Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Det er ikke bra med sofasittesår nei... Prøver å unngå det. :jepp:

Gårsdagen ble veldig fin. Jeg fikk med meg julemessa i foreningen. :bolledeig: Godt med en luftetur, godt å se igjen mennesker jeg ikke har sett på noen uker, godt å høre litt sang og musikk, spennende med lotteri (ja, jeg vant en fruktpose, et sitteunderlag, noen duftlys og ei lue i selvlysende knallfarger) og godt med kake og kaffe. :bolledeig: 

Dessuten fant jeg en superkul nisse som måtte bli med meg hjem. :nisse:

I dag blir det en rolig dag. Kjenner at jeg var ute i går. Jeg har ikke blitt dårligere, men jeg er sliten. Blir jo litt slapp av penicillinen og... Så i dag tror jeg det blir en kortlagedag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rolig da her i dag også - trøtt og sliten fuggel etter intens uke. Kanskje en rusletur senere ellers ikke store planer. Må komme meg hjemover igjen senere, men skal ellers ta det helt med ro. :veslejenta: 

Fortsatt god bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble veldig rolig. Prøvde å lage kort, men det var ikke dagen for det. Ble bare rot... Så vi får se om jeg finner rett inspirasjon i dag...  Blir en innedag i dag også. I går slo penicillinmagen til. Og det kjennes ut til at det blir slik i dag og... 

Blir rolig da her i dag også - trøtt og sliten fuggel etter intens uke. Kanskje en rusletur senere ellers ikke store planer. Må komme meg hjemover igjen senere, men skal ellers ta det helt med ro. :veslejenta: 

Fortsatt god bedring! 

Takk, det kjennes ut som det går sakte framover. :jepp:

Ble ei kort helg på deg. Men sikkert greit for Trekkfuggel'n å få fylt på reisekassa med litt overtidsbetaling... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble ikke så mye kortlaging i går heller. Derimot begynte jeg sånn smått med rydding i et skap. Ufattelig hvordan jeg har klart å rote i skapene iløpet av det året jeg har bodd her... :sukk:  Ja-ja, jeg tror jeg skal prøve å fortsette prosjekt ryddige skap i dag. Det er jo bare to og en halv uke til huset skal være rent, ryddig og julepyntet... :bond: Og for meg som jobber veldig sakte er ikke det mer tid enn jeg trenger... 

Jeg har med andre ord ikke tid til å være syk lenger... Heldigvis bedre og bedre dag for dag... :jepp: 

Yay for bedring, nay for penicillinmage

Takker. :klem: Eneste fordelen med penicillinmagen er at fristelsen til å spise snop er mindre...

God bedring Sauevennen min! :klemmer:  :kyss::blomst:

Takker, snille loff. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pynter alltid til advent med lilla, det gjør jeg helgen før 1. desember. Det er årets koseligste måned. :strix:Men jeg rydder ikke inni skap da... :sjenert: Og når jeg rydder bort advent sånn ca siste helgen før julaften, så lager jeg enda mer kaos i skapene.

Fortsatt god bedring. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med søvn i natt. :Gjesp: Er litt mer enn en anelse kvalm av penicillinen. Men det er bare å holde ut. Tre dager igjen til kuren er fullført. Mr.Hoste har ikke helt forlatt huset enda. Men han er ihvertfall på vikende front...

Gårdagens tanker om å rydde skap forsvant visst bare. Ble ikke gjort noe fornuftig i det hele tatt. Så får vi se hva dagen i dag bringer. Jeg har veldig lyst til å ta en tur på onsdagslunsjen. Men vet ikke om jeg orker... 

Jeg pynter alltid til advent med lilla, det gjør jeg helgen før 1. desember. Det er årets koseligste måned. :strix:Men jeg rydder ikke inni skap da... :sjenert: Og når jeg rydder bort advent sånn ca siste helgen før julaften, så lager jeg enda mer kaos i skapene.

Fortsatt god bedring. :klemmer:

Takk. :klemmer:

Ja, desember er årets koseligste måned. :strix: Men jeg har sluttet med lilla adventspynt for flere år siden. Jeg har rett og slett ikke krefter til å skifte pynt tre ganger på en og en halv måned. Så da tar jeg den helt ut, og lager julehus til advent. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører julehus til advent her også. Begynner med røde duker og litt lys og så kommer det litt nisser etterhvert. Og så forsvinner det ut igjen ganske raskt enten i romjula eller senest 01.januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører julehus til advent her også. Begynner med røde duker og litt lys og så kommer det litt nisser etterhvert. Og så forsvinner det ut igjen ganske raskt enten i romjula eller senest 01.januar...

Prøver å beholde julehuset til ca 20.dag jul jeg. :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å beholde julehuset til ca 20.dag jul jeg. :tree:

Det har jeg aldri klart...
Når nyttårsaften er unnagjort og hverdagen nærmer seg med stormskritt har jeg et sterkt behov for nå normalisere heimen igjen... Så da ryker det ut, rubb og stubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri klart...Når nyttårsaften er unnagjort og hverdagen nærmer seg med stormskritt har jeg et sterkt behov for nå normalisere heimen igjen... Så da ryker det ut, rubb og stubb.

Jeg er så glad i det ekstra lyset julelysene gir jeg. Så jeg prøver å tviholde på dem så lenge som mulig. I den mørkeste tiden på året gjør adventstjerna, adventstakene og lysslyngene underverker for humøret til en enkel sau... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lysslyngene kan nok bli hengende ei uke eller to ekstra, men alt det røde og nisser og vas blir pakket ned :opplyser: Enig i at lyset gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: :Gjesp: 

Vondt å stå opp i dag. Sånn er det alltid de gangene jeg MÅ opp veldig tidlig. Tidlig våken ellers, men dautrøtt de morgenene vekkeklokka ringer... :roll: 

Ja-ja, det er bare å tusle ut på badet og ordne seg for bytur. Legetime igjen... :sukk:

Lysslyngene kan nok bli hengende ei uke eller to ekstra, men alt det røde og nisser og vas blir pakket ned :opplyser: Enig i at lyset gjør underverker!

Her pakkes alt opp på en gang - og pakkes ned på en gang. Orker ikke dele det opp i flere etapper... *slappfisksau*

Jeg også beholder lysene i vinduene og stakene. Men alt annet forsvinner sånn rundt 02. januar. 

Åh! Nå gleder jeg meg. :strix:

Gleder meg jeg og. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårdagen ble en veldig god dag, til tross for en fryktelig trøtt start. :jepp: Legebesøket gikk i grunnen ganske greit. Må riktignok tilbake til den spesialisten i slutten av januar. Det er noe som må følges opp. Men sannsynligvis ikke noe farlig. Så jeg tar det veldig med ro. :jepp: 

Etter legetimen spiste jeg en toast på McDonalds. Fantes sikkert bedre alternativ i nærheten. Men det var nærmeste stedet jeg visste var åpent så tidlig. Og jeg holdt på å dø av sult... Etter litt påfyll i magen klarte jeg faktisk å rusle litt i butikker. Et par timers vindusshopping medførte at jeg begynner å få en plan for noen av julegavene. Er et par butikker jeg må tilbake til når jeg får penger. :jepp:

Det beste med hele dagen var at jeg ikke var helt ødelagt etter byturen. Ser ut til at skrotten omsider begynner å fungere litt igjen. :bolledeig: 

Jeg har lysslynger overalt hele året jeg. Jeg elsker dem. :biggrin:

Jeg elsker lysslyngene jeg og, men føler liksom at jeg må spare dem til jul... Dessuten medfører sånne ting masse ekstra fristelser for en rampete Turbo. Så julepynten krever et ekstra øye som følger nøye med på hva den pøbelen holder på med. Og det orker jeg ikke hele året... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårnings! :kaffekopp:

Godt å høre at skrotten begynner å fungere igjen! Det liker vi! :hoppe:
Og kan tipse deg om at det er flere kafeer som åpner tidlig i byen, vet at blant annet Drømmeplassen er morgenfugler :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg gjorde før jeg la meg i går kveld var å ta den siste tabletten i penicillinkuren. :bolledeig: Så nå er det bare å satse på at basseluskene er borte vekk. Det henger igjen litt tørrhoste enda, men slimet er borte. Så da tenker jeg at jeg sier meg frisk igjen for denne gang. :bolledeig:

I dag skal jeg være med minstesøster og svoger på det store kjøpesenteret. Det er liksom det stedet jeg er så glad i så... :roll:  Men det er et nødvendig sted og besøke av og til. Det er noen butikker der som ikke finnes andre steder i byen...  

Mårnings! :kaffekopp:

Godt å høre at skrotten begynner å fungere igjen! Det liker vi! :hoppe:
Og kan tipse deg om at det er flere kafeer som åpner tidlig i byen, vet at blant annet Drømmeplassen er morgenfugler :nigo:

Takk for :kaffekopp:

Drømmeplassen? Er det det konditoriet vi har vært på noen ganger? Jeg fant også ut, etter at jeg hadde spist på McD, at det lå et lite konditori nederst i Tollbodgt som åpnet tidlig (lurer på om det heter Dampbageriet :klo: ). Så da har jeg ihvertfall to bedre alternativ til neste gang jeg skal tidlig til byen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...