Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

Jepp. Tidligere har jeg pleid å bruke både analog og digital, for jeg syns det gir meg det beste bildet av vekta, men nå er den digitale ødelagt så jeg må slite med den analoge :glare: Veldig vanskelig å lese nøyaktig fra uke til uke, men målet er å komme under den store 57,5 streken, så sluttmålet er ikke like vanskelig å lese av.

Jeg er enig med deg, det er best å holde seg til den samme vekta. Da jeg skulle bort i binterferien, kjøpte jeg en vekt maken til den jeg har hjemme, som jeg tok med. Og trodde den skulle gi identisk vekt. Så skuffelsen var stor da jeg kom hjem igjen og oppdaget at den nye vekten viste et halvt kg for lite.

Du er veldig nær å klare målet ditt, vedder på at du er der på siste veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

AnonymBruker (signerer: SS)

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 173 cm

Startvekt for denne tråden: *
Mål til påske: 57 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: --
10. januar, uke 2: --
17. januar, uke 3: --
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

Februar 2014
07. februar, uke 6: --
14. februar, uke 7: 63,5 kg *
21. februar, uke 8: 62 kg *
28. februar, uke 9: 63,5 kg *

Mars 2014
07. mars, uke 10: 61,5 kg
14. mars, uke 11: 61 kg
21. mars, uke 12: :kosteskaft:
28. mars, uke 13: --

* brukeren skammer seg og nekter å oppgi vekt!

Anonymous poster hash: 50a6e...d8c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker (signerer: SS)

Høyde (valgfritt): 173 cm

Startvekt for denne tråden: *

Januar 2014

03. januar, uke 1: --

17. januar, uke 3: --

24. januar, uke 4: --

31. januar, uke 5: --

Februar 2014

07. februar, uke 6: --

14. februar, uke 7: 63,5 kg *

21. februar, uke 8: 62 kg *

28. februar, uke 9: 63,5 kg *

Mars 2014

07. mars, uke 10: 61,5 kg

14. mars, uke 11: 61 kg

21. mars, uke 12: :kosteskaft:

* brukeren skammer seg og nekter å oppgi vekt!

Hvorfor skamme seg over vekten? Vi kan jo se at du veide 63,5 kg da du startet i denne tråden. Med din høyde, så er det jo en veldig fin vekt allerede. Ingenting å skamme seg over.

Anonymous poster hash: fce81...4ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker (signerer: SS) Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 173 cm Startvekt for denne tråden: *Mål til påske: 57 kg Januar 201403. januar, uke 1: --10. januar, uke 2: --17. januar, uke 3: --24. januar, uke 4: --31. januar, uke 5: -- Februar 201407. februar, uke 6: --14. februar, uke 7: 63,5 kg *21. februar, uke 8: 62 kg *28. februar, uke 9: 63,5 kg * Mars 201407. mars, uke 10: 61,5 kg14. mars, uke 11: 61 kg21. mars, uke 12: :kosteskaft:28. mars, uke 13: -- * brukeren skammer seg og nekter å oppgi vekt! Anonymous poster hash: 50a6e...d8c

He he, morsom vri!

Men ta og oppgi vekten din, og bruk det at vi ser den (du har ikkert gått opp. La meg gjett: 0.8 kg?) som motivasjon for å komme deg ned igjen til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

He he, morsom vri!

Men ta og oppgi vekten din, og bruk det at vi ser den (du har ikkert gått opp. La meg gjett: 0.8 kg?) som motivasjon for å komme deg ned igjen til neste uke.

Neida, verre. Gårsdagen var så ille at jeg ikke har spist i dag og jeg lurer på hvordan treningen skal gå i dag (.. og det burde si nok). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 79 kg

Høyde (valgfritt): 170 cm

Startvekt for denne tråden: 72,8

Mål til påske: 68 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: --

14. mars, uke 11: --

21. mars, uke 12: 72,8

April 2014

04. april, uke 14: --

11. april, uke 15: --

18. april, uke 16: --

Jeg har ligget på denne vekten i nesten 4 uker nå, og begynner å bli litt utålmodig. Vil gjerne under 70 kg, innen påske. Så nå er det bare å henge i. Desverre sliter jeg med en fryktelig forkjølelse som har gjort at treningen må settes på vent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg, det er best å holde seg til den samme vekta. Da jeg skulle bort i binterferien, kjøpte jeg en vekt maken til den jeg har hjemme, som jeg tok med. Og trodde den skulle gi identisk vekt. Så skuffelsen var stor da jeg kom hjem igjen og oppdaget at den nye vekten viste et halvt kg for lite.

Du er veldig nær å klare målet ditt, vedder på at du er der på siste veiedag!

Best å holde seg til samme vekt, ja. Pluss at da blir det ekstra spennende å veie meg siste gang siden jeg ikke får sjekket på en hel måned :kul:

Jeg er ganske nær målet, ja, men det har jo tatt meg flere måneder å gå ned to kilo, så vi får se. Jeg skal prøve mitt beste hvertfall, det er helt sikkert :) På tide å fullføre det jeg starta, nå har jeg holdt på med vektnedgang i nesten to år!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nekter å legge inn vekt i dag! :jolie:

(prøver i morgen… :sjenert: )

Samme her :snurt:

(jeg har jo vanligvis veiedag på lørdagsmorgen uansett så.. men jeg snikveide i dag)

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake når det passer deg :)

Jeg kommer tilbake nå, jeg! Du ga meg den pushen jeg trengte :) takk for det :)

---

Har trent og føler meg mye bedre. Men jeg har ikke så lyst til å legge inn vekt i dag, har notert den for meg selv :) Planen er 2 kg ned på 4 uker nå, må stå på hvis jeg skal klare det, være streng og telle kalorier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 167 cm

Startvekt for denne tråden: 71,8 kg

Mål til påske: 65 kg

Februar 2014

28. februar, uke 9: 71,8 kg

Mars 2014

07. mars, uke 10: 70,8 kg (-1,0 kg)

14. mars, uke 11: 69.4 kg (-1,4 kg)

21. mars, uke 12: 69.5 kg (+0,1 kg)

Jeg har gått opp 100 gram siden sist uke, men det var ikke akkurat noen overraskelse. Det har skjedd så mye denne uka og har stresset mye, spist dårlig og sovet for lite. Det har blitt alkohol et par ganger, og jeg har heller ikke fått trent noe særlig. Men nå er jeg snart back on track igjen! Jeg er bare glad jeg ikke har gått opp mer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer tilbake nå, jeg! Du ga meg den pushen jeg trengte :) takk for det :)

---

Har trent og føler meg mye bedre. Men jeg har ikke så lyst til å legge inn vekt i dag, har notert den for meg selv :) Planen er 2 kg ned på 4 uker nå, må stå på hvis jeg skal klare det, være streng og telle kalorier.

Så bra! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Uka har ikke gått som den skulle. Har vært lange kvelder og hektisk, så her har jeg bare måtte hive i meg den maten jeg kunne når jeg kunne. Bare tull og fjant. Sånn det var dagens dårlige unskyldning :fnise:

Belle Gunnes

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 59,5 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 59,5 kg
10. januar, uke 2: 59 kg (-0,5 kg)
17. januar, uke 3: 58,3 kg (-0,7 kg)
24. januar, uke 4: 58,3 kg
31. januar, uke 5: 58,3 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 58,4 kg (+0,1 kg)
14. februar, uke 7: 57,7 kg (-0,7 kg)
21. februar, uke 8: 57,4 kg (-0,3 kg)
28. februar, uke 9: 58 kg (+0,6 kg)

Mars 2014
07. mars, uke 10: 58 kg
14. mars, uke 11: 57,4 kg (-0,6 kg)
21. mars, uke 12: 57,7 kg

Så får jeg se om jeg klarer de siste 700 grammene på en uke. Seriøst. Det er ikke mye, men jeg har gått ned ganske mange kilo og veldig mange cm rundt rumpe og mage på ett år (8 cm rumpe og 8 cm mage) så jeg tror kroppen har funnet sin idealvekt. Samtidig har jeg begynt å trene hardere styrke de siste to månedene. Så jeg har fått mer muskelmasse i det siste. Og igjen - alle disse dårlige unskyldningene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en imponerende nedgang :D Gratulerer ;)

Ble litt interresert i at du skriver 15/15 intervaller... Hvordan løper du det? (Kanskje dumt spørsmål xD)

Blir ivertfall imponert om ikke enda mer motivert for å klare mitt mål når du skriver hva du har fått til.....

aaah Hva skulle en gjort uten denne tråden :fnise:

Med 15/15 så mener jeg 15 sek løping og 15 sekunders pause. Det kan virke som lite løping og mye pause, men når man holder på i 10-15 minutter så er pausene kjærkomne, hehe.. Prøvde med 20/10 med PT og økte farten med 0,5 i tillegg og jeg merka utrolig godt de 5 sekundene på løpinga og de manglende 5 sekundene pause :-p

Klart du når målet ditt, er det som er så fint med denne tråden, man får inspirasjon og støtte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.... Da er vertfall deler av mandagsøkten klar :laugh:

Gleder meg til å prøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har ikke gått som den skulle. Har vært lange kvelder og hektisk, så her har jeg bare måtte hive i meg den maten jeg kunne når jeg kunne. Bare tull og fjant. Sånn det var dagens dårlige unskyldning :fnise:

