Gå til innhold

kommer jeg til å bli blind?

Fremhevede innlegg

Skrevet

æææ, javel? du lyser deg i det ene øyet fordi????

Anonymous poster hash: b3fb3...067
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, jeg har ikke tastatur for blinde. Jeg sitter nå med et helt ordinært PC-tastatur og når man kan touch er det null problem å finne frem på tastaturet. Jeg bruker en skjermleser, som tolker om teksten på skjermen i tale og jeg har et punktskriftdisplay (leselist) hvor jeg kan lese en linje av skjermen i punktskrift. Jeg har et OCR-program og en skanner slik at jeg kan lese trykt tekst. Jeg ar en punktskriftprinter som printer ut dokumentene mine (også dobbeltsidig). Ingen problem å være blind i dagens teknologiske samfunn. Jeg har en helt vanlig iPhone, med VoiceOver aktivert slik at den snakker. Prøv selv: Trykk tre ganger på Hjem-tasten og talen blir aktivert. Deaktiver talen med tre trykk på Hjem-tasten igjen.

Tusen takk for meget utfyllende svar! Dette ante jeg ingen verdens ting om, så her lærte jeg virkelig mye. Det er vel ofte slik at man som legmenneske har liten eller ingen kunnskap om denne type hjelpemidler som ikke direkte angår en selv eller en nærstående. Dette var nyttig lærdom :).

• Liker 1
Skrevet

æææ, javel? du lyser deg i det ene øyet fordi????

Anonymous poster hash: b3fb3...067

Orker ikke si det fordi ingen vil forstå uansett så ingen vits

Anonymous poster hash: b09c6...cd3

Skrevet

Orker ikke si det fordi ingen vil forstå uansett så ingen vitsAnonymous poster hash: b09c6...cd3

Det er ikke interessant hvorfor du gjorde det.

Jeg vil heller vite hvordan det går nå.

Anonymous poster hash: 1b249...fe9

Skrevet

Det er ikke interessant hvorfor du gjorde det.

Jeg vil heller vite hvordan det går nå.

Har ganske vondt i øyet fortsatt... Var innom optikeren i dag å spurte om det var farlig men optikeren var ikke der, så hun som var der sa jeg kunne komme inn i morgen å ta bilde av netthinnen eller noe

Anonymous poster hash: b09c6...cd3

Skrevet

Du kan Google snøblindhet eller sveiseblind.

Skrevet

Har ganske vondt i øyet fortsatt... Var innom optikeren i dag å spurte om det var farlig men optikeren var ikke der, så hun som var der sa jeg kunne komme inn i morgen å ta bilde av netthinnen eller noeAnonymous poster hash: b09c6...cd3

Men har du normalt syn igjen?

Jeg tviler på at man finner nie annet enn en eventuell lokal betennelsesreaksjon, men det er nok lurt å få det undersøkt.

Skrevet

Tviler på at lyset fra mobiltelefonen din er sterk nok til å gjøre skade. Hvor lenge lyste du? Du skrev at du hadde øyelokket igjen mye av tiden? Hvor lenge så du rett i lyset? (uten å ha øyelokket igjen)

Anonymous poster hash: 5ee60...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...