AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Del Skrevet 18. desember 2013 Noen som vet hva en synstest koster? Veldig mange oppgir ikke pris på nettsidene sine. Er det vanligvis lang ventetid eller kan man få time med en gang om man bare stikker innom? Noen som har anbefalinger? Anonymous poster hash: beba8...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 18. desember 2013 #2 Del Skrevet 18. desember 2013 Det spørs hva synstesten er for. Skal du kjøpe linser/briller er det inkludert f.eks. hos Brilleland (kanskje fra andre test, husker ikke, det er så lenge siden jeg fikk første). Ellers tror jeg det koster rundt 150 kroner. Du må nok bestille time, men det får du ganske raskt, 1-2 uker er vel vanlig og du får raskere time om du allerede er kunde hos butikkjeden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suphadupha Skrevet 18. desember 2013 #3 Del Skrevet 18. desember 2013 Det spørs hva synstesten er for. Skal du kjøpe linser/briller er det inkludert f.eks. hos Brilleland (kanskje fra andre test, husker ikke, det er så lenge siden jeg fikk første). Ellers tror jeg det koster rundt 150 kroner. Du må nok bestille time, men det får du ganske raskt, 1-2 uker er vel vanlig og du får raskere time om du allerede er kunde hos butikkjeden. Jeg betaler 300,- bare for oppfølgingstime for linser, så tror synstest koster mer enn 150. Ville trodd mellom 400-500 for standard synstest.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 18. desember 2013 #4 Del Skrevet 18. desember 2013 420,- hos Synsam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 18. desember 2013 #5 Del Skrevet 18. desember 2013 Gratis hos Frank Olsen:)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Del Skrevet 18. desember 2013 Har ikke briller, men trenger nok-har problemer med å fokusere på liten skrift det blir mye lengdejustering på smarttelefonen og ting med liten skrift. Litt rennende øyne og skjelingen jeg hadde som liten er nå meget sterkt tilbake...glem selfies liksom Anonymous poster hash: beba8...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 18. desember 2013 #7 Del Skrevet 18. desember 2013 Jeg betaler 300,- bare for oppfølgingstime for linser, så tror synstest koster mer enn 150. Ville trodd mellom 400-500 for standard synstest.. Ok, men gratis oppfølging på Brilleland ihvertfall, det er veldig greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suphadupha Skrevet 18. desember 2013 #8 Del Skrevet 18. desember 2013 Ok, men gratis oppfølging på Brilleland ihvertfall, det er veldig greit. Så bra Bruker interoptik nå, altfor dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Del Skrevet 18. desember 2013 Så brilleland og specsavers er billigere enn andre kjeder? Anonymous poster hash: beba8...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suphadupha Skrevet 18. desember 2013 #10 Del Skrevet 18. desember 2013 Så brilleland og specsavers er billigere enn andre kjeder?Anonymous poster hash: beba8...9d9 Ja er store prisforskjeller, så vidt jeg vet er Interoptik blant de dyreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Del Skrevet 18. desember 2013 420 for synstest hos Brilleland Anonymous poster hash: 4cab3...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Del Skrevet 18. desember 2013 Krogh Optikk tar 890 for full syntest inkl prøvelinser om det er det du vil ha. Synsam tar 650 for full synstest. Med full synstest mener jeg at de sjekker alt, trykk, sykdommer som grå/grønn stær osv. For 150 kr kan man få en screening på styrkene, blir sjelden korrekt og man får ikke sjekket øyehelsen. Brilleland og Specsavers er nok billigere, har ingen erfaring med dem da jeg har jobbet i de to såkalte "high class" kjedene nevnt ovenfor. Eneste jeg vet er at de har dårligere kvalitet på glass, de bruker pentax glass istedet for glass fra Essilor. Skal man ha like gode glass som vi ser på som en selvfølge må du opp i ca samme pris der også. Så, your choice Anonymous poster hash: 8ed78...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Del Skrevet 18. desember 2013 Man kan få time med en gang om det er noe ledig, og nei, man får ikke bedre service om man er kunde fra før Vi vil jo selvsagt ha nye kunder også Anonymous poster hash: 8ed78...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 18. desember 2013 #14 Del Skrevet 18. desember 2013 Gratis hos Frank Olsen:)! Jepp. De har også sånn der trykksjekkemaskin og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #15 Del Skrevet 20. desember 2013 Det spørs hva synstesten er for. Skal du kjøpe linser/briller er det inkludert f.eks. hos Brilleland (kanskje fra andre test, husker ikke, det er så lenge siden jeg fikk første). Ellers tror jeg det koster rundt 150 kroner. Du må nok bestille time, men det får du ganske raskt, 1-2 uker er vel vanlig og du får raskere time om du allerede er kunde hos butikkjeden. Synstesten er ikke gratis om man kjøper briller, den blir bare innbakt i totalsummen for brillen. Synstest koster fra 300-1000, avhengig av hvor du går og hva syntesten inkluderer. Det er også forskjell på synstest (for briller) og linsekontroll (for linser). Veldig ofte kan du få synstest samme dag, litt avhengig av hvor travel butikken er. Det er ikke vanlig praksis å prioritere eksisterende kunder; er det ledig time så er det ledig time - uansett hvem som spør . Anonymous poster hash: aa7cf...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #16 Del Skrevet 20. desember 2013 Krogh Optikk tar 890 for full syntest inkl prøvelinser om det er det du vil ha. Synsam tar 650 for full synstest. Med full synstest mener jeg at de sjekker alt, trykk, sykdommer som grå/grønn stær osv. For 150 kr kan man få en screening på styrkene, blir sjelden korrekt og man får ikke sjekket øyehelsen. Brilleland og Specsavers er nok billigere, har ingen erfaring med dem da jeg har jobbet i de to såkalte "high class" kjedene nevnt ovenfor. Eneste jeg vet er at de har dårligere kvalitet på glass, de bruker pentax glass istedet for glass fra Essilor. Skal man ha like gode glass som vi ser på som en selvfølge må du opp i ca samme pris der også. Så, your choice Anonymous poster hash: 8ed78...b34 Brilleland bruker ikke Pentaxglass De får sine glass fra Rodenstock Anonymous poster hash: 01035...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2013 #17 Del Skrevet 20. desember 2013 Hvis du er linsekunde hos Brilleland abonnerer du på linser, kontroll, synstet etc - også når du trenger brilleseddel. Jeg tror det stemmer det som ble sagt om Rodenstock brilleglass. Jeg har vært kunde der i mange år, og er veldig fornøyd. Jeg opplever at de er er på jakt etter nye og bedre løsninger for mine øyne og synsfeltet, og de siste brillene jeg fikk er de fineste jeg har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #18 Del Skrevet 21. desember 2013 Stakk innom specsavers og de hadde ikke noe ledig før lille nyttårsaften. Tar meg en tur innom brilleland over nyttår, tenker jeg. Anonymous poster hash: beba8...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #19 Del Skrevet 22. desember 2013 Ah, Rodenstock ja, da er det Specsavers som bruker Pentax. Uansett; dårligere kvalitet med mindre man går opp i pris. De legger på ekstra for ripebeskyttelse, antidogg, antirefleks osv. Anonymous poster hash: 8ed78...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #20 Del Skrevet 4. juli 2017 Hos Kaibosh koster synstest 590,- for full synstest. Jeg har flere venner som handler her da de har rimelige og kule briller. Kvaliteten er den samme som hos andre optikere, men man slipper å se pengene renne ut av bankkonto ved brillekjøp. Anonymkode: b61b7...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå