Gå til innhold

Hvem har ansvaret for dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg flyttet for emg selv har jeg blitt mer usunn, det er vanskelig å lage sunn mat. Har det offentlige ordninger for oss som ikke er flink til dette?, kan jeg få økonomisk stønad for hjelp til å lage sunn mat?

Anonymous poster hash: 28a52...c20
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det kan jeg ikke tenke meg :laugh: .

Endret av Arabella
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du har internett, du trenger ikke mer hjelp enn det til å lage sunn mat.

Anonymous poster hash: 6d811...902
  • Liker 7
Skrevet

Hvem har ansvaret for dette? Deg, og ingen annen.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Vansklig å lage sunn mat? Kjøp deg en kokebok på nettet for 40kr eller ta et google søk på oppskrifter.

Endret av WubWub
AnonymBruker
Skrevet

Eller ta deg entur på biblioteket, masse fine kokebøker. :)

Anonymous poster hash: 92148...ea1

Gjest Violetta
Skrevet

Man har selv ansvar for egen helse. Heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Det er det du, og bare du, som har ansvar for. Eneste løsningen er å ta seg selv i nakkeskinnet og kvitte seg med usunne vaner!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hahahah. Du kødder nå, sant?

Anonymous poster hash: 882a4...4d0
  • Liker 6
Skrevet

Helt siden jeg flyttet for emg selv har jeg blitt mer usunn, det er vanskelig å lage sunn mat. Har det offentlige ordninger for oss som ikke er flink til dette?, kan jeg få økonomisk stønad for hjelp til å lage sunn mat?

Det er ditt eget ansvar. Du må klare å lære deg å lage litt sunn mat selv, finnes masse enkelt! No excuses..

AnonymBruker
Skrevet

Kommunen tilbyr utkjøring av ferdiglaget middagsmat til de som ikke kan lage mat selv. Men da må du kunne dokumentere at du ikke kan lage mat pga f eks sykdom, utviklingshemning eller annet.

Anonymous poster hash: 2c6ed...dfe
Gjest Eurodice
Skrevet

Meld deg på et matlagingskurs. Det blir arrangert mange steder.

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke så lett å gjøre dette alene! Jeg går på et utrolig krevende studie som tar masse tid!

Skrevet

Det er faktisk ikke så lett å gjøre dette alene! Jeg går på et utrolig krevende studie som tar masse tid!

Jeg sliter med å tro på at du går på et "utrolig krevende studie", du fremstår jo som mindre mentalt begavet.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Lag deg salat til middag Å skjære opp grønnsaker tar ikke så lang tid, og er ikke så vanskelig. Varier typen kjøtt/fisk du har oppi, og spis grovt brød til. Problem solved.

Anonymous poster hash: 54255...e51

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes til og med ganske sunne Fjordland produkter nå til dags, så du kan ikke skylde på dårlig tid. Det tar like lang til å steke en pizza/hamburger eller lignende, som det tar å steke en kyllingfilet. Du kan kjøpe frossen grønnsakswok som tar 5 minutter i stekepannen. Du kan nok bare skylde på deg selv for at du spiser usunt. :)

Anonymous poster hash: f7086...3b6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg kan gi deg huden full helt gratis.

Anonymous poster hash: adad6...a22

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, klart det. Skriv en egen søknad med overskrifte "Krav om stønad til sunn livsstil" og skriv hvorfor nettopp du trenger denne støtten. Husk at du må skrive under på den og levere den til det lokale nav-kontoret. Totalt må søknaden og begrunnelsen være 2 A4 ark. Lykke til !

:fnise:

Endret av Evilposelos
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg da skrive en søknad for å få god middagsmat pga utslitthet og energiløs?

Anonymous poster hash: 1dd65...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...