AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #1 Del Skrevet 23. desember 2013 Jeg har. Har ikke hatt lappen lenge. Litt over 2 år, og dette er mitt første uhell. Verste var at en annen fører ble involvert på grunn av meg. Jeg ser på meg selv som en ganske ok sjåfør, men jeg var nok litt trøtt og uoppmerksom. Det gjorde at jeg misforstod signalene og kjørte inn i den andre. Heldigvis var skadene ganske små og begge var uskadet. Litt skjelven begge to, men løste alt på en grei måte. Jeg føler meg helt forferdelig, og klarer ikke å få ut den lyden av metall som smeller sammen. Så ja jeg fikk meg en lærepenge,og er ssjeleglad for at det gikk så bra. Har du gjort noe sånt? Regner med at det ikke er helt uvanlig å ha uhell med bil, selv om det selvsagt ikke skal skje. Anonymous poster hash: 957dd...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #2 Del Skrevet 23. desember 2013 Shit happens:) Ingen ble skadd, metall kan erstattes, og dere ordnet jo opp greit. Har selv aldri vært i en ulykke som jeg har forårsaket, men har vært i en utforkjøring som passasjer og div. nestenulykker, men så kjører ikke jeg så ofte da. Kun når jeg er på besøk hos fatter'n som er 2 ganger i året:P Så ikke ta det så tungt:) Kjenner mange som har hatt store og små ulykker med bil:) Anonymous poster hash: e8cd5...03e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unia Skrevet 23. desember 2013 #3 Del Skrevet 23. desember 2013 Ja. Der jeg bodde før måtte jeg kjøre en ganske smal vei i nedoverbakke. Og jeg kjørte jo alltid forsiktig. Men en dag hadde postbilen stoppet halvveis uti veien akkurat rett etter en sving, og selv om jeg ikke kjørte fort, så rakk jeg ikke å bremse, før jeg så at hun stod der. Verste er at hun skyldte på meg for at jeg hadde kjørt for fort, og at hun hadde stoppet der fordi hun så at jeg kom kjørende for fort, men det er IKKE sant, for hun kan umulig ha sett at jeg kom pga alle trærne. Isåfall så er hun synsk. Ble jo ikke noe mer enn noen riper i bilene, men ble ganske forbanna da hun mente at det var min feil. Var helt klart og tydelig at hun hadde parkert der for å levere post Ellers så klarte jeg å rygge litt uti en grøft engang jeg kjørte folk hjem fra nachspiel. Det var jo min feil, men jeg ble så stressa pga. at folk bråka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #4 Del Skrevet 23. desember 2013 Takk Var bare en veldig ekkel opplevelse. Fikk meg et sjokk, men det er vel ikke unaturlig i en sånn situasjon. Anonymous poster hash: 957dd...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unia Skrevet 23. desember 2013 #5 Del Skrevet 23. desember 2013 + 3/4 mine søsken har kjørt utfor på vinterstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillenn Skrevet 23. desember 2013 #6 Del Skrevet 23. desember 2013 Jupp, to ganger har jeg rygget og skadet en annen bil. Begge ganger fikk jeg kveldssola midt i fleisen, begge ganger satt ungene og skrek i baksetet og den ene gangen var jeg syk. Ikke noe unnskyldninger, men likevel årsak il hvorfor ting ble seom de ble. Ene gangen fikset vi det privat uten noe forsikring, rygget og skrapet litt i frontdøren til naboen samt en liten bulk. Andre gang var også en nabo som hadde parkert litt langt ut i veien så når jeg var litt ukonsentrert og vanligvis kunne rygge fritt der uten problem så skjedde det samme med den bilen, skrape opp den ene døren foran og ett par cm over på bakdøren. Da gjorde vi det gjennom forikringen, men alt gikk veldig fint. Jeg er heldig med naboene mine Jeg har snart hatt lappen ett par år. Jeg har også vært i en ulykke der jeg var fører men helt uten skyll. En annen overholdt ikke vikeplikten sin og kjørte rett inn i siden min, jeg så han komme litt fort og skjøne at han ikke hadde til hensikt å stoppe, men det var så glatt at jeg rakk ikke å stoppe. Bilen fikk seg en skikkelig smell og jeg fikk ikke åpne døren. 5 minutter tidligere hadde jeg kjørt samme vei for å levere unger i bhg, lykkelig for at det skjedde etter at jeg hadde sluppet dem av, for jeg var skikkelig sjelven og fikk småpanikk da jeg ikke kom meg ut selv om jeg var uskadd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 23. desember 2013 #7 Del Skrevet 23. desember 2013 Snurra på glatta og traff en stor stein i veikanten. Det var siste gangen jeg kjørte med piggfrie vinterdekk... Visste det var glatt, så jeg lå i 50-55 i 80-sona. Hadde hatt lappen i 16 år da det skjedde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #8 Del Skrevet 23. desember 2013 Ts her. Etter å ha hørt på radioen, så hører jeg at jeg ikke er alene om å ha hatt uhell. Er vel mye stressa og trøtte mennesker der ute. Ikke det at det gjør det noe bedre, men jeg er ikke alene i hvert fall. Anonymous poster hash: 957dd...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Del Skrevet 23. desember 2013 Nei, men noen har hatt uhell inn i bilen min. En voksen mann som "aldri har kræsjet i hele sitt liv" noe jeg virkelig fikk høre siden jeg var 18 år og han beskyldte meg for å kjøre slik at det så ut som om jeg skulle svinge inn uten blinklys, han brøt altså vikeplikt og kjørte rett inn i meg. Tenker jeg kom i blindsonen til den feite bilstolpen hans eller noe, hvis ikke trenger han synstest. Folk bør være mer ydmyk når det klart og tydelig er deres feil. God jul Anonymous poster hash: 2383b...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Del Skrevet 23. desember 2013 Nei, men noen har hatt uhell inn i bilen min. En voksen mann som "aldri har kræsjet i hele sitt liv" noe jeg virkelig fikk høre siden jeg var 18 år og han beskyldte meg for å kjøre slik at det så ut som om jeg skulle svinge inn uten blinklys, han brøt altså vikeplikt og kjørte rett inn i meg. Tenker jeg kom i blindsonen til den feite bilstolpen hans eller noe, hvis ikke trenger han synstest. Folk bør være mer ydmyk når det klart og tydelig er deres feil. God julAnonymous poster hash: 2383b...259 Helt klart. Jeg forstod jo godt at det var min feil, men er vel ikke alle som vil innrømme det. Men uansett hvem som kjører så kan sånt skje. Er uansett ikke rett tidspunkt å krangle og være vanskelig føler jeg. Jeg var mest opptatt av om det gikk bra med den andre og hvordan vi skulle løse det. Alt annet var uvesentlig. Anonymous poster hash: 957dd...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #11 Del Skrevet 25. desember 2013 Snurra på glatta og traff en stor stein i veikanten. Det var siste gangen jeg kjørte med piggfrie vinterdekk... Visste det var glatt, så jeg lå i 50-55 i 80-sona. Hadde hatt lappen i 16 år da det skjedde. Har snurret på glatten med piggdekk. Kjørte bare i 25-30 i 50 sonen. Plutselig i en liten kurve forsvant all veigrep. Sto så nede i oppkjørselen til de som bodde rett nedenfor. Heldigvis ingen skade. Nå har vi skiftet til piggfrie, og er spent på veigrep med de. Anonymous poster hash: dc29c...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 25. desember 2013 #12 Del Skrevet 25. desember 2013 Jepp, har leiebil atm. Kræsjet. :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 30. desember 2013 #13 Del Skrevet 30. desember 2013 Har ikke hatt uhell med andre, men har kjørt ut i en grøft Mannen har derimot overlevd full frontkollisjon på motorveien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #14 Del Skrevet 1. januar 2014 Med min første bil, noen mnd etter jeg fikk lappen kjørte jeg på elg. 90 km/t og elg rett i fronten. Den føyk over taket og endte død i veikanten. Satt igjen med elghår og knust glass over alt. Det var ganske ille. Elllers har jeg kjørt av veien, snurret rundt og andre uhell. Aldri gått ut over andre biler eller mennesker, men det er ganske skremmende hvor fort ting kan gå galt. Anonymous poster hash: d934b...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #15 Del Skrevet 1. januar 2014 Jeg rygget rett inn siden på en annen bil en gang. Jeg gikk ut for å snakke med sjåføren av den andre bilen, men hun var dritstressa og måtte skynde seg videre, så det endte bare med at jeg ga henne nummeret mitt og ba henne ta kontakt. Hørte aldri noe fra henne, så jeg slapp billig unna der, gitt. Anonymous poster hash: 9b23a...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2014 #16 Del Skrevet 1. januar 2014 Totalvraka både min og en annen bil på glatta. Ble kjempelei meg og stressa, men da jeg satte meg inn i den andre bilen for å skrive skademelding ble jeg nesten glad for at jeg hadde ryddet den av veien. Gaffateip overalt, speilet hang og dingla, døra lukket seg ikke skikkelig og diverse store mangler som garantert ikke var eu-godkjent (og som ikke skjedde i krasjen). Tenkte med meg selv at jeg ihvertfall traff riktig bil når jeg først krasja. Eieren ga uttrykk for at det var på høy tid å vrake den uansett, så han ble nok glad for å få forsikringspenger istedenfor vrakpant. Da Viking kom, fikk jeg en tørr kommentar om at dette var bil 7 og 8 de hentet i den bakken den morgenen. Det flaueste var all køen vi lagde. Anonymous poster hash: 3373a...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 1. januar 2014 #17 Del Skrevet 1. januar 2014 Etter 14 år med lappen og daglig kjøring i Oslo har jeg klart følgende - Tatt en sving for knapt og skrapet opp siden av bilen mot en stolpe. - Opplevd at en annen brøt vikeplikten og kjørte rett inn i siden min, heldigvis med lav hastighet. - Mistet veigrepet på glatta, ingen skader på bilen og heldigvis ingen biler i mot, men er den episoden som satt mest støkk i meg. Var nok teknologien i bilen og noen års erfaring som sjåfør som gjorde at det ikke endte verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 1. januar 2014 #18 Del Skrevet 1. januar 2014 Uff ja, flaut. Skulle rygge ut av garasjen. Superstressa og travel naturligvis. Svingte bilen til høyre, for å rygge ut. Men gjorde det alt for tidlig. Krasja derfor på den ene siden av garasjen. Megaflaut, pappa sin bil og det var KUN min egen feil. Fikk meg en lærepenge for å si det sånn. Det ble heldigvis ikke store skader på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 3. januar 2014 #19 Del Skrevet 3. januar 2014 Altså, jeg rygga rett inn i en trailer en gang. En parkert trailer. Med lys på og hele greia... Traff heldigvis bare dekket hans, mens jeg fikk skader på min bil. At pappa står som hovedeier av bilen, og har kjørt skadefritt i maaaaange år kom godt med, da gitt. Hadde vel hatt lappen ett halvt år da dette skjedde.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louise1 Skrevet 5. januar 2014 #20 Del Skrevet 5. januar 2014 Nei, men bare nesten *bank i bordet*!! Kjørte utfor med kjæresten min, som passasjer. Det var skikkelig ubehagelig, men nok en gang *bank i bordet*!!! så gikk det bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå