Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Tipper du blir fort vant til å ta i bittesmå! :fnise: Et lite triks når du skal løfte en som ligger på ryggen, er å "velte" h*n over på magen over hånda di, og så løfte den veien. Enklere for deg, mindre belastende for babyens nakke. Kiropraktortriks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefin! Tenk at den magen snart er borte :rodmer: Er helt enig i at bittesmå babyer er skummelt, det er jo sjelden man får muligheten til å håndtere en så liten en. Helt til man har en egen, og da blir man sikkert fort vant til det. :Nikke:

Om jeg har tippet rett er han her om 12 dager :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. nyfødte er bare sååå herlige. Herregud jeg er sjaluuuu :P Selv om min tid kanskje er om 8 mnd :lur:

Synes ikke de er såå skumle å holde jeg, men ekstremt små ja :P

Noen av de er jo sååå søte, mens andre ser ut som små rynkete gamle gubber :fnise: Heldigvis synes man sin egen er den fineste i verden. Første gang jeg så mini var jeg overraska over at han ikke var styggere :ler: Jeg hadde sett for meg en rynkete, blodig unge dekka av sånn hvit guffe.. Men han var helt glatt i hudet, veldig lite blod og null ekkelt fett :nigo: Han var (og er) dødsfiiiin :rodmer:

Den spenningen når man ikke vet hvem man møter… åååå.. Herlig. Er jo ikke mange ganger i livet man har muligheten til å få en så fin overraskelse altså :rodmer: (merker jeg blir litt sentimental.. kan jeg skylde på hormoner??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ... To much information lissom :fnise:

Ja, det var noe med det. Følte liksom for å avkrefte litt. :ler:

Tipper du blir fort vant til å ta i bittesmå! :fnise: Et lite triks når du skal løfte en som ligger på ryggen, er å "velte" h*n over på magen over hånda di, og så løfte den veien. Enklere for deg, mindre belastende for babyens nakke. Kiropraktortriks ;)

Velte dem!?! :sjokkert: Nei, tør ikke. Ikke sånn hypotetisk sett ihvertfall. Spør meg om noen uker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin! Tenk at den magen snart er borte :rodmer: Er helt enig i at bittesmå babyer er skummelt, det er jo sjelden man får muligheten til å håndtere en så liten en. Helt til man har en egen, og da blir man sikkert fort vant til det. :Nikke:

Om jeg har tippet rett er han her om 12 dager :nigo:

Takk! :) Det er innmari rart. Jeg har jo ikke eeeegentlig skjønt at det er en baby inni der. Også skal den ut snart? Kanskje om 12 dager? :bond::hjerte:

Åååå.. nyfødte er bare sååå herlige. Herregud jeg er sjaluuuu :P Selv om min tid kanskje er om 8 mnd :lur:

Synes ikke de er såå skumle å holde jeg, men ekstremt små ja :P

Noen av de er jo sååå søte, mens andre ser ut som små rynkete gamle gubber :fnise: Heldigvis synes man sin egen er den fineste i verden. Første gang jeg så mini var jeg overraska over at han ikke var styggere :ler: Jeg hadde sett for meg en rynkete, blodig unge dekka av sånn hvit guffe.. Men han var helt glatt i hudet, veldig lite blod og null ekkelt fett :nigo: Han var (og er) dødsfiiiin :rodmer:

Den spenningen når man ikke vet hvem man møter… åååå.. Herlig. Er jo ikke mange ganger i livet man har muligheten til å få en så fin overraskelse altså :rodmer: (merker jeg blir litt sentimental.. kan jeg skylde på hormoner??)

Hihi! Av og til lurer jeg på hvor mange (kanskje særlig fedre) som får et lite sjokk på fødestua. De færreste har jo sett en helt nyfødt før, og på film og sånt bruker de jo gjerne unger som er noen mnd gamle, helt rene og ganske pene. Ikke helt det samme som en lilla, fettete og blodig sak med avlangt hode og hovent fjes. :hoho:

Du kan sikkert skylde på hormoner. Men jeg synes ikke det er så rart uansett - hormoner eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vel, nå har jeg sett unge mødre og fødestuen, "Call the midwife" og what-have-you.

Og jeg griner like mye hver gangven disse blodige, fettinnsmørte, skeivhodede småtrollene sier hallo til verden med et skikkelig vræl. Jeg tenker nok at etter at fødselen er over er det mer glede at det er over og at det verken er en sjiraff eller flodhest men en levende liten kar eller frøken - slimete, fettet og skeivhodet. Og en overveldelse av at man virkelig er blitt foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyfødte er teeny tiny ting. Spesielt når man har blitt vant med de litt større variantene. Men med tanke på hva de må igjennom for å komme ut av magen (uten at jeg påstår at det er en baby jeg hadde i magen, for jeg tror fortsatt ikke på det), så tåler de overraskende mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg sett unge mødre og fødestuen, "Call the midwife" og what-have-you.

Og jeg griner like mye hver gangven disse blodige, fettinnsmørte, skeivhodede småtrollene sier hallo til verden med et skikkelig vræl. Jeg tenker nok at etter at fødselen er over er det mer glede at det er over og at det verken er en sjiraff eller flodhest men en levende liten kar eller frøken - slimete, fettet og skeivhodet. Og en overveldelse av at man virkelig er blitt foreldre.

Samme her. Skikkelig sippeguri hver gang. Også får jeg lyst til å jobbe som jordmor :ler:

Nyfødte er teeny tiny ting. Spesielt når man har blitt vant med de litt større variantene. Men med tanke på hva de må igjennom for å komme ut av magen (uten at jeg påstår at det er en baby jeg hadde i magen, for jeg tror fortsatt ikke på det), så tåler de overraskende mye!

Jo, men det er sikkert san...- HVA POKKER'N GJØR DU HER!? :blink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Blondie65! Jeg hadde glemt at jeg hadde tenkt å se call the midwife. Det ble noen timer med netflixen i går kveld :)

Jeg har sett beretninger om begynnelser og begge sesongene av jordmødrene i løpet av de siste ukene. Og tårene renner. Det gjør de forsåvidt også når jeg leser i svangerskapsboka mi... Håper ikke det kan utvikle seg til en kronisk greie :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også helt mør av å se de seriene. Tårene spruter og det er så fantastisk :grine::rodmer:

:ler:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, jeg tror Lille holder på å lære seg yoga. Mindre sparking nå, mer strekking og pressing av ymse kroppsdeler i alle retninger. Har jo humper og klumper på magen til tider, jo! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker den pressingen i magen ja! Hele magen ble helt skjev :ler:

Hvis jeg var deg ville jeg født i dag btw :opplyser:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder fast på at babyen kommer om fjorten dager :jepp: Så nei...ingen fødsel på gang i dag vel? :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han driver nok og øver seg på å komme ut tenker jeg. Whoha: 10 dager til termin.

Supert, ass. En unge som yogaerer seg ut!? :ler:

Husker den pressingen i magen ja! Hele magen ble helt skjev :ler:

Hvis jeg var deg ville jeg født i dag btw :opplyser:

Jupp, mye skeiv mage her og. Mannen får litt sånn hysterisk fnise- og tusseanfall når han kjenner på magen og det er en fot eller rompe eller gud vet hva som stikker skikkelig ut :fnise:

Og HAH! For sent!

Jeg holder fast på at babyen kommer om fjorten dager :jepp: Så nei...ingen fødsel på gang i dag vel? :fy_fy:

Tydeligvis ikke :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fortsatt bra! :jepp: Stadig litt rastløse bein og blir fortere sliten og sånt, men det er er virkelig ingen ting å klage på. Har det også bedre oppi topplokket :) Var hos jordmor for et par dager siden, alt normalt og tipp topp. Så jeg har ingen hast fortsatt, koser meg med å pusle i heimen, sy litt og kjøpe inn noen småting. Og pakker om sykehusbagen :ler: Men jeg kjenner jo at jeg begynner å bli litt utålmodig for å hilse på Lille, da. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøøh. Nå dukket det opp noe jeg ikke har peiling på :klo:

I hardbagen til barnevogna vår, så er det en ganske så tynn madrass. De skal vel ikke ha (og trenger ikke) så tjukk og myk madrass disse små, men denne virket veldig tynn. Også er den ikke til å ta ut, men ligger sydd inn i fôrstoffet sammen med polstringen på sidene. Hva er vanlig egentlig, skal det en madrass til over det her? Eller holder det? (virker ikke spesielt lurt å få ungen så høyt opp heller) Hva er vanlig å ha i bunn av vogna egentlig, tepper og skinn og sånn? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha sett vogna, vil jeg tro at det ikke skal være noe mer madrass oppå. Men det var alikevel litt snodig at den ikke kan taes ut for å legge laken på. Det er relativt tynn madrass i bagen til vogna vår også, men den var uttagbar.

De fleste jeg kjenner bruker/brukte korthåret lammeskinn i bunnen av bagen, det hadde vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, ass. En unge som yogaerer seg ut!? :ler:

:ler: Nå ser jeg for meg en unge som sklir ut i downward facing dog-stil. Smooth :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...