Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Har knapt fått røre meg denne uken på grunn av helse og praktiske forhold, og kjenner på rastløshet og dårlig humør av det nå... Jeg mister helt matlysten når jeg ikke får trene, og da sover jeg nesten hele døgnet. I dag har jeg ikke klart å spise i det hele tatt, og det er helt katastrofe for kroppen, så prøver å bare bli liggende til jeg er i bedre form og kan innta fast føde igjen. Minn meg på å alltid ha saft (med kcal!!!), suppe og lignende liggende før det er søndag og alt er stengt...

Uff, å ikke få i seg næring i det hele tatt er ikke bra. Har du ingen naboer som du kan låne litt av? Er det influensa/omgangssyke du har, eller er det den kroniske som plager deg? Håper uansett at du askt blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er en god blanding av generell helse, infeksjon og at jeg er lav på jern igjen (venter på overføring IV, for tar det ikke opp skikkelig). Nå er formen en del bedre, da, så skal prøve meg på Zumba! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å legge inn vekt i dag! :jolie:

(prøver i morgen… :sjenert: )

Men hjalp det? :ler:

Til tross for at jeg nærmest SULTET meg hele fredagen, i håp om å lørdag morgen få et annet resultat enn fredag morgen (som var klin likt forrige uke), SÅ GÅR JEG I STEDET OPP ET HALVT KILO!! :sint:

Ække mulig! :frustrert:

Så jeg velger dermed fredagsvekta likevel… :sjenert:

Januar 2014

03. januar, uke 1: 69,1 kg

10. januar, uke 2: 67,5 kg (-1,6 kg)

17. januar, uke 3: 67 kg (-0,5 kg)

24. januar, uke 4: 67 kg (-0,0 kg)

31. januar, uke 5: 66,2 kg (-0,8 kg)

Februar 2014

07. februar, uke 6: 65,8 kg (-0,4 kg)

14. februar, uke 7: 65,2 kg (-0,6 kg)

21. februar, uke 8: 66,5 kg (+1,3 kg) *

28. februar, uke 9: 66,2 kg (-0,3 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 66,3 (+0.1)

14. mars, uke 11: 66,1 (-0,2)

21. mars, uke 12: 66,1 (-0,0)

28. mars, uke 13: --

Og denne uka har jeg allerede vært TO ganger på kino, og konsumert tilhørende pose med smågodt. Kan noen utsette den påska litt…? :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mimalaya, godt å se deg!

Fredagsvekta mi viste 59.9, men som jeg fryktet, var jeg oppe på 60 igjen dagen etter, faktisk 60.2. Og etter det har jeg ligget på 60-tallet. Så jeg jobber iherdig for å se 59 igjen. Det er slett ikke alltid kroppen spiller på lag. Men ned skal vi, så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på lørdag, men glemte å legge det inn her.

Uff, gått opp igjen og verre skal det bli etter fire dager med besøk og flere utskeielser, gleder meg ikke veldig til fredagens veiing.

Startvekt fra tidligere: ca. 74 kg
Høyde (valgfritt): 160 cm

Startvekt for denne tråden: 59,7 kg
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: *
10. januar, uke 2: *
17. januar, uke 3: *
24. januar, uke 4: *
31. januar, uke 5: *

Februar 2014
07. februar, uke 6: *
14. februar, uke 7: *

21. februar, uke 8: 59,7 kg
28. februar, uke 9: 60,1 kg

Mars 2014
07. mars, uke 10: 59,9 kg
14. mars, uke 11: 59,4 kg
21. mars, uke 12: 60,1 kg

Er det forresten noe spesielt jeg må gjøre når jeg er så sent ute med oppdatering, eller får du det med deg, Elanore?:) Forresten så er min tidligere startvekt 64, ikke 74:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på lørdag, men glemte å legge det inn her.

Uff, gått opp igjen og verre skal det bli etter fire dager med besøk og flere utskeielser, gleder meg ikke veldig til fredagens veiing.

Startvekt fra tidligere: ca. 74 kg

Høyde (valgfritt): 160 cm

Startvekt for denne tråden: 59,7 kg

Mål til påske: 57 kg

Januar 2014

Februar 2014

21. februar, uke 8: 59,7 kg

28. februar, uke 9: 60,1 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 59,9 kg

14. mars, uke 11: 59,4 kg

21. mars, uke 12: 60,1 kg

Er det forresten noe spesielt jeg må gjøre når jeg er så sent ute med oppdatering, eller får du det med deg, Elanore? :) Forresten så er min tidligere startvekt 64, ikke 74:)

Haha, det går kjapt i svingene her... :plystre: Jeg leser gjennom fra start til slutt uansett, så du trenger ikke stresse, men bør som alle andre påpeke endringer som er for mer enn den siste veiingen. Jeg må notere tallene for meg selv først for å føre dem alfabetisk siden oversikten nå er i separate innlegg - om noen ikke sier ifra spesifikt om at det skal endres tilbake i tid, blir det altså litt av en leteaksjon for min del... Ser at du gir beskjed (også om mine feil), så det er bra. :biggrin:

