Gå til innhold

Bilkræsj - bry seg om liten ripe og liten bulk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går var det en bil som rygget på meg bak(hennes skyld) men vi så ingen bulk eller synlige riper så da kjørte vi bare begge to. Men hvis det hadde vært en liten ripe eller en liten bulk som nesten ikke synes så hadde jeg ikke brydd meg om det. Jeg er nok veldig rar men jeg bryr meg ikke om hvordan bilen min er utenpå så lenge det ikke er store skader som synes veldig godt. Jeg har en gammel bruksbil og jeg er ikke noe nøye på at alt skal være helt topp. Jeg har mange dyr og de griser ned bilen uansett innvendig. Bryr meg feks. ikke om det er hundenese-merke klistra på vinduet der bak. Er det dumt å ikke bry seg om liten bulk, liten ripe, liten skramme?

Anonymous poster hash: 68e4d...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvordan resten av bilen din er, primært i lakken. Dersom den er velholdt ville jeg gjort noe med det.

Dersom bilen allerede er full av små riper og merker og det nye merke ikke var blant de verste ville jeg ikke gjort noe med det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper er jo litt dumt da, for da kommer bilen til og ruste. Rust er ikke bra!

Anonymous poster hash: d22bd...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nesten-veteran amerikaner med original lakk, så jeg bryr meg. Vil helst unngå riper, også pga faren for rust. Og jeg ville ikke ha kjøpt en bil med riper og små bulker, ikke engang til arbeidsbil/bruksbil. Men hvis du uansett har tenkt å beholde bilen til den ikke lenger blir godkjent, så er det jo ikke noe problem.

Hundenese-merker kan vaskes bort, så det bryr jeg meg ikke om (men foretrekker likevel å ha 40 kilo bikkje i bur i bilen...).

Anonymous poster hash: 560dc...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke, men så er det veldig vanlig med både bulkete og ripete biler her jeg bor. Nesten alle kjører "bruksbiler" og jeg har så mange riper og småbulker at jeg ikke har noe spesielt i mot en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper er jo litt dumt da, for da kommer bilen til og ruste. Rust er ikke bra!

Anonymous poster hash: d22bd...0e7

Spørs strengt tatt på ripene... Må jo bryte lakken for at det skal ruste!

Men ja, jeg hadde brydd meg! Bilen min er bulkfri og den eneste ripa den har kan poleres bort (og skal poleres te sommeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr ikke meg jeg heller. Kjøpte en ferdigbulket bil så jeg slapp å stresse. Men får du dype riper bør du gjøre noe som nevnt over da det fprt gir uhyggelig rust.

Anonymous poster hash: 2122d...3aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min bil, skulle den ansvarlige vær så god fått rettet opp i selv den minste ripe. Jeg er glad i bilen min, og tar godt vare på den. At ripen/bulken var liten ville ikke hatt noe å si for min del. Den skaden vedkommende forårsaket skulle blitt rettet.

Det går selvfølgelig begge veier, jeg hadde aldri kjørt fra en bil jeg var borti om det "bare" var en liten skade.

Anonymous poster hash: 5c00e...832
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små bulker ville jeg ikke brydd meg om. Riper kommer an på hvor omfattende det er, bryr meg egentlig ikke om det heller, men siden det ruster så kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste riper går jo ikke gjennom all lakken, så da er det ikke noe problem. Har både riper og småbulker i begge mine biler, og det bryr meg ikke. Lager jo ikke riper med vilje, men gjør ingenting heller. Er i skogen en gang i blant med den ene også, og da blir det ofte litt småripete etter greiner og slikt. Syntes det er veldig behagelig å ha biler det ikke er så farlig med kosmetisk, for da slipper jeg å bekymre meg for alt, som f.eks at noen skal dulte borti på parkeringsplassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører rundt i et gammelt vrak, så er det jo ikke så rart at du gir faen...

Anonymous poster hash: 17ae8...0c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader på bil er lik kostnader. En liten bulk kan koste 5-10 tusen å få reparert. Og hvis den ikke repareres, får man dårligere pris ved et salg. Den som forårsaker skaden, bør betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde brydd meg selvom det var en bitteliten skramme. Men nå har jeg en splitter ny bil og tar godt vare på den.

Anonymous poster hash: 60a80...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...