AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #1 Del Skrevet 26. desember 2013 Er abnormal et ord som kun brukes på engelsk, eller også norsk? Jeg bruker ordet en gang i blant, men hva er i så fall forskjellen mellom abnormal og unormal? Tror jeg har bodd for lenge i England.... Anonymous poster hash: 5481c...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #2 Del Skrevet 26. desember 2013 Og hva er forskjellen mellom abnormal og unnormal? -TS Anonymous poster hash: 5481c...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 26. desember 2013 #3 Del Skrevet 26. desember 2013 abnormal (ӕbˈnoːməl) adjective not normal. His behaviour is abnormal for a child of his age. unormal, avvikende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #4 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er mange ord som er mer eller mindre like i engelsk og norsk (og en rekke andre språk). Kulturutveksling, felles røtter etc. Anonymous poster hash: 02508...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #5 Del Skrevet 26. desember 2013 abnormal er på engelsk, unormal er på norsk Anonymous poster hash: 91b77...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #6 Del Skrevet 26. desember 2013 Er abnormal et ord som kun brukes på engelsk, eller også norsk? Jeg bruker ordet en gang i blant, men hva er i så fall forskjellen mellom abnormal og unormal? Tror jeg har bodd for lenge i England.... Anonymous poster hash: 5481c...1ca Det er feil å si "abormal" på norsk, det heter "unormal" på norsk, skjønner deg for øvrig; når en bor i et engelskspråklig land, så blir det gjerne slik. Anonymous poster hash: f7ca5...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #7 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er feil å si "abormal" på norsk, det heter "unormal" på norsk, skjønner deg for øvrig; når en bor i et engelskspråklig land, så blir det gjerne slik. Anonymous poster hash: f7ca5...e10 Abnormal brukes i norsk også, f.eks. abnormal atferd og abnormal psykologi. Anonymous poster hash: 02508...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #8 Del Skrevet 26. desember 2013 Abnormal brukes i norsk også, f.eks. abnormal atferd og abnormal psykologi. Anonymous poster hash: 02508...ccd Det er i disse sammenhengene jeg har brukt "abnormal", faktisk. Kanskje ikke så feil likevel, da! -TS Anonymous poster hash: 5481c...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #9 Del Skrevet 26. desember 2013 Det er i disse sammenhengene jeg har brukt "abnormal", faktisk. Kanskje ikke så feil likevel, da! -TS Anonymous poster hash: 5481c...1ca Som adjektiv kan det selvsagt brukes i andre sammenhenger også, jeg tenkte bare at for en som er fremmed for abnormal som norsk ord må bruken av det om atferd og psykologi være gode eksempler. Anonymous poster hash: 02508...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå