Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Siden jeg mest trolig ikke rekker innom her i morgen, så benytter jeg sjansen nå til å ønske en

:tree: RIKTIG GOD JUL! :tree:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :kaffekopp:  :kaffekopp:  Ja, ekstra god kaffe her i Fjøset nå. For Sauen fikk kaffemaskin i julegave fra sine søstre. Og minstesøster vet jo at jeg er svak for cafe mocha, så det fulgte med en pakke mocha-kapsler. Dermed har jeg kost meg med det tre morgener på rad nå. :kaffekopp::nigo:  I dag får jeg nok ta turen ut for å kjøpe inn flere sorter kaffe (og kakao). :jepp: 

Så langt har jula vært veldig fin. :tree:  Kjempekoselig julaften og 1.juledag med familien Bulk. I går var planen at jeg skulle til ei venninne på middag. Men Urd og gikt er en dårlig kombinasjon, så det ble hjemmedag på meg i går. Og i grunnen var det helt greit. En dag i godstolen (og med ekstra god kaffe i koppen) er godt det. :jepp: 

I dag er det ingen planer. Får ta det som det kommer. 

Jerle skrev (På 23.12.2016 den 7.24):

Tusen takk for nydelig julekort, jeg er helt fasinert over hvor fine de er. Jeg hadde aldri hatt tålmodighet til å få det til.

Håper du får en fin julehelg. :nisse::tree:

Ekspander  

Takk-takk :hjerte:  Jeg har hatt ei fin jul så langt. Og jeg satser på at resten av jula også blir fin. :tree::nisse:  Og jeg håper dere også har ei fin jul. :klemmer: 

Roadrunner skrev (På 23.12.2016 den 7.30):

Siden jeg mest trolig ikke rekker innom her i morgen, så benytter jeg sjansen nå til å ønske en

:tree: RIKTIG GOD JUL! :tree:

:klemmer:

Ekspander  

Takk-takk :hjerte:  Håper du også har ei fin jul :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul i fjøset. Etter en litt sånn Urd'sk søvnforstyrret natt så har jeg i dag slomset meg gjennom en halv arbeidsdag, dvs. det var ikke så mye som måtte gjøres for meg så jeg lot skulkesyken (aka fleksitidskontoen) vinne. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:  Nydelig kaffe i dag også. I dag ble det en americano med en skvett melk i. :sikle:  I går måtte jeg prøve en Nesquick også. :sikle:  Ja, jeg er veeeeldig glad i den nye maskina mi... :nigo:  

Ble forøvrig en veldig grei dag i går. En liten handletur (inkludert skravlings med et par gode venner). Så litt sjakk på tv fram til ei venninne og to av hennes døtre kom innom. Også tuslet jeg over til husverten og skravlet litt. Koselig dag. :jepp: 

I dag går ferden til familien Bulk. Mammas barndomsvenninne og mannen kommer også en tur dit på kaffe. Og jeg er så heldig at jeg blir igjen og får middag (oksestek) også. :jepp:  

Daria skrev (På 27.12.2016 den 9.32):

Så nå kommer du til å ha konstant kaffeskjelv? :fnise: 

Hvordan gikk det med Urd, gikk det ut over annet enn gikta?

Ekspander  

Ja, er fare for at jeg ender med noe sånt. Kan nok snart kalle meg ekte kaffekjerring ihvertfall. :fnise: 

Nå var ikke Urd så veldig hissig i indre strøk. Men jeg måtte ut i bare pysjen for å redde julenissen til husverten. Og da så jeg presenningen på båten til naboen sto som et digert seil over båten. Og dagen derpå så jeg at både presenning og kalesje til båten var borte vekk. Ellers ingen skader som jeg har registrert. 

Cata skrev (På 27.12.2016 den 12.14):

God jul i fjøset. Etter en litt sånn Urd'sk søvnforstyrret natt så har jeg i dag slomset meg gjennom en halv arbeidsdag, dvs. det var ikke så mye som måtte gjøres for meg så jeg lot skulkesyken (aka fleksitidskontoen) vinne. 

Ekspander  

God jul, Cata. Jeg vil tro Urd var litt hissigere på dine kanter, enn her i indre strøk ja. Så jeg skjønner at det ble dårlig med søvn på deg... Og godt å høre at arbeidsnarkomanen tar til vett og bruker opp litt av fleksitidkontoen. Ikke ofte jeg heier på skulkesyka, men i ditt tilfelle gjør jeg det fullt ut... :fnise: 

Roadrunner skrev (På 27.12.2016 den 12.40):

En søvnforstyrret natt her også, kjenner det blir tidlig kvelden i kveld gitt :natti:

Ekspander  

Så Urd bet skikkelig hos deg og ja... Skjønner at vi var godt skjermet her i indre strøk...

loffen skrev (På 27.12.2016 den 15.50):

Innom med en juleklem! :klemmer:
Enig med Jerle, du er SÅ flink til å lage kort! Takk!  :hjerter_rundt:

Ekspander  

Tusen takk. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Høres ut som fine dager i fjøset i romjulen - sånt liker vi! :jepp:

Hørte og merket Urd godt hos meg, men med den vindretningen står det jo rett på, så kanskje ikke så rart at det merkes godt. Soveromsvinduet måtte bare lukkes, og allikevel hørte jeg godt at det herjet utenfor. Men ser heldigvis ikke ut til at det har blitt noen skader i nabolaget - det er jo bra! :jepp:

Trøttere fuggel ønsker en fin onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:  Litt urolig søvn i natt, men en god morgen likevel. Vaskemaskina er startet, Turbo har fått mat, jeg har spist frokost og er i gang med dagens andre :kaffekopp: 

Dagen i går ble en fin dag. :jepp: Alltid koselig å få tid sammen med gullungene. :strix:  I dag blir det litt sosialt med ei venninne eller to. Blir ihvertfall kafé med ei venninne og en hun er støttekontakt for. Og muligens dukker det opp ei til. :jepp:  Også må jeg snart klare å bestemme meg for hva slags mat jeg skal lage nyttårsaften. Jeg skal være hjemme hos Turbo. Jeg har ikke lyst til å dra fra henne når det smeller og blinker rundt huset hele kvelden. Og i utgangspunktet trodde jeg at jeg skulle feire nyttår med bare Turbo. Men så tikket det inn melding fra ei venninne i byen. Hun lurte på om hun fikk komme og holde meg med selskap. :bolledeig:  Men så var det den maten da... 

Roadrunner skrev (På 28.12.2016 den 7.20):

God morgen!

Høres ut som fine dager i fjøset i romjulen - sånt liker vi! :jepp:

Hørte og merket Urd godt hos meg, men med den vindretningen står det jo rett på, så kanskje ikke så rart at det merkes godt. Soveromsvinduet måtte bare lukkes, og allikevel hørte jeg godt at det herjet utenfor. Men ser heldigvis ikke ut til at det har blitt noen skader i nabolaget - det er jo bra! :jepp:

Trøttere fuggel ønsker en fin onsdag! :klem:

Ekspander  

:klemmer:  Håper Fuggel'n er bedre i dag.

Er ikke så ofte jeg virkelig merker vinden jeg. Kan høre regnet piske mot ruta. Men ellers merker jeg veldig lite til det. Det vesle huset mitt ligger ganske skjermet mellom flere store hus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Mårnings!

Formen er vel ikke noe særlig bedre, men satser på at jeg snart har nådd bunnnen (eller toppen, alt etter som hvordan man ser det) og at det da bare kan gå en vei :jepp: Er på jobb, fungerer sånn nogen lunde og får litt gjort. Fornøyd med det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 29.12.2016 den 7.06):

Mårnings!

Formen er vel ikke noe særlig bedre, men satser på at jeg snart har nådd bunnnen (eller toppen, alt etter som hvordan man ser det) og at det da bare kan gå en vei :jepp: Er på jobb, fungerer sånn nogen lunde og får litt gjort. Fornøyd med det :jepp:

Ekspander  

Satser på at du har nådd vendepunktet nå da, og blir bra til du skal feire det nye året. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 29.12.2016 den 7.06):

Mårnings!

Ekspander  

Pass på at du er sikker på om det er toppen eller bunnen som er nådd før du bestemmer deg for hvilken vei det går videre, da... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 29.12.2016 den 10.38):

Pass på at du er sikker på om det er toppen eller bunnen som er nådd før du bestemmer deg for hvilken vei det går videre, da... :fnise: 

Ekspander  

:ler: 
Det slo meg etterpå, at egentlig er det vel bunnen som nås, og så kan det bare gå oppover etterpå. Litt kjipt om toppen nås og så kan det bare gå nedover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp:  Trøtt sau har kansellert dagens planlagte besøk hos familien Bulk. Jeg orker bare ikke ut i dag. Bortsett fra at jeg må på butikken for å handle inn til morgendagens nyttårsfeiring. Problemet er at jeg fremdeles ikke vet hva jeg skal servere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i Fjøset. Her tuslet det forbi noen saftige vindkuler i natt så man er søvnløs, mer eller mindre. Det blir en sen midnatt i kveld, tror jeg. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God dag :kaffekopp: 

Her har man puslet med litt forskjellig denne morgenen. Mest tid har man brukt foran pc'n. Er ikke så lett å gjøre ting man ikke kan. Men-men... Det ble da et resultat til slutt... 

Får vel snart begynne å ordne litt i huset. Nyttårsaften skal feires sammen med ei venninne og hennes bror. Blir en stille og rolig feiring her hjemme hos Turbo. Det har smelt noen raketter her i romjula, og hun har vært ganske rolig. Men jeg liker ikke å dra fra henne på en sånn kveld likevel... 

Cata skrev (På 31.12.2016 den 11.02):

God morgen i Fjøset. Her tuslet det forbi noen saftige vindkuler i natt så man er søvnløs, mer eller mindre. Det blir en sen midnatt i kveld, tror jeg. :Gjesp:

Ekspander  

Huff og huff... Du får bælme :kaffekopp: og satse på at dagen og kvelden blir fin... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:edie::nordvesta::skya::skaal::strix:

Godt nytt år til alle mine venner her på KG! Kos dere max i kveld. Og takk for alle gode samtaler i 2016. Gleder meg til å skravle videre i 2017. :skravle:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Velkommen 2017. :ninuskapus: Det ble en rolig og fin nyttårsaften her i Fjøset. Turbo forholdt seg rolig hele kvelden. Ja, hun var til og med tøff nok til å ligge i vinduskarmen store deler av kvelden. :ninuskapus:  

Planene for dagen i dag inneholder en nyttårskonsert og et nyttårshopprenn, kanskje en liten rusletur og uanstendige mengder snop og mat og brus. Den godisen som ikke er spist opp i dag, blir enten gitt bort eller kastet. For 2016 var ikke noe godt år når det gjelder kosthold og trim. Så i morgen blir det skjerpings, og tilbake til kaloritellingen igjen. Og skal jeg klare det, kan jeg ikke ha godis i hus... *svak sjel* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! 

Godt å høre at det gikk bra i fjøset i går, både med to og firbeinte :ninuskapus: 

Fin kveld her også, og lang og fin tur i finværet i dag. Ingen nyttårskonsert, men rakk hjem til hoppgullet :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...