Gå til innhold

å avtale sommerferien...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er jeg veldig urimelig som syns det er på tide at far forteller meg når eller om han har tenkt å være sammen med sønnen sin i sommer...?

Vi har nemlig ingen fast skrevet avtale, men han henter stort sett barnet annhver fredag og lever søndag. Utover det har han ikke samvær i det hele tatt. Men han har sagt at han vil ha han litt i sommer, og burde jeg ikke da snart få vite når...?

Når får dere andre omsorgsforeldre planlagt sommeren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Phair

Jet har begynt å nevne det for min eks nå. Og regner med å høre noe om en ukes tid. Du er ikke urimelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må sette opp ferien innen 1. mai på jobben og dette får eksen beskjed om i god tid hvert år. Han klarer aldri å bestemme seg for når han skal ha sønnen før langt ute i juni og da må han ta de ukene som er til overs. Så er det sure miner og furting fordi han aldri får bestemme når han skal ha sønnen :o . Tror dette er ganske vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi velger ferie tidspunkt annet hvert år. Den som har førstevalget må informere den andre innen 1 mars. Hvis man skal bestille en reise eller hytte er det praktisk å avtale ferien tidlig. Noen arbeidsgivere har også frist for ferieønsker 15 mars.

Vi samarbeider dårlig og er helt avhengig av konkrete avtaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg mener dette burde vært avtalt for lenge siden, for en har jo faktisk lyst til å planlegge sin egen ferie også.

Vi hadde dette klart allerede i februar, for vi ville gjerne bestemme når vi selv skulle på ferie ol. Nå er min sønn 16 år, og jeg diskuterer det med han, men faren har jo litt å si han også. For det hadde jo vært dumt om vi begge hadde bestilt tur samtidig.

Jeg syns du kan kreve nå at han bestemmer seg, for når han vil ha barnet. Om han ikke klarer det ville jeg planalgt ferien min, og han måtte ta barnet når dere var hjemme. Kanskje det da kommer utenom det han ville, men da lærer han kanskje til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar, godt å høre at jeg ikke er den drittkjerringa han vil ha det til....

I fjor bestemte han seg i midten av juni og året før bare ringte han og sa at han skulle komme to dager senere. Og ikke fikk jeg igjen ungen den dagen vi hadde avtalt heller.....

Skal sette hardt mot hardt idag ved levering tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på. Noen ganger har VI behov for å planlegge ferie tidlig i forhold til jobb etc., og andre ganger er mor først ute. Uansett er det aldri noe problem å få avtalt noe med litt innsats.

Du får pushe på ex´en! Det er ikke "drittkjerring" å forvente samarbeid omkring slike ting! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Jeg spurte eks'en ganske tidlig når tid han skal ha jenta denne sommeren. Vi bestemte det for noen uker siden. Han fikk bestemme selv hvilke uker han skal ha henne. For meg er det klekkende likegyldig, jeg er ikke avhengig av at han skal ha samvær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved levering i går sa far at han ikke ville avtale noe, noe som forsåvidt var greit humøret hans tatt i betraktning.

Senere i går kveld ringte hans samboer. Da var det brått på tide å få til en avtale....

Så nå har hun og jeg avtalt, mens han satt gneldrende og kommenterte i bakgrunnen. Stakkars jente, jeg syns så synd på henne....... :cry:

:-)anna, vi må gjøre noe.......

Nå er det iallefall ok, selvom det var ikke akkurat flusst med tid han ville ha han.... Jeg er bare glad til så slipper jeg å bekymre meg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei,

vi har skriftlig avtale på sommerferien vi (og alle andre ferier også). Vi har delt sommerferien opp i to puljer a tre uker og så blir det tidlig og sen sommerferie 2. hver gang. Dette funker veldig bra. Sommeren forøvrig følger vanlig samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avtalt alle samvær laaangt fremover... Jul, nyttår, påske, pinse osv. Sommerferie skal avtales innen 1. mai, hvis han ikke kan bestemme seg før det så har han ingen rett til å furte i ettertid. Vi får bestemme annet hvert år, slik at det skal være rettferdig for begge to. Typisk har vi som regel ferie i juli, så det gjelder jo å ikke planlegge for de samme ukene.

Dere burde fått til en avtale om når han skal gi beskjed om dette, det er vel både i hans og barnets interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...