Gå til innhold

Jeg har mista bunadssølvet

liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er blakk student! Har inboforsikring men egenandelen er på 3000 kr. Det vel det samme som de viktigste søljene tenker jeg.

Skal annmelde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når brukte du det sist da? Har det akkurat blitt borte eller kan det ha blitt borte for mange uker siden?

Jeg tror nok jeg ville forhørt meg litt rundt av vennene/omgangskretsen.

Tror du det er noen av dine bekjente som har tatt det?

Synes det er rart !

Hvis du har noen mistanker så hadde jeg tatt det opp med dem og sagt at du ikke politianmelder det hvis du får sølvet tilbake.

Hvis du ikke får noe sølv tilbake hadde jeg politianmeldt det. selv om dem ikke får gjort så mye.

Det er en prinsippsak , da har du i hvertfall prøvd å fått det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen langfingra som jeg vet om. Hadde det da vi flytta sist, det var i september så det er en stund siden ja. Bor i kollektiv så det er mange ut og inn her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fryktelig kjedelig, håper du får det tilbake. Jeg ville nok undersøkt litt rundt.....

Når man bor sånn, og kanskje ikke har oversikt, kan det være et godt råd å oppbevare verdisaker som bunadsølv i bankboks. Men det hjelper jo ikke å være etterpåklok....

Håper det var nytt, og ikke gammelt arvegods. Da er det i hvert fall mulig å erstatte det med nytt.

Kanskje du kan få låne til 17.? Kjenner du noen som har make bunad og hvor bunaden har "krympa", så de ikke kan bruke den?

Håper du får igjen sølvet ditt, ellers må du nok ønske deg nytt til bursdager og jul en stund fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan vi jo alltids håpe at den som har stjålet det stikker seg noe innmari når hun prøver halsnåla di..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en veldig spesiell bunad og det er ingen rundt her som har lik.. Det er nytt sølv men det var gaver fra min avdøde bestemor.. Så det var liksom litt morsomt å ha. Skal ta en ringe runde til alle gullsmeder i oslo og høre om de har ørstabunad-sølv i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det håper jeg og. Må få prisliste til forsikringen i allefall.. Den går på innbo men har verdens høyeste egenandel da.. Og så må jeg på politikammeret. Kan jeg ordne det i Fr.stad når jeg bor i oslo? Skal nemli være der over helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Hei Liv,

først av alt: kjempetrist at bunadsølvet ditt er borte.

Dersom du får tak i nytt så tipser jeg de om å gå i banken og leie en bankboks der du kan oppbevare det. Der kan du også legge andre viktige ting som dokumenter o.l.

Lykke til med leting etter nytt sølv.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har forlag til hvor i oslo jeg kan få tak i bunadsølv til en vestlandsbunad(ørsta)? Eller hvor i oslo jeg kan få tak i søljer generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har forlag til hvor i oslo jeg kan få tak i bunadsølv til en vestlandsbunad(ørsta)? Eller hvor i oslo jeg kan få tak i søljer generelt?

Her har de det meste tror jeg

http://www.heimen.net/

Men kan være lurt å ringe litt rundt og sjekke priser. De sender sikkert fra andre steder i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hører denne til under "Aktuelle saker"?

Og om moderator skal slette - kan du i så fall begrunne hvorfor at noen får frastjålet bunadssølvet sitt er en "Aktuell sak" for alle andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...