Jump to content
Sign in to follow this  
Guest gjest1

HVordan lage link?

Recommended Posts

Andale
Skal se om dette funker. Her er en artikkel fra VG. Kommer jeg rett inn på artikkelen nå mon tro? ;)

Jippi! Wikipedia

Edited by Andale

Fortsetter under...

Guest Gjest_anonym_*
Enkleste fremgangsmåte:

Du er inne på siden du har link til. Du går inn på adressefeltet og klikker en gang på dette(venstre musetast). Da blir dette markert og du klikker mens du står på samme feltet på høyre musetast og velger kopier. Nå du f.eks. skriver "se her" og tar linjeskift, trykker du igjen på høyre musetast og velger LIM INN. Voilà og der ligger linken. Den blir ikke aktivisert (med understreking altså) før du legger inn ditt innlegg.

LYKKE TIL!!!

Hva vil det si å ta linjeskrift??... Skjønte det ikke helt... Skal jeg bare kopiere linken også skrive "se her" ett eller annet sted, markere det også lime linken over der igjen eller ? :S

Phaedra

Den enkleste måten, slik jeg ser det, er å skrive hva du vil at linken skal hete, f.eks. "VG sin forside", så drar jeg markøren over ordene mens jeg holde venstre musetast nede. Når ordene er markert så trykker jeg på firkanten som har to grønne trekanter og en pluss på seg, (ved siden av underline, u med en strek under. Hvis du holder musepila over denne uten å trykke så vil det komme opp en informasjonsboks med "sett inn link" og putter inn linken der. Når jeg så trykker på svar så vil man komme direkte til siden som jeg har linket til ved å trykke på ordene som jeg markerte. Mao:

1) velge navn på link, f.eks. VG sin forside

2) markere VG sin forside med markør

3) trykke på firkant med grønn pluss

4) skrive inn url/webadressen

5) Etter å ha trykket på "Svar" så vil man kunne trykke på ordene for å gå direkte til VG sin forside

Håper den var forståelig.

Edited by Phaedra

Annonse

Annonse