Gå til innhold

Usmakelig kaketrend...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi mennesker har helt forskjellig smak, så.. som sagt lenger opp; smaken er som baken :)

Jeg hater cupcakes, det er så kvalmende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker cupcakes, og lager det veldig ofte :) Og for meg så er smaken myye viktigere enn utseendet.

Anonymous poster hash: a775d...535
Skrevet

Jaja, jeg liker ikke at de skal slenge marsipanlokk på så og si alle kaker du får bestilt på bakerier. Marsipan smaker pyton i min munn. Vi er alle forskjellige.

• Liker 2
Skrevet

Er ok om det brukes sånt som ostekrem, smørkrem eller noe annet "ekte". Sukkerpasta og slike melisglasurer fikser jeg ikke i større mengder enn en liten krussedull. Problemet er alltid at det er for søtt og at det er farget i alle regnbuens farger og tilsatt kunstig smak.

Helt greit som blikkfang, men kan ikke erstatte konseptet kake!

(Er heller ikke noen stor fan av fløtekrem i store mengder eller marsipan)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke fordra smørja på toppen av cupcaksen! Men nå er jeg generelt ikke glad i kaker.

Gjest avocadoen
Skrevet

Hehe, jeg går ikke rundt og irriterer meg over det da. Jeg syns bare det er en så pussig trend, for jeg syns det ødelegger mye av smaken. Jeg er også en av de som ikke syns sånne kaker ser så fristende ut, jeg syns faktisk de kan se litt uappetittelige ut for jeg føler de er kladdet sånn med (tenker på kaker dekket med sukkerpasta og masse håndlagete figurer)

ts

Anonymous poster hash: 0e997...00b

Jeg eeeeelsker cupcakes. Åh, det er så digg. Men blir fort kvalm da (kan muligens være fordi jeg ikke tåler melk)

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg kan ikke fordra smørja på toppen av cupcaksen! Men nå er jeg generelt ikke glad i kaker.

:sjokkert: Hvordan er det mulig :P

Skrevet

Jeg elsker cupcakes med smørkrem og ostekrem. Men det er fordi jeg liker søtt/salt. Bare melis er ikke noe godt - det er jeg helt enig i.

Skrevet

Jeg har aldri vært noe kakeeter, og kommer ikke til å bli det heller.

Skrevet

Husker en gang jeg var i statene og fikk servert gulrotkake med frosting. :P

Gulrotkaken var delt i tre deler, med frosting i mellom hvert lag pluss oppå toppen. På toppen igjen var det marsipanfigurer. Jeg liker frosting, men dette var grusomt søtt. >_<

Det var kakelag på ca. 1 cm, frosting på 4 cm, kakelag 1 cm, frosting 4 cm etc. Det smakte ikke kake, bare noe sykelig søtt kremete guffe, som i tillegg ble skylt ned med en lemonade som var så sukret at det knaste mellom tennene. O_o

Dessverre så synes jeg at tendensen finnes og når det gjelder cupcakes. Hvor er smaken av kake? Frostingmengden ødelegger jo alt. >_<

Skrevet

:sjokkert: Hvordan er det mulig :P

Hehe det er du ikke den eneste som lurer på :P Og det er like gøy og forklare hver gang man står forran et bord full av kaker og forklarer at "nei, jeg slanker meg ikke, jeg har bare ikke lyst på flere stykker" :P Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har tvunget i meg kake for å være høflig.....

Gjest RompeRusk
Skrevet

Og jeg synes det smaker fantastisk godt med en god topping :P smaken er som baken, er sikkert noen her inne som elsker noe jeg synes smaker pyton :P

Skrevet

Jeg lager ikke cupcakes, jeg lager muffins! Sprøyter glasur på og slikt (ikke dobbelt så mye som selve kaka da), men i mitt hus er det muffins, ikke cupcakes ;)

Jeg har kastet meg på trenden med å trekke og pynte kaker, men er også veldig opptatt av at det skal smake godt og tenker alltid over hvilken type kake jeg trekker med lokk. Bruker som oftest marsipan da. Og ser ingenting i veien med å kaste pynten og spise det inni, selve kaka smaker ikke verre om man piller av pynten ;)

Anonymous poster hash: 11878...78e
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Hehe det er du ikke den eneste som lurer på :P Og det er like gøy og forklare hver gang man står forran et bord full av kaker og forklarer at "nei, jeg slanker meg ikke, jeg har bare ikke lyst på flere stykker" :P Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har tvunget i meg kake for å være høflig.....

Hahaha, men det er like så greit da for kake er ikke sunt uansett :)

Skrevet

Hahaha, men det er like så greit da for kake er ikke sunt uansett :)

Nei det er vel ikke det verste og ikke ha som favoritt :)

Skrevet

Spiser heller ikke cupcakes, det er altfor kvalmt, søtt og mettende. Er generelt ikke glad i søte ting, liker bedre salt/surt :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo mer enn glasuren som utgjør forskjellen på muffins og cupcakes. Bl.a deigen; det er større andeler mel og sukker i muffins, og litt mer fett. Nettopp fordi de skal være lette og luftige, og ikke så søte, så tåler cupcakes mer frosting (uten at det er noen unnskyldning for at frostingen skal være kjempesøt og ellers smakløs). Selv om endel hobbybakere og bakerier ikke helt har fått med seg dette og lager tunge, søte fettbomber med tung, søt og fettete smørkrem på toppen. Lurer på om det er litt av grunnen til at så mange ikke liker det.

Anonymous poster hash: 4c130...1fc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...