helt på viddene.

Gjest Eurodice
Skrevet

Sorry. Jeg glemte ironiflagget.

Trodde alle skjønte at det ikke gikk ann å få hjelp økonomisk til å lage seg sunnere mat. At det TS spør om er helt på viddene.

Jeg trodde jeg svarte TS. Dette er et glimrende eksempel på at det er mye enklere å svare riktig person når man bruker nick, enn å holde styr på AB-er. Det er jeg langtifra alene om å mene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo kutte opp en salat, og bruke den i to dager. Kjøp deg kyllingfilet, og det er jo fort gjort og steke. Så kan du koke litt ris til. Det kan du også ha 2 dager på rad. Men hvis du ikke vil ha samme retten 2 dager så lagen en wook. Kutt opp kylling, fres noe gr.saker ilag med. gulrøtter, sukkererter, broccoli, paprika, løk eller hva du nå ønsker. Så har du 2 retter med kylling.

kok torsk og kok gulrøtter og poteter til. Så kan du neste dag steke torsken ilag med potet og gulrøtter. Kjempegodt. Da har du også to middager.

Ingen av dette tar lang tid å lage. Og torsken så er det fort gjort dagen etter å steke alt sammen i panna.

Lag deg en pastasalat med skinke(jeg bruker disse på boks) så har du i isbergsalat, paprika, mais, tomar, agurk og hva du nå ønsker å ha i. Og da har du til mat dagen etterpå også.

Nå regner jeg med det er ikke diettmat du er ute etter, men dette er iallfall mat som inneholder grønt, kjøtt eller fisk. Pasta og potet kan du jo selvsagt variere mengden etter hvor sundt du vil ha det. Men litt pasta, ris eller potet skader jo ikke, og de aller fleste spiser det i kosten sin, og ser på som et sundt kosthold.

Anonymous poster hash: e1106...3c9
Gjest Blondie65
Skrevet

Det tar max en halvtime å lage seg en god og sunn middag.

F.eks kok ris, stek kyllingfilet, lag en salat. Voila ... Ikke krevende i det hele tatt.

Eller kjøp de grønnsakene du liker best (f.eks løk, squash, tomat, gulrot, kålrabi, selleri,, paprika, hvitløk, potet) skjær i biter, kok i vann med buljong. Mix med stavmixer og krydre med chilipulver og ingefær. Tilsett bayonneskinke i terninger, eller kylling, eller mager pølse eller laksebiter. Vips mager suppemiddag.

Eller laksefilet i folie med grønnsaker: tint laksefilet legges i folie med skinnsiden ned. Ha i løkbåter, squashskiver og ha litt olje og sitron over. Pakk samme folien og stek i ovnen i 20-30 minutter. Server ris til.

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden hører hjemme på Snikksnakk. ;)

Anonymous poster hash: 0312c...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...