Thfjeld Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Hei alle sammen! Jeg har problemer med å ta multivitamin og trantabletter. Jeg får brekkninger og må spy hver gang jeg tar det! Jeg skjønner virkelig ingen ting. Noen som kan ha en mistanke om hva dette kan være for noe? Thea
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Får du det av andre piller? Kan det være psykisk?Anonymous poster hash: e3592...bf1
ini Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Høres ut som en litt ivrig brekningsrefleks. Trenger du å ta det pga mangler eller noe sånt?
Thfjeld Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2013 Takk for svar. Jeg tar det bare på grunn av at jeg har hørt at det er sundt og at legen har anbefalt meg det. Jeg kan ta andre tabletter uten å bli kvalm, og jeg blir ikke kvalm av så mye annet. Kanskje det kan være tablettene ?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Jeg ble også kvalm av apotekets multivitamin, men blir ikke kvalm av de fra matbutikk f.eks. Spydde faktisk av dem også. Har ikke problem med og svelge tabletter så problemet ligger ikke der. Anonymous poster hash: 5e8fd...226
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #6 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har null problemer med å svelge piller, men ble også kvalm og spøy ofte mens jeg tok vitaminpiller. Har kutta det ut nå og spiser heller grøntfor Anonymous poster hash: 4434c...f57
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Blir du kvalm med en gang, eller etter ei lita stund? For mye av trantablettene er ikke av beste kvalitet akkurat, og kan faktisk harske. Kan være bedre å venne seg til å ta tran fra flaske. Les på hva slags fyllstoffer det er i multivitaminene. De som har sorbitol eller andre sukkeralkoholer (de slutter alle på -ol) gjør meg sinnsvakt kvalm Anonymous poster hash: 6afb6...55b
Gjest Tekola Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Ryddet i henhold til kropp og helses retningslinjer. Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer etc. Kvinneguiden har ingen mulighet til å verifisere om menneskene bak innleggene faktisk sitter med kompetansen de gir uttrykk for å ha, og vi kan derfor ikke la slike innlegg bli stående. Tekola, mod.
Pringle Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Har du fått påvist underskudd? Hvis ikke, spis mat isteden. 1
Lutetium 71 Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Har du fått påvist underskudd? Hvis ikke, spis mat isteden. Henger meg på denne. De aller aller fleste med normalt kosthold har ikke mangelsykdommer her i landet, men et mulig unntak av vitamin D (vi har underskudd på sol her langt nord). Om en fastlege anbefaler tilskudd, ok. Kommer anbefalingen fra aktører tilknyttet alternativbransjen hadde jeg vært skeptisk. De har en tendens til å "finne" noe uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå