Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å variere litt på leverpostei-pålegget til junior tenkte jeg litt på prim. Men man skal jo ikke gi kumelk ennå - og prim er jo basert på det...?

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke er fare for allergi er ikke iltt melk noe problem så lenge en sørger for at de får i seg jern fra annet( en kan jo gi jernberiket prim).

Andre pålegg kan være smøreost, makrell i tomat, kjøttpålegg.

Anonymous poster hash: c329c...bc9
Skrevet

Vår gutt på 10 mnd får leverpostei, prim, most banan eller smøreost på brødskiva. :)

Skrevet

Takk for tips! Da skal jeg teste ut litt forskjellig etterhvert. :-)

Skrevet

Er ikke prim nesten bare sukker? Ville ikke gitt det for næringsinnholdet sin del i alle fall...

Anonymous poster hash: 966cd...30f
  • Liker 3
Skrevet

Er ikke prim nesten bare sukker? Ville ikke gitt det for næringsinnholdet sin del i alle fall... Anonymous poster hash: 966cd...30f

Tror nok det går helt fint å gi baby prim, er ikke så veldig mye de spiser. De bruker også masse energi så tror ikke man trenger å være så strenge. Når barnet spiser 3 skiver pr måltid blir det litt annerledes.

Anonymous poster hash: a03fc...530

Skrevet

Tror nok det går helt fint å gi baby prim, er ikke så veldig mye de spiser. De bruker også masse energi så tror ikke man trenger å være så strenge. Når barnet spiser 3 skiver pr måltid blir det litt annerledes.

Anonymous poster hash: a03fc...530

Hver sin smak, det går også an å gi masse energi gjennom mat som faktisk gjør nytte i den lille kroppen.

Anonymous poster hash: 966cd...30f

• Liker 1
Skrevet

Prim er anbefalt som pålegg i brosjyren Mat til spedbarn som utgis av Helsedirektoratet, bare til opplysning.

Anonymous poster hash: effd5...29c
  • Liker 1
Skrevet

Prim er anbefalt som pålegg i brosjyren Mat til spedbarn som utgis av Helsedirektoratet, bare til opplysning.

Det er kun fordi det er jernberiket. Resten er "bare" sukker (8% tilsatt, i tillegg til det som er i melk), og helt unødvendig.

Til min ga vi grov leverpostei, smøreoster, vanlig ost, kaviar, makrell i tomat, svolværpostei, pølsepålegg (ikke for salt) og diverse grønt ved siden av (agurk, paprika, mais).

Anonymous poster hash: 63a89...4b6

• Liker 1
Skrevet

Hvis ikke ungen lever på en diett av utelukkende prim, vil jeg tro det går bra å ha det på brødskiva en gang i blant.

• Liker 1
Skrevet

Min baby på 9 mnd nekter å spise brødskive han.. han vil heller ikke ha grovere middagstyper.. What to do? Bare vente å se det an? Jeg har forsøkt med leverpostei, syltetøy uten sukker, kaviar.. og uten pålegg, men han blir bare illsint uansett..

Anonymous poster hash: 30021...7d4
Skrevet

Min baby på 9 mnd nekter å spise brødskive han.. han vil heller ikke ha grovere middagstyper.. What to do? Bare vente å se det an? Jeg har forsøkt med leverpostei, syltetøy uten sukker, kaviar.. og uten pålegg, men han blir bare illsint uansett.. Anonymous poster hash: 30021...7d4

Har du prøvd å dyppe bitene med brød i litt vann da? Verdt et forsøk ;)

Det gjorde jeg i starten, det ble ikke så tørt og enklere å spise :)

Skrevet

Har du prøvd å dyppe bitene med brød i litt vann da? Verdt et forsøk ;)

Det gjorde jeg i starten, det ble ikke så tørt og enklere å spise :)

Eller så kan du bruke morsmelk/MME (etter hva han spiser), så er det en kjent smak også. :)

Skrevet

Eller så kan du bruke morsmelk/MME (etter hva han spiser), så er det en kjent smak også. :)

Jeg vet :)

Prøvde det også, men det var ikke noe populært av en eller annen grunn.

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Min ville heller ikke spise brødskiver eller grov middag da hun var 9 mnd, og brødskiver er fortsatt ikke så veldig populært. Man får bare prøve og tilby igjen og igjen, så går det nok til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...