Gå til innhold

lunacias hule

Bokalven

Anbefalte innlegg

De skal på Folkemuseet i dag. Håper ikke det blir noen problemer i dag. Ønsker deg en fin dag og godt vær. :klem: Savner deg vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billetter er kjøpt. Studentbilletter. Sparte over 500 kroner!

Må bare ta med studentkortet mitt, og det har jeg alltid med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkemuséet, ja. Der er det fint. Ble tatt bilde av av turister. Hehe.

Saeria: Gleder meg så sinnsvakt!

Og hei :vinke: til alle sammen!

Apropos folkemuséet! Hadde vært så vannvittig kult å troppet opp der i kostyme en dag og tuslet rundt i kostyme der... Og tatt bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos folkemuséet! Hadde vært så vannvittig kult å troppet opp der i kostyme en dag og tuslet rundt i kostyme der... Og tatt bilder!

:Nikke:

Ha en fin søndag lunacia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedde tenkt å oppdatere meg skikkelig her, men jeg orker bare ikke. :( Føler meg absolutt ikke i form...

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! :klem:

Her er rapporten jeg skrev på tolkiens.net-forumet... Nickene er de folk bruker der, og altså nick og ikke navn... :)

Torsdag

Opp tidlig (kl 6.25) for å tasse seg ned på Vippetangen for å ta i mot brød og sånn. Brødmannen var nesten 1 1/2 time forsinket, noe jeg syntes var litt irriterende. Så var det å få ting over. Stappet kullposer i sekken, jeg... Siden jeg var påpasser de første turene, ble det bare to turer med pikkpakk over på meg. Tanke til neste år: Bytte på å stå og passe på ting mer! Det var kjedelig å stå der alene så lenge, så en tur hver hadde holdt. Men, fikk stappet 3 kullposer i sekken per tur de to turene jeg bar ting over, tror jeg, og det var litt lurt.

Innkjøp av mat på SmartClub. Gakks og jeg lette fælt etter SmartClub, og fant det til slutt. Vi fikk kjøpt masse mat, lepet det over i bilen, og vi fant til og med veien hjem til meg uten problemer... Lempet det vi kunne i kjøleskapet mitt, tok så turen til Gakks besteforeldre og fikk lagt det som skulle i kjølen der i kjølerommet deres. Så fór vi ned til Vippetangen igjen, og tok dagens siste tur over med noen poser med mat.

Fredag

Opp tidlig, fikk pakket ned maten som skulle med, og vi dro ned til Vippetangen, kun med et stopp for å plukke opp Åse. Brødmannen kom litt forsinket, men ikke så veldig, og etterhvert kom bærehjelpen vår. Så var det å ta turen over med mat og brød, for så å stresse hjem for å bytte til kostyme. Litt av et stress! Kom meg så nedover og til Tigeren.

Toget gjennom Oslo var hissig! Og så gøy med alle på båten! Jeg fór rundt og prøvde å hilse på folk og ta litt bilder. Og plutselig var turen over! Så var det registrering av folk. Var ganske varmt å sitte i sola og gi folk plastikkposer med tingene deres.

Så var det å helle kull på grillen og tenne opp den. Jeg var et øyeblikk bekymret for at Gressli skulle tenne på seg selv, men det gikk heldigvis greit. ;) Det var rimelig varmt å stå ved grillen og servere mat! Og enda varmere for de som grillet burgerene, tenker jeg! Men, mat ble det, i hvert fall.

Jeg syntes det også var gøy å kikke på Hege prege lær, og siden på de som lærte det! Kan tenke mange fikk fine bracers etterhvert!

Så måtte jeg ta båten hjem, og tok følge med Sweordwyn over. Deilig å komme hjem og få litt av den etterlengtede alenetiden og sove...

Lørdag

Nok en gang opp grytidlig. Dro ned og møtte andreas og hans kusine for å følge dem til Vippetangen. Kom ca midt i frokosten, og fikk meg ei skive eler to. Så var det å rydde bort frokosten, noe som kanskje ikke var det enkleste... Det vil si, masse veps i syltetøyet og honningen! Men vi fikk da lokkene på til slutt og satt bort pålegget.

Kl. 12.45 var det tid for oppmøte til museumstur. Fire hadde meldt seg av, så vi skulle ha vært 20-21 stykker. Vi var 9! Jeg ble skikkelig skuffet. Jeg synes fok i det minste kunne ha sagt i fra på forhånd! Men museumstur ble det, og selv om tiden nok ble knapp, syntes jeg det var gøy på Folkemuséet, og de som ikke ble med kan bare skylde seg selv.

Så bar det tilbake til leirplassen, og vi fikk kommet i gang med middagen. Fortsatt varmt å servere mat... Været og grillen gjort sitt til at man i hvert fall ikke frøs! Hehe.

Plutselig dukket Gressli opp i den berømmelige kjolen! Hissig! Syntes han kledte kjolen, jeg. Hehe.

Så ble det foredrag med Tolkienekspert Nils Ivar Agøy, som har skrevet boka Mytenes mann - J.R.R. Tolkien og hans forfatterskap. Det var bikkjehissig! Og nesten verdt hele aLEP alene!

Igjen var det å sette kursen hjem med siste båt, og komme seg i seng etter å ha lastet opp dagens aLEP-bilder, noe jeg gså hadde gjort på fredag...

Søndag

Våknet opp og følte meg mildt sagt elendig! Ikke spesielt gøy. Burde strengt tatt holdt meg hjemme i senga, men bet tennene sammen og pakket kotelletter i sekken, og tok bussen ned til byen, hvor jeg handlet tilbehør til dagens middag. Resten av dagen husker jeg særdeles lite om, bortsett fra at jeg hakket salat og fikset mat... Tok en bår hjem og kolapset i senga, og sov i flere timer...

Jeg er fortsatt dårlig, men heldigvis bedre. Må komme meg en tur på biblioteket i dag, men ellers skal jeg nok pent holde meg hjemme og tusle med ting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Stort sett veldig bra. Med enkelte unntak... Men, det er litt mer privat, så det vil jeg ikke diskutere på noe forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...