AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har et problem, jeg er så utrolig følsom når det gjelder dyr. De går så utrolig inn på meg og jeg gråter omtrent daglig. Dette kan være at jeg ser en pjuskete katt på gata, en fugl i regnet som er alene, på tv at en sau blir tatt av ulv, et rådyr blir skutt, ja alt som har med dyr å gjøre. Dette begynner å bli utrolig slitsomt, fordi jeg hele tiden får vondt i hjertet av dyr. Jeg har nok vært sånn hele livet, da jeg når jeg var liten ikke ville på fisketur fordi jeg synes synd på familien til fisken som ble fisket, eller at jeg gråt når fiskene mine i akvariet døde. Jeg er 29 år gammel nå, og orker ikke mer av dette, jeg gråter jo hele tiden! Anonymous poster hash: 7cb7a...f17 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er også sånn og har alltid vært det..Har stor medfølelse med alle dyr. Synes det er trist å gå i dyreforretninger og zoo fordi jeg tenker på hvordan dyrene når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: fcf61...46e 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er også sånn og har alltid vært det..Har stor medfølelse med alle dyr. Synes det er trist å gå i dyreforretninger og zoo fordi jeg tenker på hvordan dyrene når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: fcf61...46e "hvordan dyrene har det", skulle det stå.. Anonymous poster hash: fcf61...46e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Du trenger behandling. Terapi og/eller piller. Dette er ikke normalt. Anonymous poster hash: 43e37...f99 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Er nok ikke "like hardt rammet" som deg, og tåler å se dyr i regnet og å gå i dyrebutikken, men kan ikke dra til land som har hjemløse dyr og dør inni meg når bilder av døde dyr som er mishandlet dukker opp i nettaviser ol.. Takler ikke å tenke på dyr som ikke har det godt, og ofte blir jeg helt ødelagt av å tenke alt som skjer med dyr rundt om i verden.. Man får jo ikke gjort noe med det!! Anonymous poster hash: 75b81...161 4
Draenei Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Blir dere like triste når dere ser syke/ensomme/døde barn? 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Blir dere like triste når dere ser syke/ensomme/døde barn? Nei. Det påvirker meg ikke noe. Anonymous poster hash: 75b81...161 9
Acalewia Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Nå gråter ikke jeg av å se dyr på tv'en, men er litt ala det samme likevel. Får vondt i meg av dyr som har det vondt. Nå jobber jeg som lastebilsjåfør, og kommer dermed noen ganger over katter som har blitt påkjørt. Griner like mye hver gang, både for kattens del og for familien som kommer til å savne den. Så langt det går, tar jeg de med meg og leverer dem til nærmeste veterinærkontor, men er de hverken øremerket eller chippet er det nesten umulig å finne eier. Det gjør meg enda tristere. Alltid hatt et stort dyrehjerte da, og jeg personlig syntes ikke det er en dårlig egenskap å bry seg om og ta vare på dyr, selv om andre kanskje kan syntes det er litt sært å bli så påvirket. 2
Minnie Mus Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Har det likedan jeg også, ikke fullt så ille som TS da. Men tåler ikke å se bilde av et dyr som har det vondt, blitt mishandlet osv. Ikke orker jeg å lese om sånt heller. Elsker dyr, har to stk selv å vet ikke hva godt jeg kan gjøre for dem. 1
Acalewia Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Blir dere like triste når dere ser syke/ensomme/døde barn? Ja. 1
Draenei Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Nei. Det påvirker meg ikke noe. Anonymous poster hash: 75b81...161 Synes du ikke det er rart at du reagerer sånn ovenfor dyr, men ikke din egen art? Angriper deg ikke nå, men jeg lurer bare. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Nei. Det påvirker meg ikke noe. Anonymous poster hash: 75b81...161 Var litt rask på avtrekkeren og leste "bilde av" av en eller annen grunn i det du skrev. Har aldri sett et barn som lider i virkeligheten, og det er vel ikke så ofte man ser bilder av barn slik man kan se bilder av dyr, eller på tv. Men har ikke opplevd å bli lei meg over barn på samme måte, uten at jeg skal si det for sikkert om jeg så et barn som led i virkeligheten! Anonymous poster hash: 75b81...161 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Var litt rask på avtrekkeren og leste "bilde av" av en eller annen grunn i det du skrev. Har aldri sett et barn som lider i virkeligheten, og det er vel ikke så ofte man ser bilder av barn slik man kan se bilder av dyr, eller på tv. Men har ikke opplevd å bli lei meg over barn på samme måte, uten at jeg skal si det for sikkert om jeg så et barn som led i virkeligheten! Anonymous poster hash: 75b81...161 Jeg synes man ganske ofte ser barn som lider pga sult og krig, bl a på dagsrevyen og i aviser. Du trenger nok hjelp siden det plager deg så veldig. Selv om man er glad i dyr er det ikke normalt å gråte over dem hver dag. All hjelp starter hos fastlegen. Ta deg en tur dit og legg fram problemet og hvordan det påvirker det. Lykke til. Anonymous poster hash: 43e37...f99 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Synes du ikke det er rart at du reagerer sånn ovenfor dyr, men ikke din egen art? Angriper deg ikke nå, men jeg lurer bare. Svarte deg litt under her, men skjønner godt at du lurer. Kan jo ikke akkurat velge hvordan jeg reagerer. Alltid foretrukket dyr fremfor mennesker, Mennesker har så mye mer valg enn dyr generelt, og tror det er grunnen. Dyr blir i så stor grad brukt av mennesker, og det sliter jeg med. Liker jo ikke å se mennesker som lider heller, men dokumentarer og bilder der jeg ser det reagerer jeg ikke på samme måte som med dyr. Men igjen: vi utsettes nok ikke i like stor grad for slikt som omfatter mennesker heller.. Anonymous poster hash: 75b81...161 8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes man ganske ofte ser barn som lider pga sult og krig, bl a på dagsrevyen og i aviser. Du trenger nok hjelp siden det plager deg så veldig. Selv om man er glad i dyr er det ikke normalt å gråte over dem hver dag. All hjelp starter hos fastlegen. Ta deg en tur dit og legg fram problemet og hvordan det påvirker det. Lykke til. Anonymous poster hash: 43e37...f99 Er ikke jeg som er TS altså, og jeg gråter ikke hver dag... Anonymous poster hash: 75b81...161
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Er ikke jeg som er TS altså, og jeg gråter ikke hver dag... Anonymous poster hash: 75b81...161 Ok, det går litt i surr her. Anonymous poster hash: 43e37...f99
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Blir dere like triste når dere ser syke/ensomme/døde barn? TS her. Nei det går sjelden inn på meg (utøya er unntaket). Får ingen følelser når det dukker opp sult, død osv av mennesker på tv. Men dersom f.eks dyr brenner inne i et fjøs får jeg forferdelig vondt inni meg Gikk på ski her om dagen og så harespor. Det stakk litt i hjertet og jeg håpet at den hadde andre harer rundt seg så den ikke var alene. Herregud hva er galt med meg Anonymous poster hash: 7cb7a...f17 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Det er mange dyr som lever alene, det ligger i deres natur og de synes det er helt i orden. Har du psykiske problemer fra før, TS? Anonymous poster hash: 43e37...f99
brightness Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Har det også sånn. Så "slipp willy fri" og gråt sikkert en bøtte med tårer og var deprimert i 3 dager etterpå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå