Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Er jeg negativ om jeg tipper at teppe blir ferdig først?? :fnise:

Nå husker ikke jeg hva jeg tippa som dato heller da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen kommer først altså!

Det blir nok ingen stjernekikker neste torsdag da nei. Men den kommer neste torsdag :kosteskaft:

Ang vepsestikk så kan du legge en isbit på stikkstedet, gjerne med bomull imellom. Bare la den ligge på lenge så skal du se hevelsen går kraftig ned

Det vepsestikket skjedde på tirsdag, samme kveld hjalp det veldig med is - dagene etterpå ikke like mye (tipper jeg fikk en liten allergisk reaksjon, virket nesten sånn). Uansett: nesten bra nå. Nå er fingeren bare litt sånn... sexylubben. :P

Hm, kanskje jeg burde ha egen tippeliste for når teppet blir ferdig. :ler:

Bra det ikke bare er meg! :fnise:

Jeg tror det er ganske mange av oss,altså. ;)

Jojo, hauger av babyer! For dere produserer garantert nydelige barn :opplyser::nigo:

Hahaha! Jojo, takktakk, men det spørs hvor nydelige VI blir om vi skal ha hauger med dem. :ler:

Kjempefine farger til teppet, legg gjerne ut bilde når det er ferdig! :jepp:

Will do! :)

Er jeg negativ om jeg tipper at teppe blir ferdig først?? :fnise:

Nå husker ikke jeg hva jeg tippa som dato heller da :P

Njææææææh. Realistisk!? :fnise:

Du tippa 29. Det kan jeg ihvertfall prøve å rekke, hihi.

Så fine farger på teppet, jeg tenker babyen kommer litt før det er ferdig :nigo:

Vi får se! :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippelisteoppdatering:

19. aug. Mazilla (gutt)

20. aug. Stjernesol (jente)

22. aug. Kokos (gutt)

23. aug. Pasadena (gutt)

Yesterday (gutt)

24. aug. UL-termin

MarianneE (gutt)

25 aug. Bakepulver-mannen (robot)

missdior (jente)

Rumle (jente)

27. aug. HopsiDeisi (gutt)

28. aug. Daenrys (jente)

Millimani (jente)

29. aug. Kakaoen (jente)

30. aug. La Traviata (gutt)

KatteLatte (jente)

31. aug. Tekola (gutt)

01. sep. *bakepulver* (gutt)

02. sep. Blondie (gutt)

Forhåpentligvis tar Kokos feil også, hvis ikke må dette skje plutselig og fort. Pasadena og Yesterday kan også gjerne bomme, vi har kinobilletter til i morgen :P

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HERREGUD HERREGUD OMG WÆÆÆÆÆÆH og VRÆÆÆÆÆL!

Jeg har klaget litt over at vi begge er arbeidsledige nå, ja? Vi er begge i bransjer hvor det er standard med prosjektbaserte oppdrag og denslags, ingen av oss har hatt fast jobb noen gang. Mannen hadde et lengre vikariat som gikk ut i juni, og jeg har bare hatt kortere prosjektjobber og var ferdig i juli. Vi har jo begge visst at vi får mer jobb av samme slaget, men vi vet liksom aldri helt hvor mye og når. Jeg vet jeg får en 3-5 mnd til våren (så kan han ta del av fellespermisjonen, jippiiii!), han har et sikkert oppdrag på 1 mnd til høsten og 1 mnd til våren. Ikke akkurat noe å bli rike av, men vi bor billig og har spart opp en ganske solid buffer.

MEN MEN MEN!

Så dukket det opp en jobbannonse som var helt perfekt for ham for endel uker siden. For en fast stilling. Faste stillinger som passer perfekt for ham er det langt mellom. Sånn to-år-mellom-hver-gang-de-utlyses-langt. Og han søkte. Og var på intervju.

OG, OG, OG, OG HAN HAR FÅTT JOBBEN! :bond::strix::hakeslepp::laugh::daane:

HERREGUD!!!

Han sendte meg SMS om det mens jeg var på butikken. Og jeg ble så glad at jeg måtte gråte litt. Så innså jeg at det de andre kundene så, var en høygravid dame som stod foran ølhylla og gråt. Kom meg hjem, jeg. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆH, så fantastisk!! :bolledeig: Gratulerer til dere begge, og spesielt til mannen, det må jo være en kjempedeilig lettelse akkurat nå! :nigo:

Han sendte meg SMS om det mens jeg var på butikken. Og jeg ble så glad at jeg måtte gråte litt. Så innså jeg at det de andre kundene så, var en høygravid dame som stod foran ølhylla og gråt. Kom meg hjem, jeg. :fnise:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herregud, det er en kjempelettelse og kjempemorsomt. Særlig fordi det er en jobb han hadde skikkelig LYST på, ikke bare noe han tok fordi han måtte.

Men det blir nok tøft også, ingen tvil om det. Ny jobb og spedbarnstid samtidig - kan ikke si jeg misunner ham. Og det blir pendling, 1-1,5 t hver vei (avhengig av om han kjører bil eller kollektivt). Noe som strengt tatt er i meste laget. Meeen så har vi jo allerede tenkt at vi skal flytte i løpet av noen år. Kanskje vi fremskynder det? Uansett: må bare gjøre det beste ut av det, og løsninger finner vi helt sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, så bra!!! :hoppe: klart det blir hektisk - men så deilig med den tryggheten da!

Og :hoho: du var nok et syn der du sto i butikken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! :fnise:

Gratulerer så mye til mannen!! :) Så bra at ting faller litt på plass for dere nå som dere venter en liten en :)

Dette stedet hvor jobben ligger, er det et sted du kunne tenke deg å bo, kjenner du noen der? Nysgjerrig på hvor det er, men det vil du kanskje ikke si, vil vel være litt anonym :) tøft gjort å flytte til et ukjent sted (hvis det er det), men det er kanskje et sted hvor dere får mer for pengene enn i byen? Jeg synes sånt er kjempeskummelt, men nå er jeg kanskje vel hjemmekjær også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gaaaah, hodet mitt begynner å innse at ting skjer på alvor nå!

Det kommer en baby. Mannen har fått jobb. Det blir ikke til at vi to blir gående hjemme samtidig i flere mnd (som jo var det positive med denne arbeidsledigheten). I stedet må vi ha det sånn som, vel - de aller, aller fleste andre har det. Og det går jo stort sett bra. Jeg er livredd for at vi skal gå på trynet. Han var nesten utbrent i vår, hva om det skjer igjen? Med så mye reising så er sjansen der (eventuelt så gir den tiden ham sårt tiltrengt alenetid og det ender opp med å bli en positiv ting). Hva om pendlingen ikke funker og jeg blir utslitt? Eller kanskje det går helt fint og ender opp med å bli litt kos - etterhvert. Eller noe midt i mellom.

Men åh! Stødig inntekt, jobb han kan ha en lang og morsom fremtid innen, stabilitet, større mulighet for å få lån og alt det der. Og folk klarer sånt stadig vekk. Og vi er ikke låst i denne situasjonen, vi kan tilpasse oss på masse ulike måter.

Og væææææh, det kommer en baby! Det ble mer ordentlig nå, plutselig! :ler:

*angstgledeskrekkfrydpanikkekstase*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KatteLatte: såvidt jeg vet så kjenner vi ingen som bor der (med andre ord er det ihvertfall ingen vi kjenner godt, haha). Flytte til et ukjent sted er faktisk ikke SÅ skummelt, synes jeg. Klart det er dumt å reise et stykke fra de man kjenner, men det er det så mange av barnefamiliene i omgangskretsen som har gjort allerede. Man får jo til å treffes, bare ikke like ofte som før. Jeg kunne godt tenke meg å flytte dit ihvertfall, eller et sted mellom der og Oslo.

Tror jeg holder beliggenheten på jobben hemmelig, men jeg kan jo sende deg en PM om det ;)

In other news: fant ut at ujevne striper er teit, så jeg rakk opp 3/4 av det jeg har strikka for å begynne med like tjukke striper. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevne striper er kjekt :jepp:

Kan jeg også få PM? Ble nysgjerrig på om det er riktig eller feil retning han skal pendle i :nigo:

Pappa har pendlet mellom Tønsberg og Oslo i alle år, som gir en tilsvarende pendletid. Og han elsker det. Som han sa "hvor mange småbarnsfedre har tre timer hver dag hvor de kan gjøre akkurat det de vil?" :fnise:

Du blir snaaart mamma! Og jeg synes du skal føde før du blir ferdig, siden jeg ikke rakk å strikke ferdig genseren en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...