Gå til innhold

Manneoppdragelse - eksperiment

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere er altså lei av at noen leker med følelsene deres og er useriøse - og svarer med å være like slemme mot en tredjepart?

Kanskje dere trenger litt oppdragelse selv? Det er ikke snilt å leke med andres følelser.

Anonymous poster hash: 9ba91...e0c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definisjonen av "the high road" er jo faktisk å gå ut av et forhold som vinneren. Hvis det er et "ork" å ta the high road hver gang så må man faktisk se på hvem man dater og hvor lett man faller for noen. Det handler i bunn og grunn om å ha verdighet og å vite at man fortjener en bra partner. Har man det, er det ikke vanskelig å bare kutte kontakt og gå videre.

Problemet når jenter forsøker å manipulere en player eller "beat him at his own game" er at det har ingen effekt. Alt jenter betegner som manipulasjon, drittsekkoppførsel osv. er i bunn og grunn et uttrykk for at han ikke er investert og ikke bryr seg om henne. Å reversere oppførselen vil ikke plage ham slik det plaget henne, nettopp fordi det er et misforhold mellom følelsene.

Finner det litt småpatetisk når jenter prøver å være menn og prøver å være drittsekker. Får en litt cringe-følelse når jenter sier ting som "jeg bare bruker ham hahah" ang. en de ligger med eller "jeg manipulerte ham slik han manipulerte meg". Menn og kvinner er forskjellige. Menn har noen overtak over kvinner og kvinner har noen overtak over menn, men de er ikke de samme tingene.

Edit: Og på godt og vondt, maskuline menn foretrekker faktisk feminine kvinner. En kvinnes følelser, om til tider irrasjonelle, er nødvendige for å skape et forhold. Når menn klager over emosjonelle kvinner så handler det om ekstremer - det betyr ikke at feminine egenskaper generelt er et minus, tvert imot.

For en pulevenn vil en mann selvsagt ha en kvinne som er rasjonell og holder mest mulig kjeft. For et langvarig forhold, så må hun være i kontakt med følelsene sine. Jenter som forsøker å bli menn har misforstått. Det handler egentlig om at de forsøker å bli mannen de har lyst på. Ekvivalenten er menn som gjør seg mer feminine i et forsøk på å tiltrekke seg jenter (og ender opp i friendzone).

Følelsene dine er en god ting. Ikke bli så skadet av drittsekker at du tror kynisme og en "maskulin" tankegang er løsningen. Det er lett å være hard, langt vanskeligere å være sårbar.

Enig i mye. Nå må du likevel huske at det i utgangspunktet ikke er vår verdighet det står på. Vi vet utmerket godt hva vi er verdt og hva vi fortjener, og det viser seg gjennom at vi som oftest dater bra menn. Likevle er det ikke til å stikke under en stol at noen menn er forferdelig manipulerende og spinner rundt hodet på en dame. Da er løsningen vår å tenke at han ikke er nok interessert, akkurat som du påpeker at menn som holder på sånn som oftest ikke er interesserte. Det fører ikke til at de manipulerende mennene gir slipp, de bare endrer væremåte litt. Teoriene dine er fine, men i praksis kan selv damene med mest bein i nesa bli lokket ut på glattisen bare mannen er manipulerende nok. Vi er tross alt bare mennesker, og alle har irrasjonelle sider som til en viss grad responderer på manipulasjon.

Jeg får også cringe-følelse av de som tror de bruker en mann seksuelt, og de lurer bare seg selv. Det sier seg selv at man ikke vil kunne såre en mann som ikke bryr seg. Det er heller ikke det dette eksperimentet handler om.

Vi har alle hatt lange forhold, har aldri pulevenner, og det å være i kontakt med følelsene sine er ikke det samme som å være kronisk irrasjonell. Bra menn blir overraskende ofte tiltrukket av at man har evnen til logisk tenkning. Det betyr ikke at man ikke kan vise store følelser eller være superfeminin på alle andre måter.

Anonymous poster hash: e213e...a63

• Liker 4
Skrevet

altså dere er lei av "telle menn" hvor mange har du/dere vært sammen med da? er vel ikke vanskelig å finne ut om en gutt er en player eller ikke?

At du og vennegjengen din har møtt duster, det er jo deres feil å velge dem fra starten av...

Som Marie90 sa det vil ikke ha noe virkning på players uansett, det eneste han kommer til å gjøre er å finne seg en annen jente...

