Boletta Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Jeg trenger tips og inspirasjon. Vet lite om hva de andre barna har. Vil jo gjerne gi barns mine gode, sunne og spennende mat. Ikke nødvendigvis skåret ut i alskens figurer, men helt vanlige ting
Stormborn Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Kan du ikke bare smøre på det ungen din liker og legge ved litt frukt? 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Det varierer. Men stort sett har hun bare med seg brød eller rundstykke med leverpostei, makrell i tomat, eller salami. Av og til har hun med tacolefse med innhold (av og til skinke, ost og mais. Andre ganger tacokjøttdeig, ost, mais og nachochips). En gang iblandt pastasalat (pasta, ost, skinke/eller kylling) dersom vi har pastarester fra dagen før. Om vi har hatt pizza til middag dagen før hender det hun får med seg et stykke eller to på skolen. Hun får frukt på skolen, men jeg bruker også å sende med henne frukt av og til. En sjelden gang yoghurt. Anonymous poster hash: 21ece...2ed
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Det varierer. Men stort sett har hun bare med seg brød eller rundstykke med leverpostei, makrell i tomat, eller salami. Av og til har hun med tacolefse med innhold (av og til skinke, ost og mais. Andre ganger tacokjøttdeig, ost, mais og nachochips). En gang iblandt pastasalat (pasta, ost, skinke/eller kylling) dersom vi har pastarester fra dagen før. Om vi har hatt pizza til middag dagen før hender det hun får med seg et stykke eller to på skolen. Hun får frukt på skolen, men jeg bruker også å sende med henne frukt av og til. En sjelden gang yoghurt. Anonymous poster hash: 21ece...2ed Å spise makrell i tomat på skolen er jo sosialt selvmord. Stakkars unge. Anonymous poster hash: 67ba9...1b0 15
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Å spise makrell i tomat på skolen er jo sosialt selvmord. Stakkars unge. Anonymous poster hash: 67ba9...1b0 Jaha? Hvorfor er det det? Makrell i tomat er da helt normalt å ha på maten? Anonymous poster hash: 21ece...2ed 4
minister-mio Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Grovt brød med favorittpåleggene + eple eller gulrot
chremiil Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Brødskiver med det han selv vil ha på, grønnsaker og/eller frukt ved siden av. Noenganger middagsrester fra dagen før Endret 17. desember 2013 av chremiil
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Skiver. Men av og til matmuffins/skinkehorn. Anonymous poster hash: 88401...e95
Boletta Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2013 Hva anser dere som fy i matboksen da? Rosiner? Yoghurt? Druer? Riskjeks?
minister-mio Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Hva anser dere som fy i matboksen da? Rosiner? Yoghurt? Druer? Riskjeks? Nei, jeg syntes det er innafor. Når det gjelder søtt og hva som er fy mener jeg sjokolade og alt annet som er godteri eller kake Endret 17. desember 2013 av minimio 6
Leanne Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Her smører barna selv matpakkene så får de akkurat det de har lyst på den dagen. Har ferdig kutta agurk, paprika og gulerotstenger innpakka i plastfolie i kjøleskapet som de kan ta med, eller et helt eple, banan, klementin eller annen frukt
Gjest Dorey Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Her går det stort sett i det samme; en brødskive med skinkeost, en babybell, en Sprett-yoghurt og en halv banan/en klementin
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Jaha? Hvorfor er det det? Makrell i tomat er da helt normalt å ha på maten? Anonymous poster hash: 21ece...2ed Det stinker helvete på flere meters avstand. Det er faktisk litt flaut å ha en matpakke som stinker ned et helt rom. Anonymous poster hash: b5caf...0fc 13
skruf Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Her går det som oftest i grovt hjemmebakt brød med forskjellig pålegg på, oppkuttet grønnsaker (gulrotstenger, kålrabistenger), et par cherrytomater og av og til en smootie (sånn små som jeg kjøper på butikken). Sender også med ei flaske vann. Frukt får hun på skolen, da hun er med på skolefruktordning. Av og til så kan jeg sende med pitabrød med diverseinnhold, eller pizza/skinkehorn (baker grove horn og fyller de med innhold før steking).
Sayang Skrevet 17. desember 2013 #15 Skrevet 17. desember 2013 Grovt brød med hvitost og smør, en yoghurt og innimellom en liten pakke rosiner eller en babybell. De har skolefrukt.
Binta Ba Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 Bhg: Grovt brød med prim eller syltetøy ( eneste som funker om dagen.. ), yoghurt og frukt. ( Banan, klementin, appelsin, mango o.l. ) Barnehagen vår har satt kraftig ned foten mot usunn mat, og har stort fokus på frukt, smoothies og sunne matpakker. Pizza, pasta, burgere, pomfries, pølser og sjokoladepålegg og godteri i matpakka er ikke lov, og blir pakket vekk, og barna får noe fra personalet istedet. Veldig fint, synes jeg 1
Anciol Skrevet 17. desember 2013 #17 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Skolemat: Leverpostei eller skinke med agurk, deilig smørbar skinke eller baconost med paprika, og gjerne hvitost og egg på hjemmebakt grovbrød:) Endret 17. desember 2013 av Anciol 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #18 Skrevet 17. desember 2013 Skolemat: Leverpostei eller skinke med agurk, deilig smørbar skinke eller baconost med paprika, og gjerne hvitost og egg på hjemmebakt grovbrød:) Smørbar skinke? Anonymous poster hash: 27aae...67f 2
Mafalda Skrevet 17. desember 2013 #19 Skrevet 17. desember 2013 Litt enig angående det med makrell i tomat. Det er jo kjempegodt og barna liker det også, men jeg har det aldri i matpakkene. Samme med kaviar til småbarn, da blir det jo ofte litt søl og klin, og jeg liker ikke tanken på at barnet mitt skal gå rundt og stinke resten av dagen. De større barna får gjerne kaviar, da. Ellers lager jeg dørgende kjedelige matpakker, vanlige skiver med det pålegget vi har i skapet. Pluss litt minitomater, agurk, eller andre greier. En sjelden gang har de med middagsrester eller andre ting, men 95% av tiden går det i en med salami og en med brunost. Som sønnen min sier: "Vi har de kjedeligste og sunneste matpakkene på hele skolen, mamma!" Frukt får de på skolen. Men til juletentamen pakket jeg nedi pepperkaker til eldstejenta også, det er vel det nærmeste jeg kommer kreativitet 2
Boletta Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 17. desember 2013 Bhg: Grovt brød med prim eller syltetøy ( eneste som funker om dagen.. ), yoghurt og frukt. ( Banan, klementin, appelsin, mango o.l. ) Barnehagen vår har satt kraftig ned foten mot usunn mat, og har stort fokus på frukt, smoothies og sunne matpakker. Pizza, pasta, burgere, pomfries, pølser og sjokoladepålegg og godteri i matpakka er ikke lov, og blir pakket vekk, og barna får noe fra personalet istedet. Veldig fint, synes jeg Pasta er ikke lov, men syltetøy er? Er det rart man blir usikker? 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå