Gå til innhold

lunacias hule

Bokalven

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har gitt opp å forklare folk at jeg foretrekker at de skriver "lunacia" fremfor "Lunacia". Ikke skjønner jeg at det skal være så vanskelig å uttale det riktig heller. Jeg kjenner jeg krymper meg når folk uttaler det /'luna:sia/' date= eller enda verre /'lunasia/! *hjertesukk* Det er italienskinspirert, jo!

Den der var veldig fin for alle oss som har :klø: oss litt i hodet og lurt på hvordan man nå skal uttale navnet ditt.

Takk for mange hyggelige hilsner og :klem: i dagboka mi. Det er alltid så koselig.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, jeg må finne ut hva slags stoff jeg trenger, og hvor mye stoff jeg trenger for å sy den kjolen...

Åh, jeg ønsker meg sydukke!

Koselig å se deg her, anonyma! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må jeg ta meg selv i nakken! Ikke mer KG før i kveld! Nå er det marsj i dusjen, og så er det marsj til bøkene for å jobbe med oppgave! *bestemt*

*sparker seg selv hardt bak*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oktavia

Takk for hilsen i dagboka mi :klem:

Hva skriver du hovedoppgave om? jeg har såååå lyst til å komme inn på masterstudiet i spesped, og da skal jeg skrive hovedoppgave/masteroppgave om 2 år (det hørtes plutselig veldig lenge til...)

-Oktavia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin kjole!

- Kor kan ein få tak i dokke då?

Hugsar i "Tøydokke Anna" at det var ei slik dokke, men har liksom aldri fundert noko særleg over kvar ein får tak i slike! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg ønsker meg sydukke!

Koselig å se deg her, anonyma! :klem:

kom plutselig på at jeg må levere tilbake den jeg har lånt. :o

vet at på Stovner har de ingen ekstra, men kanskje jeg kan skaffe en til deg. Skal sjekke de to andre butikkene jeg er på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver du hovedoppgave om?

Lesepreferanser i den gotiske subkulturen. :) Ganske spennende, faktisk, selv om jeg akkurat nå jobber med metode.

Åja!

Det har jeg aldri tenkt på, men: Så lurt!

Ja, det er kjempesmart! Men jeg har nok ikke penger til det, tror jeg... Prøver liksom å spare penger til sommeren, for da blir jeg nok veldig blakk...

- Kor kan ein få tak i dokke då?

Hugsar i "Tøydokke Anna" at det var ei slik dokke, men har liksom aldri fundert noko særleg over kvar ein får tak i slike! ;)

Forskjellige steder. Noen sybutikker har det, blant annet. Jeg har egentlig ikke kikket etter så veldig hardt, siden jeg føler at jeg ikke har råd...

~*~

Har vært sammen med H og J i dag. Det var superkoselig. H er ei skikkelig kosejente, sind hun bor på Sørlandet. :(

~*~

Dette mønsteret er fint. Tror det kunne ha blitt en fin, gotisk kjole... Og dette kan bli en pen hverdagskjole. Ellers synes jeg dette jakkemønsteret ser fint ut. :)

Lage egne hatter hadde også vært kult, men det er nok ikke noe jeg skal ta opp før jeg er ferdig med skolen, hvis jeg finner ut at jeg vil det...

Ah, jeg har lyst til å ha tid og penger til å sy masse NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tenke meg en sydukke - er jo skikkelig praktisk å ha.

Det jakke mønsteret ligner på det jeg har brukt som utgangspunkt til min jakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kom plutselig på at jeg må levere tilbake den jeg har lånt. :o

vet at på Stovner har de ingen ekstra, men kanskje jeg kan skaffe en til deg. Skal sjekke de to andre butikkene jeg er på :wink:

Åh! Åh, men åh! Det hadde vært kjempesnilt! :klem:

Forresten, lyst til å komme og drikke te en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også tenke meg en sydukke - er jo skikkelig praktisk å ha.

Nettopp. En god del som hadde blitt enklere å sy og sånn da!

Det jakke mønsteret ligner på det jeg har brukt som utgangspunkt til min jakke.

Kult! Jakka di er kjempefin!

Lompa: Pledd høres bra ut... *tar med seg en kurv kanelsnurrer og setter seg under pleddet til Lompa* *sier med munnen full av kanelsnurr:* Vivv du ha kanelsnuvv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lompa: Pledd høres bra ut... *tar med seg en kurv kanelsnurrer og setter seg under pleddet til Lompa* *sier med munnen full av kanelsnurr:* Vivv du ha kanelsnuvv?

Kanelsnuvver høres digg ut nå.Ja takk, mer enn gjerne!

Kanskje vi skal bake kanelsnuvver med pærebiter i til resten av menigheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter: Klart! :) Alle kan ta! :)

Lompa: Pærebiter i? Det er vel ikke noe godt, vel?

~*~

Da hadde jeg vasket fløyelen min, så skal vi se om jeg rekker å sy noe av den i morgen. Hvis ikke så er det i hvert fall vasket og klar til å sys. (Alle stoffer vaskes før man syr, bl. a. pga. krymp i vask o. l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...