Gjest Kim Skrevet 31. desember 2013 #21 Skrevet 31. desember 2013 Og det rettferdiggjør å gjøre narr av andres mennesker og det de tror på? Nope, sorry. Diskutere kan man fint gjøre, og det kan man gjøre med respekt. Ingen hører på det du sier til de om du bare gjør narr. Religion er det eneste usubstansierte tullballet folk kan med stolthet hevde å tro på og alikevel forvente respekt... Fortell meg en annen oppfatning som er ubegrunnet der folk ikke blir ledd av bak ryggen når de deler sine konspirasjonsteorier?
Binta Ba Skrevet 31. desember 2013 #22 Skrevet 31. desember 2013 Religion er det eneste usubstansierte tullballet folk kan med stolthet hevde å tro på og alikevel forvente respekt... Fortell meg en annen oppfatning som er ubegrunnet der folk ikke blir ledd av bak ryggen når de deler sine konspirasjonsteorier? Tjah, jeg latterligjør ikke de som tror at det finnes reelle hekser og demoner, selv om jeg ikke er enig i det, feks. Jeg ble nemlig oppdratt til at man kan diskutere og komme med fakta og hva man tror på, UTEN å latterligjøre. Det er faktisk ikke så forbanna vanskelig. 3
Gjest Kim Skrevet 1. januar 2014 #23 Skrevet 1. januar 2014 Tjah, jeg latterligjør ikke de som tror at det finnes reelle hekser og demoner, selv om jeg ikke er enig i det, feks. Jeg ble nemlig oppdratt til at man kan diskutere og komme med fakta og hva man tror på, UTEN å latterligjøre. Det er faktisk ikke så forbanna vanskelig. Så hvis jeg hevder at Elvis lever, så synes du det er helt greit og du hadde ikke hatt noen problemer med å stole på meg, ansette meg i en nøkkelstilling etc? Jeg mener å huske vi har hatt denne debatten før Binta Ba og jeg hevder at du fortsatt ikke forstår argumentasjonen min.
Binta Ba Skrevet 1. januar 2014 #24 Skrevet 1. januar 2014 Så hvis jeg hevder at Elvis lever, så synes du det er helt greit og du hadde ikke hatt noen problemer med å stole på meg, ansette meg i en nøkkelstilling etc? Jeg mener å huske vi har hatt denne debatten før Binta Ba og jeg hevder at du fortsatt ikke forstår argumentasjonen min. Nei, jeg hadde ikke hatt problemer med det. Så lenge man har empati og respekt for mennesker rundt seg, kan maan være en pastafarian for alt jeg bryr meg om. Det er ikke min sak,nemlig. 2
Gjest Kim Skrevet 1. januar 2014 #25 Skrevet 1. januar 2014 Nei, jeg hadde ikke hatt problemer med det. Så lenge man har empati og respekt for mennesker rundt seg, kan maan være en pastafarian for alt jeg bryr meg om. Det er ikke min sak,nemlig. Det er åpenbart at du missforstår og jeg tror du gjør det med vilje for å komme unna realitetene... En pastafarian er en som demonstrerer mot hvor absurd religion er og at usubstansierte meninger om hva man skal spise, når og hvordan man har sex, hva man mener skjer når man er død osv. skal gies spesiell oppmerksomhet, til og med respekt. Med din holdning, så vil vi aldri komme videre, da det er i religionens natur å prøve å utkonkurrere andre religioner. Noen religioner er relativt passive, mens andre er eksplisitt; konverter eller dø religioner, slik som f.eks Islam. Tror du fanatiske nybyggere som hele tiden prøver å flytte Israels grenser gjør det fordi de trenger mer land eller for å irritere Arabere og Palestinere? Tror du høyrevridde, fundamentalistiske kristne Amerikanere drar på kibbutz for å hjelpe nybyggerne, sånn bare for å være snille? Begge har samme mål: Et forent Israel slik det er definert i Toraen vil sette igang verdens ende, det er den virkelige grunnen for nybyggerne eller fundamentalistiske kristne som støtter opp under dem. Slike tanker forkvakler sinnet og du som snakker så fint om empati or respekt ser ikke ut til å ha forstått at religion fungerer som et gigantisk viskelær for slike tanker.
