Gå til innhold

Usmakelig kaketrend...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som overhodet ikke liker smaken på dette?

Jeg tenker på den ekle, mektige store mengden krem alle fyller oppå muffinsen og kaller det cupcake...

Og det ufyselige kvalmende sukkerpasta-dekselet som dekker kaker, og da selvfølgelig MASSE pynt i samme materiale. Pent å se på, jada, men det smaker jo ikke godt!

Disse to tingene ødelegger kakene etter min smak. Men det er jo SÅ populært! Liker dere andre dette? Er det bare jeg som skraper det av...?

Anonymous poster hash: 0e997...00b
  • Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaken er som baken. Alle kan jo ikke like alt.. Faller det ikke i smak så skrap det av.

Er ikke verre en det. Kaker ser nok sånn ut for og friste så vi kjøper/ forsyner oss.. Kan ikke se det skal være noe og gå rundt å være irritert over..

Og det er forskjell på konsistensen i en muffin og en cupcake, så det er ikke det samme..

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker det.

Anonymous poster hash: a4ff3...f5b
Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke like cupcakes? :omg: Det er jo kjempegodt! :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Det skal jo se fint ut når man poster bilde av det på FB, Instagram og bloggen sin. Smaken er ikke førsteprioritert. ;)

Anonymous poster hash: 63c9d...3e8
  • Liker 12
Skrevet

Elsker smørkremer i alle mulige varianter og disse er ofte å finne på muffins. Loving it.

• Liker 3
Skrevet

Elsker muffins, hater smørkrem. Jeg lager vanlige muffins, evt med en glasur på. Skjønner ikke hvorfor alle kremer og fyll til kaker enten skal inneholde smør eller smøreost, for meg er det ikke det jeg forbinder med kaker i det hele tatt.

Anonymous poster hash: c5c90...23e
  • Liker 3
Skrevet

Det skal se bedre ut enn det smaker, har jeg funnet ut.. Den fondant greia, sukkerpasta eller hva de kaller det, smaker jo virkelig ikke godt, likevel pøser de på med det og all slags pynt i samme stoff. Fysj...

Anonymous poster hash: 5114e...040
  • Liker 5
Skrevet

Det skal jo se fint ut når man poster bilde av det på FB, Instagram og bloggen sin. Smaken er ikke førsteprioritert. ;)

Anonymous poster hash: 63c9d...3e8

Så da er altså denne typen kake en ganske overfladisk en? Passer i såfall til alt det andre som mange er så opptatt av. Ytre fluff og staffasje.

• Liker 2
Skrevet

Smaken er som baken. Alle kan jo ikke like alt.. Faller det ikke i smak så skrap det av.

Er ikke verre en det. Kaker ser nok sånn ut for og friste så vi kjøper/ forsyner oss.. Kan ikke se det skal være noe og gå rundt å være irritert over..

Og det er forskjell på konsistensen i en muffin og en cupcake, så det er ikke det samme..

Hehe, jeg går ikke rundt og irriterer meg over det da. Jeg syns bare det er en så pussig trend, for jeg syns det ødelegger mye av smaken. Jeg er også en av de som ikke syns sånne kaker ser så fristende ut, jeg syns faktisk de kan se litt uappetittelige ut for jeg føler de er kladdet sånn med (tenker på kaker dekket med sukkerpasta og masse håndlagete figurer)

ts

• Liker 3
Skrevet

Hehe, jeg går ikke rundt og irriterer meg over det da. Jeg syns bare det er en så pussig trend, for jeg syns det ødelegger mye av smaken. Jeg er også en av de som ikke syns sånne kaker ser så fristende ut, jeg syns faktisk de kan se litt uappetittelige ut for jeg føler de er kladdet sånn med (tenker på kaker dekket med sukkerpasta og masse håndlagete figurer)

ts

Jeg er helt enig. Skjønner ikke hvordan folk greier å dytte i seg så mye søtt på ei gang, jeg blir dårlig bare jeg tenker på det :fnise:

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg har enda til gode å smake på disse fancy kakene, men cupcakes har jeg blitt servert, det er virkelig noe av det mest kvalmende jeg har vært borti! Så mye sukker og glasur at jeg nesten brekker meg. Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i søtt, men dette tror jeg den beste kan bli kvalm av.

Skrevet

Usmakelig kake? Er det mulig?

Jeg elsker smørkrem og skraper heller bort muffinsen.

Anonymous poster hash: 23ffc...78c

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker gammeldagse muffins. De er mer enn søte nok, liker ikke smaken av fyllet på cupcakes.

Anonymous poster hash: ecf76...e4e
  • Liker 2
Skrevet

Fuck cupcakes. Fine å se på, ellers kvalmende smak og tullete trend.

Anonymous poster hash: a16a0...991
  • Liker 2
Skrevet

Cupcakes MÅ jo ikke være dødssøte, selv om man skulle tro at mange av disse mest entusiastiske hobbybakerene har endel herpa smaksløker så søtt kliss som de lager. Cupcakes og muffins kan også ha masse syrlighet, fruktsmak, mørk og bitter sjokoladesmak og så videre. Jeg har spist noen fantastiske cupcakes, og jeg har spist noen begredelige. God mat er god. Vond mat er vond.

Bortsett fra sånn sukkerpastalokk. Det er utelukkende vondt, og egner seg best til å overdøve all annen smak i en kake. Uæk.

Anonymous poster hash: 4c130...1fc
  • Liker 5
Skrevet

Smaken er som baken. Og det er enorm forskjell på smaken på de ulike glasurene og sukkerpastaene, så nei, jeg er nok ikke helt enig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg baker både cupcakes og vanlige kaker med sukkerpasta og pynt. Synes det er knallgodt! For meg er smaken like viktig som pynten! Og det finnes drøssevis av forskjelkuge frostinger.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg har bare smakt cupcake en gang, og den var hjemmelaget og smakte kjempegodt.

Vanlige muffins har en tendens til å være altfor store. Cupcaken jeg smakte var derimot ganske liten og lekker - og toppen var deilig rett og slett .. men det holdt lenge å spise en av dem.

Skrevet

Cupcakes kan være godt, dessverre bakes de av Gud og hvermann og alle er ikke like flinke til å bake og avbalansere smaken.

Overpynta fondantkaker smaker meg heller ikke. Sukkerpasta er ikke godt, og når hovedfokuset er at kaka skal se lekker ut er lokket gjerne altfor, altfor tykt. Får assosiasjoner til sånne utstillingskaker av skumgummi og sagflis... Urk.

Anonymous poster hash: 73e8a...0e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...