Belle Gunnes

Startvekt fra tidligere: --Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 59,5 kgMål til påske: 57 kg

Januar 2014

03. januar, uke 1: 59,5 kg

10. januar, uke 2: 59 kg (-0,5 kg)

17. januar, uke 3: 58,3 kg (-0,7 kg)

24. januar, uke 4: 58,3 kg

31. januar, uke 5: 58,3 kg

Februar 2014

07. februar, uke 6: 58,4 kg (+0,1 kg)

14. februar, uke 7: 57,7 kg (-0,7 kg)

21. februar, uke 8: 57,4 kg (-0,3 kg)

28. februar, uke 9: 58 kg (+0,6 kg)

Mars 2014

07. mars, uke 10: 58 kg

14. mars, uke 11: 57,4 kg (-0,6 kg)

21. mars, uke 12: 57,7 kg

Så får jeg se om jeg klarer de siste 700 grammene på en uke. Seriøst. Det er ikke mye, men jeg har gått ned ganske mange kilo og veldig mange cm rundt rumpe og mage på ett år (8 cm rumpe og 8 cm mage) så jeg tror kroppen har funnet sin idealvekt. Samtidig har jeg begynt å trene hardere styrke de siste to månedene. Så jeg har fått mer muskelmasse i det siste. Og igjen - alle disse dårlige unskyldningene :fnise:

Du er en av de jeg trodde skulle nå målet i dag. Men om du bruker en eller to uker på de siste 700 g spiller ingen rolle, du har vært kjempeflink! Deilig når nedgang synes på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle Gunnes

Høyde (valgfritt): 163 cm

Startvekt for denne tråden: 59,5 kg

Jeg vet ikke hvordan jeg ikke har merket det før, men vi er nesten prikk like - du er 1 cm høyere enn meg, men ellers har vi så og si samme utgangspunkt og samme målvekt :) Jeg har dessuten også gått ned ganske mye i forkant av tråden og føler at de siste kiloene sitter godt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.... Da er vertfall deler av mandagsøkten klar :laugh:

Gleder meg til å prøve..

Rapporter hvordan det gikk da :-) jeg liker det overraskende godt, siden det bare er 12-15 minutter så er man ferdig :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg vet ikke hvordan jeg ikke har merket det før, men vi er nesten prikk like - du er 1 cm høyere enn meg, men ellers har vi så og si samme utgangspunkt og samme målvekt :) Jeg har dessuten også gått ned ganske mye i forkant av tråden og føler at de siste kiloene sitter godt fast.

Herlig :) Alltid gøy med en medsammensvoren :) Og som du sier, så er de første kiloene lette, og så blir det hardere og hardere. Men det går.

Jeg tok bilde av meg for ett år siden da jeg ikke trente noe, og sammenlignet det med et bilde nå, og først da skjønte jeg hvor chubby jeg var. Men kjempeglad jeg tok tak i dette, før det eskalerte i feil retning.

Og hadde jeg veid meg inn i dag istedet for igår, så hadde jeg kunne logge inn 57.2 kg... gårsdagens cross-fit hadde effekt gitt. Idag klarer jeg knapt å gå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bilde av meg for ett år siden da jeg ikke trente noe, og sammenlignet det med et bilde nå, og først da skjønte jeg hvor chubby jeg var. Men kjempeglad jeg tok tak i dette, før det eskalerte i feil retning.

Hah, jeg har ikke tatt bilder - det makter jeg ikke... og jeg er ikke i samme vektklasse som dere heller :laugh: Men jeg skjønner at jeg var virkelig virkelig chubby i fjor høst, når jeg er tjukk nå, over tolv kilo lettere. Det er så ukomfortabelt med det ekstra fettet på mage og innsiden av lårene. Jeg vil bli tyyyynn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Startvekt for denne tråden: 55 kg *
Mål til påske: 50 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 55 kg *
17. januar, uke 3: 54,1 kg **
24. januar, uke 4: 53,4 kg
31. januar, uke 5: 54 kg

Februar 2014
07. februar, uke 6: 53,9 kg
14. februar, uke 7: 52,6 kg
21. februar, uke 8: 53,1 kg
28. februar, uke 9: 53,5 kg

Mars 2014
07. mars, uke 10: 53,5 kg
14. mars, uke 11: 52,4 kg
21. mars, uke 12: 53,7 kg

I går var jeg 54,5 i dag 53,7, og jeg har gått opp 1,3kg fra forrige uke. Jeg forstår ikke kroppen min. Det virker jo rett og slett som jeg ikke kommer meg under 53-tallet. Har vært innom to ganger, men ikke klart å bli der. :(

Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...