Niennas Skrevet 27. desember 2013 #1 Del Skrevet 27. desember 2013 Ny dagbok med nytt tema: barna mine. Både ups and downs, morsomme ting de sier og gjør og generelt hverdagen vår nå. Først en liten intro. Jeg er Niennas, jeg er gift med T, og vi er begge 24 år. Jeg jobber som brukerstyrt personlig assistent, mens T studerer til å bli vernepleier. Sammen har vi barna F og J. F er ei 2 år gammel jente, totalt adrenalinjunkie, og hun har vært sta som et udyr før hun var nyfødt. Likevel et herlig menneske når hun blir trygg på deg. Fram til det står hun og stirrer ned i bakken mens hun lager duckface. J er det ikke så mye å si om, utenom at han er gutt, og tre måneder. En rolig sjel, glad i mat og kos, og så lenge han er stappmett og ligger inntil noen så er livet herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 1. januar 2014 #2 Del Skrevet 1. januar 2014 Gratulerer med ny dagbok! Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 2. januar 2014 Takk, Yvonne! "Ånei, nå våknet J. Vel, jeg får skrive et ordentlig innlegg om noen timer" tenkte jeg da jeg HI. Og plutselig hadde det gått noen dager Vi feiret nyttårsaften hos et vennepar som også har en liten baby. F, som vanligvis er veldig sjenert, taklet de ukjente omgivelsene kjempebra. Hun innså etter kort tid at de hadde pepperkaker på bordet. Hun peker på de mens hun lager en "Mmmm!"-lyd, det var tydelig at hun ville ha. "Du må nesten spørre de da, F. Kan du si "Vær så snill?". Fie, litt skeptisk, snur seg til vertskapet og prøver seg "Væsåsnill?". Og pepperkake fikk hun. Så kom hun en gang til "Væsåsnill?". Hun fikk lov til å ta enda en pepperkake. Rett etterpå leker jeg og F, hun reiser seg og går ut av rommet mens hun sier noe jeg ikke skjønner. "Hva sier du, F?" "VÆSÅSNIIIILL!" ropte hun mens hun løp mot pepperkakeskåla, haha! ... Og da ble jeg avbrutt igjen, og får fortsette senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 3. januar 2014 #4 Del Skrevet 3. januar 2014 Gratulerer med ny dagbok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 7. januar 2014 Takk! Denne dagboken har ikke fått den flying starten jeg håpet på, men grunnen til det er vel stor søvnmangel. Lille J sover kjempegodt om natta, når han først sovner... Standarden er rundt to på natta! Men vi jobber med saken. I går sovnet han i sin egen seng for første gang. Han har nemlig sovet inntil meg fram til nå. Noe som er koselig, vakkert, og som jeg uten tvil kommer til å savne... Men herregud som jeg gleder meg til å få min side av madrassen for meg selv! Og til jeg ikke kjenner små, krafsende hender på ryggen midt på natta... F vokser i rekordfart, og spesielt etter at lillebror ble født. I går lekte vi rundt på gulvet, helt til jeg fant ut at vi skulle lage provisorisk hengekøye med et ullteppe. Jeg ba F legge seg i midten, så tok jeg og mannen to hjørner hver og vugget. Storesøster er nemlig adrinalinjunkie, og de frydefulle hvinene ble bare høyere og høyere etter det gikk fortere og fortere. F er en veldig inkluderende storesøster, vi har enda ikke opplevd sjalusi. Faktisk vil hun helst ha med lillebroren sin på alt. Inkludert dette. Først var vi litt skeptisk, men vi synes det er viktig å la de få "leke sammen". Så J ble lagt på arma til F, og vi begynte å gynge forsiktig, med jeg sa " Men lillebror er så liten at vi må ta det rolig...". Da så hun oppgitt på meg og sa " 'han ( Johan) ferdig!". Skal det gå sakte, så trenger vi visst ikke inkludere lillebror likevel! Og jeg ble veldig stolt i går da F sa til meg "Gå. Opp. Til. Mormor. En. Tur". SEKS ORD!! og en ordentlig setning! Ordene bare renner ut av henne for tiden. Mange blir imponert over at F sier hele setninger som "Jeg er lei meg"... Men like etterpå kan en setning som "Jeg er vann" komme, som egentlig betyr at hun VIL HA vann, hehe. Det er ikke lett med alle disse ordene, mye å holde styr på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå