Gjest kia25 Skrevet 31. mai 2004 #81 Del Skrevet 31. mai 2004 hva er egentlig dårlig lønn for en bibliotekar? jeg tenker på å utdanne meg til det... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 31. mai 2004 #82 Del Skrevet 31. mai 2004 kia25: Der jeg jobber nå har jeg en årslønn på litt under 230.000, der jeg starter i august får jeg 280.000 i begynnerlønn. Bibliotekarer er nok ikke så godt betalte overalt, men det er en flott jobb allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anki Skrevet 31. mai 2004 #83 Del Skrevet 31. mai 2004 Jobber som prosjekt leder i et IT firma. Grunnlønn på 300 tusen, pluss 15 % bonus samt skattefri kilometertillegg. Fleksibel arbeidstid når man ikke er i fullt oppdrag, samt kan jeg ofte jobbe hjemmefra. Fornøyd med lønn, men ikke så fornøyd med innhold... Føler ikke at jobben min er noe "viktig", det jeg gjør er jo å fakturere kunder mest mulig slik at sjefen min kan bli rik... Skulle ønske jeg tok medisin utdannelse og kunne gjøre noe meningsfullt! Men isteden ble det 5 års studier på universitet og høyskole med helt andre fag. Prøver å finne en jobb hvor jeg kan bruke mine administrative egenskaper til noe samfunnsnyttig uten å gå personlig konkurs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. mai 2004 #84 Del Skrevet 31. mai 2004 Er student, og derfor ingen inntekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 1. juni 2004 #85 Del Skrevet 1. juni 2004 Jobber som stipendidat. Det vanlige er vel at 80% av jobben gjøres på 20% av tiden, altså det siste året Noe som også resulterer i at du aldri føler at du gjør nok :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 1. juni 2004 #86 Del Skrevet 1. juni 2004 Jurist + et år økonomi. Statsansatt og tjener 276 000 (med 5 års ansennitet!!!!). Nå søker jeg på ny jobb' date=' og gjett om jeg skal forlange mer. Må vel over i det private da.[/quote'] Trodde det var startlønn i det offentlige for en med så lang utdanning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. juni 2004 #87 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg er utdannet revisor, men jobber som regnskapsfører. Tjener 276 000kr i året, begynte i januar i fjor! Jeg synes det er for dårlig betalt..Jobber egentlig 8-16, men har flexi-tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juni 2004 #88 Del Skrevet 1. juni 2004 Tom Krus, tør jeg spørre innen hvilket fagfelt du er stipendiat innen? Hadde vært interessant å høre om det er naturvitenskap/matte eller annet? Til revisoren over: den lønnen du fortelle rom er ganske vanlig blant økonomi-utdannede/revisorer jeg kjenner til i Oslo hvertfall...tror ikke de har så veldig mye mer. Kanskje i større selskaper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 1. juni 2004 #89 Del Skrevet 1. juni 2004 Tom Krus, tør jeg spørre innen hvilket fagfelt du er stipendiat innen? Hadde vært interessant å høre om det er naturvitenskap/matte eller annet? Tar en dr. innen naturvitenskap/teknologi (utdannet siv.ing). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diddi (uinlogget) Skrevet 1. juni 2004 #90 Del Skrevet 1. juni 2004 Jepp TomKrus. Det er startlønn nå. Men var ikke det da jeg begynte. Så jeg har økt saaaaaaaaakte ved hvert oppgjør. :evil: Og startlønnen det samme. Det gjør at jeg hele tiden ligger på etterskudd (likt). Vi er to som opplever det samme hos oss. Og ved lokaloppgjøret skal de liksom utjevne dette. Men dessverre var det ikke oppgjør i fjor, slik at vi har kollegaer som begynte etter oss (med lik utdanning og ansennitet) som ligger 2 trinn over. Og siden lønnsoppgjøret denne våren ikke ga oss noe mer (etter det jeg har forstått), så skal jeg forsøke å lage et hælvete til høsten. Men i staten er ikke det så enkelt!!! Men jeg leter nå etter ny jobb, og har lært å sette høyere lønnskrav allerede ved ansettelsen. For etterpå er løpet kjørt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest randabergmann23 Skrevet 1. juni 2004 #91 Del Skrevet 1. juni 2004 er bil mekaniker med fagbrev og tjener ca 300000 i året, syns det er underbetalt, det er tross alt vi som sørger for at dere kommer på jobb hver dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til Tom Krus Skrevet 1. juni 2004 #92 Del Skrevet 1. juni 2004 Randabergmannen: jeg synes ikke du bør klage hvertfall, når du ser at drøssevis med jurister tjener mindre enn deg. De har slitt i 6 år og du har også slitt i dine X antall år: poenget er at hvorfor skulle du ha så mye mer enn dem? Er det ikke greit at du allerede tjener mer enn de fleste andre her da? Tom Krus: Jeg kjenner flere i Trondheim på doktorgraden som er siv.ingen.: er du en av dem? (Må bare vite om jeg kommer til å møte på deg ved sosiale anledninger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 2. juni 2004 #93 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg er også stipendiat, på tredje året. Da jeg startet, ble alle stipendiater direkte lønnsplassert i ltr 34, dvs ca 260 000. Det er blitt litt bedre etterhvert, i år har jeg vel ltr 40, men fortsatt ikke noe å hoppe i taket over. Trøsten er at hvis jeg klarer å krangle meg til en post.doc. eller en stilling når jeg er ferdig, stiger jeg ca ti lønnstrinn...Man velger ikke Akademia for lønnsmulighetene, det er helt klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 2. juni 2004 #94 Del Skrevet 2. juni 2004 Når jeg begynner i jobb som førskolelærer får jeg 295.000 i begynnerlønn som en del av den ny lønnsavtalen+ at jeg får 10.000 for etterutdanning. Så det er jeg fornøyd med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 2. juni 2004 #95 Del Skrevet 2. juni 2004 Grafisk designer. 270 000 + bonus. Jobber fleksitid, men som regel 8 - 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 2. juni 2004 #96 Del Skrevet 2. juni 2004 Randabergmannen: jeg synes ikke du bør klage hvertfall, når du ser at drøssevis med jurister tjener mindre enn deg. De har slitt i 6 år og du har også slitt i dine X antall år: poenget er at hvorfor skulle du ha så mye mer enn dem? Er det ikke greit at du allerede tjener mer enn de fleste andre her da? Tom Krus: Jeg kjenner flere i Trondheim på doktorgraden som er siv.ingen.: er du en av dem? (Må bare vite om jeg kommer til å møte på deg ved sosiale anledninger) Om jeg er en av de du kjenner vites ikke men holder til i Trondheim, ja. Må dog påpeke at Tom Krus ikke er mitt virkelige navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 2. juni 2004 #97 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg er også stipendiat' date=' på tredje året. Da jeg startet, ble alle stipendiater direkte lønnsplassert i ltr 34, dvs ca 260 000. Det er blitt litt bedre etterhvert, i år har jeg vel ltr 40, men fortsatt ikke noe å hoppe i taket over. Trøsten er at hvis jeg klarer å krangle meg til en post.doc. eller en stilling når jeg er ferdig, stiger jeg ca ti lønnstrinn...Man velger ikke Akademia for lønnsmulighetene, det er helt klart [/quote'] Nåja, ser jeg på andre i staten med "vanlige" jobber og like lang utdanning, så tjener man ikke dårlig med tanke på at man er sin egen herre. Så klart tjener jeg ca. 100 000 mindre enn mine kamerater i privat næringsliv, men det var da ikke pengene som var årsaken til valg av jobb (fleksitiden derimot...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 2. juni 2004 #98 Del Skrevet 2. juni 2004 Hehe...den fleksitiden har medført at jeg har hatt en MÅNED der jeg ikke har gjort stort annet enn å kose meg (måtte jo "si farvel til" Nederland ) samtidig kan jeg velge å ikke ha ferie, og heller jobbe, som jeg skal. Eller ta litt fri hvis været er fint... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 2. juni 2004 #99 Del Skrevet 2. juni 2004 er bil mekaniker med fagbrev og tjener ca 300000 i året' date=' syns det er underbetalt, det er tross alt vi som sørger for at dere kommer på jobb hver dag.. [/quote'] 280 000 her og 6 år med studiegjeld. Forskningen vi driver med kan skaffe mange tusen arbeidsplasser. Griner ikke på nesa av at jeg tjener så lite av den grunn. Tror du har det ganske bra, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Til Tom Krus Skrevet 2. juni 2004 #100 Del Skrevet 2. juni 2004 Ok, Tom Krus, kjenner du til en ved programmet ditt som er fra Sør- Afrika? Isåfall kommer vi til å møtes:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå