Gå til innhold

Sunne smoothies & grønnsaksdrikker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk en perfekt julegave; en blender!

Har tenkt til å bruke den, og elsker frukt og grønt, hva kan jeg lage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg drikker en veldig god grønnsakssmoothie (så godt som) hver morgen.

Jeg bruker:

Fem buketter brokkoli

To stenger av stangselleri

En cm. chili uten frø

Ca. en cm. ingefær

En halv paprika

To små, eller én stor gulrot

En håndfull babyspinat

En halv avokado

En neve linfrø

Sunniva juice (eple, ananas e.l.)

Iskaldt vann

Og innimellom andre grønnsaker jeg har liggende.

Anbefales på det sterkeste! :)

Endret av Ahava
  • Liker 1
Skrevet

Frosne blåbær og bringebær, en halv banan, en halv avokado, en-to ss kokosmelk (den faste delen, la det stå i kjøleskap til det skiller seg) og to rå egg. Eggene setter ikke smak men gir veldig fin konsistens. Utrolig godt, som å spise dessert til frokost ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også på utkikk etter gode frokostsmoothier som metter! Henger meg på her.

Skrevet

Jeg drikker følgende hver morgen:

1-2 ss magerkesam

3-4 valnøttkjerner

2 dl kaldt vann

Så mye fersk spinat og grønnkål jeg klarer å presse nedi

1 neve frossen blanding av mango, banan og ananas

1/2 ts grønn macha te (kan sløyfes)

litt ingefær

Anonymous poster hash: 5bd6a...f9f
Skrevet

Smaker den greit?

Helt ærlig så drikker jeg den mest for den mest fordi det er sunt og fordi jeg ønsker å få i meg mest mulig grønnsaker. Dersom en smoothie smaker godt, inneholder det antagelig for mye sukker i form av bær eller frukt, så det skal du passe litt på.

Jeg passer på at min smoothie er kald og jeg drikker den alltid nylaget med sugerør. Sistenevnte er viktig!

Dersom du ønsker å lage smoothie som en dessert eller en sunnere snacks, kan du prøve følgende:

yoghurt naturell

bær av ønske

banan

:)

Skrevet

Jeg drikker følgende hver morgen:

1-2 ss magerkesam

3-4 valnøttkjerner

2 dl kaldt vann

Så mye fersk spinat og grønnkål jeg klarer å presse nedi

1 neve frossen blanding av mango, banan og ananas

1/2 ts grønn macha te (kan sløyfes)

litt ingefær

edit:

Hender jeg tilsetter grønt eple og stangselleri også, bare for å øke "matinnholdet".

Skrevet

Helt ærlig så drikker jeg den mest for den mest fordi det er sunt og fordi jeg ønsker å få i meg mest mulig grønnsaker. Dersom en smoothie smaker godt, inneholder det antagelig for mye sukker i form av bær eller frukt, så det skal du passe litt på.

Jeg er uenig. Den jeg drikker smaker faktisk godt. Ikke "sjokolade-godt" eller "milkshake-godt", men godt. Det er det den knappe desiliteren med juice som sørger for. Og det blir slettes ikke mye kalorier eller høyt sukkerinnhold av den. :)

Skrevet

Jeg er uenig. Den jeg drikker smaker faktisk godt. Ikke "sjokolade-godt" eller "milkshake-godt", men godt. Det er det den knappe desiliteren med juice som sørger for. Og det blir slettes ikke mye kalorier eller høyt sukkerinnhold av den. :)

Du om det :)

Skrevet

Vi får straks smoothiemaskin i hus. Henger meg på her for tips :spise:

Skrevet (endret)

Men klarer dere å mose gulrøtter i en blender? Jeg har en juicepresse og der presses alt mulig grønt, får kun juice med vitaminer, ikke fiberen fra grønnsak/fruktkjøttet.

Endret av Ragg
Skrevet

Jeg liker å ha spinat i smoothie, det gir en flott grønnfarge.

Anonymous poster hash: 2438d...c99
Skrevet

Er det noen som har prøvd disse frossne spinat"putene" til smoothie?

Gjest Chlorophyll
Skrevet

må ha denne tråden i innleggene mine. Kanskje jeg kan bruke noen av forslagene her senere. Fin tråd :)

• Liker 1
Skrevet

*følger med her* :)

Skrevet

Frosne spinatputer går helt greit, men jeg liker å la dem tine bittelitt først (mest fordi jeg har en drittblender.. )

Favoritten min nå for tiden er spinat, bjørnebær og linfrø.

Ellers liker jeg mango og banan, og brokkoli, banan, avocado, blomkål, spinat, granateple og havregryn.

Ananas, banan og granateple er også heeerlig :icon_lol:

Skrevet (endret)

Hvordan brukes granateple egentlig? Jeg har banket løs steiner og hatt dem oppi drikken etterpå, men det går kanskje greit å ha dem i blender også? Hmm...det er en eller annen frukt som ikke skal knuses, for da får det en sterk pepper-aktig smak...kan det være granateple, mon tro? :klo:

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Du bruker bare stenene i granateple ja :)

Jeg har dem bare oppi helt til slutt, har ikke prøvd å knuse dem. Pepperaktig? Mystisk, nå ble jeg nysgjerrig på denne frukten! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...