Gå til innhold

lunacias hule

Bokalven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uffa, leit å høre at du sliter litt nå. Men det er helt normalt å få en sånn nedtur etter ett brudd og flytting og alt sammen. Du holder nå på å omstille deg til en ny tilværelse. På egenhånd, ny bolig og forandring i sosialt liv. Dessuten er kjærlighetssorg noe dritt!

Det VIL bli bedre etterhvert. Vet godt at det er en mager trøst, men det er sant. Det beste du kan gjøre mot ensomhet er faktisk å bruke folk rundt deg, snakke med folk, oppsøke folk, holde seg i aktivitet med hobby, interesser etc. Det verste er å bli sittende alene med alle tankene.

Håper ting ordner seg med jobb og sånt og at det går bedre etterhvert. Eller, det vet jeg jo at det kommer til å gjøre ;)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære lunaciavennen min *klemme på*

Så utrolig koselig å se deg igjen her inne. Skjønner at du ikke trives i Bærum. Du er jo ikke akkurat prototypen på Bæreumsberte (sagt som et kompliment).

Du kan jo alltids bo der, mens du ser deg om etter noe annet inne i Oslo? Og får du den jobben så er vel den i byen den også? Og da kanskje du får bedre lønn og kan ordne deg leilighet i byen.

Når det gjelder kjærlighetssorgen så kjenner jeg meg så godt igjen. Jeg kunne heller ikke holde ut det at ALLE andre tilsynelatende bare svevde på rosa skyer. Men du, vennen min, det går over med tiden. Det er ikke for ingenting at det heter seg at Tiden leger alle sår.

Tenker på deg *klemmer litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meteora

Tittei :vinke:

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Kjærlighetssorg er vondt,

jeg vet, men det går over, med tiden, etterhvert,

ting ordner seg.

*klemmegodtpå*

Jeg bor i Bærum selv, men hadde ikke hatt noe

imot å flytte. Gjerne til byen. Har heller aldri følt

meg helt hjemme her. Alle bertene med

perleøredobber og rosa t-sjorter som kommer mot

deg i en rasende fart, pratene hysterisk i mobiltelefonen

om en eller anne gutt (eller fest, låne penger av pappa,

den nye mascaraen som bare er sååå bra, eller noe i den

duren) mens de så vidt klarer å holde seg på beina

(høyhela sko, eller teite sandalting med hel, som de ikke

klarer å gå på) mens de fniser grusomt høyt. De er bare skumle.

Jeg skjønner heller ikke hvor gutta har fått det fra

at det er *kult* med rosa hårbånd :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lunacia, haaper du vil trives bedre etter hvert! Maa vaere litt rart aa flytte til et helt nytt miljoe - tror jeg hadde syntes det var rart aa flytte til oestkanten av Oslo...

Men ikke doem Baerum nord og ned, da! Jeg er oppvokst der, og jeg synes det er mange hyggelige mennesker der! Man maa bare se forbi perleoeredobbene og merkeklaerne ;)

Haaper du faar en fin helg!

Stor klem fra forhenvaerende Baerumsberte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Er tilbake i byen nå. Ligger syk for tiden, med feber og morfinhostesaft, og har tilbrakt endel tid lallende rundt i min egen verden. Dukket ut av den i går, bare for å oppdage at du ikke har det særlig strålende for tiden.

Det er kjipt å høre at du har det kjipt! Kjærlighetssorg er forjævlig, og det er vel egentlig ingenting som hjelper mot det, bortsett fra tid. Og tid bruker jo, ironisk nok, nettopp tid på å traske avgårde. Hva er det de sier; tiden leger alle sår, men noen kosmetisk kirurg er den ikke....

Som alle andre kan jeg jo legge til at, det går, usannsynlig som det enn kan virke akkurat nå, over til slutt. (Og joda, jeg har det forsåvidt friskt nok i minnet til å huske at akkurat den forsikringen har liten effekt når man er der du er nå, men det er faktisk sant, så jeg sier det allikevel...)

Hva Bærum angår er jeg ikke forbauset over å høre at de lever opp til fordommene sine. Vil gjerne komme på sosialantropologisk besøk en tur, når jeg er frisk igjen, og få oppleve klisjeene på nært hold! *lete etter gucci-solbrillene og varme opp kritiker-muskelen* Hehe.

Håper å få sett mer til deg fremover, har savnet deg i sommer! Treffes på mandag? Sender deg en sms i løpet av helgen!

*klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på deg, og det vet du. Men jeg har ikke lyst til å komme på besøk uten å være invitert først.  :klem1:

Det er bare å komme! Er ganske rotete enda, da. Fra i morgen av har jeg telefon jeg kan sende sms og ringe ut med igjen også. Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå på HiO og snylter Internett fra instance. Først vil jeg bare si takk til dere søte jentene mine som bryr seg. *stor klem* til dere!

Hva Bærum angår er jeg ikke forbauset over å høre at de lever opp til fordommene sine. Vil gjerne komme på sosialantropologisk besøk en tur, når jeg er frisk igjen, og få oppleve klisjeene på nært hold! *lete etter gucci-solbrillene og varme opp kritiker-muskelen* Hehe.

*skrattle* Ja, det må du gjøre! En lørdag eller noe, så kan vi sitte nede på Bekkestua og betrakte menneskene som går rundt. ;) Og så kan jeg ta deg med på biblioteket der også, for der har jeg nemlig lånekort nå.

Men ikke doem Baerum nord og ned, da! Jeg er oppvokst der, og jeg synes det er mange hyggelige mennesker der! Man maa bare se forbi perleoeredobbene og merkeklaerne  ;)

Hehe, men jeg tror nok du passer litt bedre inn der enn meg, da... Jeg skiller meg jo gjerne ganske ut og folk har en tendens til å kikke litt rart på meg. Og det er jeg jo ikke vant til, for folk gir litt mer f i Oslo. Rart at det skal være så forskjell når det faktisk ikke er så langt unna. Eller, Romsås er litt langt unna der jeg bor nå, da. :( (Og som vanlig prater jeg meg litt ut på viddene...)

Har heller aldri følt

meg helt hjemme her. Alle bertene med

perleøredobber og rosa t-sjorter som kommer mot

deg i en rasende fart, pratene hysterisk i mobiltelefonen

om en eller anne gutt (eller fest, låne penger av pappa,

den nye mascaraen som bare er sååå bra, eller noe i den

duren) mens de så vidt klarer å holde seg på beina

(høyhela sko, eller teite sandalting med hel, som de ikke

klarer å gå på) mens de fniser grusomt høyt. De er bare skumle.

Jeg skjønner heller ikke hvor gutta har fått det fra

at det er *kult* med rosa hårbånd :klø:

Nei, det kan du si... Nå er jo jeg av den personlige menig at rosa ikke er pent, punktum (men det er nå meg). Men, skjønner hva du mener. Litt skummelt det der, ja.

Du kan jo alltids bo der, mens du ser deg om etter noe annet inne i Oslo? Og får du den jobben så er vel den i byen den også? Og da kanskje du får bedre lønn og kan ordne deg leilighet i byen.

Jeg jobber i Oslo akkurat nå, men snart jobber jeg i Bærum og kommer nok til å tjene mye mindre, faktisk. Men det skal jeg fortelle mer om siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kanskje skulle si litt om mine fremtidsplaner. Jeg har fått fast jobb i 59,3% stilling som skolebibliotekar i Bærum, og starter der 15. september. Det er en stor utfordring og kjempeskummelt og kjempespennende på én gang. I tillegg kommer jeg til å jobbe ekstra på Stovner bibliotek, og skal faktisk ha en liten vakt på onsdag (drar rett fra jobb til jobb). Håper det blir mye jobbing fremover, faktisk. Jeg liker å jobbe, og det å få lov til å jobbe som bibliotekar er gull.

Regner med at jeg jobber og bor i Bærum i et par år fremover, før jeg setter nesa vestover og flytter til den lille, sære øya jeg er så glad i. Vil helst finne meg jobb i Skottland eller i nærheten av eller i London, siden jeg har venner der. Skal bare prøve å få betalt ned en del studielån og litt sånn først. Og jobbe meg opp litt erfaring.

Synes fortsatt det er veldig vanskelig å bo alene. Lørdag hadde jeg det rett og slett jævlig. Hadde vond hals og hodepine og følte meg vanvittig glemt og ensom. Det at jeg i tillegg skulle ha vært alv på LotR-konserten i Frognerparken gjorde ikke saken bedre. I går var det litt bedre. Både mamma og Demona ringte meg, pluss at jeg orket å rydde litt, så jeg fikk unna noen esker. Har satt noen esker med bøker i boden, slik at det er lettere å skulle flytte på dem siden. Men det er fortsatt mye igen. Urk.

Eksen skal antagelig kjøre meg på Ikea i dag, slik at jeg skal prøve å få kjøpt meg spisebord. Det skal bli fint å få, så blir jeg litt mer motivert til å rydde unna og gjøre plass også.

Gardiner er en anne ting jeg trenger. Vet jeg trenger ca 4 m x 150 cm med lilla fløyel til det. Så skal jeg få sydd meg noen.

Ellers blir jeg snart halvgal av å ikke ha Internett hjemme. Det er kjempeisolerende! TV savner jeg faktisk ikke, men Internett er et dypt savn. Urk.

Ellers vil jeg fraråde alle å lese Nattsøsteren av Unni Lindell. Dårlig skrevet og slett research! Måten hun beskriver livemiljøet er omtrent så fjernt fra virkligheten du kan komme. Skikkelig på trynet. Har mest lyst til å skrive til henne og be henne undersøke ting før hun skriver om det i en bok. Nei, ikke en bok jeg vil anbefale noen å lese.

Har begynt å lese The Da Vinci Code nå. Har lånt den på jobben. Har egentlig ikke noen høye forventninger, så det skal bli spennende å se hva jeg synes om den.

Hva skulle man gjort uten bøker? Uten bøker hadde jeg kjedet meg i hjel, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers vil jeg fraråde alle å lese Nattsøsteren av Unni Lindell. Dårlig skrevet og slett research! Måten hun beskriver livemiljøet er omtrent så fjernt fra virkligheten du kan komme. Skikkelig på trynet. Har mest lyst til å skrive til henne og be henne undersøke ting før hun skriver om det i en bok. Nei, ikke en bok jeg vil anbefale noen å lese.

Har begynt å lese The Da Vinci Code nå. Har lånt den på jobben. Har egentlig ikke noen høye forventninger, så det skal bli spennende å se hva jeg synes om den.

At du ikke skriver til Lindell? Det kan jo hende hun faktisk har godt av slike tilbakemeldinger og ikke bare klapp på skulderen. Har andre også påpekt det samme som deg?

Jeg leste The Da Vinci Code i sommer. Jeg var ikke mektig imponert, men det var helt grei sommerlektyre på en deilig strand i Hellas...

Hadde også med meg Angels and demons, som jeg leste der nede. Den var spennende den også, men jeg ble skuffa over hele forfatteren når jeg hadde lest begge bøkene. Hvorfor skjønner du kanskje selv etter hvert?

(Eller i alle fall hvis du leser A and D også. )

Forstå meg rett, de er begge spennende og grei underholdning, men... Nei, jeg skal ikke si noe mer. Da røper jeg bare for mye for deg.

Si ifra når du er ferdig med den heller. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, lunacia! *klemmepå*

Gratulerer med nye fine jobben! :smilbla:

Hvorfor ikke skrive til Lindell som Xavia foreslår. En kan jo ikke bare forvente klapp på skuldra og ros, når hun skriver noe som ikke harmonerer med virkeligheten.

Håper vi hører mer fra deg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes fortsatt det er veldig vanskelig å bo alene. Lørdag hadde jeg det rett og slett jævlig. Hadde vond hals og hodepine og følte meg vanvittig glemt og ensom. Det at jeg i tillegg skulle ha vært alv på LotR-konserten i Frognerparken gjorde ikke saken bedre.

Jeg tenkte faktisk på deg på lørdag, lurte på om du var en av dem i opptoget. Da tenkte jeg ikke så feil da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke skriver til Lindell? Det kan jo hende hun faktisk har godt av slike tilbakemeldinger og ikke bare klapp på skulderen. Har andre også påpekt det samme som deg?

Jeg leste The Da Vinci Code i sommer. Jeg var ikke mektig imponert, men det var helt grei sommerlektyre på en deilig strand  i Hellas...

Hadde også med meg Angels and demons, som jeg leste der nede. Den var spennende den også, men jeg ble skuffa over hele forfatteren når jeg hadde lest begge bøkene. Hvorfor skjønner du kanskje selv etter hvert?

(Eller i alle fall hvis du leser A and D også. )

Forstå meg rett, de er begge spennende og grei underholdning, men... Nei, jeg skal ikke si noe mer. Da røper jeg bare for mye for deg.

Si ifra når du er ferdig med den heller.  ;)

Ja, tenkte på å skrive til henne, seriøst. Ikke sånn hatmail eller noe, bare veldig saklig om hva jeg tenkte og sånn. At jeg synes det er synd at hun ikke undersøker først, slik at hun ikke er med på å bygge opp under fordommene vi som driver med live møter. For det er jo ganske trist.

Så langt er The Da Vinci Code helt grei. Avslappende. :)

Koselig å høre fra deg igjen, lunacia! *klemmepå*

Gratulerer med nye fine jobben! :smilbla:

Hvorfor ikke skrive til  Lindell som Xavia foreslår. En kan jo ikke bare forvente klapp på skuldra og ros, når hun skriver noe som ikke harmonerer med virkeligheten.

Håper vi hører mer fra deg snart...

Allerede i dag, faktisk! :) Nå er jeg på jobb på Stovner og sitter i veiledningen. Stille og rolig her.

Jeg tenkte faktisk på deg på lørdag, lurte på om du var en av dem i opptoget.  Da tenkte jeg ikke så feil da. 

:klem:

Ja, det var skikkelig kjipt at jeg ikke fikk gått. :( Hadde gledet meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då syns eg også at du skal skriva, når du har tenkt på det heilt seriøst i tillegg. :)

Kjekt at du tek deg tid til å koma innom her på KG.

Korleis går det i den nye jobben? Eller er du ikkje begynt enno, kanskje?

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker til meg litt web. Bare kort innom, for jeg skal dra og hente pakke for så å dra på trening.

Då syns eg også at du skal skriva, når du har tenkt på det heilt seriøst i tillegg. :)

Kjekt at du tek deg tid til å koma innom her på KG.

Korleis går det i den nye jobben? Eller er du ikkje begynt enno, kanskje?

*klem*

Begynner ikke i ny jobb før jeg er ferdig her i Skattedirektoratet. ;) Så, starter ikke helt enda.

Unni Lindell bor jo rett oppi veien, saa det er bare aa stikke innom!  ;)

Gjør hun? Jeg har forsøkt å finne adressen hennes, uten hell.

*klemmepå*

*kosemose*

Endret av lunacia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...