Gå til innhold

HVordan lage link?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Enkleste fremgangsmåte:

Du er inne på siden du har link til. Du går inn på adressefeltet og klikker en gang på dette(venstre musetast). Da blir dette markert og du klikker mens du står på samme feltet på høyre musetast og velger kopier. Nå du f.eks. skriver "se her" og tar linjeskift, trykker du igjen på høyre musetast og velger LIM INN. Voilà og der ligger linken. Den blir ikke aktivisert (med understreking altså) før du legger inn ditt innlegg.

LYKKE TIL!!!

Hva vil det si å ta linjeskrift??... Skjønte det ikke helt... Skal jeg bare kopiere linken også skrive "se her" ett eller annet sted, markere det også lime linken over der igjen eller ? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enkleste måten, slik jeg ser det, er å skrive hva du vil at linken skal hete, f.eks. "VG sin forside", så drar jeg markøren over ordene mens jeg holde venstre musetast nede. Når ordene er markert så trykker jeg på firkanten som har to grønne trekanter og en pluss på seg, (ved siden av underline, u med en strek under. Hvis du holder musepila over denne uten å trykke så vil det komme opp en informasjonsboks med "sett inn link" og putter inn linken der. Når jeg så trykker på svar så vil man komme direkte til siden som jeg har linket til ved å trykke på ordene som jeg markerte. Mao:

1) velge navn på link, f.eks. VG sin forside

2) markere VG sin forside med markør

3) trykke på firkant med grønn pluss

4) skrive inn url/webadressen

5) Etter å ha trykket på "Svar" så vil man kunne trykke på ordene for å gå direkte til VG sin forside

Håper den var forståelig.

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...