Meridian Skrevet 19. desember 2013 #42 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er omtrent 160 cm, altså ganske lav, og får ofte kommentarer som "oi, du var lav" og "Hæ, jeg trodde du var mye yngre enn 20 år, du som er så lav" hvis jeg f.eks. møter gutter på byen eller i annet sosialt samvær. Er det lite attraktivt å være lav? Skjønner at det er individuelt fra gutt til gutt hva de synes, men sånn generelt? Anonymous poster hash: 8a334...264 Jeg kjenner flere som er sånn 155-165 høy, og de føler seg alle lave. Har en venninne som målte akkurat 170 høy, og hun ble kjempeglad! Selv er jeg 177 og alle syns jeg er så stor og høy ... og at jeg må jo ha problem med å finne meg noen, jeg som er så høy. Husker en jente som var ca.160 høy, og hun hadde en samboer som var 180 høy. Mange gutter liker lave, små jenter, mens andre liker høye jenter. Uansett, så er det kjemien som skal stemme, så høyden har ikke så mye å si. Vær så snill, ikke bruk 10 år av livet ditt på å la høyden din styre livet ditt! Vær deg selv, og når tiden er inne møter du en som liker deg som du er, og som du liker tilbake.
stinni Skrevet 20. desember 2013 #43 Skrevet 20. desember 2013 føler med deg TS! Er selv rundt 157-58, men har egentlig hatt noe problem med guttene. Er heller meg selv jeg har et problem med. Fordi jeg har absolutt ikke vært fornøyd med høyden min. Og gjennom ungdomsskolen og vgs hørte jeg mange kommentarer. Tok alle disse negativt, siden det var en sår ting for meg. Ble også ofte nevnt av vennene mine, og til slutt sa jeg til dem at jeg ikke likte at de kommenterte høyden min. De fortalte da at det ikke vår ment noe stygt. Så kommentarene kan være noe du tar som negativt, som egentlig er motsatt ment.
stinni Skrevet 20. desember 2013 #44 Skrevet 20. desember 2013 Egentlig aldri hatt noe problem med guttene skulle det stå
Gjest Soley Skrevet 20. desember 2013 #45 Skrevet 20. desember 2013 Jeg kjenner flere som er sånn 155-165 høy, og de føler seg alle lave. Har en venninne som målte akkurat 170 høy, og hun ble kjempeglad! Selv er jeg 177 og alle syns jeg er så stor og høy ... og at jeg må jo ha problem med å finne meg noen, jeg som er så høy. Husker en jente som var ca.160 høy, og hun hadde en samboer som var 180 høy. Mange gutter liker lave, små jenter, mens andre liker høye jenter. Uansett, så er det kjemien som skal stemme, så høyden har ikke så mye å si. Vær så snill, ikke bruk 10 år av livet ditt på å la høyden din styre livet ditt! Vær deg selv, og når tiden er inne møter du en som liker deg som du er, og som du liker tilbake. Fantastisk kommentar :D
Gjest KamaH Skrevet 24. desember 2013 #46 Skrevet 24. desember 2013 Jeg var alltid minst i gjengen, og fikk alltid høre det i ungdomstida - og tidvis for jeg fortsatt kommentarer på det - men det tar jeg som vennlig erting, og ikke personlig nær av. Det eneste som virkelig provoserer meg er at folk på byen tar seg friheten til å faktisk løfte rundt på meg (fordi de kan og tydeligvis vil). Man går da ikke rundt og løfter på personer man ikke kjenner? De kan jo lett løfte på ei vanlig jente som er 170 også, men min erfaring er at dette er mindre vanlig. Jeg har også noen andre venninner som er under 160, som også opplever dette med jevne mellomrom. Det eneste jeg tenker er "negativt", er at man som liten fort blir kategorisert som "liten og søt", og ikke som noen "vakker kvinne" - nesten som at man blir behandlet litt som et barn/tenåring uansett hvor gammel man er. Jeg vil gjerne blir behandlet som en kvinne med stor "K" - men stort sett sier folk at jeg er ei søt jente. Tar det som et kompliment det også, men noen ganger er det jo litt kjedelig Når det gjelder menn, tror jeg det er hipp som happ med høyden for mange. Enkelte har selvfølgelig spesielle preferanser, og jeg selv føler meg ukomfortabel hvis han er 20+ cm høyere enn meg. Får jo så vondt i nakken da gitt Men fra spøk til alvor, når jeg stadig må kikke oppover mot en veldig høy person, så synes jeg det er litt ukomfortabelt - det har vel noe med kroppspråk og autoritet å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #47 Skrevet 24. desember 2013 Elsker lave jenter :) Anonymous poster hash: 35222...050
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #48 Skrevet 24. desember 2013 Gjør menn egentlig det? Kanskje, jeg liker dem i hvert fall ikke med all den klakkelyden. Ja, menn flest gjør det, bevisst eller ubevisst, så lenge kvinnen klarer å gå i dem og hun ikke blir for høy. Hæler gjør vanvittig mye for holdningen - rumpa stikker mer ut og beina ser bedre ut. Noen menn elsker å late som om kvinner jåler seg for hverandre, men nei - man går med hæler fordi det gir mer sex appeal. Det er helt åpenbart hvor mye mer oppmerksomhet man får i høye hæler. Selv om du kanskje er et unntak så er en kvinne mer attraktiv i de aller fleste menns øyne i høye hæler. http://www.therulesrevisited.com/2011/10/importance-of-heels.html Anonymous poster hash: eeb4b...559 1
Charmander Skrevet 24. desember 2013 #49 Skrevet 24. desember 2013 160-175 er perfekt høyde på jenter :-) 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #50 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er 163 cm, og skulle gjerne vært 10 cm høyere. Det er mye mer vanlig for ei høy dame å bli oppfattet som vakker. Når en er lavere er det mer "lita og søt" det går i. Kanskje det er biologisk, at høyde blir forbunnet med sterkt avkom? :-pAnonymous poster hash: 91d7d...081 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #51 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er 163 cm, og skulle gjerne vært 10 cm høyere. Det er mye mer vanlig for ei høy dame å bli oppfattet som vakker. Når en er lavere er det mer "lita og søt" det går i. Kanskje det er biologisk, at høyde blir forbunnet med sterkt avkom? :-pAnonymous poster hash: 91d7d...081 Er det noe galt i å bli oppfattet som liten og søt? Nå er det jo sånn at når jenter sier at en gutt er søt er det noe helt annet enn når en gutt sier at en jente er søt. Når jenter sier at en gutt er søt virker som det er et ord man bare slenger ut om noen som er klumsete i en situasjon. Mens når en gutt sier at en jenter er søt, kan det ofte bli oppfattet som at gutten liker jenta. Dette er da en av grunnene til at gutter ikke liker å bli kalt "søt", siden det betyr noe helt annet om de skulle sagt det selv. Anonymous poster hash: 2b5df...d0b Anonymous poster hash: 2b5df...d0b 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #52 Skrevet 24. desember 2013 Digger lave jenter! Anonymous poster hash: 6daa3...54a
Gjest avocadoen Skrevet 24. desember 2013 #53 Skrevet 24. desember 2013 Er like høy som deg TS og har aldri fått høre noe negativt om høyden min. Kan det være at du selv føler det sånn fordi du selv er usikker på som du er "høy nok"?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #54 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er omtrent 160 cm, altså ganske lav, og får ofte kommentarer som "oi, du var lav" og "Hæ, jeg trodde du var mye yngre enn 20 år, du som er så lav" hvis jeg f.eks. møter gutter på byen eller i annet sosialt samvær. Er det lite attraktivt å være lav? Skjønner at det er individuelt fra gutt til gutt hva de synes, men sånn generelt? Anonymous poster hash: 8a334...264 Tror nok ikke det er lite attraktivt for jenter å være lav. Det er nok mye verre for en gutt å være lav. Er du gutt og for eksempel 5 cm lavere en gjennomsnittet er det jo krise. Det er det jo slettes ikke hvis du er 5 cm lavere enn gjennomsnittet som jente. Det er selvfølgelig veldig individuelt hva folk synes, men om du er 160 cm høy så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så mye. Anonymous poster hash: 2b5df...d0b Anonymous poster hash: 2b5df...d0b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #55 Skrevet 24. desember 2013 160 er da ikke veldig lavt for damer. Jeg er 7 cm høyere enn deg og foretrekker jenter på din høyde Anonymous poster hash: 163bb...06c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #56 Skrevet 24. desember 2013 Jeg liker lave jenter best . Men det er kanskje fordi jeg er "lav" selv, 176 Anonymous poster hash: a336f...959
Gjest anobano Skrevet 24. desember 2013 #57 Skrevet 24. desember 2013 (endret) , Endret 12. oktober 2014 av anobano
Gjest KamaH Skrevet 24. desember 2013 #58 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er 155 og har aldri hatt noen kjæreste.. Men jeg vil jo tro at en av grunnene til det er at jeg ser mere ut som en 11-åring enn en 18-åring. Skal også sies at jeg ikke er spesielt sosial heller da. Hvor finner man egentlig kjærester nå for tiden? Fint å høre at det ikke er bare meg som er lav Når man ser ung ut i utgangspunktet, så hjelper det jo ikke å være lav heller - jeg har samme "problem" hihi Og jeg er rundt ti år eldre enn deg, men blir tatt for å være 18 i stedet da.
Charmander Skrevet 24. desember 2013 #59 Skrevet 24. desember 2013 Jeg er 155 og har aldri hatt noen kjæreste.. Men jeg vil jo tro at en av grunnene til det er at jeg ser mere ut som en 11-åring enn en 18-åring. Skal også sies at jeg ikke er spesielt sosial heller da. Hvor finner man egentlig kjærester nå for tiden? Fint å høre at det ikke er bare meg som er lav Sosialesirkler, hobbier, skole, etc....
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2013 #60 Skrevet 25. desember 2013 157cm på strømpelesten og elsker det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå