Gå til innhold

venninnen min er sint pga at jeg er sliten


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Melissan

Jeg fødte for 3 uker siden en nydelig liten gutt!

Desverre så sliter han med kolikk så jeg har sovet minimalt på de 3 ukene, jeg er alenemor så jeg har ingen til å avlaste meg.

Her om dagen kom en venninne innom, da hadde jeg endelig fått gutten min i seng og tenkte egentlig å legge meg selv for jeg hadde ikke sovet mer enn en time eller så de siste 3 døgnene. Men jeg ble oppe for hennes skyld, jeg var veldig sløv og holdt på å sovne der jeg satt. Jeg var ikke så veldig pratsom! Da bryter hun ut, Hva er det som feiler deg da? du kan da vel snakke med meg uten å falle om fordi om du har blitt mor? DEtte gidder jeg ikke. Ikke vent deg at jeg kommer å besøker deg igjenn!

Så styrter hun ut, slamrer med dørene så lillegutt våkner, også er det på`n igjenn da.....

Er det normalt å oppføre seg sånn da? eller er det meg det er noe feil med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:evil: Håper nesten hun får en kolikkunge selv!!! Jeg har vært veldig heldig med barna mine. De har nesten aldri hatt vondt i magen, men man blir sliten av fornøyde babyer også. Det er en voldsom omstilling fra det å være alene. Plutselig har man ansvaret for et barn 24 timer i døgnet. Jeg har også vært alene med babyer, og vet hva det vil si. Man er på vakt hele døgnet. Og det sliter selvfølgelig. Men det er jammen en fin opplevelse også.

Jeg syns venninnen din viser total mangel på forståelse for hva du går gjennom. Etter min mening burde hun spurt deg om hun skulle trille en tur med babyen din, slik at du fikk sove litt. Men det er ikke alle som kan tenke selv, dessverre. Hev deg over det. Og lykke til med søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke deg det er noe galt med... :riste: :-)

Det er den forståelsesfulle venninna di som burde tatt seg selv i nakken og tilbytt seg å være der slik at du kunne fått i det minste noen timers ordentlig søvn. :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om det. Hun kommer tidsnok opp i samme situasjon, så får vi håpe hun tenker tilbake og skammer seg over hvor umoden og uforstående hun var. Kos deg med den lille du, og lås døra når du endelig får anledning til å sove litt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

:o Fy flate for en venninne. Hva skal en med fiender etter, om en har sånne venner. Snakk om å ha lite empati for vennene sine. Hadde ikke giddet å snakke med henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dust!!!

Det beste er å si ifra at du er sliten, og at du trenger å hvile. Det er jo ikke hyggelig å sitte der når du halvsover. (Men reaksjonen hennes er helt på trynet!!!) Be heller folk om å komme igjen, eller si at du ikke orker å ha besøk akkurat nå (dersom de ikke har kommet ennå.)

En god venn hadde kommet og trillet en tur en times tid, slik at du fikk sove!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninne? Setter spørsmålstegn ved det jeg! Vet du? Ikke ta det tungt, bare vær glad for at hun ikke kommer tilbake! Slike "venner" har man ikke bruk for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det kaller ikke jeg en venninne....

:hår: Helt enig! Makan til møkkamus! Det går da ikke an å være så utrolig egoistisk og lite forståelsesfull, oppførselen hennes hører ikke hjemme noe sted. Glem henne, du, det er ikke sånn venner oppfører seg. Jeg håper virkelig at du har noen ordentlige venner som kan trø til og avlaste deg litt innimellom. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne, du liksom... Ikke mye til venninne det!

Bare vær glad om hun ikke kommer innom igjen....

Hadde ei venninne som fikk en prematur sønn, jeg - og hun var også alene med ham. Jeg stakk innom med litt middag, tok med meg ungen på trilletur, eller gikk og bar ham mens vi skravlet - for at hun skulle få sitte i en stol hele kvelden istedenfor å gå og bære (da han hadde skrikeperioder).

Jeg syntes bare det var koselig, og hun var utrolig takknemlig...

Kunne aldri falle meg inn å klage på at noen med en 3 uker gammel baby var trøtt!! Kunne ikke hun tatt ungen litt da, så du kunne få sovet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Åssen er det mulig?

Ei god venninne av meg fikk tvillinger i høst, men bor ca to timer unna. Derfor var det ikke aktuelt med et kort kveldsbesøk etc.

Jeg ba henne derfor sende meg en melding om når hun orka å få besøk, eller hadde lyst til at jeg skulle komme og lage middag for henne.

Hun fortalte meg senere at den første måneden hadde hun vært i ammetåke og var veldig sliten etter både fødselen og ansvaret som hun hadde for to bitte små nurk.

Jeg trodde at et hvert oppegående menneske skjønte at særlig den første måneden etter en fødsel, så setter man den nybakte moren sine behov foran sitt eget behov for å være sosial med venninnen. (Ble litt uklart, men håper dere skjønte hva jeg mente..)

Gratulerer som nybakt mor! Og jeg håper det lille nurket ditt blir snart kvitt kolikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o

Åssen er det mulig?

Ei god venninne av meg fikk tvillinger i høst, men bor ca to timer unna. Derfor var det ikke aktuelt med et kort kveldsbesøk etc.

Jeg ba henne derfor sende meg en melding om når hun orka å få besøk, eller hadde lyst til at jeg skulle komme og lage middag for henne.

Hun fortalte meg senere at den første måneden hadde hun vært i ammetåke og var veldig sliten etter både fødselen og ansvaret som hun hadde for to bitte små nurk.

Jeg trodde at et hvert oppegående menneske skjønte at særlig den første måneden etter en fødsel, så setter man den nybakte moren sine behov foran sitt eget behov for å være sosial med venninnen. (Ble litt uklart, men håper dere skjønte hva jeg mente..)

Gratulerer som nybakt mor! Og jeg håper det lille nurket ditt blir snart kvitt kolikken.

:Nikke:

Har hørt at før i tiden var det en selvfølge å ta med seg mat ol på barselbesøk. For å hjelpe den nybakte mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianlady

Dette var lite voksent gjort av din venninne vis en kan kalle det venninne.En venninne hadde avlastet deg litt så så du fikke sove ut litt og kanskje mere opplagt til venninne prat seinere.

Stor trøste klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes nesten ut som min venninde det..

Men det ble bedre når hun selv fikk barn, og merket hvordan det kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fy fa............. for et menneske.

Gi meg tlf og adressen hennes.

Hun er sikkert vant med å få full oppmerksomhet overalt hun drar.

Dette er et menneske du skal være glad du er kvitt.

Å bli mor er en tøff jobb i seg selv om du ikke skal miste søvnen slik du har gjort.

Denne dama er vant med å høre sin egen stemme veldig mye og når noen viser henne noe som ligner på null interesse men som egentlig ikke er det,så klikker hun.

Virker som dama/jenta/drittungen mangler empati for andre.

Kos deg med babyen du,ha god samvittighet og ta vare på de som tar vare på deg. Hun som var hos deg vet ikke hva hun snakker om.

Jeg har 3 barn og alle har hatt våkenetter til de var langt over 2,kolikk og sykdommer og det gikk så langt at jeg holdt på å ringe et visst kontor fordi jeg var sint på ungen fordi jeg aldri fikk søvn. Sliten hele tiden.orket ingenting. Familien ble sint på meg fordi jeg var så lite innteressert i dem og hvorfor jeg aldri kom,det var bare de som kom til meg.

Jeg forsøkte å forklare,men det seig ikke inn.

Det er bare vi som kommer til deg osv.bla-bla-bla.

Da han var 4 1/2 mnd fikk jeg sovemedisin til han. Minstemann grein i 11 mnd,da fikk jeg kontakt med han. Det var et år med slit.

Du skal drite en lang marsj i hva hun sier,ikke ring henne ,skriv tekstmeldinger eller noe.

DETTE SKAL IKKE DU FINNE DEG I NEMLIG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært alenemor selv til 2 små, så jeg vet hvor slitsomt det er. Heldigvis hadde ingen av dem kolikk. Jeg håper lille gullet ditt blir kvitt kolikken snart!

Jeg ville ikke kallt henne venninne. Det er hun tydeligvis ikke. Det er kjempeslitsomt med babyer. Man trenger en stund på å komme seg etter fødselen. Jeg syntes de 4 første mnd var verst. Etter det gikk alt så mye bedre. Lykke til! Får håpe hun har vett å be om unnskyldning. Kanskje t.o.m avlaste deg til hvis hun virkelig vil være venninne med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke noe galt med deg! Grunnen til at du lurer på det i det hele tatt er sikkert påkjenningen med nettopp å ha blitt mor og all nattevåken. Selv ble jeg mamma for 3 måneder siden og er fortsatt ganske trett, selvom jeg merker at overskuddet kommer sakte men sikkert tilbake. Nå har hun også begynt å sove litt om dagen (slik som nå). Jeg tror det er vanlig høflighet å ringe på forhånd hvis man skal besøke noen som nettopp har fått baby for å se om de i det hele tatt vil ha besøk. Hvis de vil ha besøk bør man ta med seg noe å spise og selv servere det til den nybakte mammaen og evt. seg selv synes jeg. Ikke alle som tenker på det rett og slett, særlig hvis de ikke har barn selv. Da vet de ikke helt hvordan det er (visste ikke det helt selv skal jeg gjerne innrømme), men slik din veninne oppførte seg var litt mer enn vanlig tankeløshet synes jeg. Tror ikke jeg ville gjenopptatt kontakten med henne før hun eventuelt kommer tilbake selv. Konsentrer deg om babyen og din egen søvn en stund nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Skriver under på svarene du har fått - du ser jo at det er temmelig klart og entydig venninnen din som har en skrue løs eller ti..

Nå er jeg nysgjerrig på om det har skjedd noe mer, om hun har unnskyldt seg eller noe? (Men ikke skriv før du orker :fy: ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...