AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er omtrent 160 cm, altså ganske lav, og får ofte kommentarer som "oi, du var lav" og "Hæ, jeg trodde du var mye yngre enn 20 år, du som er så lav" hvis jeg f.eks. møter gutter på byen eller i annet sosialt samvær. Er det lite attraktivt å være lav? Skjønner at det er individuelt fra gutt til gutt hva de synes, men sånn generelt? Anonymous poster hash: 8a334...264
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 TS her, må bare påpeke at kommentarene har en negativ retning. Har også fått høre at "du er jo pen, men det blir mer sånn lita og søt, siden du er så lav" Anonymous poster hash: 8a334...264
MsMax Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ganske lav, 165cm. Får også ofte høre av mannfolka at jeg er så lita, men jeg føler det er positivt, litt sånn uskyldig erting. Også en del mannfolk jeg kjenner som sier de foretrekker lave, små damer da de føler seg større og sterkere da 3
Ingvilddd Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg er ganske lav, 165cm. Får også ofte høre av mannfolka at jeg er så lita, men jeg føler det er positivt, litt sånn uskyldig erting. Også en del mannfolk jeg kjenner som sier de foretrekker lave, små damer da de føler seg større og sterkere da Endret 19. desember 2013 av Ingvilddd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ganske lav, 165cm. Får også ofte høre av mannfolka at jeg er så lita, men jeg føler det er positivt, litt sånn uskyldig erting. Også en del mannfolk jeg kjenner som sier de foretrekker lave, små damer da de føler seg større og sterkere da Jeg føler også noen ganger det er litt uskyldig erting, men har opplevd flere ganger å blitt "avvist" med kommentarer som omhandler at jeg er for lita... ts Anonymous poster hash: 8a334...264
MsMax Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Jeg føler også noen ganger det er litt uskyldig erting, men har opplevd flere ganger å blitt "avvist" med kommentarer som omhandler at jeg er for lita... ts Anonymous poster hash: 8a334...264 Har aldri verken opplevd eller hørt om at noen har blitt avvist fordi de er for "små", da er det nok heller andre grunner i bildet.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Har aldri verken opplevd eller hørt om at noen har blitt avvist fordi de er for "små", da er det nok heller andre grunner i bildet.. Det er godt mulig det er andre grunner, da bruker de kanskje høyden min bare som en unnskyldning? :omg: Anonymous poster hash: 8a334...264
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 (endret) TS her, må bare påpeke at kommentarene har en negativ retning. Har også fått høre at "du er jo pen, men det blir mer sånn lita og søt, siden du er så lav" Anonymous poster hash: 8a334...264 Da synes jeg du er for nærtagende. Kommentrene er ikke ment negativt og de er ikke negative. Snarere tvert om. Endret 19. desember 2013 av Summers 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Jeg synes lave damer er ganske sexy, så lenge alt annet er i "orden". Omtrent alle mine "crushes" på ung.skolen var de små og søte. Har ei på 167 nå, og det er fantastisk, men hu kunne godt ha vært 160 i stedenfor. Anonymous poster hash: 44959...775 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Jeg synes lave jenter er de mest attraktive, selv om jeg strengt tatt liker dere såpass godt at høyden er underordnet. Anonymous poster hash: 608b7...e2d 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Da synes jeg du er for nærtagende. Kommentrene er ikke ment negativt og de er ikke negative. Snarere tvert om. Kommentarene bruker guttene som forklaring på hvorfor jeg ikke er potensiell for dem Anonymous poster hash: 8a334...264
Vanillalilla Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er veldig lav, 156cm, og tar alltid kommentarer om høyden min som et kompliment, eller bare som "a matter of fact" fra den som kommentarer. Og så driter jeg i om hva de mener om det. Skal sies at jeg alltid har elsket å være lav, vet ikke helt hvorfor. Min opplevelse er at mange menn syns det er søtt og til og med sexy med lave damer. Så lenge du kler deg etter høyden og fremhever det du liker med kroppen din (som alle burde gjøre, uansett høyde) - så ser jeg ikke noe problem med det. Men det er jo som ALLE ANDRE ting, kommer an på øyet som ser. Noen menn syns kanskje det er direkte av-tennende med lave damer, så da får de ta de høye :-)
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ganske lav, 165cm. Får også ofte høre av mannfolka at jeg er så lita, men jeg føler det er positivt, litt sånn uskyldig erting. Også en del mannfolk jeg kjenner som sier de foretrekker lave, små damer da de føler seg større og sterkere da 165 er da ikke lavt, er det vel? Jeg vil si det er helt gjennomsnittlig. Jeg er 163 ca, og jeg syns ikke jeg er veldig lav. De jeg kjenner som jeg vil klassifisere som under gjennomsnittet lav, er rundt 155-157. Anonymous poster hash: 3b09a...269 10
Gjest Naria Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er 163 og min erfaring er at menn er veldig lite opptatt av høyde på damer, i begge retninger. 2
MsMax Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 165 er da ikke lavt, er det vel? Jeg vil si det er helt gjennomsnittlig. Jeg er 163 ca, og jeg syns ikke jeg er veldig lav. De jeg kjenner som jeg vil klassifisere som under gjennomsnittet lav, er rundt 155-157. Anonymous poster hash: 3b09a...269 I forhold til de jeg omgås blir jeg ansett som lav, vet at det ikke er veldig lavt når man ser snitt på lands/verdensbasis, men tenkte mer på i min omgangskrets 2
Gjest Summers Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Kommentarene bruker guttene som forklaring på hvorfor jeg ikke er potensiell for dem Anonymous poster hash: 8a334...264 Nei, de tøysa/flørta med deg. Endret 19. desember 2013 av Summers
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Hei:) Jeg er ca: 160, og jeg elsker å gå i høye heler så for meg passer det perfekt. Jeg har aldri opplevd at dette er et problem for menn, det er heller motsatt. Mange menn liker at jeg er lita og søt fordi de da føler seg mer mann. Men jeg er da veldig flink til å kle meg riktig i forhold til høyden min, så jeg ser ikke "dverg" ut. Men skal innrømme at jeg følte meg annerledes da jeg gikk på barneskolen, følte meg alltid mindre en alle andre osv. Men i senere år er jeg veldig glad for at jeg har den høyden jeg har. Anonymous poster hash: 12df8...f6f
Gjest Belle âme Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Jeg er ganske lav, 165cm. Får også ofte høre av mannfolka at jeg er så lita, men jeg føler det er positivt, litt sånn uskyldig erting. Også en del mannfolk jeg kjenner som sier de foretrekker lave, små damer da de føler seg større og sterkere da er ikkje gjennomsnittshøgda for kvinner 165 cm da? Da er du ikkje ganske lab
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har datet mange menn de siste 3 årene, og jeg er veldig liten (158). Jeg har en greie med å tenke at når det ikke blir noe mer mellom oss så er det sikkert pga høyden min, men det er bare en tanke. Jeg havner alltid opp med veldig høye menn. Jeg finner alltid høyden min som en unnskyldning for hvorfor ikke menn vil noe mer... Håper jeg er på villspor, men dette har jeg tenkt mye på i det siste. Anonymous poster hash: 12df8...f6f
Vaffel Skrevet 19. desember 2013 #20 Skrevet 19. desember 2013 Tror mange gutter/menn liker at jentene ikke er så høye. I det hele tatt er det jo typisk at vi tiltrekkes av fysiske kvaliteter vi selv ikke har hos jenter, eksempler her er feminine former, langt hår, myk hud osv. Jeg har ihvertfall aldri opplevd at noen jeg kjenner har dratt frem lav høyde som en negativ ting hos jenter, heller omvendt. Og som mange andre påpeker i tråden; som jente er man gjennomsnittlig høy om man er mellom 160 og 170. Det er naturligvis variasjoner om man ser på små utvalg, noe de du omgås da kanskje er et eksempel på 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå