Gå til innhold

Har jeg som mor noen rettigheter her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville også ringt politiet for å høre hva jeg skulle gjøre. Men det er ikke kidnapping så lenge mannen har sagt hvor de er. Hvorfor reiser du ikke bare til foreldrene hans.

Og alle dere som sier dere ikke hadde godtatt han tok barnet "mitt" det er faktisk mannens barn også..

Anonymous poster hash: 5b528...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RIng politiet - de tar kontakt med barnevernsvakta ved behov.

Dette er en sak å ta på alvor, siden du mistenker at faren har en depresjon og handler urasjonelt. Om det regnes som kidnapping vet jeg ikke, men det er soleklart ikke trygt for en baby.

Skjønner det er vondt for deg i forhold til første jul med baby, krangel og trusler om brudd med barnefar :hug: Men hvordan det føles for deg er ikke det viktige akkurat nå - du må sørge for at babyen er trygg! Her Så du må bare kvinne deg opp!

Anonymous poster hash: d6480...fe1
Skrevet

Jeg hadde IKKE latt han gå ut av døren med ungen min. I såfall måtte det vært over mitt lik! Selv om han har sagt at han skal der og der, så vet jo du ikke med sikkerthet om det er faktisk dit han skal. Det er tøft når man blir foreldre for første gang fordi alt er nytt, man må omstille hverdagen sin og det er ikke bare bare å få babyen i armene.

Men man tar ikke bare babyen i armene sine og stikker fra den andre forelderen. Der går grensen. Uansett om dette ikke blir sett på som en kidnapping, så har han likevel, i mine øyne, gjort noe utrolig dumt i forhold til mor og barn. Hadde min samboer gjort dette med noen av våre barn, så hadde jeg aldri kunne stolt på han igjen...

Hvis jeg ikke hadde fått fatt i han, så hadde jeg hadde ringt til foreldrene hans med en gang og forklart dem situasjonen. Og bedt dem si til han, hvis han kommer til dem, at han har så og så lang tid på å pelle seg hjem fortere enn svint, eller så blir det trøbbel.

Jeg hadde også ringt politiet og forhørt meg med dem, hvis jeg ikke hadde fått tak i barnefaren. Det virker kanskje drastisk, men det er vel det som må til når han bare tar barnet, ler deg opp i ansiktet, truer deg og stikker av.

Nå er det noen timer du skrev dette, så jeg håper du har fått fatt i han og at barnet er tilbake hos

deg :hug:

Skrevet

Jeg ville også ringt politiet for å høre hva jeg skulle gjøre. Men det er ikke kidnapping så lenge mannen har sagt hvor de er. Hvorfor reiser du ikke bare til foreldrene hans.

Og alle dere som sier dere ikke hadde godtatt han tok barnet "mitt" det er faktisk mannens barn også..

Anonymous poster hash: 5b528...a57

Hvem godtar at noen tar barnet sånn uten videre da? Det er begges barn og begge skulle feire jul med barnet. Hadde vært like ille om mor gjorde det samme.. Hvis noen stikke av fra den andre og ikke vil feire jul sammen, så da får man dra uten barnet.

Anonymous poster hash: b8d53...51c

• Liker 2
Skrevet

"Vårt forhold har vært ekstremt turbulent siden vi ble foreldre, men vi ønsker å kjempe for å holde sammen og løse problemene våre. Hvis vi ikke hadde et felles barn tror jeg ikke han hadde taklet å bli værende så lenge som han har. Jeg har lenge mistenkt om han har en fødselsdepresjon, da han har blir irritabel, sliten, tom og til tider aggressiv. Noe som er helt ulik han. "

"I dag klikket han på nytt ute av det blå og pøste ut hvor forferdelig jeg er og at han ikke gidder være hjemme. Uansett hva jeg sier og gjør, blir det alltid feil virker det som. Han tok meg seg barnet vårt og dro ut,"

"Han lo og sa at jeg skulle bare prøve å stoppe han og at han kan dra hvor enn han vil med hans eget barn. "

Du må se bort fra at han er barnefar og samboer, og fokusere på realiteten i situasjonen: En deprimert, irritabel og til tider aggresiv person klikker ut av det blå, tar med seg babyen og oppfører seg truende.

Du KAN IKKE sitte passiv og håpe på at det går bra. Ring politiet! Ring foreldrene hans! Ring barnevernsvakta!

Du må finne ut hvor babyen din er, og sørge for at h*n er trygg. Dette er ikke en person som bør ha omsorgen for et lite barn.

• Liker 4
Skrevet

Hehehe morro hvordan dere hyler om politi, kidnapping og om hvem som ¨eier¨ barnet. Dere er vel ikke en smuuuule farget av at syndebukken her er en far? Jeg mener.., vi hører da til stadighet om tilfeller der mor i sinne/frustrasjon tar med seg FELLES barn å reiser til familie/bekjente, og da er det ingen i verden som hyler ut om anmeldelser eller andre trusler. Julaften eller ikke, det er ikke vesentlig.

Anonymous poster hash: e24d0...9f5
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Verken mor eller far har rett til å uten samtykke fjerne barnet fra hjemmet. Spesielt ikke når denne muligens er ustabil. Kjønn spiller ingen rolle, idiotisk å påstå noe annet!

Endret av Silfen
  • Liker 6
Skrevet

Hehehe morro hvordan dere hyler om politi, kidnapping og om hvem som ¨eier¨ barnet. Dere er vel ikke en smuuuule farget av at syndebukken her er en far? Jeg mener.., vi hører da til stadighet om tilfeller der mor i sinne/frustrasjon tar med seg FELLES barn å reiser til familie/bekjente, og da er det ingen i verden som hyler ut om anmeldelser eller andre trusler. Julaften eller ikke, det er ikke vesentlig.

Hadde det vært ei vanlig helg..så ok. De kranglet og han stakk og tok med seg ungen til sin familien. Men nå som det er jul, så synes jeg det blir noe helt annet. Det er en høytid som er veldig spesiell for mange. og vil han ikke feire jul med henne, så får han helelr stikke selv og ikke ta med seg ungen. Barnslig rett og slett. Samme har det vært andre veien, om en mor bare stakk med barnet rett før julaften. Da burde hun på lik linje som en far satt igjenn barnet siden det var hun som valgte å reise fra hele julefeiringa sammen..

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det spiller ingen rolle hvem som hadde tatt barnet med seg. Hvis ikke mor samtykker, så kan ikke far bare ta med seg barnet og stikke av. Det samme hvis det hadde vært omvendt. Kjønn spiller som sagt ingen rolle.

Når den som har tatt med seg barnet, truer og nekter den andre parten å feire jul/være med barnet i julen, da er det noe hakkende gale i topplokket på den personen.

Hvis han ikke vil feire jul med henne, så får han dra avgårde da, men uten barnet.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Skrevet

sannsynligvis er det familien som presser på at dere skal feire jul der, derfor pakket han og tok med seg ungen og dro. Du har rett på å vite hvor barnet er så det er bare å ringe familien NÅ!

Turbulent forhold og 1 åring, pakk sakene og ta ansvar for ungen, og se hvordan faren til ungen klarer å komme seg etter ev. depresjon eller hva han sliter med. Det er IKKE bra for barnet dette forholdet deres.

Skrevet

Kan du kontakte familien hans og snakke med de? Siden han sa han skulle reise dit.. Hvis du har et greit forhold kan du kanskje forklare situasjonen til moren hans for eksempel?

Skrevet

Hadde det vært ei vanlig helg..så ok. De kranglet og han stakk og tok med seg ungen til sin familien. Men nå som det er jul, så synes jeg det blir noe helt annet. Det er en høytid som er veldig spesiell for mange. og vil han ikke feire jul med henne, så får han helelr stikke selv og ikke ta med seg ungen. Barnslig rett og slett. Samme har det vært andre veien, om en mor bare stakk med barnet rett før julaften. Da burde hun på lik linje som en far satt igjenn barnet siden det var hun som valgte å reise fra hele julefeiringa sammen..

Meg du quoted;

Ingen har nevnt noe om hvem som er barnslig, om julehrlgen er ekstra trist osv. Du kan mene hva du vil om det, men det er ingen større grunn for å anmelde en forelder for kidnapping i jula såvell som en annen helg i året ;-)

Skrevet

Hvis det hadde vært meg hadde jeg tenkt at dette forholdet veldig godt kan ende med brudd. Og er vel ikke sikkert han er så enkel i en barnefordelingssak når han kan gjøre ting som dette. Jeg synes dette også er en grunn til å kontakte politi e.l. For å ha dokumentert slike hendelser.

Hvordan går det ts? Fått tak i bf og baby?

Anonymous poster hash: 0081a...b4e

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ingen rolle hvem som hadde tatt barnet med seg. Hvis ikke mor samtykker, så kan ikke far bare ta med seg barnet og stikke av. Det samme hvis det hadde vært omvendt. Kjønn spiller som sagt ingen rolle.

Når den som har tatt med seg barnet, truer og nekter den andre parten å feire jul/være med barnet i julen, da er det noe hakkende gale i topplokket på den personen.

Hvis han ikke vil feire jul med henne, så får han dra avgårde da, men uten barnet.

Jeg er nødvendigvis ikke uenig med deg i at det ikke BØR være forskjell. Jeg hevder kun at folk som vurderer, engasjerer og gir råd ikke er kjønnsnøytrale når det kommer til saker som denne.

Skrevet

Jeg er nødvendigvis ikke uenig med deg i at det ikke BØR være forskjell. Jeg hevder kun at folk som vurderer, engasjerer og gir råd ikke er kjønnsnøytrale når det kommer til saker som denne.

Tull.

Det er derimot selvfølgelig forskjell på rådene utfra hvilken av partene som oppretter en tråd her i forumet.

Skrevet

Meg du quoted;

Ingen har nevnt noe om hvem som er barnslig, om julehrlgen er ekstra trist osv. Du kan mene hva du vil om det, men det er ingen større grunn for å anmelde en forelder for kidnapping i jula såvell som en annen helg i året ;-)

Jo jeg synes det er barnslig å oppføre seg sånn og bare stikke av med ungen på den måten der! Nå har ikke jeg akkkurat skreket ut anmeld.. Bør vel forhøre seg først med familien om han virkelig er der, og da det deretter..

Skrevet

Stakkars barn. Barn får med seg sinnstemmninger til foreldre. At den ene eller den andre er sur og oppgitt, det merker små barn også. Utrolig trist og barnslig av han. Virker som en idiot. Du må tørre å kontakte politi eller lignende. Det er ikke riktig måte å behandle barn på, og heller ikke deg.

Anonymous poster hash: 71a3c...ff8
Skrevet

Tull.

Det er derimot selvfølgelig forskjell på rådene utfra hvilken av partene som oppretter en tråd her i forumet.

Jeg er uenig med deg som du vet. Likevel vil jeg understreke at jeg også tenkte på er ute i det ekte liv - ikke kun på forum.

Det virker for meg som om det er mye mer legitimt at mor tar med seg ferdigammet barn/baby og 'stikker av' en periode enn at far gjør det.

Skrevet

Tankene deles med deg. Ble rammet av det samme. Jeg og min kone hadde planer for julen med var datter. alt var i orden da jeg reiste pa jobb. Min kone har hatt en del rus problemer den siste tiden. Men hun har tatt tak i problemet. Hvert inne til avrusning, men valgte og skrive seg selv ut etter 4 uker uten legens annbefallinger,gikk bra i 2 uker, men da kontaktet hun lege for og fa medisiner igjen.Na har hun stukket av, sitter her og ikke hvet noen ting,har fatt opplysninger at hun har reist til utlandet og ikke vil komme tilbake,fikk bereftet dette av politiet etter og ha meldt mitt barn savnet at dette stemte.

Hun har ogsa levert inn anmeldelse pa meg som hvis nok skal ga pa at jeg har utsatt henne for fysisk/pysisk vold og at jeg har manupuler henne i lengere tid.

Dette er usannheter som hun vil prove og bruke mot meg. Men problemet er at hun har levert anmeldelsen i spania der hun oppholder seg med barnet. hun skal hvis nok ha fatt en politi bekreftelse der nede at jeg ikke kan oppsoke dem der dem befinner seg. hun har hvert veldig utspekulert og bruke hoytiden for og stikke,for da er det jo stengt pa alle kontorer i Norge. Har levert inn bekjymrings melding til barnevernet. men her sitter jeg og venter pa at kontorene skal apne den 2 jan. da er det oppe i 2 dager sa er det helg igjen. fortvilelsen er nesten pa kanten til og klare og takles. Haper du har hjelp og stotte hos noen i din vanskelige tid. God klem. Ha troen pa at retferdigheten seirer til slutt.

Skrevet

Tankene deles med deg. Ble rammet av det samme. Jeg og min kone hadde planer for julen med var datter. alt var i orden da jeg reiste pa jobb. Min kone har hatt en del rus problemer den siste tiden. Men hun har tatt tak i problemet. Hvert inne til avrusning, men valgte og skrive seg selv ut etter 4 uker uten legens annbefallinger,gikk bra i 2 uker, men da kontaktet hun lege for og fa medisiner igjen.Na har hun stukket av, sitter her og ikke hvet noen ting,har fatt opplysninger at hun har reist til utlandet og ikke vil komme tilbake,fikk bereftet dette av politiet etter og ha meldt mitt barn savnet at dette stemte.

Hun har ogsa levert inn anmeldelse pa meg som hvis nok skal ga pa at jeg har utsatt henne for fysisk/pysisk vold og at jeg har manupuler henne i lengere tid.

Dette er usannheter som hun vil prove og bruke mot meg. Men problemet er at hun har levert anmeldelsen i spania der hun oppholder seg med barnet. hun skal hvis nok ha fatt en politi bekreftelse der nede at jeg ikke kan oppsoke dem der dem befinner seg. hun har hvert veldig utspekulert og bruke hoytiden for og stikke,for da er det jo stengt pa alle kontorer i Norge. Har levert inn bekjymrings melding til barnevernet. men her sitter jeg og venter pa at kontorene skal apne den 2 jan. da er det oppe i 2 dager sa er det helg igjen. fortvilelsen er nesten pa kanten til og klare og takles. Haper du har hjelp og stotte hos noen i din vanskelige tid. God klem. Ha troen pa at retferdigheten seirer til slutt.

Så trist for deg :( Håper virkelig det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...