AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #1 Skrevet 31. desember 2013 Jeg er forlovet med en muslimsk mann. Vi har vært sammen i 5 år og han hadde både oppholdstillatelse og norsk pass før han traff meg. Aldri før har vi merket noen kulturforskjeller, men i går, da han pratet negativt om religionen jeg tilhører (les:kristendommen);" så ble jeg så sint at jeg skrek ut "men profeten Mohammed er i hvert fall en pedofil gris!" Og der sa det boom! Vi krangler og krangler. Jeg gjentok det jeg sa i går og fikk tilbake "sier du det en gang til flytter jeg ut på dagen". Svarte så fint at da ville jeg han skulle gjøre det dersom religionen hans bryr så mye. Forstår ikke dette sinnet. Han spiser svin i blant, drikker alkohol i blant, røyker, har sex og barn uten for ekteskap, har tatoveringer, faster ikke..og listen fortsetter. Vi skal gifte oss i sommer, men er religionen hans så sterk, så tror jeg at jeg avlyser hele bryllupet! Uff..måtte bare få det ut en plass da alle nære venner sover! Anonymous poster hash: 627cd...c58 4
Gjest Kim Skrevet 31. desember 2013 #2 Skrevet 31. desember 2013 Og dette forundrer deg? Muslimer er da veldig klare over kontradiksjonene i Islam, at hele religionen er en blek kopi av Jødedom og Kristendom, mange vil argumentere at Islam ikke engang er en separat religion! Hvorfor tror du Salman Rushdie fikk så mye pepper? Jo fordi han tok for seg en passasje i Koranen det lenge har vert tabu å snakke om, passasjer der det kan virke som om Muhammed tar sin diksjon fra Satan og ikke fra erkeengelen Gabriel - dette resulterte i drap på den Italienske og Japanske forleggeren og nesten på den Norske forleggeren... Du traff rett og slett et følsomt område, spesielt som du riktig påpeker at han egentlig ikke er en muslim, da han bryter omtrent alle retningslinjer i Koranen. Muslimer elsker å bli fornærmet på profetens vegne.
Tarsan97 Skrevet 31. desember 2013 #3 Skrevet 31. desember 2013 (endret) Mohammed var en maktlysten kriger, og att en Jøde som het Jesus hadde økende og spredt innflytelse på den arabiske halvøyen I flere hundre år var sikkert pyton. Mange historikere sier att skribenten hans fant på en del og att hele Mohammed var en tøysebukk. Jesus komplekset vises kansje ved att Jesus nevnes over 40 ganger i Koranen og Mohamed bare 5/6 ganger ? Kansje det beste vi kan gjøre for muslimene er å klappe dem påskulderen og opplyse dem litt. De fleste landene der need plages av fattigdom, analfabetisme og uopplysthet, og da blir ting alltid skjevt. Endret 31. desember 2013 av Tarsan97 4
Gjest Summers Skrevet 31. desember 2013 #4 Skrevet 31. desember 2013 Jeg er forlovet med en muslimsk mann. Vi har vært sammen i 5 år og han hadde både oppholdstillatelse og norsk pass før han traff meg. Aldri før har vi merket noen kulturforskjeller, men i går, da han pratet negativt om religionen jeg tilhører (les:kristendommen);" så ble jeg så sint at jeg skrek ut "men profeten Mohammed er i hvert fall en pedofil gris!" Og der sa det boom! Vi krangler og krangler. Jeg gjentok det jeg sa i går og fikk tilbake "sier du det en gang til flytter jeg ut på dagen". Svarte så fint at da ville jeg han skulle gjøre det dersom religionen hans bryr så mye. Forstår ikke dette sinnet. Han spiser svin i blant, drikker alkohol i blant, røyker, har sex og barn uten for ekteskap, har tatoveringer, faster ikke..og listen fortsetter. Vi skal gifte oss i sommer, men er religionen hans så sterk, så tror jeg at jeg avlyser hele bryllupet! Uff..måtte bare få det ut en plass da alle nære venner sover!Anonymous poster hash: 627cd...c58 Liker at du ikke forstår sinnet samtidig som du blir sint av det samme selv. 18
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #5 Skrevet 31. desember 2013 Jeg skjønner ikke? Du ble jo selv provosert av at han rakket ned på kristendommen, også godtar du ikke at han blir sinna? Jeg har selv muslimske foreldre, men er ikke muslim selv, praktiserer det ikke, tror ikke på det og ser på meg selv som agnostiker. Tåler en god debatt om religion uten at jeg blir sinna eller noe. Men selv jeg ville ikke ha vært sammen med noen som rakker ned på religioner på en så tåpelig måte. Det er jo en del av kulturen jeg kommer fra, så selv om en kjæreste langt i fra trenger å være religiøs eller like den religionen, så synes jeg ikke at det vitner om respekt for andre å si noe så dumt. Hadde det i det minste vært et saklig eller semi-saklig innlegg så hadde jeg nok latt det passere fint, men det det blir bare dumt. Jeg hadde aldri sagt noe så teit om noen profet eller ellers hellig person/gud/whatever fra noen religioner i alle fall. Anonymous poster hash: 936af...3e9 5
Tarsan97 Skrevet 31. desember 2013 #6 Skrevet 31. desember 2013 Virker som enkelte jenter hopper inn I ekteskap uten å tenke seg godt om. Tenk deg godt om, er det jeg sier til deg ! Religioner blir en del av folks følelser og identitet. For litt siden var det en I NRK som ikke fikk bære kors på sending. Da ble det rabalder da : Og ikke tror jeg att det er for folk er så innmari Kristne. Det har andre psykologiske grunner. Man føler kulturarven som en del av seg og sine egne, og man er villig til å forsvare den. Kansje dere burde ta en diskusjon om dette på ett litt mer foruftig nivå ? 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #7 Skrevet 31. desember 2013 Mohammed var jo faktisk pedofil da...så hvorfor tar han sånn på vei? Anonymous poster hash: e7939...70a 4
Binta Ba Skrevet 31. desember 2013 #8 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor sitter dere og snakker stygt om hverandres religioner i det store og det hele? For meg går det på respekt. Mannen min er muslim, jeg er agnostiker, men det kunne ikke falle meg inn å snakke nedsettende om religionen hans på DEN måten. Vi kan diskutere det opp og ned i mente ( også det at Muhammed giftet seg med en veldig ung jente, noe som var helt vanlig på den tiden, og ennå er vanlig enkelte steder... ), men man holder seg unna nedsettende tilsnakk, enkelt og greit. Om dere ikke greier å ordne opp i dette, begge to, kommer ikke et ekteskap til å kunne vare. Dere vil møte langt større utfordringer senere enn en diskusjon om religion som gikk over i krangling fordi ingen av dere greide å være respektfull.. 9
Gjest Elseby13 Skrevet 31. desember 2013 #9 Skrevet 31. desember 2013 Enig med Binta. Er det vanlig å sitte å rakke ned på hverandres tro? Han snakker negativt om din tro, du snakker stygt om hans. Begge blir dritsure. Egentlig passer dere perfekt sammen, så respektløse begge er. Men for Guds skyld, ikke få unger inn i denne suppa.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #10 Skrevet 31. desember 2013 Dere får ha litt sint make-up sex da Anonymous poster hash: 9bb30...510
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #11 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor sitter dere og snakker stygt om hverandres religioner i det store og det hele? For meg går det på respekt. Mannen min er muslim, jeg er agnostiker, men det kunne ikke falle meg inn å snakke nedsettende om religionen hans på DEN måten. Vi kan diskutere det opp og ned i mente ( også det at Muhammed giftet seg med en veldig ung jente, noe som var helt vanlig på den tiden, og ennå er vanlig enkelte steder... ), men man holder seg unna nedsettende tilsnakk, enkelt og greit. Om dere ikke greier å ordne opp i dette, begge to, kommer ikke et ekteskap til å kunne vare. Dere vil møte langt større utfordringer senere enn en diskusjon om religion som gikk over i krangling fordi ingen av dere greide å være respektfull.. At det var mer akseptabelt å være pedofil på den tida gjør han ikke mindre pedofil Anonymous poster hash: 53997...7ed 2
Betasuppe Skrevet 31. desember 2013 #12 Skrevet 31. desember 2013 Dere som sier dere er agnostikere. Mener dere ateister? Agnostiker betyr at man sidestiller religioner med ateisme, at alle muligheter er åpne, mens en ateist forkaster all religion.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #13 Skrevet 31. desember 2013 Dere som sier dere er agnostikere. Mener dere ateister? Agnostiker betyr at man sidestiller religioner med ateisme, at alle muligheter er åpne, mens en ateist forkaster all religion. Man kan være begge deler samtidig. Men det inntrykket jeg har fått er at de som kaller seg agnostikere mye mer åpne for at det finnes noe mer mellom himmel og jordAnonymous poster hash: 53997...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #14 Skrevet 31. desember 2013 Han roper vell ALLAH AKABAR under krangelen også? Anonymous poster hash: cbc45...770 1
Binta Ba Skrevet 31. desember 2013 #15 Skrevet 31. desember 2013 At det var mer akseptabelt å være pedofil på den tida gjør han ikke mindre pedofilAnonymous poster hash: 53997...7ed Det er langt mer komplekst enn som så, og det skjønner nok du også. Les noen historiebøker. Dere som sier dere er agnostikere. Mener dere ateister? Agnostiker betyr at man sidestiller religioner med ateisme, at alle muligheter er åpne, mens en ateist forkaster all religion. Jeg er agnostiker, ja. Jeg tror på mer enn man kan se, men jeg greier ikke å si "jeg tror på èn gud". 1
Homofilias Skrevet 31. desember 2013 #16 Skrevet 31. desember 2013 Liker at du ikke forstår sinnet samtidig som du blir sint av det samme selv. Sinnet er én ting. Det var vel at han vurderte å flytte ut som var problemet her. Greit med opphetede debatter, men å avbryte et forhold pga en setning er i drøyeste laget.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2013 #17 Skrevet 31. desember 2013 Jeg er forlovet med en muslimsk mann. Vi har vært sammen i 5 år og han hadde både oppholdstillatelse og norsk pass før han traff meg. Aldri før har vi merket noen kulturforskjeller, men i går, da han pratet negativt om religionen jeg tilhører (les:kristendommen);" så ble jeg så sint at jeg skrek ut "men profeten Mohammed er i hvert fall en pedofil gris!" Og der sa det boom! Vi krangler og krangler. Jeg gjentok det jeg sa i går og fikk tilbake "sier du det en gang til flytter jeg ut på dagen". Svarte så fint at da ville jeg han skulle gjøre det dersom religionen hans bryr så mye. Forstår ikke dette sinnet. Han spiser svin i blant, drikker alkohol i blant, røyker, har sex og barn uten for ekteskap, har tatoveringer, faster ikke..og listen fortsetter. Vi skal gifte oss i sommer, men er religionen hans så sterk, så tror jeg at jeg avlyser hele bryllupet! Uff..måtte bare få det ut en plass da alle nære venner sover!Anonymous poster hash: 627cd...c58 Jeg tror ikke det handler om at religionen står så sterk for han, men heller å oppleve respekt for det man tror på, men dette må da såklart være gjensidig. Anonymous poster hash: 179fe...5ce 3
Druid Skrevet 31. desember 2013 #18 Skrevet 31. desember 2013 At det var mer akseptabelt å være pedofil på den tida gjør han ikke mindre pedofilAnonymous poster hash: 53997...7ed Faktisk ikke. I så fall måtte du kalle alle nederlendere pedofile idag fordi de har en lavere aldersgrense enn i Norge. (Nei, de behøver ikke faktisk ha sex med noen på 14: det faktum at de aksepterer at noen under 16 ville være nok hvis vi legger til grunn at det finnes en NATURLIG, ALMENGYLDIG grense ved 16) Pedofili er en spesifik definisjon og omhandler ikke alle som har sex med noen som er yngre enn en tilfeldig satt aldersgrense. Prøv å få dette inn : Lover reflekterer samfunnet og samfunnets moralkodeks, ikke motsatt. 2
Gjest Kim Skrevet 31. desember 2013 #19 Skrevet 31. desember 2013 Hvorfor sitter dere og snakker stygt om hverandres religioner i det store og det hele? For meg går det på respekt. Mannen min er muslim, jeg er agnostiker, men det kunne ikke falle meg inn å snakke nedsettende om religionen hans på DEN måten. Vi kan diskutere det opp og ned i mente ( også det at Muhammed giftet seg med en veldig ung jente, noe som var helt vanlig på den tiden, og ennå er vanlig enkelte steder... ), men man holder seg unna nedsettende tilsnakk, enkelt og greit. Fordi latterliggjøring av religion er en av hovednøklene for å kvitte oss med dette utgåtte tankegodset!
Binta Ba Skrevet 31. desember 2013 #20 Skrevet 31. desember 2013 Fordi latterliggjøring av religion er en av hovednøklene for å kvitte oss med dette utgåtte tankegodset! Og det rettferdiggjør å gjøre narr av andres mennesker og det de tror på? Nope, sorry. Diskutere kan man fint gjøre, og det kan man gjøre med respekt. Ingen hører på det du sier til de om du bare gjør narr. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå