Gå til innhold

Lei meg ... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er tjue år og bor på en annen kant av landet med samboeren sin. Jeg ser henne kanskje ti dager i året bare. Det er lite, og jeg savner henne veldig. Nå kommer hun hjem til jul, men på grunn av jobb kommer hun seeent 22. desember, og skal reise igjen på kvelden den 26. Vi får spise frokost sammen den 23. og så skal vi avgårde til besteforeldrene, der tanter og onkler og søskenbarn gjerne også vil ha en del av henne. Og det skjønner jeg så klart. Vi skal være hos besteforeldrene til morgenen den 26. da skal vi i juleselskap før hun skal reise hjem.

Med andre ord får jeg ikke ha noe som helst tid med henne alene her hjemme, annet enn frokost den 23 (og da sover hun mest sannsynlig omtrent til vi skal reise avgårde). Nå er det sånn at min eksmann, hennes stefar også gjerne vil se henne, og det skjønner jeg også så klart. Så han kommer og henter henne julaften, og da skal de være sammen i fire timer, bare de to. Og nå ringte han og sa at han gjerne vil hente henne den 25 og være sammen med henne hele ettermiddagen og kvelden, kino, restaurant og så videre. Altså, jeg SKJØNNER at han vil se henne, han har ingen egne barn og han var stefaren hennes i mange år. Men likevel ..

Jeg syns det er så innmari trist at han får så mye tid med henne, mens jeg knapt får ha tid alene sammen med henne. Hun har med seg samboeren sin så han skal være med på alt hun skal, så når vi skal være sammen julaften og sånn er det han hun hele tiden er opptatt av. Jeg er så klart glad for at hun har et supert forhold både til samboeren og eks-stefaren, men er det så veldig urimelig og egoistisk av meg å bli lei meg for at jeg -nok en gang- bare får smuler av tiden hennes .. ? :(

*kjempetrist*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må dere være der fra 23. til 26.? Kan dere ikke dra dit 24. isteden?

• Liker 2
Skrevet

DU eier henne ikke. Hun er voksen og det er ikke opp til deg hvordan hun disponerer tiden sin. Det er utrolig slitsomt å ha foreldre som krangler om hvem som skal tilbringe mest tid med deg eller som blir "lei seg" og "skuffet". Det ødelegger jula og fjerner gleden.

Anonymous poster hash: 53d62...8cb
  • Liker 11
Skrevet

Kan du ikke bli med din eksmann da, eller er dere ikke på talefot?

Synes alikevel det er litt fint og koselig at du savner henne sånn :) Jeg bor selv langt unna mine foreldre, Og ser de ikke så ofte, men jeg føler ikke at jeg er så dypt savnet egentlig. Vi har et godt forhold altså, men jeg føler bare ikke at de savner meg så fryktelig. Du får nyte tiden dere får, og kanskje prøve og treffes oftere resten av året? :)

Anonymous poster hash: 93370...b6a
Gjest Magdalene
Skrevet

Forstår det godt jeg!

Det er jo lov å bli trist og lei, men ikke di noe til henne om det. Hun bestemmer selv over tiden sin.

Håper du får en hyggelig jul alikevel🎅

• Liker 3
Skrevet

Går det an å si det som det er, enten til slekta som vil at dere skal komme den 23., eller til eksmannen som vil være sammen med henne den 25.? Si at det er kjempehyggelig å være sammen med dem/at han vil være sammen med henne, men at du gjerne vil ha litt tid du også, derfor kommer dere den 24./det får holde med julaften denne gangen? Hva tror du reaksjonen hadde blitt på det? Jeg tenker at så lenge du legger det fram på en hyggelig måte, ville jeg vist forståelse for det hvis jeg var mottakeren av et sånt budskap. Og slekta får se dere i to dager likevel, og stefar får vært sammen med henne likevel, det er jo bare snakk om å justere mengden litt.

Og et trøstens ord til slutt: tenk på at datteren din kanskje føler at hun må prioritere "alle andre", fordi hun er trygg på at du er der likevel. Må snakke med bestemor, må spille spill med kusine, må på kino med stefar, må passe på at samboer har det bra... men mamma er der alltid, og hun forstår. Ikke dermed sagt at det er rettferdig at det alltid skal være sånn (og vi voksne døtre må huske på at mødrene våre også setter pris på litt alenetid sammen med oss... :sjenert:), men det er jo et element av trygghet i det- din datter føler seg trygg på deg, fordi dere har et helt spesielt og sterkt forhold :)

• Liker 3
Skrevet

vi kan ikke reise den 24. for det er mange tradisjoner som skal følges og mange vi skal innom og besøke på turen dit. Vi har ikke noe annet valg enn å være der fra 23. til 26. Å bli med til eksen er ikke noe alternativ, han vil ha henne i fred, og hans nye kjæreste setter ikke så stor pris på at vi er på talefot.

jeg vet at jeg ikke eier henne, og hun må få gjøre som hun vil, men hun er en peoplepleaser og vil ikke skuffe stefaren når han spør. hun vil helst si a til alle.

Skrevet

Kanskje du kan dra å besøke henne en gang i løpet av 2014, også får dere en skikkelig mor og datter helg? :hug: Har du det og trøste deg med i julen også, når alle andre vil ha en liten bit av henne.

• Liker 7
Skrevet

de har bodd sånn til at det ikke har vært mulig å besøke dem noe særlig i 2013, men til våren flytter de inn et sted der vi kan komme på besøk, da skal jeg søren meg klype og alt sammen reise dit hver eneste helg ...

jeg savner ungen min så grenseløst og grusomt, føles som om halve meg er borte :(

og så hadde jeg gledet meg sånn til hun skulle komme og vi skulle få ha 1. juledagkvelden sammen, uen stress og mas, bare sitte der og være sammen .... *snufse*

• Liker 3
Skrevet (endret)

de har bodd sånn til at det ikke har vært mulig å besøke dem noe særlig i 2013, men til våren flytter de inn et sted der vi kan komme på besøk, da skal jeg søren meg klype og alt sammen reise dit hver eneste helg ...

jeg savner ungen min så grenseløst og grusomt, føles som om halve meg er borte :(

og så hadde jeg gledet meg sånn til hun skulle komme og vi skulle få ha 1. juledagkvelden sammen, uen stress og mas, bare sitte der og være sammen .... *snufse*

Hotell er jo et alternativ da :) Kanskje hun kan sove der sammen med deg. Det gjorde mamma en gang for meg, og det var kjempehyggelig.

Men du kan jo også si ifra om hvordan du føler det da? Si det som det er til eksmannen din, at du savner datteren din så inderlig, og at du gjerne vil ha litt tid til henne du også? Det er jo helt naturlig, du er moren hennes og det er klart du savner henne! Eksmannen bør vel forstå det. Kanskje han ikke er klar over at du ser henne så sjelden?

Endret av miaw
Skrevet

Han er fullt klar over det ... men det spiller ikke så stor rolle for han, han sier han vil ha sin del av henne.

Og hvor teit det enn høres ut, det eneste han gjør med henne er å ta henne med på kino ... der de sitter ved siden av hverandre i to timer uten å veksle et ord. Jeg hadde aldri kastet bort tid sammen med henne på den måten. Pøkk as, jeg ble skikkelig lei meg, jeg syns han er en egoistisk dust som ikke kan la meg få ha min familie ifred, særlig etter ...

well, another story.

Bottom line er at jeg savner ungen min og hade gledet meg veldig til første juledags kveld. Det var lissom da vi skulle få ha litt kosetid uten at det skulle skje noe. Og så kommer han og ødelegger. Dusten.

• Liker 2
Skrevet

.. sist gang hun hadde anledning til å komme hjem kapret han henne hele helgen, jeg fikk bare sett henne to timer i et familieselskap. Hun skulle egentlig komme hjem og være her en helg hos meg, og så skulle vi i selskap, men så kjøpte han Londontur til henne og tok henne med seg dit så da fikk jeg bare sett henne i et par timer :(

jeg er skikkelig lei meg, dette har virkelig ødelagt den lille julegleden jeg hadde klart å samle på. Jeg har ikke lyst til å reise noe sted, jeg har ikke lyst til å dele henne de små timene hun er her, jeg vil bare ha henne her hos meg og være sammen med henne. Er det så innmari rart ?

Skrevet

Jeg er på din datters alder, hadde jeg vært henne ville jeg ønsket at du fortalte meg dette :-)
Si til henne at du savner henne mye, og at du ønsker bare å ha litt alene tid med henne!

Anonymous poster hash: 443c9...086
  • Liker 12
Skrevet

Hva med å si ifra til henne hva du føler? Og jeg forstår virkelig ikke hvorfor stefaren hennes skal tilbringe så mye tid med henne når moren ikke skal?

• Liker 5
Skrevet

Besøk henne oftere i løpet av året og ta inn på hotell, som andre her foreslår :) Blir selv litt oppgitt av mamma og pappa som klager over lite besøk, men nesten aldri tar intiativ til å dra på besøk selv..

Anonymous poster hash: 87ddd...985
  • Liker 8
Skrevet

som jeg sa, det har ikke vært så lett å besøke henne dette siste året, men nå fra våren av blir det lettere <3

hun vet veldig godt at jeg savner henne .. jeg forteller det hver eneste gang vi snakker sammen. men jeg prøver å la henne få litt space også, det er ingen tjueåring som vil ha mammaen sin pustendes rundt seg hele tiden ..

jeg savner henne så det svir hele året, og denne høsten hadde vi nedtelling til to besøk, pluss julen. Første gangen hadde hun med seg samboeren, da får jeg automatisk sett veldig lite til henne. Samboeren er verdens greieste, men de to har en tendens til å sitte oppå hverandre hele tiden, og dessuten sover de myyyye. Dessuten var et (selvsagt) i forbindelse med et bursdagsselskap, og når de da er her i 48 timer ... da blir det ikke så mye. Andre gangen var da stefaren "kidnappet" henne, da fikk jeg sett henne i to timer.

Og så er det jule nå, og jeg hadde så veldig sett frem til første juledag ... men så skal stefaren på død og liv ha henne og samboeren med på kino. Hadde de skullet være her i en uke lissom, så hadde det ikke være NOE problem, men jeg føler at jeg gang på gang på gang blir frarøvet den eneste ørlille muligheten av tid jeg har til å bare få sitte sammen med henne og bare være til.

Skrevet

Som datter med et godt forhold til min mor hadde jeg nok ikke engang vurdert å disponere omtrent all fri tid til så mange og så lite til min mamma. Jeg synes det er fantastisk at hun har et bra forhold til stefaren, det burde du også gjøre siden du var nok glad at han involverte seg mens dere var familie, men å kreve så mye tid eksklusiv til seg selv er litt drøy.

Men igjen, det er din datter som må sette foten ned. Hvis hun vil da tilbringe tid med deg. Jeg syns det er snodig at hun ikke klarer å reservere tid til deg i sin timeplan. Vet hun egentlig at du blir såret? Kanskje lurt å si det til henne, ikke alle 20åringer som skjønner med en gang at mamma savner dem.

• Liker 2
Skrevet

Tro meg, jeg er kjempeglad for at hun har et så godt forhold til eksmannen min, det ligger ikke der i det hele tatt. Jeg skulle bare så inderlig ønske at jeg fikk mer tid med henne. Eksmannen min var veldig lite interessert i å være hjemme med meg og barna i alle de årene vi var gift, for eksempel pleide han å være bortreist på ferie alene i hele adventstiden for så å komme hjem lillejulaften og være litt sammen med oss hos besteforeldrene til datteren min, men han har aldri brydd seg om jul eller familie på noen måte, så derfor er det rart at det skal være så viktig for han nå.

men hun bestemmer selvsagt helt selv hvem hun vil være sammen med, jeg skulle bare ønske at stefaren kunne ligge litt lavere i terrenget, jeg har sagt til han gang på gang at jeg gjerne skulle ha hatt mer tid med henne men han ser ikke ut til å høre på det øret.

Skrevet

- og jeg er jo der i samme rom som henne i disse selskapene, så jeg ser henne jo så klart, men da er det alltid tanter, onkler, besteforeldre og ikke minst de små søskenbarna hennes som får oppmerksomhet, de vil jo alle også ha en bit av henne.

Skrevet

Kan du ikke spørre datteren din om hun heller ikke kan prioritere deg fremfor den kinoen foreksempel, fordi du savner henne? Det er ikke urimelig det.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...