Gå til innhold

Svigerfar har bursdag

Jeanine

Anbefalte innlegg

på 17 mai. Hva kjøper en egentlig i gave til en som har alt (og da mener jeg virkelig alt)? det nytter ikke å spørre, for som vanlig blir det bare det tradisjonelle; "Ikke kjøp noe, bruk heller pengene på dere selv".. Samboeren min er sjømann og jobber i disse tider, så jeg er alene om innkjøping, og han har heller ingen tips om hva faren hans kan få. Vi har en sønn som betyr veldig mye for farfaren sin og vi vil så gjerne gi ett eller annet som ikke bare blir lagt bort og støver ned (blant alt det andre han har). Så hva har dere gitt til svigerfar eller far de siste årene?? (han er i begynnelsen av 50-årene, veldig aktiv og opptatt fyr, som som sagt har alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er dte vel litt seint å svare, men hva med en fotogave. T-skjorte med et fint bilde av farfar og sønnesønn. Kalender er vel litt seint på året nå.

Han er vel mann... Da er det to ting som er sikre vinnere. Verktøy eller klær. Klær fordi det betyr at han slipper å kjøpe selv. Kult verktøy fordi det får en mann aldri nok av. En sånn her Dremmel (mini-verktøy som kan sage og skru og pusse og polere...) eller laser-vater eller rett og slett et verktøy-skap.

Eller min favoritt-presang til menn fortida. En TIVOLI-radio eller en DAB-radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dte vel litt seint å svare, men hva med en fotogave. T-skjorte med et fint bilde av farfar og sønnesønn. Kalender er vel litt seint på året nå.

Han er vel mann... Da er det to ting som er sikre vinnere. Verktøy eller klær. Klær fordi det betyr at han slipper å kjøpe selv. Kult verktøy fordi det får en mann aldri nok av. En sånn her Dremmel (mini-verktøy som kan sage og skru og pusse og polere...) eller laser-vater eller rett og slett et verktøy-skap.

Eller min favoritt-presang til menn fortida. En TIVOLI-radio eller en DAB-radio.

tusen takk for forslagene! Av en eller annen grunn er ikke bilder noe som settes så høyt der i gården. vi gav et nydelig fotograf bilde av sønnen vår da han var to måneder. Det står på gjesterommet... Klær ville jeg aldri våget å kjøpe og jeg har heller ikke råd til det, da dette er snakk om en forretningsmann med veldig dyr smak.. verktøy er ikke aktuelt, han betaler til og med folk for å male en vegg.. Med andre ord er han virkelig vanskelig å finne noe til! Men kanskje en radio kunne vært noe... et tips å skrive på listen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vanskelig fyr.

Kjøp ham et armbåndsur eller et lommeur. Eller mansjettknapper som er klokke evt kompass (Artista selger) eller en kikkert eller et abonnement på et blad. (Bilblad, Illustrert vitenskap, National Geographic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et gavekort på en restaurant, så får han en gave som ikke bare blir stuet bort..

Ga pappan min det da han fylte 60 for tre uker siden og han ble hvertfall veldig glad.

Han er også en sånn en som aldri ønsker seg noe og har absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt forsent svar, men det kan jo være en ide til en annen gang.

En fin gave fra barn (kommer vel litt ann på alder) er å male med porselensmaling på en kopp elller lignende.

Jeg kjøpte penner med porselensmaling og kopper fra Panduro. Tantebarnet mitt tegnet på koppene og så fikk foreldrene og bestemor hver sin kopp i julegave.

Det som er greit med de pennene er at når man tegner på noe, herder man det i komfyren.

Har sett at noen har laget håndavtrykket til barnet på koppen, men de brukte nok vanlig porselensmaling. Vet ikke om den kan herdes i komfyren.

Nå er ikke dette av de dyreste gavene, men de som fikk dem ble gladet for en personlig kopp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns forslaget om en middag på restaurant var lurt jeg....

Du trenger jo ikke ta den dyreste restauranten.

Eller så kunne du jo bedt han på middag hjemme og si som det er at det ikke er lett og finne på noe, så derfor syns du at det kunne vært hyggelig og å be han på middag.

Mest sannsynlig vil han sette stor pris på det!

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten alltid klær til far og svigerfar. T-skjorte, genser, sokker e. l. Hender jeg kjøper bøker også. Mest kriminalromaner. Pappan min har forresten også bursdag den 17. mai. Ble en fin pique-skjorte denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt seint, men kansje til en annen gang:

Jeg har begynt å lage gourmetpakker til mine foreldre. De er rundt 50, har alt (ganger to, minst) så det er greit å gi bort gaver som blir brukt opp.

Jeg kjøper kanskje en pose god espressokaffe eller en god te, litt parmaskinke eller spansk pølse i løsvekt, kanskje en god olje etc. Alt ettersom hva jeg finner.

Settes stor pris på, og tar ikke opp unødvendig plass eller blir stuet bort i ett skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...