Hvem sa noe om player? Not me

• Liker 2
Skrevet

Dere er altså lei av at noen leker med følelsene deres og er useriøse - og svarer med å være like slemme mot en tredjepart?

Kanskje dere trenger litt oppdragelse selv? Det er ikke snilt å leke med andres følelser.

og man skal aldri gi tilbake med samme mynt, uansett? Som sagt vi er goodgirls som alltid har vendt det andre kinn til. Konsekvensen av det er at vi blir den fantastiske jenten som disse mennene aldri kommer over, og da blir vi plaget med dem i årevis etterpå. Når de ikke har gode intensjoner med våre følelser, hvorfor ikke kvele tiltrekningen deres så de ikke kommer tilbake?

• Liker 4
Skrevet

og man skal aldri gi tilbake med samme mynt, uansett? Som sagt vi er goodgirls som alltid har vendt det andre kinn til. Konsekvensen av det er at vi blir den fantastiske jenten som disse mennene aldri kommer over, og da blir vi plaget med dem i årevis etterpå. Når de ikke har gode intensjoner med våre følelser, hvorfor ikke kvele tiltrekningen deres så de ikke kommer tilbake? Anonymous poster hash: e213e...a63

Det kan man gjøre uten å være slem. Nå er dere ikke et hår bedre enn dem dere har vært sinte på.

Blir verden bedre av at dere senker dere ned på det samme sjofle nivået som disse guttene?

Hvorfor ikke bare avvise dem i utgangspunktet, hvis det er så tydelig at de ikke har gode intensjoner?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bra menn blir overraskende ofte tiltrukket av at man har evnen til logisk tenkning. Det betyr ikke at man ikke kan vise store følelser eller være superfeminin på alle andre måter.

Men tror du "bra menn" blir tiltrukket av damer som driver med hevnoperasjoner da? Virker barnslig og umodent. Hvis mennene dere dater driver med manipulering er de ikke "bra menn".

Kanskje løsningen på problemet her ikke er å straffe "tullete" menn for deres oppførsel, men heller se at den type menn dere dater ikke er den riktige typen for dere.

Endret av .-L-.
Skrevet

He, he. Ja, du sier noe der, og det er ikke så mye man kan si til det, egentlig. Jeg får ta fyren det gjelder som eksempel. Han var overrasket over at min venninne var usedvanlig rasjonell. Han var visst vant til mer drama. Jeg har også fått høre det samme om meg selv, og opplever de fleste av oss i gjengen som rasjonelle og avbalanserte sammenlignet med en del andre. Kall oss gjerne maskuline i hodet, men det er noe de aller fleste menn har satt pris på ved oss. Anonymous poster hash: e213e...a63

Hehe. Ja, hva kan man si? Bør man høre på ukjentes tilbakemeldinger om en, eller skal en enkelt og greit bare vurdere det ut i fra egen erfaring en har med vedkommende? :)

Uansett, jeg likte konseptet og hadde likt å se det i aksjon. Og selvsagt vil en sånn greie få en stor effekt på menn, om det eksperimentes lenge nok med det eventuelt inntil ferdighetene bringer en viss underholdningsverdi på bordet også. Og ikke hør på alle som tror at det ikke vil ha noe effekt for den slags er jo selvsagt bare tull. Blant alt annet sannsynligvis. Og jeg synes det er på tide jeg, at det kommer noen jenter og snur spillet litt og lager nye spilleregler underveis. Det er slik noe kan utvikle seg som regel, slik at det kanskje kan påvirke likestillingen litt, og gjør den mer likestilt, rett og slett.

Og hvordan bakgrunn kompisen din har, som gjorde at han syntes venninen din virket usedvanlig rasjonell kan ikke jeg uttale meg stort om, fordi jeg kan ikke relatere til innholdet som ble avgjørende for inntrykket av en heltny person.

Dessuten vil jeg også understreke at jeg ikke irrasjonell oppførsel synonymt med noe feminint, ei rasjonelt med maskulint. Det finnes drøssevis av eksempler her som stryker ut begge påstandene slik jeg har erfart verden og alle menneskene i den hvert fall.

Jeg hvert fall kjenner flere kvinner som er normalt sett rasjonell og menn som blir høyst irrasjonelle mye hyppigere og ukontrollert, enn den fleste andre menn og kvinner. HVA som derimot trigger en eventuell ubalanse er vel heller noe som i blant indikerer enten eller, av maskulint og feminint ect.

Dessuten finner jeg nødvendigvis ikke maskuline tendenser hos kvinner uattraktivt heller. Tvert i mot, så kan det noen ganger være veldig behagelig og overkommelig, så lenge det finnes feminine tendenser også.

Finnes ikke noe spesifikt maskulint ved å manipulere, lyve og drive på egentlig, men slik det har blitt så er drt vel foreløpig mest menn som driver på sånn ja. Det er en ganske menneskelig oppførsel det og mulighetene står jo selvsagt åpen for hvem som helst.

Og for hva det er verdt, så ønsker jeg å beklage på vegne av kjønnet mitt da, for all uheldig oppførsel sånne tullegutter driver med.

Er som regel kjekt med nytenkende eksperimentering. Så da får vi se en forandring framover da..? :)

Hilsen Mann.

Anonymous poster hash: e9bf9...461

Skrevet

Det kan man gjøre uten å være slem. Nå er dere ikke et hår bedre enn dem dere har vært sinte på.

Blir verden bedre av at dere senker dere ned på det samme sjofle nivået som disse guttene?

Hvorfor ikke bare avvise dem i utgangspunktet, hvis det er så tydelig at de ikke har gode intensjoner?

Kom gjerne med forslag som ikke allerede er prøvd, og nei det er ikke så tydelig at de ikke har gode intensjoner. Det er derfor man spør dem rett ut.

• Liker 1
Skrevet

Hvem sa noe om player? Not me

Trenger ikke nødvendigvis å være en player, en dust er en dust...

Skrevet

Kom gjerne med forslag som ikke allerede er prøvd, og nei det er ikke så tydelig at de ikke har gode intensjoner. Det er derfor man spør dem rett ut. Anonymous poster hash: e213e...a63

Jeg foreslår at dere ikke synker ned på deres nivå.

Dessuten - hvis intensjonene er utydelige, så risikerer dere jo faktisk å såre noen som virkelig ikke fortjener det. Det synes ikke jeg er ok.

Skrevet

Slikt "game"-opplegg er like latterlig enten det er menn eller damer som driver med det. Men, men... whatever floats your boat, hvis du ikke har noe bedre å fordrive tiden din med.

• Liker 1
Skrevet

De fleste menn er bare ute etter fitte, så en hevn er på sin plass :)

Er med på dette jeg og!

Anonymous poster hash: 9cbc2...3fc

• Liker 1
Skrevet

Dessuten - hvis intensjonene er utydelige, så risikerer dere jo faktisk å såre noen som virkelig ikke fortjener det. Det synes ikke jeg er ok.

Jamen mannfolk har jo bare følelser i underlivet, så da er jo ingen skade skjedd?

Anonymous poster hash: 9cbc2...3fc

• Liker 3
Skrevet

Men tror du "bra menn" blir tiltrukket av damer som driver med hevnoperasjoner da? Virker barnslig og umodent. Hvis mennene dere dater driver med manipulering er de ikke "bra menn".

Kanskje løsningen på problemet her ikke er å straffe "tullete" menn for deres oppførsel, men heller se at den type menn dere dater ikke er den riktige typen for dere.

Jeg tror kanskje vi skriver litt forbi hverandre? De fleste mennene vi dater er overhode ikke tullete, så det er ikke der problemet ligger. Menn som oppfører seg som han er ingens type, så det er heller ikke der problemet ligger. Manipulerende menn er ikke de jeg refererer til som bra menn.

Vi har aldri hatt problemer med å tiltrekke bra menn, og dette er ikke en hevnoperasjon. Men siden du er inne på det kan jeg nevne at dette ble diskutert med de bra mennene i vennegjengen, og de sa at dette var noe den fyren burde ha blitt møtt med forlengst. Enten blir han avtent og lar henne være i fred i all evighet, eller så går det et lys opp for han - hvis han er smart nok, og så går han inn for å ha en ærlig og voksen prat med henne. Det har hun ikke nådd frem med.

Fyren har gjort mye rart, altså, f.eks.: Hun er sånn superuskyldig som var jomfru til 20-årene og har bare sex med de hun elsker. Så hadde hun kommet til skade for å si han gjerne måtte overnatte. Hun ga ingen seksuelle signaler og ønsket bare litt nærhet, og han hadde nesten sovnet. Han anklaget henne for å være en sånn som bare ville ha sex og var ganske nedlatende..... Jeg opplevde det samme, og det er klart man til slutt bare vil gi dem rett i alt og spille ut rollen de ønsker man skal ha med ettertrykkelig ironi og sarkasme. "Ja, se så billig jeg er, du hadde helt rett du, bare ute etter sex jeg! Ikke rart jeg ikke er bra nok for deg, du som er så mye bedre enn meg!"....

Man har forståelse for at folk kan være usikre og tro mye rart, men samtidig går det en grense for hvor mye man skal overbevise de som ikke vil være fair. Selv ikke når man prøver å ta the diplo high road og si "kanskje vi bare ikke passer sammen" blir man møtt på en ok måte, og til slutt renner det over. Det bør det kanskje gjøre også, tenker jeg. Noen folk trenger at andre reagerer for å skjønne at de er på vide vanker, og det kan være godt å reagere, altså en win-win.

• Liker 4
Skrevet

Intensjoner er kanskje likegyldige så lenge oppførselen er bedriten? Hun var veldig fair med han, men her er det snakk om en fyr som er ekspert på å tøye strikken og trykke på knapper. En sånn som vrir og vrenger helt til han får en reaksjon. Selv ikke de som er trent i å takle slike mennesker er evig immun mot det i privat sammenheng. Skal man fortsette å bli lei seg og sørge fordi man er forelsket, eller skal man si: "Ja vet du hva, du har helt rett.... Jeg er akkurat sånn som du påstår!", og i verste fall risikere at han skjønner absurditeten i situasjonen og skjerper seg?

• Liker 1
Skrevet

Slikt "game"-opplegg er like latterlig enten det er menn eller damer som driver med det. Men, men... whatever floats your boat, hvis du ikke har noe bedre å fordrive tiden din med.

Fordriver tiden min med konstruktive ting jeg, men i 2014 kommer jeg til å teste dette selv hvis jeg får lyst. Det kan være hvis jeg er forelsket i noen som behandler meg som noe jeg ikke er. Hvorfor ikke gi dem rett, enn å demonstrere hvor bra man er, så kanskje de skjønner hvor absurd det er når de får det fremført med 5 kg ironi på toppen. Dette bare hvis jeg vil, og bare når vanlig snakk ikke fører frem, noe det heldigvis gjør med de fleste.

• Liker 2
Skrevet

Intensjoner er kanskje likegyldige så lenge oppførselen er bedriten? Hun var veldig fair med han, men her er det snakk om en fyr som er ekspert på å tøye strikken og trykke på knapper. En sånn som vrir og vrenger helt til han får en reaksjon. Selv ikke de som er trent i å takle slike mennesker er evig immun mot det i privat sammenheng. Skal man fortsette å bli lei seg og sørge fordi man er forelsket, eller skal man si: "Ja vet du hva, du har helt rett.... Jeg er akkurat sånn som du påstår!", og i verste fall risikere at han skjønner absurditeten i situasjonen og skjerper seg? Anonymous poster hash: e213e...a63

Hvorfor har hun kontakt med ham da???

Dette gir jo ingen mening.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor har hun kontakt med ham da???

Dette gir jo ingen mening.

Fordi det kan være lettere å gå videre hvis man får ut den oppsamlede gørra først?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vi har aldri hatt problemer med å tiltrekke bra menn, og dette er ikke en hevnoperasjon. Men siden du er inne på det kan jeg nevne at dette ble diskutert med de bra mennene i vennegjengen, og de sa at dette var noe den fyren burde ha blitt møtt med forlengst. Enten blir han avtent og lar henne være i fred i all evighet, eller så går det et lys opp for han - hvis han er smart nok, og så går han inn for å ha en ærlig og voksen prat med henne. Det har hun ikke nådd frem med.

Kanskje ikke, men det virker litt slik.

Synes det er greit å si i fra at oppførselen er dårlig. Har ikke alltid hatt den beste oppførselen selv og har tatt det innover meg de gangene noen har sagt i fra. Om en jente driver gjøn med meg blir jeg bare sint, og sier i fra at det gidder jeg ikke.

Endret av .-L-.
Skrevet

Hæ? Skjønte ikke poenget med dette her, jeg.

Kvinnelig player

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...