Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)

Elanore

Anbefalte innlegg

- Hovedinnleggene er oppdatert(e?) til og med dette innlegget -

Bare jeg som veier meg hver dag eller? :P

Morgen og kveld! :danse:

Jeg gleder meg til å meddele resultatet for denne uken - jeg har fått det til! Kun i dag har jeg skeiet ut noe særlig, så tror dette skal bli en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æh, så flinke alle sammen er!!
Jeg har bare kuttet ut snop, og spist moderate mengder mat. Har ikke startet treningen enda, så vekta i morgen er jeg ikke spesielt spent på.
jeg kan ikke huske sist jeg veide under 64 kg, og jeg ligger alltid mer oppunder 67, så at startvekta mi nå var 64,4 er egentlig ikke et godt utgangspunkt ;)
Regner mer med at jeg har gått opp til 65 eller noe, da det er ustabilt hele måneden!!! Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også spent på vekta i morgen. Jeg har klart å komme meg ut og gått tur hver dag. Målet mitt er minst 40 min, for at det ikke skal være for avskrekkende å komme i gang. Jeg har gått over en time nesten hver gang, i dag ble det 1.5 time. I tillegg trener jeg med rockering for å få strammet opp magemusklene. Jeg måler mage og midje, men de målene holder jeg for meg selv. Der trengs det kraftig reduksjon, etter jula er det bare en bukse jeg får på meg.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hovedinnleggene er oppdatert(e?) til og med dette innlegget -

Morgen og kveld! :danse:

Jeg gleder meg til å meddele resultatet for denne uken - jeg har fått det til! Kun i dag har jeg skeiet ut noe særlig, så tror dette skal bli en fin uke.

Morgen og kveld? Hvor stor forskjell er det på vekten mellom en kveld og neste morgen hos deg? Er forskjellen konstant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på at det går fint om jeg melder meg på i morgen siden det er veiedag da, slik at jeg slipper å veie med i dag og i morgen :vekt: Nå skal jeg virkelig få en fin kropp som jeg kan være stolt over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er veldig mange i denne tråden, over 60. Jeg er spent på hvor mange som vil fullføre å føre opp vekten hver uke helt til påske. Jeg ser for meg at det kan bli litt tøft å notere det, de gangene man har gått opp, i stedet for ned. Det er da det blir viktig å støtte hverandre, så de (vi) ikke gir opp. Fra tidligere vet jeg at jeg bruker å få en stagnasjon og vektøkning etter 4-5 uker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen og kveld? Hvor stor forskjell er det på vekten mellom en kveld og neste morgen hos deg? Er forskjellen konstant?

Forskjellen varierer, men kan være flere kg. Kan også gå opp vanvittig mye i løpet av en enkelt dag, så jeg tar morgenvekt og kveldsvekt og finner gjennomsnittet. Sliter med væskeretensjon, så det å se om jeg mister mye vekt om natten eller ei, hjelper meg med å skille ting fra hverandre. Får på denne måten grei oversikt over det hele og blir oppmerksom på det om jeg har fått i meg noe spesielt som ikke burde inntas pga. disse utfordringene. Hovedgrunnen er likevel det at jeg går for gjennomsnittsvekt fremfor morgenvekt.

Jeg satser på at det går fint om jeg melder meg på i morgen siden det er veiedag da, slik at jeg slipper å veie med i dag og i morgen :vekt: Nå skal jeg virkelig få en fin kropp som jeg kan være stolt over!

Alt i orden! Rundt veiedager lar jeg det gå litt tid før jeg oppdaterer oversikten, for tar litt tid å laste inn innlegget, så er lettere å ta mange på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg litt til å veie meg i morgen, har hatt en tøff uke med syke barn, lite søvn, og spist det jeg har hatt lyst på. Men, jeg har klart å kutte ut brusen, etter å ha vært cola zero- avhengig i 4 år!! Har ikke rørt brus siden søndag formiddag, så det er for meg ganske stort. Rapporterer vekt i morgen tidlig, blir spennende å se hvordan den første uka har gått for dere alle sammen :)

Og ja Elanore, du gjør en kjempejobb! Tusen takk for det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som kun har analog badevekt? Min digitale har streika, og det er ganske vanskelig å lese av små vektendringer på de gammeldagse vektene, så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre i forhold til å føre opp vekt ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ned, men heller opp i vekt ved å trene og spise bedre og legge på meg litt muskler, men det er ikke noen tråder for det.. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg skal ikke ned, men heller opp i vekt ved å trene og spise bedre og legge på meg litt muskler, men det er ikke noen tråder for det.. :trist:

Sett deg et omvent mål (altså, oppgang, ikke nedgang) og bli med her? Kroppsendring er vanskelig uansett hvilken vei man skal, og støtten er god å ha, uansett hvem den kommer fra :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg et omvent mål (altså, oppgang, ikke nedgang) og bli med her? Kroppsendring er vanskelig uansett hvilken vei man skal, og støtten er god å ha, uansett hvem den kommer fra :)

Tror jeg skal prøve på det! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Morgendagens veiing går nok ikke så bra tror jeg. Har forsøkt meg på litt grovkarbo for å se hvordan kroppen reagerer, og jeg er oppblåst, føler meg tung, skikkelig dårlig form (sykdommen min har blitt verre), så her skal det over på lavkarbo igjen rimelig kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sent ute, men håper jeg får være med likevel. Veldig motiverende tiltak!

Etter røykeslutt, svangerskap og et periodesvis litt for godt liv har vekta antakelig nådd all time high. Det er jeg særs lite komfortabel med - derav "antakelig". Etter nesten et helt liv som overvektig har jeg utviklet et veldig lite positivt forhold til badevekta. Viser den høyerer enn jeg er komfortabel med fører det ofte til at jeg blir mer demotivert enn motivert. Jeg velger derfor å ikke vite hvor mye jeg veier. Mannen derimot, holder oversikt og rapporterer hvordan jeg ligger an. Sær løsning synes sikkert mange, men det funker for meg. :fnise: Jeg har en avtale med meg selv (og mannen), om at når en bestemt kjole jeg har passer, skal jeg få vite hva jeg veier. I mellomtiden får jeg - og dere - klare oss med endringen. Dog antar jeg at startvekten min ligger rundt 85-90 kg.

Jeg satser på ketolysekur fordi jeg har hatt god erfaring med det tidligere. I tillegg har jeg en plan om bli mer fysisk aktiv, først og fremst i form av tredemølle og styrkeøvelser hjemme. Jeg håper dessuten det snart kommer snø, for jeg er glad i skigåing som dermed blir lystbetont trening for min del.

Jeg startet kuren 3.januar, så jeg er spent på morgendagen og håper ukas anstrengelser betaler seg :danse:

Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 167 cm
Startvekt for denne tråden: ?
Mål til påske: - 12 kg

Januar 2014
03. januar, uke 1: 0
10. januar, uke 2: --
17. januar, uke 3: --
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere som kun har analog badevekt? Min digitale har streika, og det er ganske vanskelig å lese av små vektendringer på de gammeldagse vektene, så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre i forhold til å føre opp vekt ukentlig.

Les av så godt du kan. Om de små vektforskjellene ikke blir helt nøyaktige, så spiller ikke det noen rolle. I det lange løp er det kiloene som teller. Så om du leser av 0,1-0,2 feil nå, vil vi likevel få vite hvor mange kg du har gått ned til påske. Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, avsluttet kvelden med tidenes største omelett, sikkert lurt før veiedagen :fnise: I dag fikk jeg mølle i hus da, er litt spent på den, kjøpte brukt. Er nok ikke det aller beste man kan få tak i, men synes det er ok å teste først for å se om jeg bør investere i en dyrere senere. Til våren blir det uansett ut å jogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg litt til å veie meg i morgen, har hatt en tøff uke med syke barn, lite søvn, og spist det jeg har hatt lyst på. Men, jeg har klart å kutte ut brusen, etter å ha vært cola zero- avhengig i 4 år!! Har ikke rørt brus siden søndag formiddag, så det er for meg ganske stort. Rapporterer vekt i morgen tidlig, blir spennende å se hvordan den første uka har gått for dere alle sammen :)

Og ja Elanore, du gjør en kjempejobb! Tusen takk for det!

Takk, takk! Gleder meg til å se om det går nedover for folk denne uken, men hvis du er uheldig, så har du fremdeles oppnådd et særdeles viktig delmål denne uken - ingen Cola Zero. Dét er det verdt å feire!

Les hva vi andre driver med og gjør det motsatte... Neida, bare å bli med med ditt eget mål - takhøyden her skal være høy, så vi utvider den bare litt til! Mange her vil ned i antall cm og bygge muskler, så du blir ikke helt alene med det til påske uansett, tenker jeg. Jeg noterer bare at opplegget ditt er som det er, og så deltar du bare som alle andre - hjertelig velkommen!

Jeg er litt sent ute, men håper jeg får være med likevel. Veldig motiverende tiltak!

(...)Sær løsning synes sikkert mange, men det funker for meg. :fnise: (...)

Velkommen! Jeg synes løsningen dere har er helt genial, og gleder meg til å høre om fremgangen din!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av mine mål er også å løpe 10 km sammenhengende. Det er nok en stund til jeg kommer der, for jeg har skikkelig dårlig kondis. Men er i gang med et program, så vi får se hva jeg klarer om 12 uker :)

Jeg er en sånn som veier meg nesten hver dag. Jeg klarer bare ikke å la være! I går viste vekten nedgang, så da krysser jeg fingrene for at det holder seg slik i morgen også. Jeg har vært veldig flink denne uken synes jeg. Fire dager uten brus og snop, og nesten ikke noe hvetemel! Kan ikke huske sist jeg gikk fire dager uten sjokolade :fnise:

Godnatt, og lykke til i morgen til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen her!

heh, forventet svært lite i det jeg gikk opp på vekten ettersom jeg fikk mensen tidligere i uke, i tillegg til at jeg hadde et nok så lite planlagt kveldsmat-måltid som endte opp med 6 brødskiver; ferske brød fra pappa er en stor svakhet merker jeg.. :fnise:

MEEEN, litt resultater var det faktisk :danse:

Startvekt fra tidligere: 75,9 kg (september 2013)
Høyde (valgfritt): 169 cm

Startvekt for denne tråden: 68,5 kg
Mål til påske: 60 kg (?)

Januar 2014
03. januar, uke 1: 68,5 kg
10. januar, uke 2: 68,3 kg
17. januar, uke 3: --
24. januar, uke 4: --
31. januar, uke 5: --

0,2 down, 8,3 to go.. (åh, når jeg skrev det ble jeg faktisk litt demotivert, men akk ja, kjør på!)

ikke så mye, men mer enn jeg hadde håpet på!

Endret av VioletWeston
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...