AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 var så dum at jeg skulle prøve ut noe... tok iPhone lommelykten og lyste rett inni øyet mitt i over 1 min. MEN øyet var for det meste lukket. Har ganske vondt i øyet nå... og med det samme jeg hadde opp øyet igjen var alt blåfarget osv... kommer jeg til å bli blind nå`?? er faktisk livredd! Anonymous poster hash: b09c6...cd3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Ja,nå blir du blind. Anonymous poster hash: 2df73...cb8 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Ja,nå blir du blind. Anonymous poster hash: 2df73...cb8 Karma Anonymous poster hash: b09c6...cd3
Nordvesta Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Kjenner at jeg ble litt nysgjerrig på forhistorien her 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 nei men synet blir sterkt redusert. TS: så det er virkelig så farlig? Anonymous poster hash: b09c6...cd3
Flekk Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 TS: så det er virkelig så farlig? Anonymous poster hash: b09c6...cd3 altså jeg har ikke prøvd det selv, men si hvordan det går
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 altså jeg har ikke prøvd det selv, men si hvordan det går herregud da er redd her Anonymous poster hash: b09c6...cd3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Det går sannsynligvis fint, men det er naturligvis vanskelig for oss å vite det helt sikkert. Jeg ville ikke bekymret meg særlig. Jeg stirret på solen mange ganger som barn, og det var ubehagelig en stund, men jeg har ikke tatt permanent skade av det. Blir vel litt av det samme: Man føler ubehag en stund, og det er potensielt farlig, men sjansen for at du faktisk får varige skader av slikt i et gitt tilfelle er ganske liten. Og ja, jeg var en gjøk av en unge. Anonymous poster hash: ac8ba...a25
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 var så dum at jeg skulle prøve ut noe... tok iPhone lommelykten og lyste rett inni øyet mitt i over 1 min. MEN øyet var for det meste lukket. Har ganske vondt i øyet nå... og med det samme jeg hadde opp øyet igjen var alt blåfarget osv... kommer jeg til å bli blind nå`?? er faktisk livredd! Anonymous poster hash: b09c6...cd3 Det er vanskelig å si ut fra det du skriver her. Slik eksponering kan i prinsippet gjøre skade, men det kommer an på varighet av eksponeringen, lysstyrke og bølgelengde på lyset. Den bakre delen av øyet har ikke sensoriske nerver, så det er ikke noen smerterespons herfra som forteller deg at du skal se vekk når netthinne/fundus skades. Imidlertid tviler jeg på at en Iphone klarer å generere nok lysintensitet til at den kan skade et øye permanent i løpet av et minutt. Om du ikke opplever noe bedring de første timene, vil jeg anbefale en telefon til legevakten. Det er nok uansett mere beroligende enn en tråd på kg, uansett utfall.Anonymous poster hash: 1b249...fe9
super-s Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Hva var det egentlig du skulle teste ut? Tviler på at du blir blind da.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Herregud. Hvorfor? Anonymous poster hash: 8e0b8...ba5 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Har enda drit vondt blir vondere å vondere svir, føles som at øyet er presset inni hodet eller noeAnonymous poster hash: b09c6...cd3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Kanskje du skal ringe til legevakten og høre hva de har å si? Anonymous poster hash: abe00...9a4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Uff kan du ikke bare ringe legevakten? I tilfellet dette er noe som bør sjekkes av lege litt fort, for å hjelpe deg best Mulig? Høres ikke godt ut med slikt trykk.. Anonymous poster hash: 914a5...137
Gjest Arch Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Ikke lurt. Har du sterke smerter enda bør du ringe legevakten.
Gjest Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 Ingen her på Kvinneguiden kan svare deg på om du vil komme til å bli blind. Du må konsultere en lege om symptomene ikke gir seg. Da jeg var barn, kikket jeg mot solen med en kikkert, og det sved... Jeg er i dag blind, men av en helt anen grunn (grønn og grå stær samt netthinneavløsning).
Gjest Eurodice Skrevet 20. desember 2013 #18 Skrevet 20. desember 2013 Ingen her på Kvinneguiden kan svare deg på om du vil komme til å bli blind. Du må konsultere en lege om symptomene ikke gir seg. Da jeg var barn, kikket jeg mot solen med en kikkert, og det sved... Jeg er i dag blind, men av en helt anen grunn (grønn og grå stær samt netthinneavløsning). Hvis du er blind, hvordan får du til å skrive her?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Hvis du er blind, hvordan får du til å skrive her? De har da tastatur for blinde... Anonymous poster hash: 5ebfa...0f3 5
Gjest Skrevet 20. desember 2013 #20 Skrevet 20. desember 2013 Hvis du er blind, hvordan får du til å skrive her?Nei, jeg har ikke tastatur for blinde. Jeg sitter nå med et helt ordinært PC-tastatur og når man kan touch er det null problem å finne frem på tastaturet. Jeg bruker en skjermleser, som tolker om teksten på skjermen i tale og jeg har et punktskriftdisplay (leselist) hvor jeg kan lese en linje av skjermen i punktskrift. Jeg har et OCR-program og en skanner slik at jeg kan lese trykt tekst. Jeg ar en punktskriftprinter som printer ut dokumentene mine (også dobbeltsidig). Ingen problem å være blind i dagens teknologiske samfunn. Jeg har en helt vanlig iPhone, med VoiceOver aktivert slik at den snakker. Prøv selv: Trykk tre ganger på Hjem-tasten og talen blir aktivert. Deaktiver talen med tre trykk på Hjem-tasten igjen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå