Gå til innhold

lunacias hule

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får besøk av mamma etterpå. Har tusen ting fore meg... Skal bake sjokoladekake og vaske badet. Og så må jeg rydde litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladekake i langpanne

4-5 egg

5 1/2 dl farin

8 dl hvetemel

3 ts bakepulver

3 dl melk

250 g smeltet smør

3 ts vaniljesukker

3 1/2 ss kakaopulver

Pisk egg og sukker til eggedosis. Sikt i mel, kakao, bakepulver og vaniljesukker vekselsvis med melk og smeltet smør. Dette skal bli en jevn røre.

Hell røren i en smurt langpanne og stek kaken i forvarmet ovn ved 200 grader C i ca 20 min.

Glasur:

Smelt 3 ss smør. Ha i 2-3 ss sterk kaffe. Sikt i 150 g melis, 1 1/2 ts vaniljesukker og 1 ss kakaopulver. Rør godt. Smør glasuren utover kaken og dryss over litt kokos.

Skrevet

Da stod kaka i ovenen, og man er i gang med å vaske badet...

Skrevet

God morgen :vinke: Nå fikk jeg lyst på sjokoladekake, ja ja får nøye meg med sjokolade og jordbær isteden.

Skrevet

Sjokolade og jordbær? :sikle:

Skrevet

Jepp, men det ser ut til at det kan bli brownies og jordbær i steden, kom på at vi hadde en pose med ferdig blanding fra Toro.

Skrevet

Så flink du er, Lunacia! :klem:

Gjest Ethereal
Skrevet

Ikke noe hjelper så mye på ryddetrangen som trusler om familie på besøk...Her knaser det under beina når jeg går, så burde vel strengt tatt støvsuget (skal gjøre det når det blir litt kaldere; nærmeste nabo klager neppe :wink: ) :)

Skrevet

:ler:

Vel, nå har jeg ryddet og ordnet ellers også... Har fortsatt en del som må gjøres, får se om jeg får unna en del i ferien.

Gjest Ethereal
Skrevet

Kan du komme hit og rydde litt, også? Jeg kan by på en drink, eller et glass vin, whisky eller konjakk av ymse merker *frister* :sjarmor:

Skrevet

Hehe... Hvorfor tror du jeg må ta slike sjauer? Ikke noe husmoremne, jeg, er jeg redd... ;)

Gjest Ethereal
Skrevet

*sukk* der røk den sjansen... Nå har jeg tatt to glass vin, så nå bryr jeg meg ikke. Dvs. at det blir i morgen i stedet.

:)

Skrevet

Hehe, slik skal det være. Lyst på sjokoladekake?

*setter frem et stort fat med sjokoladekake til alle som har lyst på*

Skrevet

En venninne av meg fikk en liten gutt i dag! :D

:babysmokk:

Skrevet

Næh! Så morro! :D

Skrevet

Men det er skikkelig rart når venninner som er 8 år yngre enn meg begynner å få barn!

Gjest Ethereal
Skrevet

Know the feeling...Jeg begynner jo å bli gammel kjerring i tillegg... :oops:

Skrevet

Tja.. Alt til sin tid :)

Skrevet

Men jeg er jo ikke gammel i det hele tatt!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...