Gå til innhold

Manneoppdragelse - eksperiment

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne har nå fått nok av tullete menn, så nå har hun rett og slett bestemt seg for å ha det litt moro med dem ved å spille dum, masete og ustabil.

La det være sagt at hun overhodet ikke er masete eller slitsom i virkeligheten. Hun er kul, solid, takler avvisning bra, og har alltid dumpet menn hvis det blir noe tull. Hun er den de aldri kommer over, og hun er lei av at de kommer krypende etterpå.

For en stund siden så vi den "How to lose a guy in 10 days"-filmen, og dermed var ideen sådd. Omtrent samtidig hadde en venn av henne begynt å vise interesse, og hun sa at hvis han også begynte å tulle - da var det game on, bare for å få ut litt oppsamlet frustrasjon og slippe hele kjipheten av å måtte trosse følelsene sine og avvise han når han kom krypende i etterkant, heller eliminere tiltrekningen en gang for alle.

Selvsagt begynte han å tulle.

Først var det «he’s not that into you»-oppførsel. Hun ga han ikke mer oppmerksomhet, og da ble han stressa. Hun sa det var helt greit at han ikke var interessert. Da ble han enda mer stressa, og kom selvfølgelig med en rekke plausible forklaringer på den forvirrende og ustabile oppførselen sin. Hun ga det en sjanse, men oppførselen fortsatte - i tillegg til at hun ble anklaget for både det ene og det andre. Det var tydelig at fyren ikke responderte særlig bra på rasjonell håndtering av situasjonen, så da begynte hun å eksperimentere med klisjeer av kvinnfolkoppførsel:

Hun skrev lange meldinger om hvordan han fikk henne til å føle seg, latet som hun ble sur når han sa noe som kunne misforstås, og maste hvis han ikke svarte. Lurte på hvorfor han ikke svarte og om hun hadde sagt noe galt, at han bare måtte si det rett ut hvis han ikke ville ha henne lenger, og tusen spørsmål – gjerne 5 i hver melding.

Vi har hatt det mye moro med dette og kom stadig på nye ideer til hva hun kunne skrive. Selvsagt flettet hun inn de obligatoriske «Er jeg ikke fin nok?», «Du forstår meg ikke! Syns du jeg er feit? Bare innrøm det!», «Jeg går ikke på p-piller altså, for neste år vil jeg gjerne ha barn», en lang rekke intrikate ulogiske slutninger, og seriøst vinglete oppførsel av typen «jo jeg vil, nei jeg vil ikke, jeg vet ikke hva jeg vil».

I 2014 gir jeg menn én sjanse til å oppføre seg bra, og etter det kommer jeg til å gjøre som venninna mi hvis jeg får lyst, for det er mye morsommere enn å være den bra dama som avsluttet det pent da han eksperimenterte med dårlig oppførsel. Så guys, beware... ;) Jeg har brukt 4 år av mitt liv på å ha selvrespekt og sette ned foten når dere oppfører dere kjipt, og nå kommer jeg til å ta igjen med samme mynt.

Anonymous poster hash: e213e...a63
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hæ? Skjønte ikke poenget med dette her, jeg.

Endret av Limah
  • Liker 3
Skrevet

Hæ? Skjønte ikke poenget med dette her, jeg.

Da har du vel bare ikke opplevd nok tullete oppførsel fra menn enda. :) Man blir lei av å heve seg over det, og da er det morsommere å ta igjen med samme mynt inntil man møter de som oppfører seg bra.

• Liker 5
Skrevet

Da har du vel bare ikke opplevd nok tullete oppførsel fra menn enda. :) Man blir lei av å heve seg over det, og da er det morsommere å ta igjen med samme mynt inntil man møter de som oppfører seg bra.

Skjønner fortsatt ikke, for hvis mannen ikke er interessert hvorfor skal han bry seg om tullete oppførsel? Jeg ville bare ignorert det iallefall.

• Liker 3
Skrevet

Skjønner fortsatt ikke, for hvis mannen ikke er interessert hvorfor skal han bry seg om tullete oppførsel? Jeg ville bare ignorert det iallefall.

Uhh, nettopp fordi fyren ble stresset da hun sa det ikke gjorde noe om han ikke var interessert.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det var knallkult. Litt morsomt på mannens bekostning

• Liker 3
Skrevet

:huh:

Dette høres bare teit ut. Jeg ville i hvert fall ikke likt å fått rykte på meg for å være sprø, og det er det dere høres ut som..

• Liker 7
Skrevet

Uhh, nettopp fordi fyren ble stresset da hun sa det ikke gjorde noe om han ikke var interessert.

Still don't get it. Hva så om han ble stresset? Spiller det noen rolle? Hvorfor kaste bort tid på folk det ikke klaffer med? Det er bare å gå videre.

• Liker 4
Skrevet

Har generelt liten tro på å "oppdra" noen man dater. Hele konseptet med at det er mulig er jo det mange kvinner gjør feil - de ser mannen som et oppussingsobjekt, mens tilfellet er at han sannsynligvis ikke kommer til å endre seg i det hele tatt.

Hvis det er menn man ikke vil date lenger er det jo noe annet...men jeg ville likevel sett på det som bortkastet tid. Jeg vet heller ikke hvor mye han "lærer" av det. Og om han så skulle gjøre det, så har det jo ingenting å si når man uansett ikke skal se ham mer?

• Liker 5
Skrevet

Hva mener du med tullete menn?

Sånne som driver med mindgames, manipulering, ustabil og egoistisk oppførsel, blir fornærmet hvis de blir konfrontert, ikke tenker over hvordan de selv bidrar til at andre får et dårlig inntrykk av dem men heller sutrer over at de andre har et dårlig inntrykk.

• Liker 8
Skrevet

:huh:

Dette høres bare teit ut. Jeg ville i hvert fall ikke likt å fått rykte på meg for å være sprø, og det er det dere høres ut som..

Vi er rasjonelle og avbalanserte goodgirls hele gjengen, og har blitt stadig flinkere til å velge ut de bra mennene. Gjennom årenes løp har vi trøstet hverandre et ukjent antall ganger etter at manipulerende tullemenn har brukt oss som brikke i spillene sine, og det har bare nådd et punkt nå hvor vi ikke gidder mer. Vi er ærlige og behandler i utgangspunktet alle med omsorg og respekt, prøver ikke å overtale noen til å være interesserte hvis de ikke er det, og da gidder vi ikke noe tull tilbake heller. De fleste mennene er heldigvis voksne og hyggelige, men vi føler vel hele gjengen at grensen er nådd for hva vi gidder av tullemenn. Teit må du bare synes det er, men man når et punkt der man ikke gidder mer. Rykte kan noen tullemenn ødelegge uansett hvor snill og normal man er, så hvem bryr seg? Vi bor heldigvis ikke på bygda.

• Liker 5
Skrevet

Still don't get it. Hva så om han ble stresset? Spiller det noen rolle? Hvorfor kaste bort tid på folk det ikke klaffer med? Det er bare å gå videre.

Svarene står i første innlegg. Du må nesten bare lete der.

Skrevet (endret)

Sånn er mange (flere) kvinner og TS, manipulerende, mindgames og dramatakter. Skal jeg begynne med kjerringoppdragelse?

Om du blir behandlet dårlig av menn på gjentagelse basis så er det nok deg der er noe galt med. Evt går du i samme fella og dater de samme type mannfolka gang på gang. Dvs playere, de er enkle å skille ut.

Slutt å syt.

Endret av codeman
  • Liker 1
Skrevet

Har generelt liten tro på å "oppdra" noen man dater. Hele konseptet med at det er mulig er jo det mange kvinner gjør feil - de ser mannen som et oppussingsobjekt, mens tilfellet er at han sannsynligvis ikke kommer til å endre seg i det hele tatt.

Hvis det er menn man ikke vil date lenger er det jo noe annet...men jeg ville likevel sett på det som bortkastet tid. Jeg vet heller ikke hvor mye han "lærer" av det. Og om han så skulle gjøre det, så har det jo ingenting å si når man uansett ikke skal se ham mer?

Det handler ikke om å lære han i første rekke. Hvis han lærer er det bare en fin bi-effekt av den befriende opplevelsen det er å ikke ta the high road for 100. gang. :)

• Liker 1
Skrevet

Hehe. Jeg er med ! Hvor kan jeg melde meg på da?

Dette hørtes ut som et moro konsept i grunn. Eksperimentere med oppdragelse av voksne mennesker.

Det finnes jo som kjent mange varianter av hva noen ville definert som rasjonell og avbalansert. Spesielt når folk sier dette om seg selv. Ofte da uten å evne hvordan dem faktisk reagerer i ulike situasjoner.

Så kanskje det egentlig er du som trenger å bli litt oppdratt, TS ? :)

Anonymous poster hash: e9bf9...461

Skrevet

Sånn er mange (flere) kvinner og TS, manipulerende, mindgames og dramatakter. Skal jeg begynne med kjerringoppdragelse?

Om du blir behandlet dårlig av menn på gjentagelse basis så er det nok deg der er noe galt med. Evt går du i samme fella og dater de samme type mannfolka gang på gang. Dvs playere, de er enkle å skille ut.

Slutt å syt.

Det er ingen som syter her. :) Vi har det fint, vi. Ja, det er helt sikkert mange kvinner som er sånn, men vi er ikke sånn. Vi finner heldigvis oftest sammen med bra menn, men vi har også ungdomsår bak oss hvor vi ble forelska og brukt. Med årene så vi at de mennene bare ble flinkere og flinkere i spillet sitt, og til slutt er det kjempevanskelig å gjennomskue det. Derfor har vi lært oss til å spørre rett ut: "Er du interessert? Jeg blir forvirret. Helt okei hvis du ikke er det, det er ikke noe man styrer selv, jeg misliker deg ikke av den grunn, og det er opp til deg hva du vil videre." Med de fleste menn fører det til en oppklarende samtale hvor forholdet enten bedres eller avsluttes. Så er det de som driver med mindgames, og det er vi mette på. Vi er oppdratt til å vende det andre kinn til og gå vår vei, men man blir lei av det også, så nå eksperimenteres det altså med andre metoder. Det bør da ikke være noe problem for deg så lenge du er en av de det går an å ha en oppklarende samtale med. :)

• Liker 4
Skrevet

Hehe. Jeg er med ! Hvor kan jeg melde meg på da?

Dette hørtes ut som et moro konsept i grunn. Eksperimentere med oppdragelse av voksne mennesker.

Det finnes jo som kjent mange varianter av hva noen ville definert som rasjonell og avbalansert. Spesielt når folk sier dette om seg selv. Ofte da uten å evne hvordan dem faktisk reagerer i ulike situasjoner.

Så kanskje det egentlig er du som trenger å bli litt oppdratt, TS ? :)

Anonymous poster hash: e9bf9...461

He, he. Ja, du sier noe der, og det er ikke så mye man kan si til det, egentlig. Jeg får ta fyren det gjelder som eksempel. Han var overrasket over at min venninne var usedvanlig rasjonell. Han var visst vant til mer drama. Jeg har også fått høre det samme om meg selv, og opplever de fleste av oss i gjengen som rasjonelle og avbalanserte sammenlignet med en del andre. Kall oss gjerne maskuline i hodet, men det er noe de aller fleste menn har satt pris på ved oss.

Skrevet (endret)

Definisjonen av "the high road" er jo faktisk å gå ut av et forhold som vinneren. Hvis det er et "ork" å ta the high road hver gang så må man faktisk se på hvem man dater og hvor lett man faller for noen. Det handler i bunn og grunn om å ha verdighet og å vite at man fortjener en bra partner. Har man det, er det ikke vanskelig å bare kutte kontakt og gå videre.

Problemet når jenter forsøker å manipulere en player eller "beat him at his own game" er at det har ingen effekt. Alt jenter betegner som manipulasjon, drittsekkoppførsel osv. er i bunn og grunn et uttrykk for at han ikke er investert og ikke bryr seg om henne. Å reversere oppførselen vil ikke plage ham slik det plaget henne, nettopp fordi det er et misforhold mellom følelsene.

Finner det litt småpatetisk når jenter prøver å være menn og prøver å være drittsekker. Får en litt cringe-følelse når jenter sier ting som "jeg bare bruker ham hahah" ang. en de ligger med eller "jeg manipulerte ham slik han manipulerte meg". Menn og kvinner er forskjellige. Menn har noen overtak over kvinner og kvinner har noen overtak over menn, men de er ikke de samme tingene.

Edit: Og på godt og vondt, maskuline menn foretrekker faktisk feminine kvinner. En kvinnes følelser, om til tider irrasjonelle, er nødvendige for å skape et forhold. Når menn klager over emosjonelle kvinner så handler det om ekstremer - det betyr ikke at feminine egenskaper generelt er et minus, tvert imot.

For en pulevenn vil en mann selvsagt ha en kvinne som er rasjonell og holder mest mulig kjeft. For et langvarig forhold, så må hun være i kontakt med følelsene sine. Jenter som forsøker å bli menn har misforstått. Det handler egentlig om at de forsøker å bli mannen de har lyst på. Ekvivalenten er menn som gjør seg mer feminine i et forsøk på å tiltrekke seg jenter (og ender opp i friendzone).

Følelsene dine er en god ting. Ikke bli så skadet av drittsekker at du tror kynisme og en "maskulin" tankegang er løsningen. Det er lett å være hard, langt vanskeligere å være sårbar.

Endret av Marie90
  • Liker 2
Skrevet (endret)

altså dere er lei av "telle menn" hvor mange har du/dere vært sammen med da? er vel ikke vanskelig å finne ut om en gutt er en player eller ikke?

At du og vennegjengen din har møtt duster, det er jo deres feil å velge dem fra starten av...

Som Marie90 sa det vil ikke ha noe virkning på players uansett, det eneste han kommer til å gjøre er å finne seg en annen jente...

Endret av Soley

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...