Gå til innhold

Drikker dere kaffe?


Snuppsi

Anbefalte innlegg

Drikker dere kaffe, og hva er i såfall favoritten deres?

Selv så liker jeg best vanlig svart kaffe og espresso. Men drikker gjerne Cappucino eller Latte når jeg er på kaffe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker bare 'babykaffe' som niesen min sier.. Cafe latte med masse brunt sukker, eller cafe mocca liker jeg.. Og iskaffe! Yum!

Traktekaffe synes jeg ikke er noe godt, da vil jeg heller ha cola.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Nei, ikke vanlig kaffi. Har drukket cafè lattè et par ganger, og det er ganske godt!

Må vel nesten bare lære meg å like det, jeg som bor i hovedstaden og allting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppsi: Det er kaldpisket kaffe med knust is i!

Fikk det servert hos en venninne av meg som er kaffe elsker av dimensjoner! Og har etter det blitt frelst selv! :D

Man får det nok på kaffebarer også!

Kjempegodt!

Kan jo legge inn oppskrift til deg å da...tenkte ikke på det jeg! :roll:

Her:

Frappè

Fyll en "bar-shaker" halvfull med isbiter.

Hell i en dobbel espresso

2 ts brunt sukker

Ristes kraftig og helles i et stort glass.

Toppes med litt H-melk eller fløte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Drikker en masse kaffe til vanlig, men er rett og slett blitt dårlig i magen av det og må drikke te i stedet!

Men jeg MÅ ha kaffen min! Drikker vanlig traktekaffe, espresso og av og til de andre kaffedrikkene. Bare synd jeg ikke tåler melk, og da blir det gjerne litt begrenset kaffe lattedrikking på kafè, men hjemme kan jeg lage det med laktosefri melk!

Er vel helt kaffefrik jeg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg drikker til tider MASSE kaffe.

Favoritten er Americano, men traktekaffe går også fint.

Espresso drikker jeg sjelden, men synes vel at det er den aller beste.

Har selv både espressobrygger (sånn til kokeplate), trakter og presskanne.

Kaffe smaker best på kaffebar... skikkelige greier og helst sammen med noe søtt: kaker, sjokolade e.l. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske lik kaffesmak vi da. Når jeg skal ha svart kaffe så liker jeg best presskannekaffe, og kokekaffe kommer på 2. plass. Trakterkaffe går også greit, men velger helst noe annet :wink:

Og ren melkesjokolade er jo bare topp!

Forresten, ei jeg kjenner bruker å ha en pose rett-i-koppen-kakao opp i kaffen, hun sier det er så godt. Aner ikke jeg, kanskje jeg skal prøve det?

Uansett, kaffe om morgenen er bare namm! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle prøve cappo. for første gang var jeg dårlig i magen flere timer etter. Så det blir en halv kopp med traktekaffe med sjokolade biter i til meg på kvelden, når jeg sitter forann KG ;) AV og TIL

Drikker helst lite kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemo

Drikker en til to kopper daglig, med vanlig traktekaffe :)

Alle disse fancy kaffe drikkene har jeg ikke prøvd enda :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja. Må ha kaffe om morgen. Da jeg beynte med kaffe bestemte jeg meg for aldri å drikke om morgenen, så jeg skulle bli avhengig av å ha kaffe for å våkne..men nå har jeg altså blitt det..hmm..

drikker vanlig traktekaffe. Evergood :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Mokka-kaffe er definitivt min favoritt. Hmmmm......

Ellers drikker jeg mye vanlig kaffe. Dessverre smaker automatkaffen på jobben alt annet en godt, men det går ned noen kopper av den også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha det! Morgenkaffen klarer jeg meg ikke uten. Men når jeg bare tar en kopp kaffe og f.eks en skål Branflakes til frokost skjerdet noerart: begynner etter ca. en time å kaldsvette og skjelve. Må spise litt, så gir det seg. Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Må ha en kopp svart kaffe etter middag. Da blir det gjerne traktekaffe, ettersom det føles enklest, men til helgefrokost blir det presskanne. Ellers er jeg veldig glad i cortado.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Nei! Kaffe smakar py! Har aldri drukke ein kopp kaffe i mitt liv, avskyr smaken. Te er mi greie, helst Lipton Earl Grey. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Kaffe smakar py! Har aldri drukke ein kopp kaffe i mitt liv, avskyr smaken. Te er mi greie, helst Lipton Earl Grey. :-)

Drikker en del te også men da helst på kvelden/natta. Men te må være i løsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...