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #26 Skrevet 2. januar 2014 Det er åpenbart at du missforstår og jeg tror du gjør det med vilje for å komme unna realitetene... En pastafarian er en som demonstrerer mot hvor absurd religion er og at usubstansierte meninger om hva man skal spise, når og hvordan man har sex, hva man mener skjer når man er død osv. skal gies spesiell oppmerksomhet, til og med respekt. Med din holdning, så vil vi aldri komme videre, da det er i religionens natur å prøve å utkonkurrere andre religioner. Noen religioner er relativt passive, mens andre er eksplisitt; konverter eller dø religioner, slik som f.eks Islam. Tror du fanatiske nybyggere som hele tiden prøver å flytte Israels grenser gjør det fordi de trenger mer land eller for å irritere Arabere og Palestinere? Tror du høyrevridde, fundamentalistiske kristne Amerikanere drar på kibbutz for å hjelpe nybyggerne, sånn bare for å være snille? Begge har samme mål: Et forent Israel slik det er definert i Toraen vil sette igang verdens ende, det er den virkelige grunnen for nybyggerne eller fundamentalistiske kristne som støtter opp under dem. Slike tanker forkvakler sinnet og du som snakker så fint om empati or respekt ser ikke ut til å ha forstått at religion fungerer som et gigantisk viskelær for slike tanker. Åh herregud. Og det mener du alle muslimer støtter? Alle muslimer er en stor, homogen gruppe, og det er også alle kristne? Så lenge en religiøs mann eller kvinne respekterer meg som ikke-religiøs, og ikke ønsker å drepe meg for min tro, har jeg ingen problemer med å respektere vedkommende. De færreste religiøse ønsker forøvrig å drepe andre fordi de tilhører en annen tro, det tilhører ekstremister. Å dra inn fundamentalisme i en diskusjon som handler om ett ektepar som er ufine MED HVERANDRE, blir for dumt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #27 Skrevet 2. januar 2014 Dump ham. Muhammed ER pedofil, han knullet barn. Støtter han dette ville ikke jeg turt å få barn med ham. Anonymous poster hash: aec2e...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #28 Skrevet 2. januar 2014 Muslimer ser på Muhammed som perfekt, og vil være mest mulig lik ham. Muhammed giftet seg med en 6-åring, og pulte henne som 9-åring. Han var selv da over 50. PEDOFILI, med andre ord. Og feks; han henrettet en jødisk 5-barnsmor fordi hun skrev et kritisk dikt, fordi han torturerte en eldre mann til døde: (les: tente et bål på brystet hans). At Muhammed og Jesus blir likestilt er iallefall utenfor min fatteevne. De er jo så forskjellige som det går an å være. Hvorfor streber muslimer å være lik Muhammed? Det er ikke rart de er så hissige da. Anonymous poster hash: ba850...79a 3
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #29 Skrevet 2. januar 2014 Åh kjære vene. Holdningene deres er forkastelige.. 1
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #30 Skrevet 2. januar 2014 Åh herregud. Og det mener du alle muslimer støtter? Alle muslimer er en stor, homogen gruppe, og det er også alle kristne? Så lenge en religiøs mann eller kvinne respekterer meg som ikke-religiøs, og ikke ønsker å drepe meg for min tro, har jeg ingen problemer med å respektere vedkommende. De færreste religiøse ønsker forøvrig å drepe andre fordi de tilhører en annen tro, det tilhører ekstremister. Å dra inn fundamentalisme i en diskusjon som handler om ett ektepar som er ufine MED HVERANDRE, blir for dumt. Unnskyld meg Binta Ba, men svarene dine blir dummere og dummere! Nei selvfølgelig er ikke alle religiøse ekstremister, men moderate religiøse gir dekke for mer ekstreme grupper, da det er dogmene det er forbudt å kritisere, disse er stort sett de samme uavhengig av om du er villig til å dø for religionen din eller ikke... Jeg prøver på ingen måte å dra alle over en kam, da jeg er fullstendig klar over at, bare innenfor våre tre monoteismer, så er det et utall denominasjoner og alle mener selvfølgelig at deres versjon er den riktige - i USA, så har de for ikke lenge siden til og med hatt en presidentkandidat som er medlem av: Church of latter-day saints, eller mormonere som vi kaller dem - en åpenbart fake religion, grunnlagt av en mann som til og med har vert i fengsel for lurendreieri, før han fant ut at Jesus egentlig var fra USA... Nå er det primært Islam vi snakker om i denne diskusjonen, jeg vil derfor trekke fokuset tilbake dit. Islam er totalitær på en måte ingen andre religioner er idag. Konverter eller dø (evt. lev som undermennesker eller dhimmi om du vil.) er et ønske alle sanne Muslimer deler. Om de er ærlige om det eller ikke, forteller bare at i Islam, så er det helt greit å lyve til ikke troende, det er ikke bare en bisetning, det er nevnt minst 8 ganger i koranen! (16:106, 3:28, 9:3, 40:28, 2:225 etc) og omtrent like mange ganger i Hadithene. Islam hevder å være den siste og perfekte åpenbaringen og alle lover og leveregler er basert på dette. Det har ikke vert noen form for reformasjon i Islam, derfor er det i Islamske land like farlig å bryte religiøse lover (og statelige, da de ofte er en og det samme...) som for 1000 år siden. Du virker som en ivrig forkjemper av Islam Binta Ba, samtidig, så er det åpenbart at kunnskapen din om emnet er svært begrenset.
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #31 Skrevet 2. januar 2014 Dette er ikke en tråd for å diskutere islam i seg selv, det er en tråd om ett par som har vært ufine mot hverandre i diskusjon om religion. Jeg er ikke en "ivrig forkjemper" for islam, jeg er en ivrig forkjemper for muslimers rett til å tro på islam og koranen. Alle tolker koranen forskjellig, noen er liberale, noen ekstreme. At du dermed velger å anta at alle muslimer mener alt i koranen, sunnaene og hadithene er 100% korrekt, får du bare stå for selv. Jeg sier det motsatte. Informasjonen DIN, derimot, virker å være hentet fra anti-islamisters sider og informasjon, mens min kommer fra å lese koranen selv, snakke med muslimer fra forskjellige land, og se det fra det individuelles plan. Anbefaler deg å like denne siden på Facebook, muligens for å få ett annet syn på ting enn "islam er forferdelig!!!" : https://www.facebook.com/yousefassidiq88 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #32 Skrevet 2. januar 2014 Faktisk ikke. I så fall måtte du kalle alle nederlendere pedofile idag fordi de har en lavere aldersgrense enn i Norge. (Nei, de behøver ikke faktisk ha sex med noen på 14: det faktum at de aksepterer at noen under 16 ville være nok hvis vi legger til grunn at det finnes en NATURLIG, ALMENGYLDIG grense ved 16) Pedofili er en spesifik definisjon og omhandler ikke alle som har sex med noen som er yngre enn en tilfeldig satt aldersgrense. Prøv å få dette inn : Lover reflekterer samfunnet og samfunnets moralkodeks, ikke motsatt. Haha, hva faen er det du prater om? Mohammed var pedofil fordi han hadde sex med pre-pubertale jenter, er ikke mer vanskelig enn det. Du vet kanskje ikke hva definisjonen på pedofili er? Kanskje greit å ikke være så eplekjekk når du ikke har peiling på hva du snakker omAnonymous poster hash: 53997...7ed 3
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #33 Skrevet 2. januar 2014 At du dermed velger å anta at alle muslimer mener alt i koranen, sunnaene og hadithene er 100% korrekt, får du bare stå for selv. Jeg sier det motsatte. Da synes jeg du skal dra ned til f.eks Suadi Arabia og stille deg foran palasset til Abdullah Bin Abdul Aziz al-Saud å forlange likestilling og frihet til å praktisere homofil. Lykke til...
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #34 Skrevet 2. januar 2014 Da synes jeg du skal dra ned til f.eks Suadi Arabia og stille deg foran palasset til Abdullah Bin Abdul Aziz al-Saud å forlange likestilling og frihet til å praktisere homofil. Lykke til... Og Saudi er det eneste muslimske stedet i verden, og igjen; tror du virkelig ALLE muslimer, ALLE, synes homofile fortjener dødstraff, og kvinner ikke skal være likestilt? Virkelig? 1
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #35 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Og Saudi er det eneste muslimske stedet i verden, og igjen; tror du virkelig ALLE muslimer, ALLE, synes homofile fortjener dødstraff, og kvinner ikke skal være likestilt? Virkelig? Jeg synes du skal slutte å snakke tøv jeg! Hvis Islam er en så tolerant religion som du ad nauseam hevder, så burde det ikke være noe problem for deg å dra ned til Saudia Arabia å protestere offentlig. Faktum er at du vet at å gjøre et sånt stunt er å leke med livet, folk har blitt henrettet for langt mindre! Det er ikke bare Saudia Arabia vi snakker om, men omtrent alle landene i midtøsten og noen i Asia og Afrika. Du prøver hardt å tillegge Islam kvaliteter den ikke har. At muslimer som bor i vesten, naturligvis prøver å moderere seg i hverdagen er en helt annen sak. Men når du ser på støtten for volden under Muhammed tegningene, ønsker om separate Sharia domstoler, at nesten alt kjøtt vi nå spiser, slaktes Hallal slik at 10% av befolkningen ikke skal bli irritert osv. osv. er informasjon like tilgjengelig til deg som den er til meg og du vet godt hvorfor vi bøyer over baklengs for denne gruppen. Det har ingenting med respekt for religion å gjøre, det har med frykt for vold og represalier. Slutt å vær uærlig Binta Ba! Endret 2. januar 2014 av Kim
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #36 Skrevet 2. januar 2014 Jeg synes du skal slutte å snakke tøv jeg! Hvis Islam er en så tolerant religion som du ad nauseam hevder, så burde det ikke være noe problem for deg å dra ned til Saudia Arabia å protestere offentlig. Faktum er at du vet at å gjøre et sånt stunt er å leke med livet, folk har blitt henrettet for langt mindre! Det er ikke bare Saudia Arabia vi snakker om, men omtrent alle landene i midtøsten og noen i Asia og Afrika. Du prøver hardt å tillegge Islam kvaliteter den ikke har. At muslimer som bor i vesten, naturligvis prøver å moderere seg i hverdagen er en helt annen sak. Men når du ser på støtten for volden under Muhammed tegningene, ønsker om separate Sharia domstoler, at nesten alt kjøtt vi nå spiser, slaktes Hallal slik at 10% av befolkningen ikke skal bli irritert osv. osv. er informasjon like tilgjengelig til deg som den er til meg og du vet godt hvorfor vi bøyer over baklengs for denne gruppen. Det har ingenting med respekt for religion å gjøre, det har med frykt for vold og represalier. Slutt å vær uærlig Binta Ba! - Man trenger ikke lage stygge, narrgjørende tegninger av profeter, være seg Mohammed eller Jesus. Det er ufint, kort og godt. Jeg støtter ikke volden, men jeg skjønner fint at folk reagerer. - Jeg har intet i Saudi å gjøre, jeg bor forøvrig delvis i ett annet muslimsk land. Der oppfordres kvinner til å gå på skole, få en utdannelse, og det er fler og fler kvinner høyt i systemet. Skolegang de første ti årene er til og med GRATIS for jenter, nettopp for å få fler i utdanning. - Jeg tillegger ikke Islam egenskaper den ikke har, fordi det finnes ikke ETT islam. Det er kulturelle forskjeller, så vel som individuelle. - Om noen vil ha Sharia-domstoler for f.eks arv, ekteskap o.l; be my guest. Koranen sier forøvrig klart og tydelig at man skal følge lovverket til det landet man er i, enkelt og greit. - Hvilket kjøtt er slaktet med bønn fra en imam, uten å ha blitt merket? Jeg hører stadig rykter, men hvor er fakta på dette? Alt som slaktes med forbønn, altså halal, bør merkes. Det sier seg selv. Både for vår, og deres del. Jeg er ikke uærlig, men jeg har informasjonen min fra andre kilder enn anti-muslimske nettsider som ikke ønsker annet enn å tråkke ned flere milliarder mennesker basert på hva ett fåtall faktisk GJØR. 2
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #37 Skrevet 2. januar 2014 - Man trenger ikke lage stygge, narrgjørende tegninger av profeter, være seg Mohammed eller Jesus. Det er ufint, kort og godt. Jeg støtter ikke volden, men jeg skjønner fint at folk reagerer. - Du skjønner min frihet til mine meninger, trumfer dine religiøse følelser HVER GANG! Det er en av grunnstenene i vestlige samfunn og derfor har vi det bedre her enn de har i Islamske land, et av de et uttalt teokrati, mange av dem en slags hybrid. En ting de har til felles er at friheten til individet er minimal, spesielt hvis du er kvinne eller homofil. Det blir omtrent som dette klippet: http://www.youtube.com/watch?v=YXjm31Bvomo My veil would be little...
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #38 Skrevet 2. januar 2014 Du skjønner min frihet til mine meninger, trumfer dine religiøse følelser HVER GANG! Det er en av grunnstenene i vestlige samfunn og derfor har vi det bedre her enn de har i Islamske land, et av de et uttalt teokrati, mange av dem en slags hybrid. En ting de har til felles er at friheten til individet er minimal, spesielt hvis du er kvinne eller homofil. Det blir omtrent som dette klippet: My veil would be little... Klippet kan jeg ikke se på nå. En av grunnstenene i vestlige samfunn er ytringsfriheten, ja. Det betyr ikke dermed at man skal drite i å snakke med respekt til andre mennesker. Man SKULLE tro det sier seg selv, men du er jo et prakteksemplar på at det ikke er viktig hva andre mennesker FØLER, så lenge du får sagt det du vil. I tillegg presterer du å dra alle muslimer under en kam, gang på gang. Igjen, med te-skje; de er ikke en stor, homogen gruppe som handler og tenker fullstendig likt.
Gjest Kim Skrevet 2. januar 2014 #39 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Klippet kan jeg ikke se på nå. En av grunnstenene i vestlige samfunn er ytringsfriheten, ja. Det betyr ikke dermed at man skal drite i å snakke med respekt til andre mennesker. Man SKULLE tro det sier seg selv, men du er jo et prakteksemplar på at det ikke er viktig hva andre mennesker FØLER, så lenge du får sagt det du vil. I tillegg presterer du å dra alle muslimer under en kam, gang på gang. Igjen, med te-skje; de er ikke en stor, homogen gruppe som handler og tenker fullstendig likt. Jeg siterer meg selv: "Jeg prøver på ingen måte å dra alle over en kam, da jeg er fullstendig klar over at, bare innenfor våre tre monoteismer, så er det et utall denominasjoner og alle mener selvfølgelig at deres versjon er den riktige - i USA, så har de for ikke lenge siden til og med hatt en presidentkandidat som er medlem av: Church of latter-day saints, eller mormonere som vi kaller dem - en åpenbart fake religion, grunnlagt av en mann som til og med har vert i fengsel for lurendreieri, før han fant ut at Jesus egentlig var fra USA..." Så vennligst slutt å påstå at jeg ikke ser distinksjonene mellom forskjellige fraksjoner og at jeg på ingen måte drar alle over en kam. Endret 2. januar 2014 av Kim
Binta Ba Skrevet 2. januar 2014 #40 Skrevet 2. januar 2014 Jeg siterer meg selv: "Jeg prøver på ingen måte å dra alle over en kam, da jeg er fullstendig klar over at, bare innenfor våre tre monoteismer, så er det et utall denominasjoner og alle mener selvfølgelig at deres versjon er den riktige - i USA, så har de for ikke lenge siden til og med hatt en presidentkandidat som er medlem av: Church of latter-day saints, eller mormonere som vi kaller dem - en åpenbart fake religion, grunnlagt av en mann som til og med har vert i fengsel for lurendreieri, før han fant ut at Jesus egentlig var fra USA..." Så vennligst slutt å påstå at jeg ikke ser distinksjonene mellom forskjellige fraksjoner og at jeg på ingen måte drar alle over en kam. Måten du skriver om islam, som om det er èn ting, viser at du gjør nettopp dèt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå