Gå til innhold

Strømper


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Jeg er født i USA. På østkysten, NY. Men jeg er oppvokst i Norge. Jeg ser trenden fra CA sakte komme til Norge. Damer som blir fortalt av homofile mannlige designere hva de skal ha på seg.

De liker jo ikke damer i utgangspunktet.

Fra en heterofil mann, Bruk strømper!

Til og med strømpebukse. Det gjør dere mer kvinnelige.

Bare ben ser helt teit ut hvis du har pyntet deg.

Tynne strømper fungerer helt fint til alt.

Mvh

Mann og maritim soldat. (Som kan kle seg)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg er født i USA. På østkysten, NY. Men jeg er oppvokst i Norge. Jeg ser trenden fra CA sakte komme til Norge. Damer som blir fortalt av homofile mannlige designere hva de skal ha på seg.

De liker jo ikke damer i utgangspunktet.

Fra en heterofil mann, Bruk strømper!

Til og med strømpebukse. Det gjør dere mer kvinnelige.

Bare ben ser helt teit ut hvis du har pyntet deg.

Tynne strømper fungerer helt fint til alt.

Mvh

Mann og maritim soldat. (Som kan kle seg)

Norske kvinner har vel fra omtrent 1985 hatt brukbar tilgang til designerklær, og mange av de beste og mest profilerte designere er menn.

Norge er et land av strømpebukser, og det har det vært helt siden Mary Quant og strømpebuksenes inntog på siste halvdel av 60-tallet.

Strømper er et 'fremmedord' i Norge... om du ser bort fra tigh highs som har vunnet innpass i markedet.

Strømper derimot er fremdeles for kuriosa å regne...

Har du ofte observert kvinner med bare legger nå i juletiden?

Og får man spørre om marinejegerens egen påkledning i de lag hvor han ønsker kvinneben i nylon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Når jeg ønske kvinneben i nylon, går jeg enten i uniform eller i dress. Jeg jeg elsker Hugo Boss, selv om Tiger kan være fint.

Jeg liker å kle meg fint og kan se ganske bra ut i jeans også.

Og en kvinne trenger ikke å bruke kort-kort for å benytte seg av nylon.

Det fungerer også til bukser.

Men, ja. Jeg har sett en del kvinner på vintertid med bare ben. Vi bor ikke i California.

Strømpebuksenes land er trolig hele Øst-Europa. Men det hadde vært gøy om det gjaldt Norge også.

Siden jeg er av dem som synes det er like fint som strømper, thigh highs, stay ups osv.

Bare ikke bare ben når man pynter seg. Som i USA.

Ingen fanesak. Bare en betraktning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det takkes for velvalgte ord, - jeg hadde nær sagt 'til rett tid'.

Følgelig er 'en gamme dame' ganske så enig i dine betraktninger rundt bruk av strømper/tigh higs/pantyhoses.

Bare legger og nakne tær vinterstid hører ingensteds hjemme, og nylons leveres i flere farver enn kun champagne/nude og sort.

Litt trist desverre at hele vesteuropa ble fanget i strømpebuksen... i kvinnefrigjøringens/den opprinnelige feminismens og likhetens navn i det tidlige 70-tall.

- dette slik at de av oss som vokste opp med strømpebuksene, og i voksen alder valgte å vende tilbake til de opprinnelige strømpene, ikke lenger kan finne garter belts (uk: suspender belts) i våre undertøysbutikker, men må søke over til UK for å finne det vi leter etter.

Skjørtelengder og Norge er en sak for seg... litt patetisk sett med mine øyne å observere voksne, norske kvinner med mini-mini skjørt... men, jeg kjenner årsaken til dette; Tilgjengeligheten og hva som finnes i butikkene (i sort og marineblått).

Det blir en kuriøs sammensetning med en ulastelig antrukket mann og en kvinne med nakne tær i skoene en midvinterkveld i Norge...

Nå, det var mitt lille 'sukk' i sakens anledning

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er jeg ikke marinejeger. Jeg er i US Navy. ;) Uansett hvor norsk jeg er, er jeg født der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det takkes for velvalgte ord, - jeg hadde nær sagt 'til rett tid'.

Følgelig er 'en gamme dame' ganske så enig i dine betraktninger rundt bruk av strømper/tigh higs/pantyhoses.

Bare legger og nakne tær vinterstid hører ingensteds hjemme, og nylons leveres i flere farver enn kun champagne/nude og sort.

Litt trist desverre at hele vesteuropa ble fanget i strømpebuksen... i kvinnefrigjøringens/den opprinnelige feminismens og likhetens navn i det tidlige 70-tall.

- dette slik at de av oss som vokste opp med strømpebuksene, og i voksen alder valgte å vende tilbake til de opprinnelige strømpene, ikke lenger kan finne garter belts (uk: suspender belts) i våre undertøysbutikker, men må søke over til UK for å finne det vi leter etter.

Skjørtelengder og Norge er en sak for seg... litt patetisk sett med mine øyne å observere voksne, norske kvinner med mini-mini skjørt... men, jeg kjenner årsaken til dette; Tilgjengeligheten og hva som finnes i butikkene (i sort og marineblått).

Det blir en kuriøs sammensetning med en ulastelig antrukket mann og en kvinne med nakne tær i skoene en midvinterkveld i Norge...

Nå, det var mitt lille 'sukk' i sakens anledning

Du er ganske morsom:)

"Fanget i strømpebuksen!" For en tittel på en roman? Jeg hadde uansett sett filmen.

Du er nok eldre enn meg, men til tross for at du trolig er fra Vestlandet er jeg fra et sted enda lengre vest enn deg.

Og faren min var Italia. Der har jeg besteforeldre, onkler og tanter. Og jeg vet - selv som mann - at utvalget for damer i norske butikker er elendig sammenlignet med da Italia. For eksempel finnes det knapt damesko av kvalitet i Norge. Dette har jeg lært ved å være en god lytter.

(Jeg har en mor og to tvillingsøstre som alle tre gjerne reiser til slekten når jeg drar til Afghanistan)

Dette hadde lite med strømper og gjøre.

Har ikke vært inne på profilen din enda, men tipper du er fra Bergen. En slik finere Bergensdame som i generasjoner tok i mot Hansa-folket fra Tyskland.

Ikke du, altså. Så mye eldre enn meg er du nok ikke.

Men av samme blodet. Slik mitt er av en eventyrlysten blondine fra hovedstaden og Brooklyn-mafia.

Dere har hørt radioteaterets innledning av "Fanget av strømpebuksen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Du er ganske morsom:)

"Fanget i strømpebuksen!" For en tittel på en roman? Jeg hadde uansett sett filmen.

Du er nok eldre enn meg, men til tross for at du trolig er fra Vestlandet er jeg fra et sted enda lengre vest enn deg.

Og faren min var Italia. Der har jeg besteforeldre, onkler og tanter. Og jeg vet - selv som mann - at utvalget for damer i norske butikker er elendig sammenlignet med da Italia. For eksempel finnes det knapt damesko av kvalitet i Norge. Dette har jeg lært ved å være en god lytter.

(Jeg har en mor og to tvillingsøstre som alle tre gjerne reiser til slekten når jeg drar til Afghanistan)

Dette hadde lite med strømper og gjøre.

Har ikke vært inne på profilen din enda, men tipper du er fra Bergen. En slik finere Bergensdame som i generasjoner tok i mot Hansa-folket fra Tyskland.

Ikke du, altså. Så mye eldre enn meg er du nok ikke.

Men av samme blodet. Slik mitt er av en eventyrlysten blondine fra hovedstaden og Brooklyn-mafia.

Dere har hørt radioteaterets innledning av "Fanget av strømpebuksen."

-- slettet grunnet stalkere--

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europa lager mange gode strømpebukser, de aller dyreste koster riktignok en del, men dog :fnise:

Noen rimeligere er det også å få tak, men damene skulle brukt de mye mer, riktignok til sin tid med tanke på det været vi har her på berget :fnise::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europa lager mange gode strømpebukser, de aller dyreste koster riktignok en del, men dog :fnise:

Noen rimeligere er det også å få tak, men damene skulle brukt de mye mer, riktignok til sin tid med tanke på det været vi har her på berget :fnise::laugh:

Hei. Hey!!

Jeg er den eneste mannen som for lov å snakke om sånt. Det sa vinden til meg en dag. Dere andre roter det til med sex slik at kvinnene tror det dreier seg om en ekkel fetish. Hold det borte. Jeg skal fikse dette. Slapp av, jeg har kontroll. Damer skal bruke nevnte plagg langt mer i 2014. Jeg har en plan. Gå tilbake og se på engelsk fotball eller spill dart. Ha tro på meg!

Pappa-san har ting under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Europa lager mange gode strømpebukser, de aller dyreste koster riktignok en del, men dog :fnise:

Noen rimeligere er det også å få tak, men damene skulle brukt de mye mer, riktignok til sin tid med tanke på det været vi har her på berget :fnise::laugh:

Hver sin lyst, karer... hver sin lyst.

Noen av oss er ikke så begeistret for strømpebukser at det liksom gjør noe...

Dette av de enkle grunner at brukt sammen med skjørt så må skjørtet helt opp før du kommer til strømpebuksekanten... som så skal ned... og kabalderet skal opp igjen, innenfor skjorte, - eller bluse, som så skal strekkes før skjørtet kan trekkes ned igjen.

Alternativt må skjørtet åpnes og trekkes ned...

Og som ikke det er nok så blir det ofte synlig under tynne, smale kjoler, i livet, at akkurat der... der befinner det seg en strømpebukselinning.

Men, folk er ulike, og det samme er valget av typen 'benbekledning'.... :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mikset det bergenske med det russiske. Har ikke anelse om hvorfor, men det er noe likt. Jeg har vært oppe i Uralfjellene i jobb. Omtrent samtidig som en ung russisk soldat ble mobbet til døde på en ubeskrivelig måte.

Russland pumper ut blod for globens mennesker slik Kina gjør. Det er umulig å unngå det landet. Det har det fattigste og verste. Og samtidig det vakreste. Da mener jeg først og fremst kvinnene som er fra en annen verden. Deretter byer som StB.

Apropos Ural. Jeg lever stort sett på sånne steder hvor ingen har hørt om velferd og finner en glede i å se hva oppfinnsomhet kan gjøre. Naken mann lærer å spinne.

Etter så mange år i Afghanistan, kan jeg konstatere at selv norske tiggere har pløsete kinn pga pølsespisingen.

I begynnelsen av 50-årene? Jeg går inni mitt første i 30-årene. Slik naturen har skapt oss, ville vi hatt sex fra en annen verden. Voksen kvinne og trent yngre mann. Usikker på hvorfor naturen skapte oss slik?

Kanskje fordi, i tilfelle rasen opplevde motgang, kunne kvinnen ha sitt andre kull. Naturen ga F i ekteskap og kjærlighet. Den ga oss bare verktøy til å kjempe bort ulver, unge menn, og passe på vi kunne formere oss nok, unge menn

Og kvinnen. Uten henne hadde unge menn dødd ut. Ingenting å kjempe for. Ingenting å se på. Det å se er viktig for unge menn. Det skjønner ikke skolen. Unge menn leser ikke bok. Unge menn ser. De kjemper om sin plass til å få se på kvinnen.

Sin kvinne. De dreper om nødvendig.

Hva har dette med nylon å gjøre? Alt. Strømper er ikke noe man snakker om. Det er noe man ser på kvinneben. For den unge mannen elsker å betrakte kvinnen. Kvinnen man kjemper for og med. Og se på. Unge men liker å se på kvinner. Vi ser. Dere tenker. Vi agerer.

Så kan politiske endringer kalle det for det ene eller det andre. Men unge menn har ikke endret seg siden det fantes sabeltann-tigere.

Og de vil ikke forandre seg i fremtiden heller.

Mulig jeg snakker for røft fordi jeg er soldat. Mulig det er derfor jeg ser det så klart.

Mulig alt er tull. Mulig er jeg et geni. Tror ikke på det siste, men jeg ser ting klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har dine egne meninger og bør la andre ha sine.



Anonymous poster hash: d2601...91c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har dine egne meninger og bør la andre ha sine.

Anonymous poster hash: d2601...91c

Nei,nei. Ingen andre menn i denne tråden. Lag din egen. Jeg er glad nå. Ikke gjør meg sint. Gå i fred, broder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror livet har hatt nok med meg.

1984-2013, ser bra ut

På en sten. som kan takle alt vær. Som kan takle hva som helst. Så mye mer enn jeg kan. Jeg er bare en soldat. En som sipper på et forum for kvinner.

Jeg hører på Adele. En kvinne. En fantastisk kvinne.

Jeg leker bare med menn. Vi sloss. Vi kaster hverandre i søla. Vi river av hverandres ører. Jeg kødder ikke. Kan vi knekke bein, så gjør vi det.

Vi ligger alle i rennesteinen, men noe noen av oss ser på stjernene. Sa en klok mann. En gang.

Jeg vet ikke lenger hva som er klokt, men å se noen voldta ei jente på 15 for så og stikke henne med kniv,

er for mye for meg.

Jeg kjenner bare hat.

Bare hat.

Jeg er perfekt for krig.

Jeg løper og dreper. Jeg stikker og stikker. Jeg ser hans islamistiske øyne finne frykt. Og jeg stikker igjen, Med kraft. Så øynene ligner en død laks.

Og så sover jeg aldri igjen.

Men et sted i brystet varmer det. Det gjør nesten vondt. Savnet etter en normal jente og et normalt liv.

Jeg tror ikke en som meg fortjener det.

Jeg vil gjøre alt for å forkludre det.

Har man sagt A må man si B

What the fuck, that means?

Men ikke glem meg.

Det er alt jeg ber om.

I skyggen av nyheter. Er vi alltid der.

Men glem oss. Men ikke glem meg.

Morten.

Ett sted i AFGH for USA, men fra Bøler i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei. Ingen andre menn i denne tråden. Lag din egen. Jeg er glad nå. Ikke gjør meg sint. Gå i fred, broder.

Jeg er ikke mann, jeg påpeker bare at dine oppfatninger om hva kvinner bør kle seg i er dine egne.

Anonymous poster hash: d2601...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror livet har hatt nok med meg.

1984-2013, ser bra ut

På en sten. som kan takle alt vær. Som kan takle hva som helst. Så mye mer enn jeg kan. Jeg er bare en soldat. En som sipper på et forum for kvinner.

Jeg hører på Adele. En kvinne. En fantastisk kvinne.

Jeg leker bare med menn. Vi sloss. Vi kaster hverandre i søla. Vi river av hverandres ører. Jeg kødder ikke. Kan vi knekke bein, så gjør vi det.

Vi ligger alle i rennesteinen, men noe noen av oss ser på stjernene. Sa en klok mann. En gang.

Jeg vet ikke lenger hva som er klokt, men å se noen voldta ei jente på 15 for så og stikke henne med kniv,

er for mye for meg.

Jeg kjenner bare hat.

Bare hat.

Jeg er perfekt for krig.

Jeg løper og dreper. Jeg stikker og stikker. Jeg ser hans islamistiske øyne finne frykt. Og jeg stikker igjen, Med kraft. Så øynene ligner en død laks.

Og så sover jeg aldri igjen.

Men et sted i brystet varmer det. Det gjør nesten vondt. Savnet etter en normal jente og et normalt liv.

Jeg tror ikke en som meg fortjener det.

Jeg vil gjøre alt for å forkludre det.

Har man sagt A må man si B

What the fuck, that means?

Men ikke glem meg.

Det er alt jeg ber om.

I skyggen av nyheter. Er vi alltid der.

Men glem oss. Men ikke glem meg.

Morten.

Ett sted i AFGH for USA, men fra Bøler i Oslo

Ok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske interessant at det alltid, uten unntak, når det diskuteres/filosoferes/kommuniseres om temaet "damestrømper" kommer noen AB`ere med sine irettesettelser og misnøyer ala "hvorfor komme her og belære norske kvinner hva de skal ha på seg"...

Naturligvis skal folk få ha på seg akkurat hva de vil, det er jo ikke det det handler om. Det handler vel heller om at noen (les mange) menn (og noen kvinner) liker den slags kvinnebenklær, og gjerne hadde levd på den tiden alle damer i alle aldre daglig gikk kledd på den måten. Og det må man da for all del få lov å ytre om på et kvinneforum.

Selv har jeg også stor sans for denne type feminin damebekledning, og synes både "Lille-pus" og "Lanista 1984" beskriver dette klassiske ultrafeminine dameundertøyet på en både gøyal, filosofisk og smakfull måte. Og helst burde det jo inspirere mer enn irritere norske damer til å selv ville prøve noe mer spennende enn de beskrevne nakne ben vinterstid her i Norge :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

To av mine venninner, litt eldre enn meg og i et annet forum, skrev en gang dette på spørsmålet om hvorfor kvinner valgte å benytte strømper...

Jeg deler disse kvinners ord med dere:

Since I'm one of those old school stocking ladies I'd say I do both. Growing up with curious boys I knew a young-en would rather be running his hands up and down a leg full of nylon rather than a bare leg or bobby socks. I was very fortunate to have no choice other than gartered hosiery. We gals realized the magic these whispy leg decorations did for our egos, and the labor pains they caused the pining young men. We would not have changed that for anything! That keeps me fired up to this day! We had no male respective partners in high school other than a "Going Steady" guy but we sure as heck knew what their desired leg wear was for us girls. The gateway to Utopia was not found at the top of a bobby sock or knee high. It was neatly hidden a few inches above a hem line and it was called then as it's called today, a stocking top. To some it was a Charon's Boat ride to disaster across the river Styx but to most a Merry Ferry to untamed but loving waters! That's the then, now and forever of it. And if it ain't broken then it don't need fixin! I love stockings and I so much enjoy their Half Heaven and Half Heartache magic they still have over my husband. I wear stockings for me but I know for me rubs off on my man so I have and have never desired to change.

Susan

Like Susan, I'm fortunate to have grown up at a time when gartered stockings were the only choice for a girl who was old enough to wear nylons.



As a little girl, my friends and I looked forward to the time when we could wear "long stockings" like our Moms or older sisters. When my day came, on my 10th birthday in 1961, I was in heaven. It is one of the most memorable rites of passage from my childhood. So I still feel special when I put on my stockings...and I wear them just about every day.



I made the switch to pantyhose in college but didn't like them so went back to stockings upon graduation.(I was trying to "fit in")



As a kid, it didn't take me long to notice the effect that stockings had on boys. This was particularly true when I wore seams. But, while teasing the boys is fun, it has never been my prime reason for wearing stockings. I wear them for me, because they make me feel special, elegant and a bit unique. I've always liked to march to the tune of my own drummer, rather than follow the crowd, and I guess stockings are part of this.

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...