Skal oppdatere oversikten når jeg er litt mer våken... Har en helt horribel uke. Har funnet ut at jeg mangler B12 og fosfat, så vi får se hva som skal skje med dét problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, det går kjapt i svingene her... :plystre: Jeg leser gjennom fra start til slutt uansett, så du trenger ikke stresse, men bør som alle andre påpeke endringer som er for mer enn den siste veiingen. Jeg må notere tallene for meg selv først for å føre dem alfabetisk siden oversikten nå er i separate innlegg - om noen ikke sier ifra spesifikt om at det skal endres tilbake i tid, blir det altså litt av en leteaksjon for min del... Ser at du gir beskjed (også om mine feil), så det er bra. :biggrin:

Skal oppdatere oversikten når jeg er litt mer våken... Har en helt horribel uke. Har funnet ut at jeg mangler B12 og fosfat, så vi får se hva som skal skje med dét problemet...

Uffda, god bedring! Håper det ordner seg :blomst:

Tusen takk for jobben du gjør, er virkelig imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter hvordan det gikk da :-) jeg liker det overraskende godt, siden det bare er 12-15 minutter så er man ferdig :-p

Glemte helt å svare i går :fnise: men syns det var helt supert... Hadde ikke så høy fart i begynnelsen.. Begynte på 11 de første 5 minuttene så over på 13 de neste 5... Avsluttet 3 minutter på 14,5... Utslitt etterpå....

Antagligvis derfor jeg idag såvidt klarte 89 % av makspuls på spinningen idag xD

Ellers gruer jeg meg til imorgen..... kjenner stølheten allerede no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, god bedring! Håper det ordner seg :blomst:

Tusen takk for jobben du gjør, er virkelig imponert!

Takk, takk! :blomst: Ang. vekten tror jeg du vil nyte godt av å "være i gang" her på sikt uansett, for hvis du ender opp med platå eller noe, så vil du før eller siden kunne ta et oppgjør mot det når du ser utviklingen over relativt lang tid. Vet ikke om du kjenner deg igjen, men jeg hadde i hvert fall en tendens til å gi opp vektprosjektene mine før vi var flere her på forumet som oppmuntret hverandre. "Dette går ikke" klang høyt og tydelig. Nå ser jeg bare hvor mye de andre her trener for å sprenge et platå, og så henger jeg meg på. Herlig utvikling! :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julle94

Startvekt fra tidligere: --

Høyde (valgfritt): --- cm

Startvekt for denne tråden: 63,5 kg

Mål til påske: 60 kg

Januar 2014

Februar 2014

21. februar, uke 8: 63,5 kg

28. februar, uke 9: 63 kg (-0,5 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: -- ??

14. mars, uke 11: 62,7 kg

21. mars, uke 12: 62,2 kg (-0,5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

For første gang på flere uker så har vekten min holdt seg stabil over flere dager

Har ligget på 85,7 kilo fra lørdag og frem til nå (86,4 kilo om kvelden)

Tidligere har vekten variert fra dag til dag med flere kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! :blomst: Ang. vekten tror jeg du vil nyte godt av å "være i gang" her på sikt uansett, for hvis du ender opp med platå eller noe, så vil du før eller siden kunne ta et oppgjør mot det når du ser utviklingen over relativt lang tid. Vet ikke om du kjenner deg igjen, men jeg hadde i hvert fall en tendens til å gi opp vektprosjektene mine før vi var flere her på forumet som oppmuntret hverandre. "Dette går ikke" klang høyt og tydelig. Nå ser jeg bare hvor mye de andre her trener for å sprenge et platå, og så henger jeg meg på. Herlig utvikling! :danse:

Jeg har absolutt gitt opp prosjektet flere ganger før. Har jobbet med å gå ned i vekt de siste fire årene, men aldri virkelig gitt alt, har aldri likt trening og alltid elsket godteri! Hoho. Merker at det at jeg "må" veie meg hver fredag og publisere det her gir meg mer lyst til å jobbe ekstra hardt på ukedagene og de fredagene jeg får gode resultater får jeg motivasjon til å jobbe ekstra i helgene også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å svare i går :fnise: men syns det var helt supert... Hadde ikke så høy fart i begynnelsen.. Begynte på 11 de første 5 minuttene så over på 13 de neste 5... Avsluttet 3 minutter på 14,5... Utslitt etterpå....

Antagligvis derfor jeg idag såvidt klarte 89 % av makspuls på spinningen idag xD

Ellers gruer jeg meg til imorgen..... kjenner stølheten allerede no....

Fy flate, du er rå da, halleluja :-) jeg hadde aldri i verden greid 14,5 km/t med så mye stigning :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ måtte jeg bla litt bak i tråden å lese akkurat hva du skrev tidligere... Ser at jeg tydelig har gått glipp av 15 % stigning på tredemøllen. haha huff :daane: Nei jeg hadde mellom 3-5 prosent stigning.. tror aldri jeg hadde klart 14,5 i fart og 15 % i stigning... Bøyer meg i støvet for de som klarer det... men skal vertfall prøve meg på flere sånne økter med litt mere stigning neste gang... Må jo ha noe å jobbe etter...

Jeg har som treningsmål nr 2 og klare kravet til røykdykker. For de som vil lese så er dette kravene

1. Gå på tredemølle med 18kg på ryggen (vekt av oksygenflaske, samt brannbekledning) hastighet konstant 5,6km/t.
0-1min 4% stigning
1-2min 7% stigning
2-8min 12% stigning

2. Knebøy/spensthopp m 18kg.
Gå ned under paralell og hopp 10cm.
Krav: 15stk

Push-ups med 18kg på ryggen.
Krav: 7stk

4. Pullups til bom med 18 kg på ryggen.
Her skal man være strak når man er nede og helt opp med brystet i øvre posisjon
Krav 7stk.

Det jeg sliter mest med er tredemøllen... Føler leggene stivner for fort så her må mer bakketrening til

Samt pushups.. Igår var en stor milepæl for meg da klarte jeg 7 stk.. Så takk til denne tråden for super motivasjon :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble sykemeldt i februar falt motivasjon og viljestyrke, og nå er jeg nesten tilbake på startvekt for denne tråden...

Jeg har i dag fått brev med time for forundersøkelse til assistert befruktning, og kjenner at motivasjonen igjen er økende.

Så selv om jeg ikke kommer til å nå målet mitt til påske, har jeg nå fått en ny dato for mitt mål. Så jeg er med på neste tråd (håper det kommer en!), og planen er å være MYE flinkere. Og snillere med meg selv. Slik jeg har holdt på de siste årene er ikke snilt mot meg og kroppen min. Jeg har latt følelsene styre matinntak (brukt maten som trøst?), og brukt sykdom som en ekstremt dårlig unnskylding for å la være å trene og for å spise drittmat! Ja, jeg har vært mye syk (har en skade + en kronisk sykdom), men det skal da vel ikke bety at jeg kan la meg selv forfalle!

Jeg er så utrolig imponert over mange av dere som har nådd målene og vel så det, og er skikkelig standhaftige både med kosthold og trening :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke har oppdatert her men hadde en ufattelig dårlig uke forrige uke... ble mye sjokolade,, mindre trening , osv... Skylder på mensen!

Uansett jeg veide meg fredag og var da 66.4 kilo. Hadde gått opp ca. 200 gram. I helgen har jeg lagt på meg mer men jeg tar ikke med vekten her... Skal komme med ny oppdatering fredag og håper jeg har fått av meg den ekstra vekten igjen. Stiller hardt denne uka så satser på gode resultater. Om jeg er under 66.4 kg kommer jeg til å være fornøyd etter den helga som var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramla ut herfra i midten av februar. Droppa alt som heter slanking for en stund... Nå begynner jeg å leke med tanken om lavkarbo igjen. Gikk på det i fjor, litt sånn halvhjerta (drakk en del alkohol, noe man helst ikke skal på lavkarbo) og gikk ned masse. Tror jeg skal klare det igjen.

Siden sist har jeg klart å holde ut å slutte å røyke, i snart sju uker. :danse: Har hatt noen små sprekker her og der, i sosialt samvær, men ellers går det overraskende bra.

Dessuten har jeg begynt å jobbe 100% igjen, etter å ha vært sykemeldt siden august. Så alt i alt er jeg fornøyd med nyåret så langt. Selv om jeg ikke har veid meg på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramla ut herfra i midten av februar. Droppa alt som heter slanking for en stund... Nå begynner jeg å leke med tanken om lavkarbo igjen. Gikk på det i fjor, litt sånn halvhjerta (drakk en del alkohol, noe man helst ikke skal på lavkarbo) og gikk ned masse. Tror jeg skal klare det igjen.

Siden sist har jeg klart å holde ut å slutte å røyke, i snart sju uker. :danse: Har hatt noen små sprekker her og der, i sosialt samvær, men ellers går det overraskende bra.

Dessuten har jeg begynt å jobbe 100% igjen, etter å ha vært sykemeldt siden august. Så alt i alt er jeg fornøyd med nyåret så langt. Selv om jeg ikke har veid meg på lenge.

Velkommen tilbake og gratulerer med røykeslutt - og friskmelding!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake og gratulerer med røykeslutt - og friskmelding!

Takk og takk!!

Blir det laget en ny tråd som gjelder etter påske, tro? :) Jeg håper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk!!

Blir det laget en ny tråd som gjelder etter påske, tro? :) Jeg håper det. :)

Hvor lang tid tenker dere at den skal være "oppegående"? Sommer'n?

Endret av Elanore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...